Petrine12 Skrevet onsdag kl. 09:00 #3381 Skrevet onsdag kl. 09:00 Kan det vere at Guro er for tung for sofaen? Den må no vere bra slitt no🙄 Pia fekk jo gratis av noken for fleire år sia. No måååå Guro step it up og flytte ut! For eit liv! 5 1
garfunkel Skrevet onsdag kl. 09:05 #3382 Skrevet onsdag kl. 09:05 Petrine12 skrev (3 minutter siden): Kan det vere at Guro er for tung for sofaen? Den må no vere bra slitt no🙄 Pia fekk jo gratis av noken for fleire år sia. No måååå Guro step it up og flytte ut! For eit liv! Hun fikk fars gamle sofa. Den beige sofaen de hadde fra før husker jeg de kastet ut på verandaen ved inngangsdøra, og fikk etterhvert klager fra borettslaget🙈 4 1
Kløftfrid Skrevet onsdag kl. 09:19 #3383 Skrevet onsdag kl. 09:19 Petrine12 skrev (18 minutter siden): Kan det vere at Guro er for tung for sofaen? Den må no vere bra slitt no🙄 Pia fekk jo gratis av noken for fleire år sia. No måååå Guro step it up og flytte ut! For eit liv! Godt poeng! Det er jo alltid Pia som må ta den oppblåsbare når mammaNT overnatter. Men er Pia sååå mye lettere? 2
Million Skrevet onsdag kl. 09:23 #3384 Skrevet onsdag kl. 09:23 Petrine12 skrev (21 minutter siden): Kan det vere at Guro er for tung for sofaen? Den må no vere bra slitt no🙄 Pia fekk jo gratis av noken for fleire år sia. No måååå Guro step it up og flytte ut! For eit liv! Hvorfor må hun flytte? Begge er single, de er kjempegode venner i tillegg til å være tvillinger, og føler sterk tilknytning til hverandre. Hva er vitsen med at de skal sitte på "hver sin øde øy" og glane, og betale doble boligutgifter når det strengt tatt ikke er nødvendig, når de istedenfor kan ha selskap av hverandre daglig hjemme? Være litt sosiale, i det minste, selv om det bare er med søsteren sin? 5
garfunkel Skrevet onsdag kl. 10:46 #3385 Skrevet onsdag kl. 10:46 Million skrev (1 time siden): Hvorfor må hun flytte? Begge er single, de er kjempegode venner i tillegg til å være tvillinger, og føler sterk tilknytning til hverandre. Hva er vitsen med at de skal sitte på "hver sin øde øy" og glane, og betale doble boligutgifter når det strengt tatt ikke er nødvendig, når de istedenfor kan ha selskap av hverandre daglig hjemme? Være litt sosiale, i det minste, selv om det bare er med søsteren sin? Ja, det høres fint ut. Men følger man Norwaytwins noen år så forstår man hvorfor det ikke er lurt at de bor sammen. Guro fikk smake litt på hvordan det er å ha et normalt liv for noen år siden - gikk ut av komfortsonen med søstera og prøvde seg på egenhånd. Fikk seg type som hun flyttet sammen med og giftet seg med. Ble gravid. Det gikk fint noen år. Du kan jo spørre eksmannen hennes hva som var grunnen til at de i dag er skilt. 3 1
Tradegy Skrevet onsdag kl. 11:38 #3386 Skrevet onsdag kl. 11:38 (endret) Million skrev (6 timer siden): Hvorfor må hun flytte? Begge er single, de er kjempegode venner i tillegg til å være tvillinger, og føler sterk tilknytning til hverandre. Hva er vitsen med at de skal sitte på "hver sin øde øy" og glane, og betale doble boligutgifter når det strengt tatt ikke er nødvendig, når de istedenfor kan ha selskap av hverandre daglig hjemme? Være litt sosiale, i det minste, selv om det bare er med søsteren sin? Fordi Pia vokser veldig på selvstendighet. Hun gjennomfører det hun setter seg av mål i større grad. Sammen så spiser de seg ut av klærne, samtidig som de klager over at de største størrelsene er for små. Én ting er å ha mat som hobby i form av smaker, teknikker og nysgjerrighet. Men det er BARE støy i form av fett, kalorier og innkjøp. Og det er selvfølgelig opp til dem hva de bruker penger på. Da burde de også være klar over at de når ut til mange med sine uvaner og dårlige helse. Man må se det store bildet. Særlig Guro er på grensa