Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet
Smurfelinee skrev (23 minutter siden):

Det som hadde vært litt kult var om de tok opp igjen den ''Finn'' greia de hadde gående en liten stund, hvor de kjøpte ting på Finn for en billig penge og pusset det opp(?). Hadde vært kult om de gjorde noe litt mer ut av rommet til M og tok oss med på det! :D G virker jo til å være litt handy! 

Håper litt for deres egen del at de 40 inviterte ikke kommer på en og samme gang, det har de virkelig ikke stor nok leilighet til. Mye vann på flaske og bare 1 vaffel og 1 kakestykke pr pers som noen skrev over her?  Skjønner at de ikke har så mye å rutte med. De kunne jo spurt om noen av gjestene var interessert i å bake eller ha med seg noe? Som en slags gave til de? :) 

Ja, jeg hadde vertfall ikke vært komfortabel med å invitere til 40 årsdag, som er et rundt tall og folk flest kommer med ordentlig gave, også hadde jeg stått og servert vann og rasjonering av kake/vaffel.

Hvis de vil gjøre det billig kunne de ha kjøpt flere flasker brus og droppet vannet. Jeg så kun 4 flasker brus på 40 personer. De kunne supplert med saft, kommer vel barn også. Samt tatt seg bryet med å lage kake og vafler fra bunnen, da hadde de fått mer for pengene og sluppet å ha rasjoneringer. Det som et absolutt minimum om de er så skrapa på konto.

De har både tid og ork til å lage dette selv, de klarer jo mat på mandag videoene så er jo bare å gjøre det i den tiden om det er så vanskelig ellers.  

• Liker 3
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Catmom
Skrevet (endret)
jukkapalme skrev (På 23.4.2025 den 19.48):

Ser den ikke på paden heller. Står at det er 4 kommenterer, men ser bare to. Irriterer meg det problemet. Rart ikke YouTube fikser opp i det. Har vart lenge, men jeg hadde glemt litt av det. Kommenterer aldri selv. 

De kunne nå ha svart av og til. 

Endret av Catmom
Gjest Catmom
Skrevet (endret)
lew skrev (På 23.4.2025 den 20.58):

Men sletter ikke twinsa kommentarene dem ikke liker fort?Eller kan dem kansje ikke det på YouTube.🙈

Jo, de sletter mye selv. 

Endret av Catmom
Gjest Catmom
Skrevet
*Blåbær* skrev (11 timer siden):

Ja, men var det ikke litt lite mat og drikke til så mange? Det meste av drikken var jo bare vann. Jeg har aldri invitert så mange så jeg vet nå ikke, bare syntes det så veldig lite ut.

Jo, det ser lite ut med mat og drikke.  

Gjest Catmom
Skrevet (endret)
*Blåbær* skrev (15 timer siden):

Ja, jeg hadde vertfall ikke vært komfortabel med å invitere til 40 årsdag, som er et rundt tall og folk flest kommer med ordentlig gave, også hadde jeg stått og servert vann og rasjonering av kake/vaffel.

Hvis de vil gjøre det billig kunne de ha kjøpt flere flasker brus og droppet vannet. Jeg så kun 4 flasker brus på 40 personer. De kunne supplert med saft, kommer vel barn også. Samt tatt seg bryet med å lage kake og vafler fra bunnen, da hadde de fått mer for pengene og sluppet å ha rasjoneringer. Det som et absolutt minimum om de er så skrapa på konto.

De har både tid og ork til å lage dette selv, de klarer jo mat på mandag videoene så er jo bare å gjøre det i den tiden om det er så vanskelig ellers.  

Hadde aldri invitert så mange. 

Endret av Catmom
Gjest Catmom
Skrevet
Mardina skrev (9 timer siden):

Jeg er fortsatt ganske sikker på at Guro ikke står som EIER av bilen. Mener at det ble nevnt i en eller annen video at det var faren som fant ut hvilken bil hun skulle ha osv. 

Den bilen som Guro kjører koster opp mot 500 000,- og jeg tror neppe det er penger Guro kan bla opp sånn uten videre. At hun har råd til å DRIFTE bilen i hverdagen har hun nok, men hun har neppe kjøpt den selv. Det er faren deres som har peiling på bil og bilhold, så det er vel mer naturlig at han står som eier av den. Og at Guro betaler han en viss sum i måneden+ de løpende utgiftene som lading osv.

