Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var bursdagsfeiringen over. De hadde hatt en veldig hyggelig dag sammen med slekt og venner. Noen kom og andre gikk så det var alltid sitteplasser til alle. Nok mat, eller servering ble det også. Selv om det kakebordet var det mest stusslige jeg hadde sett. Vafler i plast stekt for mange timer siden med en flaske skvisj syltetøy ved siden av. Pose kake og muffins var uten pynt. Som matbloggere burde de greid å laget noe som både smakte godt å var fint å se på. Vi fikk ikke se noen av gavene, bortsett fra en bukett med blomster som jentene hadde fått hver sin av og satt sammen til en. Siste gjest var knapt ute av døra før pyjamas var på.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Catmom
Skrevet (endret)

Jentene sine festkjoler i går var fine til de🥳   

Endret av Catmom
Skrevet
Anonymus6 skrev (10 timer siden):

De hadde kjøpt inn pose-glasur også🙃 kan ikke skjønne at de ikke syns det er flaut å servere toro kake i 40-årsdag😳 men jeg er der at jeg ville aldri servert det på en helt vanlig lørdag heller jeg da. 
Håper dog at de hadde en fin feiring og at de fikk plass til alle i leiligheten🙈

Ville aldri servert Toro-kake jeg heller. Men jeg syns likevel den smaker godt, så ville ikke reagert negativt om jeg fikk den servert 😊 Det fine med Torokaka er at den er glutenfri og jeg tror også den er melkefri, noe som gjør at de fleste kan spise den. 

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok egen vlog på hva dem fikk i gaver.Er kjapt og lage en god saftig sjokoladekake,som også blir bedre av stå et par dager.Samme med vaffel røre,nesten vært kulere og hatt stek deg en vaffel selv bord med is ,syltetøy og diverse til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hèlt sikkert kjempekoselig 🩷 Men at to voksne greier å gjøre noe  enkelt, enda mere tafatt er nesten ikke til å begripe.

At de skulle pynte muffinsene, hvis barna ønsket det.... Yeah right :klaske:

Toro synes jeg er innafor generelt. Hèlt lov med litt lettvint løsning innimellom dugnader og annet hyppig baketrafikk.

Men såpass mye mat som damene både stadig lager og putter i nebbet. Annonser for div kokebøker, og i det hele tatt, så kunne de i allefall late som de er litt interessert i gjestenes ve og vel.. 

Det så jo mer ut som et venterom hos psykologen, enn et sted for hjemmekoselig sfære....

Men snart venter London og kanskje har de plutselig glemt at de har vondt i bena begge to... :knegg: 

Får håpe de får noen magiske dager med mentalt påfyll. De er vel ikke interessert i å bo på hvert sitt rom, så håper de får hentet seg inn på litt andre måter 💘 

• Liker 6
Skrevet
Tradegy skrev (1 time siden):

Hèlt sikkert kjempekoselig 🩷 Men at to voksne greier å gjøre noe  enkelt, enda mere tafatt er nesten ikke til å begripe.

At de skulle pynte muffinsene, hvis barna ønsket det.... Yeah right :klaske:

Toro synes jeg er innafor generelt. Hèlt lov med litt lettvint løsning innimellom dugnader og annet hyppig baketrafikk.

Men såpass mye mat som damene både stadig lager og putter i nebbet. Annonser for div kokebøker, og i det hele tatt, så kunne de i allefall late som de er litt interessert i gjestenes ve og vel.. 

Det så jo mer ut som et venterom hos psykologen, enn et sted for hjemmekoselig sfære....

Men snart venter London og kanskje har de plutselig glemt at de har vondt i bena begge to... :knegg: 

Får håpe de får noen magiske dager med mentalt påfyll. De er vel ikke interessert i å bo på hvert sitt rom, så håper de får hentet seg inn på litt andre måter 💘 

Redd det blir nedtur når dei er heime att for alt handla om London og 40 årsdag no😩 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Petrine12 skrev (16 timer siden):

Redd det blir nedtur når dei er heime att for alt handla om London og 40 årsdag no😩 

Men snart er det tid for..... 🥁(.. *trommevirvel*..)

Spoiler

JULEFORBEREDELSER..!! :juletre2:

:ler:

Endret av Tradegy
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er helt enig i at det var et av de mest stusselige kakebordene jeg har sett, ja! Har vært på møter hvor det har sett mer delikat ut, liksom. 😅 Igjen, helt greit at ting skal gjøres enkelt og lettvint, men de kunne jo tatt seg bryet med å slenge på en duk, sette opp et par lys eller lignende for å få det til å se ut som de har brydd seg litt i det minste! 

Jeg hadde definitivt gått for hjemmelagd selv, men reagerer ikke negativt på om andre går for Toro-pose, men da sper man jo på med god glasur, pynt, om det det er brownies så er det som regel is, bær, sauser osv. Og de kunne ha hatt flere alternativer til topping til vaflene f.eks.

