jukkapalme Skrevet 23. april 2025 #1061 Skrevet 23. april 2025 jukkapalme skrev (1 minutt siden): Ser kun YouTube på mobil og pad jeg. Bruker aldri pcen mer. Var mobilen jeg så på i sted. Er på pad nå, skal se om jeg ser den her. Ja, har sett før at kommentarer kan forsvinne på mobil. Ser den ikke på paden heller. Står at det er 4 kommenterer, men ser bare to. Irriterer meg det problemet. Rart ikke YouTube fikser opp i det. Har vart lenge, men jeg hadde glemt litt av det. Kommenterer aldri selv.
lew Skrevet 23. april 2025 #1062 Skrevet 23. april 2025 Men sletter ikke twinsa kommentarene dem ikke liker fort?Eller kan dem kansje ikke det på YouTube.🙈 1
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1063 Skrevet 24. april 2025 Catmom skrev (22 timer siden): Det var veldig mange som er invitert i bursdagsfeiringen deres på søndag. De har nok mange venner og tidligere kollegaer. Ja, men var det ikke litt lite mat og drikke til så mange? Det meste av drikken var jo bare vann. Jeg har aldri invitert så mange så jeg vet nå ikke, bare syntes det så veldig lite ut. 6
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1064 Skrevet 24. april 2025 Mardina skrev (På 20.4.2025 den 12.10): Det er nok faren til Guro som står som hovedeier på bilen. Enten det er leasing eller kjøp. Det er ikke sjans i havet at Guro har råd til å kjøpe en så ny og dyr bil. Ikke med den inntekten hun har. Enten hun er 100 % eller delvis ufør. Inntektene fra YouTube gir ikke så mye penger i kassa heller. Kan hende hun har mer penger enn vi tror. Minstesats ufør gir hverfall 20.000 kr måneden. Barnetrygd er 1.968 kr Også får hun vel en ekstra barnetrygd grunnet delt bosted på 1.968 Hun har også krav på barnebidrag fra barnets far la oss si et "lavt" beløp på 3000 pr måned. Det er 27.000 pr måned. Og de må jo betale svært lite i bokostnader, det er tross alt en liten leilighet faren kjøpte for mange år siden, så kan umulig være mye lån på den. og felleskostnader og strøm på liten leilighet delt på to, blir ikke mange tusen. Barnehage koster kun 2000 pr måned og den utgiften deles jo med faren. Ellers kjøper hun billige klær og sko til sønnen og hun er sjeldent på noe som koster penger med barnet. Så hun skal nok ha råd til bilen. Men det jeg har merket meg er alle disse små innkjøpene av nips og naps og klær hele tiden, slike små summer blir store etterhvert. Skjønner ikke hvordan de får plass til alle tingene, er det vanlig at folk handler dill og dall så ofte? 2 2
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1065 Skrevet 24. april 2025 NinaLisa skrev (På 21.4.2025 den 3.13): Jeg synes ofte jentene kler seg i altfor store klær, og mange ganger merkelige kombinasjoner. Den kjolen var ikke noe unntak. Den passet rett og slett ikke og det ble ikke bedre med jakke eller genser over. Pia har selv i flere videoer selv sagt at hun ikke klarer å se hva som passer sammen. Ikke alle har øye for dette, tror det må læres. Men det hjelper mye å kutte ned på antall ulike farger i et antrekk, samt som flere har nevnt, ikke gå med for store klær. 3
NinaLisa Skrevet 24. april 2025 #1066 Skrevet 24. april 2025 *Blåbær* skrev (58 minutter siden): Ja, men var det ikke litt lite mat og drikke til så mange? Det meste av drikken var jo bare vann. Jeg har aldri invitert så mange så jeg vet nå ikke, bare syntes det så veldig lite ut. Jeg tenker likt som deg. De skal servere vafler i tillegg, holder det med en flaske med syltetøy tro? Jeg ville hatt ordentlig syltetøy, smør og rømme. Og kokt egg og kanskje ost. Må jo steke minst 40 vafler hvis alle skal ha en hver. Litt snålt med servering til så mange. Og hvorfor har de valgt mest vann? 5 1