Og siden det er en elbil, så er det jo vanlig å lade bilen sin hjemme. Men hun tar seg ikke råd til å få satt opp en ladestasjon der de bor. Det synes jeg er en av mange merkelige økonomiske prioriteringer der i gården 🤔 

Hun er nok neppe så "rik" som mange tror. Hun har jo ikke jobbet på mange år og det er usikkert hva hun har som hovedinntektskilde. YouTube gir neppe mye penger i kassa. Jeg følger dem kun på YouTube, så det kan godt hende at de har sagt et annet sted hva som er hovedinntektskilden 🤔

Kan hende det er begge foreldrene som eier bilen. London turen er ikke helt gratis den heller 🤔 skal se faren har spandert turen på de. 

Skrevet
Catmom skrev (5 minutter siden):

Kan hende det er begge foreldrene som eier bilen. London turen er ikke helt gratis den heller 🤔 skal se faren har spandert turen på de. 

Ja, pappa-banken er nok flittig brukt... 😄

Gjest Catmom
Skrevet
Mardina skrev (2 timer siden):

Ja, pappa-banken er nok flittig brukt... 😄

Nå lo jeg godt😄pappa-banken er god og ha💸Tenkte bursdagsgave fra han og Elena. 

Skrevet
*Blåbær* skrev (14 timer siden):

Kan hende hun har mer penger enn vi tror.

Minstesats ufør gir hverfall 20.000 kr måneden.

Barnetrygd er 1.968 kr

Og så får hun vel en ekstra barnetrygd grunnet delt bosted på 1.968.

Hun har også krav på barnebidrag fra barnets far la oss si et "lavt" beløp på 3000 pr måned.

Det er 27.000 pr måned.

Og de må jo betale svært lite i bokostnader, det er tross alt en liten leilighet faren kjøpte for mange år siden, så kan umulig være mye lån på den. og felleskostnader og strøm på liten leilighet delt på to, blir ikke mange tusen. 

Barnehage koster kun 2000 pr måned og den utgiften deles jo med faren.

Ellers kjøper hun billige klær og sko til sønnen og hun er sjeldent på noe som koster penger med barnet. 

Så hun skal nok ha råd til bilen. Men det jeg har merket meg er alle disse små innkjøpene av nips og naps og klær hele tiden, slike små summer blir store etterhvert. Skjønner ikke hvordan de får plass til alle tingene, er det vanlig at folk handler dill og dall så ofte?

Man får ikke en ekstra barnetrygd, men utvidet og den er på 2516,- + vanlig barnetrygd.

Skrevet
MzMe skrev (2 timer siden):

Man får ikke en ekstra barnetrygd, men utvidet og den er på 2516,- + vanlig barnetrygd.

Oi så mye, er det noe nytt det?

Skrevet
*Blåbær* skrev (4 timer siden):

Oi så mye, er det noe nytt det?

Det kom fra 1.juli 2023 🙂

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Med tanke på hvor glade de er i å planlegge, så synes jeg de har vært nokså lite gjennomtenkte når det kommer til mat og drikke i bursdagsfeiringa si. 

Pia sa i en vlogg for noen dager siden at i og med at de hadde invitert til åpent hus, så visste de egentlig ikke hvor mange som kom, bortsett fra at det var to stykker som ikke kom. Jeg håper da inderlig at de har bedt om at de inviterte antyder om de kommer eller ikke (ev. at gjestene har vett til å komme på det selv) nettopp for å kunne beregne nok mat og drikke.

Helt greit at ting gjøres enkelt og rimelig, men da burde man til gjengjeld sørge for at det er mer enn nok til alle sammen. Om de kun har tenkt å ha et alternativ til topping på vaflene så må man jo selvfølgelig ha rikelig! Altså, jeg kjøper mer drikke når jeg inviterer hele den nærmeste familien (13 stykker.) Når de først handler så mye på tilbud, så burde de  spandert på gjestene mer drikke. Det har de råd til (mtp. på sitt øvrige forbruk mener jeg.)