til å ha lav boevne. Hjemmet flyter over av rot og begge to er ekstremt glad i hamstring. Det er hèlt fint å ha shopping som hobby. Og bo trangt. Å la sønnen vokse opp under forhold hvor overflod av mat, minimalt med aktivitet, og null tilrettelegging for optimalisering av helse dominerer, er farlig. Å ta til takke med smuler, når det finnes hjelpemidler i utstrakt grad og bare ikke gidde å ta tak, er ganske håpløst. Det er ikke livsstilen i seg selv som velter lasset. Men den manglende viljen til å se sammenhenger, ansvaret for et lite barn og forståelse av at søvn avler søvn. Da kjøper man seg en god seng eller to, og rydder plass så man kan ta vare på seg selv og sine nærmeste. Levevilkårene til en sønn med spesielle behov, er virkelig begrenset når begge klapper sammen og skal ha special treatment så fort mini er sendt i barnehagen. Men så klart; kunstig lav husleie livet ut og fri bruk av bil, så man slipper bevege seg, er jo altfor fristende. Ren utnytting. Endret onsdag kl. 16:14 av Tradegy 3 9
Miss perfect Skrevet onsdag kl. 11:58 #3387 Skrevet onsdag kl. 11:58 Ser de har fått spm om gutten har søvnproblemer hos far og. Ja er noen tidlige starter der og svarer de. Da lurer jeg på hvordan far løser det? Han er vel alene( så vidt jeg vet) og jobber. Mens her ser vi to damer som ikke jobber som legger seg i offerrollen med en gang. Er ikke måte på hvor slitsomt absolutt alt er. Makan til tafatthet skal man lete lenge etter! 3 5
lew Skrevet onsdag kl. 11:59 #3388 Skrevet onsdag kl. 11:59 Kløftfrid skrev (2 timer siden): Godt poeng! Det er jo alltid Pia som må ta den oppblåsbare når mammaNT overnatter. Men er Pia sååå mye lettere? Pia eser ut hun også,etter dem flytta sammen. 2 1
Eggedoris Skrevet onsdag kl. 12:42 #3389 Skrevet onsdag kl. 12:42 Miss perfect skrev (28 minutter siden): Ser de har fått spm om gutten har søvnproblemer hos far og. Ja er noen tidlige starter der og svarer de. Da lurer jeg på hvordan far løser det? Han er vel alene( så vidt jeg vet) og jobber. Mens her ser vi to damer som ikke jobber som legger seg i offerrollen med en gang. Er ikke måte på hvor slitsomt absolutt alt er. Makan til tafatthet skal man lete lenge etter! Tror ikke Guro har klart å bodd alene med gutten sin. Er vel en grunn for hun flytta sammen en Pia. Har Inntrykk av Pia er den som rydder,vasker osv.. og helt og holdent grunnen for Guro kan ha delt omsorg for gutten. Min mening da. 2 5
Tradegy Skrevet onsdag kl. 12:44 #3390 Skrevet onsdag kl. 12:44 Eggedoris skrev (1 minutt siden): Tror ikke Guro har klart å bodd alene med gutten sin. Er vel en grunn for hun flytta sammen en Pia. Har Inntrykk av Pia er den som rydder,vasker osv.. og helt og holdent grunnen for Guro kan ha delt omsorg for gutten. Min mening da. Spot on. 1 1
Miss perfect Skrevet onsdag kl. 12:53 #3391 Skrevet onsdag kl. 12:53 Eggedoris skrev (9 minutter siden): Tror ikke Guro har klart å bodd alene med gutten sin. Er vel en grunn for hun flytta sammen en Pia. Har Inntrykk av Pia er den som rydder,vasker osv.. og helt og holdent grunnen for Guro kan ha delt omsorg for gutten. Min mening da. Nei, det er stadfesta for lenge siden. Hun klarer jo knapt 50% m pia tilstede 24/7! 5 2