Guro var jo strålende fornøyd med at det ble igjen masse av både kake og drikke, men om gjestene har et snev av folkeskikk, så forsyner seg man temmelig sparsommelig når man ser at det er en liten kake, 15 vaffelplater, et lite fat muffins, en flaske syltetøy og tre flasker brus som skal deles på 40 personer. (Det tilsvarer godt under en desiliter per person det!) Og taffel-vann er kanskje ikke førstevalget når man skal kose seg med kake i bursdag heller. 🙈 Det eneste som det hadde gått mye av var kaffe, men det var vel også det eneste de hadde kjøpt inn rikelig av, så det er vel kanskje en sammenheng der.

Synes de var veldig fine i kjolene sine (spesielt Guro) og er glad for at de var fornøyde med feiringa si da. 🥰

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Miss_Sunshine* skrev (1 time siden):

Er helt enig i at det var et av de mest stusselige kakebordene jeg har sett, ja! Har vært på møter hvor det har sett mer delikat ut, liksom. 😅 Igjen, helt greit at ting skal gjøres enkelt og lettvint, men de kunne jo tatt seg bryet med å slenge på en duk, sette opp et par lys eller lignende for å få det til å se ut som de har brydd seg litt i det minste! 

Jeg hadde definitivt gått for hjemmelagd selv, men reagerer ikke negativt på om andre går for Toro-pose, men da sper man jo på med god glasur, pynt, om det det er brownies så er det som regel is, bær, sauser osv. Og de kunne ha hatt flere alternativer til topping til vaflene f.eks.

Guro var jo strålende fornøyd med at det ble igjen masse av både kake og drikke, men om gjestene har et snev av folkeskikk, så forsyner seg man temmelig sparsommelig når man ser at det er en liten kake, 15 vaffelplater, et lite fat muffins, en flaske syltetøy og tre flasker brus som skal deles på 40 personer. (Det tilsvarer godt under en desiliter per person det!) Og taffel-vann er kanskje ikke førstevalget når man skal kose seg med kake i bursdag heller. 🙈 Det eneste som det hadde gått mye av var kaffe, men det var vel også det eneste de hadde kjøpt inn rikelig av, så det er vel kanskje en sammenheng der.

Synes de var veldig fine i kjolene sine (spesielt Guro) og er glad for at de var fornøyde med feiringa si da. 🥰

Ja det kakebordet så ikke veldig innbydende ut, hvem serverer muffins uten glasur og pynt? Jeg hadde heller ikke forsynt meg av de skal jeg være ærlig, så veldig tørt ut.

Tror heller ikke de hadde igjen masse fordi de hadde mer en nok, men fordi folk viste det var lite og forsynte seg deretter, samt som sagt at det heller ikke er så stas med muffins uten noe på og taffel vann til😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er bursdagen over, Get over it! De gjorde det på sin måte. Ikke alle er så fancy på ting, ikke alle serverer alkohol, de ville gjøre det enkelt og det må være lov det. Toroposer og taffelvann er da bra nok det! Hadde lett spist av det. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Iso1 skrev (1 time siden):

Nå er bursdagen over, Get over it! De gjorde det på sin måte. Ikke alle er så fancy på ting, ikke alle serverer alkohol, de ville gjøre det enkelt og det må være lov det. Toroposer og taffelvann er da bra nok det! Hadde lett spist av det. 

Det jeg tenker er at når man inviterer til 40-årsdag så vet man at man kommer til å få gaver, mest sannsynlig litt ekstra fine gaver. Da er det jo greit å gjøre litt stas på gjestene🙂 Og å da servere som de gjorde syns jeg er litt tafatt rett og slett. Er enig med de andre at det var lite innbydende.. Det hadde vært fint og flott nok til en annen anledning, men ikke når man inviterer til en 40-årsdag. Selvfølgelig går det fint å servere toro kake og taffelvann, men igjen, ikke i en 40-årsdag🥲

Måtte le litt når jeg så at de hadde delt opp vaflene i hjerter, værsågod ta deg ett vaffelhjerte med tube syltetøy😂 Aldri sett noen servere vafler på den måten. Hadde jeg vært gjest hadde jeg latt være å forsyne meg når jeg så hvor lite det var, så skjønner godt at de hadde masse igjen🤷🏻‍♀️

Endret av Anonymus6
Skriveleif
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonymus6 skrev (5 minutter siden):

Det jeg tenker er at når man inviterer til 40-årsdag så vet man at man kommer til å få gaver, mest sannsynlig litt ekstra fine gaver. Da er det jo greit å gjøre litt stas på gjestene🙂 Og å da servere som de gjorde syns jeg er litt tafatt rett og slett. Er enig med de andre at det var lite innbydende.. Det hadde vært fint og flott nok til en annen anledning, men ikke når man inviterer til en 40-årsdag. Selvfølgelig går det fint å servere toro kake og taffelvann, men igjen, ikke i en 40-årsdag🥲

Måtte le litt når jeg så at de hadde delt opp vaflene i hjerter, værsågod ta deg ett vaffelhjerte med tube syltetøy😂 Aldri sett noen servere vafler på den måten. Hadde jeg vært gjest hadde jeg latt være å forsyne meg når jeg så hvor lite det var, så skjønner godt at de hadde masse igjen🤷🏻‍♀️

På dagens vlog står flaskene fremdeles bak på det bordet. So det vart servert varme? Damene har jo sjeldent plass i kjøleskap/fryser for der er ganske stappa alltid. Nei… 😔det var minimum innsats og flest mulig inviterte for å sanke inn gave.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Anonymus6 skrev (55 minutter siden):

Hva mener du man skal servere da? Saft?  Juice? Energidrikke? Kaffe hadde de jo.. taffelvann er helt supert det altså.