Nærmest rasjonering av taffel-vann, kake, vafler og en flaske syltetøy på 38 personer…  Vel, jeg hadde vært en smule flau om det hadde vært meg, for å si det sånn. 😅

Håper de har mer kontroll enn det virker som, og at de får en fin feiring! 😄

Endret av Miss_Sunshine*
  • Liker 8
Gjest Catmom
Skrevet

Rene bryllup feiringen dette i folka som er invitert. Virker ikke helt planlagt denne feiringen er så enig. I dagens vlog var Guro i sving med vasking på bade, la dere merke til hun ble så varm og sliten😞 av så lite. 

Skrevet
Catmom skrev (3 minutter siden):

Rene bryllup feiringen dette i folka som er invitert. Virker ikke helt planlagt denne feiringen er så enig. I dagens vlog var Guro i sving med vasking på bade, la dere merke til hun ble så varm og sliten😞 av så lite. 

Vi hadde konfirmasjon med rundt 30 gjester hjemme hos oss, å vi var i sving med matlaging i dagesvis før konfirmasjonen. Det var mye mat og drikke som gikk med. 

Gjest Catmom
Skrevet (endret)
NinaLisa skrev (8 minutter siden):

Vi hadde konfirmasjon med rundt 30 gjester hjemme hos oss, å vi var i sving med matlaging i dagesvis før konfirmasjonen. Det var mye mat og drikke som gikk med. 

Det kan jeg tenke meg dere var i sving i dagevis. Ikke disse to damene lettvint løsning på mat/drikke. 

Endret av Catmom
Skrevet

De lider ingen nød økonomisk ihvertfall.. 5-6 dager i London er svindyrt. I dagens vlog bruker Guro den maskina til 10.000 kr igjen for å vaske badet. Ikke ET ord om den i det hele tatt.. blir så jævla dumt.

• Liker 2
Skrevet

Litt rart det Guro sa om at noen hadde reagert på at de bruker posekake og posevafler til en såpass stor anledning. Hun sa at hun ikke tenkte over at det var pose siden resultatet uansett ble det samme. Det tror hun ikke på selv en gang! Jeg syns Toro sjokoladekake og vafler er gode jeg, men hjemmelaget er selvfølgelig bedre og jeg ville aldri brukt poser til bursdagsfeiring. Håper endelig de tar seg råd til å putte noen egg oppi vaffelrøra, da blir vaflene mye saftigere med en gang. Og at de har en god glasur på kaka. Greit nok å spare penger, men bursdagsfeiring med rasjonering blir nesten litt gjerrig.

• Liker 3
Gjest Catmom
Skrevet
Miss perfect skrev (21 minutter siden):

De lider ingen nød økonomisk ihvertfall.. 5-6 dager i London er svindyrt. I dagens vlog bruker Guro den maskina til 10.000 kr igjen for å vaske badet. Ikke ET ord om den i det hele tatt.. blir så jævla dumt.

Ja, den maskinen har jeg lyst på men til den prisen glem det. 

Skrevet
jukkapalme skrev (2 timer siden):

Litt rart det Guro sa om at noen hadde reagert på at de bruker posekake og posevafler til en såpass stor anledning. Hun sa at hun ikke tenkte over at det var pose siden resultatet uansett ble det samme. Det tror hun ikke på selv en gang! Jeg syns Toro sjokoladekake og vafler er gode jeg, men hjemmelaget er selvfølgelig bedre og jeg ville aldri brukt poser til bursdagsfeiring. Håper endelig de tar seg råd til å putte noen egg oppi vaffelrøra, da blir vaflene mye saftigere med en gang. Og at de har en god glasur på kaka. Greit nok å spare penger, men bursdagsfeiring med rasjonering blir nesten litt gjerrig.

Ja jeg tenker at hvis man faktisk ikke har råd til å invitere så mange, eller ikke har lyst til å bruke penger på mat og drikke til gjestene, så får man heller invitere litt færre så man kan servere ordentlig. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
*Blåbær* skrev (39 minutter siden):

Ja jeg tenker at hvis man faktisk ikke har råd til å invitere så mange, eller ikke har lyst til å bruke penger på mat og drikke til gjestene, så får man heller invitere litt færre så man kan servere ordentlig. 

Heilt enig! Virka som dei håpa bli sponsa av cupcake dama og det lokale bakeriet. Om folk kjem til ulike tider i puljer hadde det vore enkelt å laga muffins eller andre porsjonskaker. Lage skillingsboller ol kosta lite. Er det fest so er det fest…. 🎈 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...