Mardina Skrevet onsdag kl. 13:22 #3392 Skrevet onsdag kl. 13:22 Eva-Lena skrev (5 timer siden): Guro kommer til å bo der frem til sin død eller at Guro en dag får nok og vil bo alene. Nå velger Pia å bo sammen med Guro, men jeg synes synd på henne som aldri får ha den leiligheten for seg selv. Så lenge de begge er enige, så kommer de til å bo sammen til de blir gamle og senile 😄 Kløftfrid skrev (4 timer siden): At ikke Pia blir gal! Guro MÅ få orden på livet sitt snart! At faktisk ingen greide noe annet enn å steike julepølse i går er helt utrolig! MammaNT kommer jo på besøk for å være med å hente og være barnevakt, ikke fordi hun på død og liv skal spise julepølse... Jeg er så glad for at Petter slapp unna å ha dette latmannslivet i hus. Til og med jeg merker at jeg blir helt i sokkene av å se på Guro og alt hun ikke kan gjøre. Lat er de begge to 😄 Men de innser det ikke selv. Petrine12 skrev (4 timer siden): Kan det vere at Guro er for tung for sofaen? Den må no vere bra slitt no🙄 Pia fekk jo gratis av noken for fleire år sia. No måååå Guro step it up og flytte ut! For eit liv! Guro er nok for stor for sofaen ja. Men uansett, så kunne Pia fått et av soverommene. Guro kommer ikke til å flytte ut. Da må hun jo bli selvstendig og det klarer hun ikke. Om hun kommer til å klare det. Million skrev (3 timer siden): Hvorfor må hun flytte? Begge er single, de er kjempegode venner i tillegg til å være tvillinger, og føler sterk tilknytning til hverandre. Hva er vitsen med at de skal sitte på "hver sin øde øy" og glane, og betale doble boligutgifter når det strengt tatt ikke er nødvendig, når de istedenfor kan ha selskap av hverandre daglig hjemme? Være litt sosiale, i det minste, selv om det bare er med søsteren sin? Fordi det er ikke bra å bo så tett på hverandre i mange år. Man blir ikke selvstendig av det. Greit nok at de er glad i hverandre, men tror ikke du finner mange 40 år gamle søstre som bor sammen i en trang liten leilighet med en liten gutt annenhver uke. Som har en mor som ikke klarer å ta vare på uten hjelp. garfunkel skrev (2 timer siden): Ja, det høres fint ut. Men følger man Norwaytwins noen år så forstår man hvorfor det ikke er lurt at de bor sammen. Guro fikk smake litt på hvordan det er å ha et normalt liv for noen år siden - gikk ut av komfortsonen med søstera og prøvde seg på egenhånd. Fikk seg type som hun flyttet sammen med og giftet seg med. Ble gravid. Det gikk fint noen år. Du kan jo spørre eksmannen hennes hva som var grunnen til at de i dag er skilt. Dette! 👆 Selv når hun bodde med Petter, så var hun MYE med søsteren. Skjønner godt at Petter gikk lei.... 4
Miss_Sunshine* Skrevet onsdag kl. 13:29 #3393 Skrevet onsdag kl. 13:29 (endret) Tilia77 skrev (17 timer siden): Det er nok mye vi ikke ser eller vet. NAV og helsevesenet sitter jo med hele bildet, mens vi bare ser korte klipp fra hverdagen deres. Tenker at det er greit å ha litt rom for det. Jeg tror det er lett å trekke bastante konklusjoner når man følger noen på YouTube. Arbeidsutprøving er jo nettopp ment å teste hva som fungerer og ikke, og det ser forskjellig ut for alle. Og man er jo ikke friskere de dagene man er i arbeidstrening versus når man er på aap/uføre. Man har de samme utfordringene som man ellers har. De som er i arbeidutprøving får beskjed om å lytte til kroppen og å ta helsen sin på alvor. Når man kjenner at man en dag ikke klarer å gå på jobb/kurs etc, så gir man beskjed der man er i arbeidsutprøving. Å tvinge seg på jobb for å være «flink» nytter ikke dersom man på sikt likevel ikke klarer å stå i en jobb. Da «lyver» jo man på en måte. Jeg er enig i at temaet engasjerer, men tenker det er vanskelig for oss utenfor å vite hva som er det hele bildet og hva som eventuelt er riktig for Guro og Pia. Du har rett i at vi må huske på at vi kun ser en svært liten del av dagen deres, og det er ikke alt vi vet. Jeg har fulgt damene fast siden tidlig 2017, så da lærer man dem jo litt å kjenne på et vis. Personlig så er ikke antall timer de jobber det jeg henger meg opp i; om det er 2 timer 2 ganger i uka Guro kan jobbe, så er jo det greit det. Det er mer den totale mangelen på ansvarsfølelse og viljen/evnen til å gjøre ting som 99,99% av voksne folk faktisk må gjøre, deriblant jobb. Noe av grunnen til at jeg reagerte på at hun ringte inn syk, var at de ENESTE gangene hun har måttet droppe noe pga. smertene på de 9 årene jeg har fulgt de, er når det har vært snakk om gåturer, eller når de skulle på besøk til eks-svigerfamilien hennes. ALDRI hørt at det har vært spørsmål engang når det er noe lystbetont og gøy som skal gjøres. Da begynner selv jeg som også sliter med kroniske smerter daglig, å lure noe voldsomt. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig at ei med kroniske smerter aldri har måttet gå glipp av noe gøy pga. av det i en tidsperiode på 9 år! Så «problemet mitt» er ikke at hun ikke dro på jobben, men heller det at hun motarbeider hver minste lille ting som på sikt vil være veldig bra for både den fysiske og psykiske helsa hennes. Jeg sier ikke at alle helseplagene hennes hadde blitt løst med vektnedgang, men at hun ville blitt merkbart bedre? Ingen tvil! Og akkurat der trenger man jo ikke å ha noen spesiell innsikt heller; det er jo ren matematikk! Det er rett og slett alvorlig bekymringsverdig at en dame på 40 år lar seg selv forfalle så mye at det er på grensa til at hun kan ta vare på barnet sitt - og da snakker vi annenhver uke, barnet er fulltid i barnehagen, og når hun først er sammen med barnet, så er det ALDRI uten en ekstra omsorgsperson der. Så ja, det er nok mer totalen som gjør at man reagerer så kraftig. Endret onsdag kl. 13:31 av Miss_Sunshine* 8 3
Kvinneforkjemper1 Skrevet onsdag kl. 13:51 #3394 Skrevet onsdag kl. 13:51 skulle ønske pia kunne snakke opp og få senga en gang i blant, om de så inderlig ønsker å bo sammen burde de funnet et større sted å bo, men det vil sikkert ikke pappabanken legge ut for 3 1
Miss perfect Skrevet onsdag kl. 14:19 #3395 Skrevet onsdag kl. 14:19 Kvinneforkjemper1 skrev (26 minutter siden): skulle ønske pia kunne snakke opp og få senga en gang i blant, om de så inderlig ønsker å bo sammen burde de funnet et større sted å bo, men det vil sikkert ikke pappabanken legge ut for Eller ihvertfall få inn en stor seng på det andre soverommet.. så hun kan ligge der 50% av tiden. 2
*Blåbær* Skrevet onsdag kl. 14:24 #3396 Skrevet onsdag kl. 14:24 Mardina skrev (59 minutter siden): Så lenge de begge er enige, så kommer de til å bo sammen til de blir gamle og senile 😄 Lat er de begge to 😄 Men de innser det ikke selv. Guro er nok for stor for sofaen ja. Men uansett, så kunne Pia fått et av soverommene. Guro kommer ikke til å flytte ut. Da må hun jo bli selvstendig og det klarer hun ikke. Om hun kommer til å klare det. Fordi det er ikke bra å bo så tett på hverandre i mange år. Man blir ikke selvstendig av det. Greit nok at de er glad i hverandre, men tror ikke du finner mange 40 år gamle søstre som bor sammen i en trang liten leilighet med en liten gutt annenhver uke. Som har en mor som ikke klarer å ta vare på uten hjelp. Dette! 👆 Selv når hun bodde med Petter, så var hun MYE med søsteren. Skjønner godt at Petter gikk lei.... Ser mange skriver at det var Petter som gikk lei, men Guro har selv sagt at HUN måtte gjøre det som var best for HENNE. Altså hører jeg at det er hun som ville ut av ekteskapet og familielivet med mann og barn. 1
Mardina Skrevet onsdag kl. 14:30 #3397 Skrevet onsdag kl. 14:30 *Blåbær* skrev (2 minutter siden): Ser mange skriver at det var Petter som gikk lei, men Guro har selv sagt at HUN måtte gjøre det som var best for HENNE. Altså hører jeg at det er hun som ville ut av ekteskapet og familielivet med mann og barn. Jeg tror det er en blanding av flere grunner til at det ble slutt. Du må huske på at Guro og Pia forteller bare en brøkdel av det som skjer i livet deres. Jeg tror fremdeles på at en av grunnene til at det ble slutt er at Petter gikk lei. At han ble glemt litt, fordi Guro ville helst tilbringe mest mulig tid med søsteren og moren.
Eva-Lena Skrevet onsdag kl. 15:32 #3398 Skrevet onsdag kl. 15:32 Miss perfect skrev (1 time siden): Eller ihvertfall få inn en stor seng på det andre soverommet.. så hun kan ligge der 50% av tiden. Så de har 2 soverom og Pia må ligge på sofaen i stua? Dette går ærlig talt ikke ann. Nå får de få ut fingeren og fikse skikkelig sove alternativ for Pia også. Det hender jeg tar en lur på sofaen og det er jo ikke videre behagelig i lengden. Jeg skjønner at det kan være vonter i kroppen etter å sove på sofa hver natt. Er det bare rot på det andre soverommet da eller? 5 1
Miss perfect Skrevet onsdag kl. 15:33 #3399 Skrevet onsdag kl. 15:33 Eva-Lena skrev (Akkurat nå): Så de har 2 soverom og Pia må ligge på sofaen i stua? Dette går ærlig talt ikke ann. Nå får de få ut fingeren og fikse skikkelig sove alternativ for Pia også. Det hender jeg tar en lur på sofaen og det er jo ikke videre behagelig i lengden. Jeg skjønner at det kan være vonter i kroppen etter å sove på sofa hver natt. Er det bare rot på det andre soverommet da eller? Mini sover der når han er der annenhver uke.
Eva-Lena Skrevet onsdag kl. 15:35 #3400 Skrevet onsdag kl. 15:35 (endret) Miss_Sunshine* skrev (2 timer siden): Du har rett i at vi må huske på at vi kun ser en svært liten del av dagen deres, og det er ikke alt vi vet. Jeg har fulgt damene fast siden tidlig 2017, så da lærer man dem jo litt å kjenne på et vis. Personlig så er ikke antall timer de jobber det jeg henger meg opp i; om det er 2 timer 2 ganger i uka Guro kan jobbe, så er jo det greit det. Det er mer den totale mangelen på ansvarsfølelse og viljen/evnen til å gjøre ting som 99,99% av voksne folk faktisk må gjøre, deriblant jobb. Noe av grunnen til at jeg reagerte på at hun ringte inn syk, var at de ENESTE gangene hun har måttet droppe noe pga. smertene på de 9 årene jeg har fulgt de, er når det har vært snakk om gåturer, eller når de skulle på besøk til eks-svigerfamilien hennes. ALDRI hørt at det har vært spørsmål engang når det er noe lystbetont og gøy som skal gjøres. Da begynner selv jeg som også sliter med kroniske smerter daglig, å lure noe voldsomt. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig at ei med kroniske smerter aldri har måttet gå glipp av noe gøy pga. av det i en tidsperiode på 9 år! Så «problemet mitt» er ikke at hun ikke dro på jobben, men heller det at hun motarbeider hver minste lille ting som på sikt vil være veldig bra for både den fysiske og psykiske helsa hennes. Jeg sier ikke at alle helseplagene hennes hadde blitt løst med vektnedgang, men at hun ville blitt merkbart bedre? Ingen tvil! Og akkurat der trenger man jo ikke å ha noen spesiell innsikt heller; det er jo ren matematikk! Det er rett og slett alvorlig bekymringsverdig at en dame på 40 år lar seg selv forfalle så mye at det er på grensa til at hun kan ta vare på barnet sitt - og da snakker vi annenhver uke, barnet er fulltid i barnehagen, og når hun først er sammen med barnet, så er det ALDRI uten en ekstra omsorgsperson der. Så ja, det er nok mer totalen som gjør at man reagerer så kraftig. Jeg lurer på om BV har vært inne i bildet noen gang. Greit at Mikkel har voksne rundt seg, men det virker ikke som de finner på så mye med han. Bhg mesteparten av dagen og resten innendørs. Stakkars Mikkel. Hvor mange år er sønnen til Guro? Endret onsdag kl. 16:10 av Eva-Lena 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå