Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt sinnsykt at noen så åpenlyst kan gå rundt å fake på denne måten og jukse seg til støtte fra staten. Jeg håper Guro aldri får full uføretrygt. Det fortjener hun faktisk ikke! 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zidji skrev (3 minutter siden):

Helt sinnsykt at noen så åpenlyst kan gå rundt å fake på denne måten og jukse seg til støtte fra staten. Jeg håper Guro aldri får full uføretrygt. Det fortjener hun faktisk ikke! 

Helt enig 😊 Helt utrolig at hun ikke ser problemene hun lager for seg selv. Snakk om ha lite selvinnsikt 🤔 

Håpet er jo at Nav "tvinger" henne ut i noe tiltak som er mer enn 2 dager i uken. Men da finner hun vel på en eller annen unnskyldning 🙄 

Spent på om det blir en "rant" i morgendagens vlogg 😄 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss perfect skrev (30 minutter siden):

Pia har nok praksis i en matbutikk .. tror mange reagerer fordi " jobben" til Guro er på 2 timer.. 2 timer liksom! Tenk så mange som er alene med barn med spesielle behov og som jobber og sikkert har vondt i kroppen de og! Her kommer Guro med all vondten sin ( som har blitt nevnt veeeldig mye etter at praksis kom på banen, just saying) som har avlastning av Pia døgnet rundt.. hun burde skamme seg faktisk. 

Og barnefri annenhver uke.

Fikk så vondt av sønnen den natten han hadde vært våken siden kl. 2 eller noe, også leverte G han i barnehagen, mens de selv skulle ta igjen tappt søvn på dagen.

Barnehagen ringte selvfølgelig ut på dagen og ba henne hente, han hadde det ikke så greit der med så lite nattesøvn.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (6 minutter siden):

Helt enig 😊 Helt utrolig at hun ikke ser problemene hun lager for seg selv. Snakk om ha lite selvinnsikt 🤔 

Håpet er jo at Nav "tvinger" henne ut i noe tiltak som er mer enn 2 dager i uken. Men da finner hun vel på en eller annen unnskyldning 🙄 

Spent på om det blir en "rant" i morgendagens vlogg 😄 

Jeg blir så provosert at jeg klarer ikke se på! 😅 Heier på at nav aldri gir opp! 🤭

• Liker 4
Skrevet
Zidji skrev (2 minutter siden):

Jeg blir så provosert at jeg klarer ikke se på! 😅 Heier på at nav aldri gir opp! 🤭

Provosert jeg også. Såpass mye at jeg måtte skrive noen kommentarer på YouTube. Får vel bare noe svada-svar tilbake 😄 Evt. en "rant" i morgendagens vlogg 😄 

Tror nok dessverre at Nav i Moss har gitt dem opp for lenge siden..... Var vel en som nevnte her i tråden at Nav burde sett på YouTube kanalen deres og sette mye strengere krav til dem. Men det kan man nok se langt etter 🤔

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
*Blåbær* skrev (18 minutter siden):

Og barnefri annenhver uke.

Fikk så vondt av sønnen den natten han hadde vært våken siden kl. 2 eller noe, også leverte G han i barnehagen, mens de selv skulle ta igjen tappt søvn på dagen.

Barnehagen ringte selvfølgelig ut på dagen og ba henne hente, han hadde det ikke så greit der med så lite nattesøvn.

Ja, sant det. Han burde vært hjemme den dagen. Men det orker ikke Guro vet du.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
jukkapalme skrev (1 time siden):

Syns Pia virker mye mer entusiastisk til jobb enn Guro. Hun gledet seg allerede til torsdag sa hun. Lurer på hva slags butikk hun jobber i? Kanskje dagligvare siden hun snakket om et helt annet kundetrykk? 

Tenker Rusta/eller europris.Vet dem tar inn mye arbeidstrening.Men kansje som du sier matbutikk.Vi får vel et hint snart når hu finner noe kjøpe😅

• Liker 2
Skrevet
Zidji skrev (45 minutter siden):

Kan man bare være syk fra arbeidstrening?etter 2-3 ganger uten at det får noe etterfølger?Når man går på dagpenger er jo nav så sykt strenge,husker jeg gikk på kurs.Dem som holdt kurset var leid inn av nav,og sa om dere er syke en dag,gi oss beskjed og ikke nav.Dem hjalp oss litt..Ikke at vi skulka i hytt og pine,det var ikke greit.

Skrevet
lew skrev (1 minutt siden):

Kan man bare være syk fra arbeidstrening?etter 2-3 ganger uten at det får noe etterfølger?Når man går på dagpenger er jo nav så sykt strenge,husker jeg gikk på kurs.Dem som holdt kurset var leid inn av nav,og sa om dere er syke en dag,gi oss beskjed og ikke nav.Dem hjalp oss litt..Ikke at vi skulka i hytt og pine,det var ikke greit.

Du må huske det at tvinsa blir tatt i med silkehansker og settes aldri krav til 🤔 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er nok mye vi ikke ser eller vet. NAV og helsevesenet sitter jo med hele bildet, mens vi bare ser korte klipp fra hverdagen deres. Tenker at det er greit å ha litt rom for det.

Jeg tror det er lett å trekke bastante konklusjoner når man følger noen på YouTube. 

Arbeidsutprøving er jo nettopp ment å teste hva som fungerer og ikke, og det ser forskjellig ut for alle. Og man er jo ikke friskere de dagene man er i arbeidstrening versus når man er på aap/uføre. Man har de samme utfordringene som man ellers har. De som er i arbeidutprøving får beskjed om å lytte til kroppen og å ta helsen sin på alvor. Når man kjenner at man en dag ikke klarer å gå på jobb/kurs etc, så gir man beskjed der man er i arbeidsutprøving. Å tvinge seg på jobb for å være «flink» nytter ikke dersom man på sikt likevel ikke klarer å stå i en jobb. Da «lyver» jo man på en måte. 

Jeg er enig i at temaet engasjerer, men tenker det er vanskelig for oss utenfor å vite hva som er det hele bildet og hva som eventuelt er riktig for Guro og Pia. 

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Tilia77 skrev (27 minutter siden):

Det er nok mye vi ikke ser eller vet. NAV og helsevesenet sitter jo med hele bildet, mens vi bare ser korte klipp fra hverdagen deres. Tenker at det er greit å ha litt rom for det.

Jeg tror det er lett å trekke bastante konklusjoner når man følger noen på YouTube. 

Arbeidsutprøving er jo nettopp ment å teste hva som fungerer og ikke, og det ser forskjellig ut for alle. Og man er jo ikke friskere de dagene man er i arbeidstrening versus når man er på aap/uføre. Man har de samme utfordringene som man ellers har. De som er i arbeidutprøving får beskjed om å lytte til kroppen og å ta helsen sin på alvor. Når man kjenner at man en dag ikke klarer å gå på jobb/kurs etc, så gir man beskjed der man er i arbeidsutprøving. Å tvinge seg på jobb for å være «flink» nytter ikke dersom man på sikt likevel ikke klarer å stå i en jobb. Da «lyver» jo man på en måte. 

Jeg er enig i at temaet engasjerer, men tenker det er vanskelig for oss utenfor å vite hva som er det hele bildet og hva som eventuelt er riktig for Guro og Pia. 

Det er et godt poeng,men det er veldig spesielt at man er frisk så fort noe er gøy.Nå skal dem snart til london tjohoo,men det er ikke snakk om tenk om vi ikke får reist pga helsa.Når noen sier dem sliter med pusten,men kan handle ,reise hente ting og prate uten stopp.Så er det litt skuespill også.Desverre gjør hun ingen instas for egen helse.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tror at det ikke er bra å ha innstillingen om at "og det er greit". Det er så mange med kroniske lidelser som biter tenna sammen hver dag. At man ikke orker totalt 4 timer i uka fordelt på to dager når man ser hvordan de har det i vloggene....det er latskap!

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
lew skrev (3 minutter siden):

Det er et godt poeng,men det er veldig spesielt at man er frisk så fort noe er gøy.Nå skal dem snart til london tjohoo,men det er ikke snakk om tenk om vi ikke får reist pga helsa.Når noen sier dem sliter med pusten,men kan handle ,reise hente ting og prate uten stopp.Så er det litt skuespill også.Desverre gjør hun ingen instas for egen helse.

Nettopp...det er mange med kroniske lidelser som nedprioriterer årlige ferieturer fordi de ikke orker. Disse er på noe gøy hele tiden og da orker de det meste😊

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Tilia77 skrev (37 minutter siden):

Ser hva du skriver og er litt enig. Men, når man ser hva de klarer i forhold til Yt så er det jaggu ikke rart man lurer og reagerer. De får evt gjøre yt til jobben sin da.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Stilig er feil ord å bruke, men ser flere enn vanlig reagerer på akkurat dagens prioritering. Dét sier litt :klappe: 

Pia synes jeg burde "kreve" senga i noen dager og sikre skikkelig søvn.

Så utrolig positiv hun var i dag. Hun glødet ❤️

• Liker 9
Skrevet

Det er egentlig utrolig at Guro har samvittighet til å ta soverommet til Pia. Greit at Pia sier det er heeeelt greit, men det er hverken greit eller rettferdig. Pia får jo sååå mye ekstra med barnet og det er jo ikke hun som har hovedansvaret der. Så ja, de sier at de er enige, men at Guro har samvittighet til det.. tenk å aldri kunne ha tid for seg selv, kun når noen skal ha seg en kjøretur. Guro er jo aldri ute selv. Og bli vekket av barnet hver gang. Uff og uff så uholdbart!

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Da har jeg sett dagens og sitter igjen med ett spørsmål - Hva gjør Guro i løpet av dagen? Eneste jeg fikk ut av dagens var at hun leverte og hentet Mikkel + mamma. Ellers slappet hun av og sov.

Mikkel våknet klokken 2 på natten og sovnet igjen i 7 tiden. De lot han sove litt før han måtte ture til bhg. Personalet skulle se ann Mikkel siden han hadde våknet så tidlig. Virker som han hadde full dag i bhg.

Pia skulle prøve å ta ut av oppvaskmaskinen, det fikk hun ikke gjort. Hun fikk lest ferdig boka si da og sovet litt. Pia skal lage middag og det ble endring i middagsplanen så det ble julepølse.

Jeg må ærlig få si jeg liker Pia mye bedre enn Guro. Guro er kronisk trøtt, ser trøtt ut, snakker om trøtt og søvn. Trøtt, trøtt og trøtt. Guro virker så negativ, mens Pia faktisk virker positivt.

Jeg er glad i mine tantebarn altså, men å bo med søsken og tantebarn hadde jeg ikke orket. Å sulle rundt med Guro hele dagen lang hadde gått meg på nervene.

• Liker 7
Skrevet
Kløftfrid skrev (1 time siden):

Det er egentlig utrolig at Guro har samvittighet til å ta soverommet til Pia. Greit at Pia sier det er heeeelt greit, men det er hverken greit eller rettferdig. Pia får jo sååå mye ekstra med barnet og det er jo ikke hun som har hovedansvaret der. Så ja, de sier at de er enige, men at Guro har samvittighet til det.. tenk å aldri kunne ha tid for seg selv, kun når noen skal ha seg en kjøretur. Guro er jo aldri ute selv. Og bli vekket av barnet hver gang. Uff og uff så uholdbart!

Guro kommer til å bo der frem til sin død eller at Guro en dag får nok og vil bo alene.  Nå velger Pia å bo sammen med Guro, men jeg synes synd på henne som aldri får ha den leiligheten for seg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er smått ironisk at de vil skjerme gutten, men privatlivet rundt søvn brettes ut x 2 hver uke, ofte daglig.

Føles som om de bruker infoen så forferdelig feil for å rettferdiggjøre seg selv og egen tilkortkommenhet.

Endret av Tradegy
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

At ikke Pia blir gal! Guro MÅ få orden på livet sitt snart! At faktisk ingen greide noe annet enn å steike julepølse i går er helt utrolig! MammaNT kommer jo på besøk for å være med å hente og være barnevakt, ikke fordi hun på død og liv skal spise julepølse...

Jeg er så glad for at Petter slapp unna å ha dette latmannslivet i hus. Til og med jeg merker at jeg blir helt i sokkene av å se på Guro og alt hun ikke kan gjøre.

• Liker 4
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...