Mardina Skrevet 24. april 2025 #1067 Skrevet 24. april 2025 *Blåbær* skrev (2 timer siden): Kan hende hun har mer penger enn vi tror. Minstesats ufør gir hverfall 20.000 kr måneden. Barnetrygd er 1.968 kr Også får hun vel en ekstra barnetrygd grunnet delt bosted på 1.968 Hun har også krav på barnebidrag fra barnets far la oss si et "lavt" beløp på 3000 pr måned. Det er 27.000 pr måned. Og de må jo betale svært lite i bokostnader, det er tross alt en liten leilighet faren kjøpte for mange år siden, så kan umulig være mye lån på den. og felleskostnader og strøm på liten leilighet delt på to, blir ikke mange tusen. Barnehage koster kun 2000 pr måned og den utgiften deles jo med faren. Ellers kjøper hun billige klær og sko til sønnen og hun er sjeldent på noe som koster penger med barnet. Så hun skal nok ha råd til bilen. Men det jeg har merket meg er alle disse små innkjøpene av nips og naps og klær hele tiden, slike små summer blir store etterhvert. Skjønner ikke hvordan de får plass til alle tingene, er det vanlig at folk handler dill og dall så ofte? Jeg er fortsatt ganske sikker på at Guro ikke står som EIER av bilen. Mener at det ble nevnt i en eller annen video at det var faren som fant ut hvilken bil hun skulle ha osv. Den bilen som Guro kjører koster opp mot 500 000,- og jeg tror neppe det er penger Guro kan bla opp sånn uten videre. At hun har råd til å DRIFTE bilen i hverdagen har hun nok, men hun har neppe kjøpt den selv. Det er faren deres som har peiling på bil og bilhold, så det er vel mer naturlig at han står som eier av den. Og at Guro betaler han en viss sum i måneden+ de løpende utgiftene som lading osv. Og siden det er en elbil, så er det jo vanlig å lade bilen sin hjemme. Men hun tar seg ikke råd til å få satt opp en ladestasjon der de bor. Det synes jeg er en av mange merkelige økonomiske prioriteringer der i gården 🤔 Hun er nok neppe så "rik" som mange tror. Hun har jo ikke jobbet på mange år og det er usikkert hva hun har som hovedinntektskilde. YouTube gir neppe mye penger i kassa. Jeg følger dem kun på YouTube, så det kan godt hende at de har sagt et annet sted hva som er hovedinntektskilden 🤔 3
NinaLisa Skrevet 24. april 2025 #1068 Skrevet 24. april 2025 Mardina skrev (4 minutter siden): Jeg er fortsatt ganske sikker på at Guro ikke står som EIER av bilen. Mener at det ble nevnt i en eller annen video at det var faren som fant ut hvilken bil hun skulle ha osv. Den bilen som Guro kjører koster opp mot 500 000,- og jeg tror neppe det er penger Guro kan bla opp sånn uten videre. At hun har råd til å DRIFTE bilen i hverdagen har hun nok, men hun har neppe kjøpt den selv. Det er faren deres som har peiling på bil og bilhold, så det er vel mer naturlig at han står som eier av den. Og at Guro betaler han en viss sum i måneden+ de løpende utgiftene som lading osv. Og siden det er en elbil, så er det jo vanlig å lade bilen sin hjemme. Men hun tar seg ikke råd til å få satt opp en ladestasjon der de bor. Det synes jeg er en av mange merkelige økonomiske prioriteringer der i gården 🤔 Hun er nok neppe så "rik" som mange tror. Hun har jo ikke jobbet på mange år og det er usikkert hva hun har som hovedinntektskilde. YouTube gir neppe mye penger i kassa. Jeg følger dem kun på YouTube, så det kan godt hende at de har sagt et annet sted hva som er hovedinntektskilden 🤔 Det ble et sted spurt om hvor mye hun betalte for lading. I svaret pratet hun seg vekk og svarte ikke på spørsmålet. Jeg var genuint interessert fordi jeg ikke vet hva det koster å lade en elbil, men er like klok. Man kunne oppfatte det slik at det ikke var hun selv som betaler den regningen. 2
Mardina Skrevet 24. april 2025 #1069 Skrevet 24. april 2025 (endret) NinaLisa skrev (14 minutter siden): Det ble et sted spurt om hvor mye hun betalte for lading. I svaret pratet hun seg vekk og svarte ikke på spørsmålet. Jeg var genuint interessert fordi jeg ikke vet hva det koster å lade en elbil, men er like klok. Man kunne oppfatte det slik at det ikke var hun selv som betaler den regningen. Alle spørsmål om kostnader for lading og sette opp ladestasjon hjemme blir stort sett ignorert eller svart meget kort på. Det er ikke noe de er villig til å diskutere tydeligvis. De er jo veldig sensitiv for kritikk, så det nytter ikke å spørre om den type ting 🙄 Jeg har elbil og lader hjemme. Det koster ikke mye. Grovt sett rundt 3-4 kr kWt. Ikke så god i hoderegning, så vet ikke nøyaktig hva det blir i mnd. Men det er uansett mye billigere enn å ha fossilbil. Jeg lader min 1 gang i uken i gjennomsnitt. Guro bruker hurtiglading på sin bil, noe som ikke er bra for batteriet i lengden 🤔 Så hun burde absolutt få opp en ladestasjon hjemme. Men det er nok altfor dyrt, må man jo skjønne 😄 Endret 24. april 2025 av Mardina 5
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1070 Skrevet 24. april 2025 Mardina skrev (44 minutter siden): Jeg er fortsatt ganske sikker på at Guro ikke står som EIER av bilen. Mener at det ble nevnt i en eller annen video at det var faren som fant ut hvilken bil hun skulle ha osv. Den bilen som Guro kjører koster opp mot 500 000,- og jeg tror neppe det er penger Guro kan bla opp sånn uten videre. At hun har råd til å DRIFTE bilen i hverdagen har hun nok, men hun har neppe kjøpt den selv. Det er faren deres som har peiling på bil og bilhold, så det er vel mer naturlig at han står som eier av den. Og at Guro betaler han en viss sum i måneden+ de løpende utgiftene som lading osv. Og siden det er en elbil, så er det jo vanlig å lade bilen sin hjemme. Men hun tar seg ikke råd til å få satt opp en ladestasjon der de bor. Det synes jeg er en av mange merkelige økonomiske prioriteringer der i gården 🤔 Hun er nok neppe så "rik" som mange tror. Hun har jo ikke jobbet på mange år og det er usikkert hva hun har som hovedinntektskilde. YouTube gir neppe mye penger i kassa. Jeg følger dem kun på YouTube, så det kan godt hende at de har sagt et annet sted hva som er hovedinntektskilden 🤔 Er en video uten hvor Guro forteller om finansiering av bilen osv, skal se om jeg finner den igjen. Men ja, mener å huske at både mor og far er involvert i bilkjøpet på hver sin måte. Eller er vel Pia på AAP og går i arbeidspraksis, mens Guro har en andel ufør og resten AAP. Hun har ikke sagt hvor stor andel ufør.
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1071 Skrevet 24. april 2025 Det jeg klarte å finne nå er at faren til Guro har ordnet et godt kjøp på bilen, altså forhandlet frem en god pris. Guro sa også at hun og moren betaler på bilen sammen, men Guro betaler mest da det er hun som bruker den mest. Hvem som står som eier vet jeg ikke.
garfunkel Skrevet 24. april 2025 #1072 Skrevet 24. april 2025 *Blåbær* skrev (33 minutter siden): Det jeg klarte å finne nå er at faren til Guro har ordnet et godt kjøp på bilen, altså forhandlet frem en god pris. Guro sa også at hun og moren betaler på bilen sammen, men Guro betaler mest da det er hun som bruker den mest. Hvem som står som eier vet jeg ikke. Faren står som eier, noen på en annen plattform som fant info om bilen 1
Mardina Skrevet 24. april 2025 #1073 Skrevet 24. april 2025 garfunkel skrev (4 minutter siden): Faren står som eier, noen på en annen plattform som fant info om bilen Var det jeg tenkte ja 😊
*Blåbær* Skrevet 24. april 2025 #1074 Skrevet 24. april 2025 garfunkel skrev (2 timer siden): Faren står som eier, noen på en annen plattform som fant info om bilen Mardina skrev (1 time siden): Var det jeg tenkte ja 😊 Men hva er hensikten med at far står som eier når det er Guro og moren som betaler lånet? Er det for at G ikke får lån til bilen i hennes navn?
