Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet

100% Guro på det lydklippet fra vloggen idag, man hører jo Pia "hoier" i bakgrunnen. Jeg syns de har veldig forskjellige stemmer så for meg var det åpenbart uansett😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lew skrev (18 timer siden):

Følte litt på vloggen i dag at G ikke vet hva hun skal finne på når P er på jobb.Også all den iskaffe drikkinga kan vel ikke være helt diett vennlig den heller.Begge 2 er jo slankeoppererte,så dem har jo vært igjennom kostholdveiledning,så dem bør vite hva dem bør ungå/vite hva dem bør spise.

Føles som ho ikkje har egne rutiner i leil enda. Kanskje det føles som om det er P si leilighet. 

Den slankeoperasjon er lukket kapittel 😅 Dei nekta prate om det. Dei har vore på kurs og til psykolog for so å bli lagt i narkose og fått skåre ut ein del av magesekken for å stoppe å ete for mykje. Alt det for å presse ut magesekken og  kroppen igjen…. 😔

• Liker 5
Skrevet
Petrine12 skrev (43 minutter siden):

Føles som ho ikkje har egne rutiner i leil enda. Kanskje det føles som om det er P si leilighet. 

Den slankeoperasjon er lukket kapittel 😅 Dei nekta prate om det. Dei har vore på kurs og til psykolog for so å bli lagt i narkose og fått skåre ut ein del av magesekken for å stoppe å ete for mykje. Alt det for å presse ut magesekken og  kroppen igjen…. 😔

Betalte de selv?

Skrevet
Zidji skrev (5 minutter siden):

Betalte de selv?

Nei det gjorde de ikke. De tok ikke samtidig heller.

Skrevet
NinaLisa skrev (2 minutter siden):

Nei det gjorde de ikke. De tok ikke samtidig heller.

Så bortkastede penger fra staten

• Liker 1
Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Kanskje slankesprøyter kunne vært noe for Guro? Mange har jo god effekt av det. Men det viktigste er jo å legge om livsstilen og kostholdet, uansett hvilken metode man bruker. Pia tror jeg kunne klart å gå ned i vekt på egenhånd. Hun er jo ikke på langt nær så stor som Guro. Syns det er trist å se Guro sånn og det har ingenting med utseende å gjøre om noen skulle tro det, men med helsa hennes. De brystsmertene for en stund siden var dritskummelt. Var bekymret for henne da. Lurer på hva de selv tenker om at de har gått opp så mye. For jeg tror de bryr seg, selv om de ikke har gjort noe med det.

Ang iskaffedrikking så er ikke iskaffe så ille om de lager den på lett eller ekstra lett melk og ikke har i sukker eller sukkerholdig kaffesirup. Normal har sukkerfri kaffesirup om de vil ha noe oppi. Bruker det av og til selv i morgen-cappuccinoen min. Og lager den alltid på ekstra lett melk. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
jukkapalme skrev (16 minutter siden):

Kanskje slankesprøyter kunne vært noe for Guro? Mange har jo god effekt av det. Men det viktigste er jo å legge om livsstilen og kostholdet, uansett hvilken metode man bruker. Pia tror jeg kunne klart å gå ned i vekt på egenhånd. Hun er jo ikke på langt nær så stor som Guro. Syns det er trist å se Guro sånn og det har ingenting med utseende å gjøre om noen skulle tro det, men med helsa hennes. De brystsmertene for en stund siden var dritskummelt. Var bekymret for henne da. Lurer på hva de selv tenker om at de har gått opp så mye. For jeg tror de bryr seg, selv om de ikke har gjort noe med det.

Ang iskaffedrikking så er ikke iskaffe så ille om de lager den på lett eller ekstra lett melk og ikke har i sukker eller sukkerholdig kaffesirup. Normal har sukkerfri kaffesirup om de vil ha noe oppi. Bruker det av og til selv i morgen-cappuccinoen min. Og lager den alltid på ekstra lett melk. 

I og med at de ikke har klart det når de ble operert så vil jeg tro at de ikke kommer til å bruke sprøytene og endre på livet, samt at det er skrekkelig dyrt.

En iskaffe er en ting, men flere ila dagen er mye kalorier. 

Endret av mereo
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De ticker av mange bokser når det kommer til hva som gjør at vektopererte rykker langt på vei tilbake til start. 

Det krever oppfølging psykisk og at man bryr seg om helsa i en sånn grad at man tar skikkelig grep. Men de er på ingen måte alene om dette. Statistikken er tydelig på at svært mange nærmer seg maksvekt etter noen år. 

Ekstra vanskelig for jentene, blir det når de har så voldsomt innsyn i hva som feiler den andre. Å subbe rundt i pysj og stadig høre "sovet dårlig", "orker ikke", "vonde bein". Sånn ER krevende å bo i.

Enda rarere er vi som finner de såpass rare, men interresante at vi ikke helt klarer å slutte å se :fnise: 

Jeg tipper vi er flere som oftere og oftere tenker at "dette fortjener faktisk ikke seertall", men likevel må kikke innom. :sjenert:

Vi har jo sett de på gode dager, selv om de stabilt over tid har nedprioritert både seg selv og innhold. 

1+1 blir ikke alltid to. Det er Snickers og Twist (som de sikkert ville sagt :knegg:

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
mereo skrev (4 minutter siden):

I og med at de ikke har klart det når de ble operert så vil jeg tro at de ikke kommer til å bruke sprøytene og endre på livet, samt at det er skrekkelig dyrt.

Jeg har lite greie på sånt skal jeg innrømme. Men har hørt at det er ganske vanlig å legge på seg igjen etter operasjon fordi mange ikke legger om livsstilen. Tenkte ikke over prisen på sprøytene selv om jeg har lest at de er dyre, men hun bør vurdere å ta seg råd til det. Men det viktigste er selvfølgelig å legge om livsstilen og bevege seg mer. Ikke kjøre overalt.  

• Liker 1
Skrevet
mereo skrev (23 minutter siden):

En iskaffe er en ting, men flere ila dagen er mye kalorier. 

Ja, flere om dagen blir mange kalorier, særlig når de har oppi masse sukkerholdig kaffesirup. Men en espresso i seg selv med ekstra lett melk er ikke så ille. Jeg vet ikke om det er mer kalorier i den kapselkaffen de bruker enn i vanlig espressokaffe som jeg bruker. Googlet og en standard espressoshot inneholder bare 2 kalorier. Ekstra lett melk har 38 kcal pr ml. Vet ikke hvor mye kcal den havremelka de bruker har pr ml, om den er søtet på noe vis og hvor mye de bruker. Men ja, er den søtet og de i tillegg har kaffesirup oppi blir det fort mange kalorier. 

Skrevet
jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Ja, flere om dagen blir mange kalorier, særlig når de har oppi masse sukkerholdig kaffesirup. Men en espresso i seg selv med ekstra lett melk er ikke så ille. Jeg vet ikke om det er mer kalorier i den kapselkaffen de bruker enn i vanlig espressokaffe som jeg bruker. Googlet og en standard espressoshot inneholder bare 2 kalorier. Ekstra lett melk har 38 kcal pr ml. Vet ikke hvor mye kcal den havremelka de bruker har pr ml, om den er søtet på noe vis og hvor mye de bruker. Men ja, er den søtet og de i tillegg har kaffesirup oppi blir det fort mange kalorier. 

Det er lite som skulle kcal messig, men skal man ned i vekt eller holde vekta jevn/nede, så må man jo tenke over alt som går inn. Noe de helt klart ikke gjør.

jukkapalme skrev (28 minutter siden):

Jeg har lite greie på sånt skal jeg innrømme. Men har hørt at det er ganske vanlig å legge på seg igjen etter operasjon fordi mange ikke legger om livsstilen. Tenkte ikke over prisen på sprøytene selv om jeg har lest at de er dyre, men hun bør vurdere å ta seg råd til det. Men det viktigste er selvfølgelig å legge om livsstilen og bevege seg mer. Ikke kjøre overalt.  

De ligger på 1 746,40 - 3 039,50 kr hver 4 uke. Har en del bivirkninger om man ikke gjør endringer og er som slankeoperasjon ikke en løsning, men ett hjelpemiddel.

Og derfor kan jeg ikke se at de skulle hatt nytte av det når de har «overskrevet» effekten med slankeoperasjon, da kommer de nok til å gjøre samme med slankesprøyte.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
jukkapalme skrev (1 time siden):

Hadde Pia fremdeles budd åleine hadde ho kanskje holdt vekta si. At G flytta inn var veldig negativt for P si helse 😔

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Petrine12 skrev (På 21.5.2025 den 16.56):

P har blitt bedre på det der! Ho rydda meir når ho var åleine og kjøpte mindre unødvendig.G kjøpe noke dill konstant.  

Ja, husker Pia hadde noen rydderunder. Hun trakk vel lodd og måtte ta stilling til om hun skulle kaste eller gi bort. 

Husker ikke nøyaktig, men hun hadde et fokus på overforbruk og at trivselen kunne øke med mindre ting. 

Er en kjent sak at mye rot og uoversiktlig kaos, gjør at psyken utfordres. 

• Liker 4
Skrevet
Petrine12 skrev (56 minutter siden):

Hadde Pia fremdeles budd åleine hadde ho kanskje holdt vekta si. At G flytta inn var veldig negativt for P si helse 😔

Det tror jeg også. Pia var jo så flink til å gå turer da hun bodde alene. Ja, er nok ikke så bra for dem å bo sammen. Blir nok for mye kosemat i tillegg til for lite aktivitet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hei! Første gang jeg kommenterer i denne tråden her, men jeg må si at jeg er enig med mye av det dere skriver. Har fulgt jentene i flere år nå, og må innrømme at det er trist å se på dem nå. Det er spesielt trist å se åssen G har forandret seg etter fødsel og etter samlivsbruddet. Selv har jeg vært klinisk deprimert i en periode tidligere, og det livet de lever nå minner meg veldig om det livet jeg hadde da jeg var på mitt sykeste. Jeg mener det er tydelig å se at de begge sliter psykisk, G mer enn P virker det som.. Føler empatien min for situasjonen deres har forsvunnet da ingen av dem virker å ta i et tak for å forbedre situasjonen deres. Vet at de begge har slitt og sliter mye fysisk sett og, P med beina sina og G med smerter i kroppen, men å sitte inne hele dagen kan vel ikke ha noen positiv effekt på smertene de sliter med? 

Forresten, hyggelig å endelig kunne ha noen å diskutere NT med - min mor er lei av å høre om dem lol. Håper alle har en fin torsdag! ❤️ 

Endret av muzeztille
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
muzeztille skrev (5 minutter siden):

Hei! Første gang jeg kommenterer i denne tråden her, men jeg må si at jeg er enig med mye av det dere skriver. Har fulgt jentene i flere år nå, og må innrømme at det er trist å se på dem nå. Det er spesielt trist å se åssen G har forandret seg etter fødsel og etter samlivsbruddet. Selv har jeg vært klinisk deprimert i en periode tidligere, og det livet de lever nå minner meg veldig om det livet jeg hadde da jeg var på mitt sykeste. Jeg mener det er tydelig å se at de begge sliter psykisk, G mer enn P virker det som.. Føler empatien min for situasjonen deres har forsvunnet da ingen av dem virker å ta i et tak for å forbedre situasjonen deres. Vet at de begge har slitt og sliter mye fysisk sett og, P med beina sina og G med smerter i kroppen, men å sitte inne hele dagen kan vel ikke ha noen positiv effekt på smertene de sliter med? 

Forresten, hyggelig å endelig kunne ha noen å diskutere NT med - min mor er lei av å høre om dem lol. Håper alle har en fin torsdag! ❤️ 

Vil forresten bare oppklare at jeg ikke prøver å fjerndiagnostisere jentene her, og må innrømme at da jeg var syk så kunne ikke jeg engang komme meg ut av senga, så jeg overdrev da jeg sammenliknet NT sitt liv og åssen jeg levde da jeg var syk. Samtidig så synes jeg at det er noen likheter, kanskje spesielt når det gjelder motivasjon. Virker ikke som G har noe motivasjon for å gjøre noe som helst utenom å kjøre til butikken, levere og hente i barnehagen, og sosiale medier da, selvfølgelig. 

• Liker 2
Skrevet

Pia var stadig på kveldsturer med ei vennine når hun bodde alene,dem gikk en del lange turer.Bare se 1 år tilbake så var hun tynnere.Vekta går opp på henne å,desverre.Dem drikker også mye sukker brus,man ser flaskene på kjøleskapet og i bakgrunn.Kansje dem burde drukket vannet som dem serverte i bursdagen🙈😅Nå skal dem på Kiel tur i juli,første dem tenker på er mat og hvor dem skal spise.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
lew skrev (1 time siden):

Pia var stadig på kveldsturer med ei vennine når hun bodde alene,dem gikk en del lange turer.Bare se 1 år tilbake så var hun tynnere.Vekta går opp på henne å,desverre.Dem drikker også mye sukker brus,man ser flaskene på kjøleskapet og i bakgrunn.Kansje dem burde drukket vannet som dem serverte i bursdagen🙈😅Nå skal dem på Kiel tur i juli,første dem tenker på er mat og hvor dem skal spise.

På primark kjøpte P 2xl 🥺 Det må vere so vondt kjøpe slike str igjen😔

• Hjerte 2
Skrevet

Jentene har veldig fokus på mat. Som noen sier, de har ikke før bestilt Kiel turen før det er bestemt hvor de skal spise og hva. Jeg legger også merke til at de snakker ikke om hvem som kommer på besøk, men hvem som kommer på lunsj og mamma på middag, og den på taco eller kvelds. Det er maten de skal spise som er fokuset. Derfor ikke rart man reagerer på et stusslig kakebord når de virkelig hadde invitert mange gjester til bursdagen sin.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet

HERREGUD! mat mat mat mat..og man så veldig godt hvor mye G har gått opp i vekt igjen når hun satt sammen med moren i bilen i dagens vlog. Hun er veldig stor rundt halsen.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...