Skrevet

På fredag får vi se hva dem har fått i gave🥰

Skrevet (endret)
Iso1 skrev (41 minutter siden):

Hva mener du man skal servere da? Saft?  Juice? Energidrikke? Kaffe hadde de jo.. taffelvann er helt supert det altså.

Taffelvann er ikke det jeg reagerer på, det er hele sammensetningen av det kakebordet..
Men for å svare på spørsmålet ditt; Jeg hadde kjøpt diverse brus og sukkerfri brus, eplemost (kanskje tilogmed taffelvann!🤭), Hadde passet på å kjøpe mer en nok også, brus går ikke ut på dato uken etter akkurat.😅 kommer ikke til å legge fra meg den at jeg syns det er rart å bare servere kaffe og taffelvann og 3 flasker brus når man har bedt såpass mange som de gjorde. Men du ville kanskje gjort som dem til din 40-årsdag? 

Nevnte de hvor mange som endte opp med å komme forresten? 

Endret av Anonymus6
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Miss_Sunshine* skrev (3 timer siden):

Enig, jentene var veldig fine i kjolene sine. Det er utrolig hvor lite innsats som skal til, for å heve inntrykket betraktelig :nikke:.

(Selv om det absolutt ikke kreves kjole, så vil et vanlig hverdagsantrekk også gjøre noe med seriøsiteten når de gjør samarbeid. Krølle-pysj gir ikke samme inntrykket..).

Håper jentene får flysetet de ønsker 🤞Guro sa hun ønsket sete v vindu. Men for beina sin del, er det jo bedre plass til en benstrekk v midtgangen.. Med tanke på smertene :nikke:

• Liker 1
Skrevet
Tradegy skrev (10 minutter siden):

Enig, jentene var veldig fine i kjolene sine. Det er utrolig hvor lite innsats som skal til, for å heve inntrykket betraktelig :nikke:.

(Selv om det absolutt ikke kreves kjole, så vil et vanlig hverdagsantrekk også gjøre noe med seriøsiteten når de gjør samarbeid. Krølle-pysj gir ikke samme inntrykket..).

Håper jentene får flysetet de ønsker 🤞Guro sa hun ønsket sete v vindu. Men for beina sin del, er det jo bedre plass til en benstrekk v midtgangen.. Med tanke på smertene :nikke:

Når G sitter i bilen får ho ein spesiell form. Får ho god plass i vanlig flysete?🥺 Ho er jo faktisk so stor at det er knapt. 

• Liker 3
Skrevet
Petrine12 skrev (20 minutter siden):

Når G sitter i bilen får ho ein spesiell form. Får ho god plass i vanlig flysete?🥺 Ho er jo faktisk so stor at det er knapt. 

De var vel i London i fjor? så det går vel fint😅

Skrevet
Anonymus6 skrev (45 minutter siden):

Taffelvann er ikke det jeg reagerer på, det er hele sammensetningen av det kakebordet..
Men for å svare på spørsmålet ditt; Jeg hadde kjøpt diverse brus og sukkerfri brus, eplemost (kanskje tilogmed taffelvann!🤭), Hadde passet på å kjøpe mer en nok også, brus går ikke ut på dato uken etter akkurat.😅 kommer ikke til å legge fra meg den at jeg syns det er rart å bare servere kaffe og taffelvann og 3 flasker brus når man har bedt såpass mange som de gjorde. Men du ville kanskje gjort som dem til din 40-årsdag? 

Nevnte de hvor mange som endte opp med å komme forresten? 

Jeg var så sikker på at du kom til å nevne alkohol, så svaret ditt overrasker meg positivt. Hadde vært så typisk svar at man må ha bobler og vin, noe jeg syns er unødvendig. Men Jeg hadde nok servert taffelvann med smak og litt brus. Mozell kanskje, frus.. saft funker også. men så arrangerer jeg veldig lite fester også da. 

• Liker 1
Skrevet
Petrine12 skrev (44 minutter siden):

Nei, god plass er det få som kan si de har i et flysete. Det kan vel sikkert variere litt, også. Størrelsesmessig er det ikke noe problem å fly i seg selv. Men man bør definitivt være obs i forhold til smerter i beina og blodpropp. Veldig upraktisk å sitte nærmest vindu i forhold til å bevege seg litt I løpet av flighten. Men ikke sikkert de er så nøye på det ✈️

Anonymus6 skrev (30 minutter siden):

De var vel i London i fjor? så det går vel fint😅

Ja, heldigvis bare en kort tur til London :nikke:Generelt; Kan skje ganske mye kroppslig på 1,5 år med små, jevne uvaner. Men aller helst kommer det til å gå helt fint. Et flysete er langt i fra noe dansegulv, uansett tilstand :fnise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...