Mardina Skrevet 24. april 2025 #1075 Skrevet 24. april 2025 *Blåbær* skrev (1 time siden): Men hva er hensikten med at far står som eier når det er Guro og moren som betaler lånet? Er det for at G ikke får lån til bilen i hennes navn? Det må du nesten spørre Guro om 😄 Om hun hadde svart deg da... 😄 Kan godt hende at Guro ikke får billån med den inntekten hun har og at det da er enklere at faren står som eier. Det spiller jo ingen rolle egentlig hvem som står som eier av bilen og hvem som disponerer den. 3
Tradegy Skrevet 24. april 2025 #1076 Skrevet 24. april 2025 Neste års påskekrim: "Mysteriet om Hei & Hå": Hvem er egentlig eier av NT bilen?" Nå har visst koffertene kommet i hus. Der kommer nok farge foran kvalitet anyday. De hjulene ser ut til å egne seg på lite annet enn flyplassgulv....... Men hva vet vel jeg. Nå er vel jentene inne i bursdagsuken, så jeg skal være forsiktig å klage over innholdet. Jeg kan strengt tatt bare droppe å se på dem. Men de er nå søte også.... Tjoho! 3
jukkapalme Skrevet 24. april 2025 #1077 Skrevet 24. april 2025 Tradegy skrev (15 minutter siden): Neste års påskekrim: "Mysteriet om Hei & Hå": Hvem er egentlig eier av NT bilen?" Nå har visst koffertene kommet i hus. Der kommer nok farge foran kvalitet anyday. De hjulene ser ut til å egne seg på lite annet enn flyplassgulv....... Men hva vet vel jeg. Nå er vel jentene inne i bursdagsuken, så jeg skal være forsiktig å klage over innholdet. Jeg kan strengt tatt bare droppe å se på dem. Men de er nå søte også.... Tjoho! Haha! 😂 jeg tror det er pappa NT som eier den uten at jeg setter penga mine på det. Veldig fine og freshe farger på koffertene da. Men ville nok valgt et litt mer kjent merke. Har aldri hørt om det merket. Mulig jeg bare er lite bevandret i koffertverden da, jeg som har hatt min Samsonite omtrent siden tidenes morgen. Hjulene så litt puslete ut, ja, håper de er mer solide enn de ser ut til. Gleder meg veldig til å følge dem i London, håper på masse vlogging! Og at de er i så god form som mulig uten for mye smerter. Det fortjener de virkelig 💜 Tjoho, ja, hehe
Petrine12 Skrevet 24. april 2025 #1078 Skrevet 24. april 2025 NinaLisa skrev (7 timer siden): Jeg tenker likt som deg. De skal servere vafler i tillegg, holder det med en flaske med syltetøy tro? Jeg ville hatt ordentlig syltetøy, smør og rømme. Og kokt egg og kanskje ost. Må jo steke minst 40 vafler hvis alle skal ha en hver. Litt snålt med servering til så mange. Og hvorfor har de valgt mest vann? Det kan ikkje kome for mange på besøk om gangen 🫢 4 spisestuestoler, sofa til 2 og ein stol? Er 3 år sia verandadøra fungerte og den er jo itilegg bak sofaen og 😩 Hadde kanskje vore koselig ha verandaen til å vere på og… 3 1
Smurfelinee Skrevet 24. april 2025 #1079 Skrevet 24. april 2025 Det som hadde vært litt kult var om de tok opp igjen den ''Finn'' greia de hadde gående en liten stund, hvor de kjøpte ting på Finn for en billig penge og pusset det opp(?). Hadde vært kult om de gjorde noe litt mer ut av rommet til M og tok oss med på det! G virker jo til å være litt handy! Håper litt for deres egen del at de 40 inviterte ikke kommer på en og samme gang, det har de virkelig ikke stor nok leilighet til. Mye vann på flaske og bare 1 vaffel og 1 kakestykke pr pers som noen skrev over her? Skjønner at de ikke har så mye å rutte med. De kunne jo spurt om noen av gjestene var interessert i å bake eller ha med seg noe? Som en slags gave til de? 3
jukkapalme Skrevet 24. april 2025 #1080 Skrevet 24. april 2025 NinaLisa skrev (9 timer siden): Jeg tenker likt som deg. De skal servere vafler i tillegg, holder det med en flaske med syltetøy tro? Jeg ville hatt ordentlig syltetøy, smør og rømme. Og kokt egg og kanskje ost. Må jo steke minst 40 vafler hvis alle skal ha en hver. Litt snålt med servering til så mange. Og hvorfor har de valgt mest vann? Syns det ser veldig lite ut med bare en flaske syltetøy. Selv om jeg ikke vet hvor mye en sånn flaske rommer. Hvorfor kjøper de ikke ordentlig syltetøy i stedet for sånt most på flaske? Og rømme eller kesam for de som vil ha det. De har sikkert kjøpt mest vann fordi det er billigst. Og den aller billigste kaffen. Syns det er merkelig at de ikke serverer mat også når det er så lite vaffel og kake. Gryterett er jo lettvint å lage til mange. Bestille pizza også, men det blir kanskje litt dyrt. Petrine12 skrev (2 timer siden): Det kan ikkje kome for mange på besøk om gangen 🫢 4 spisestuestoler, sofa til 2 og ein stol? Er 3 år sia verandadøra fungerte og den er jo itilegg bak sofaen og 😩 Hadde kanskje vore koselig ha verandaen til å vere på og… Skal det være plass til 40 stk der må de sitte tett i tett på gulvet. Skjønner ikke hvordan det skal gå. Redd det ikke blir nok vaffel og kake til alle også. Og det er jo litt kjedelig. Spesielt at de ikke har fikset den verandadøra, det kan da umulig koste så mye. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå