Tradegy Skrevet 12 timer siden #2981 Skrevet 12 timer siden lew skrev (16 timer siden): Vi har et par autisme barn i barnehagen,dem er faktisk ikke så glad i kulde,dem vil fort inn,men det er noe vi må øve på,om det så bare er 5-10 min. I dette fallet, er det 99,9% sjanse for at mor har vondt i viljen. Sorry ass. 4 1
Tradegy Skrevet 12 timer siden #2982 Skrevet 12 timer siden Petrine12 skrev (14 timer siden): Huska jo godt at hverken Pia eller Guro liker ta medisiner. Tok jo smertestillende i brusetablett🫢 Det gjør jeg også. Mye kjappere opptak. Men det fordrer jo at man tar den dosen man skal
Kløftfrid Skrevet 12 timer siden #2983 Skrevet 12 timer siden Det er jo ikke mulig å få tid til så mye youtube om man har jobb. Det sier jo mye om både mulig arbeidsevne (de greier nok fint å jobbe begge to) og motivasjon for å komme seg ut i arbeid (da må man trappe ned hobbyen, og det tror jeg ikke de føler at de skal måtte trenge). Det var jo litt rart at Pia klaga sååå mye over vondt etter noen timers arbeid. Men å gå i Sverige og handle, det er helt ok... Og nå har jeg ikke erfaring med barn med autisme, så mulig jeg tar feil. Men skal det virkelig være sånn at man skal aldri kunne forvente alenetid? Tenker spesielt på når Pia går på badet/boden og blir oppsøkt med en eneste ganng og MÅ komme ut igjen. Når noen nærmer seg 5 år så bør man kunne lære litt om å respektere andre? Tar jeg feil? 4
Orly Skrevet 12 timer siden #2984 Skrevet 12 timer siden Mardina skrev (12 timer siden): Tydeligvis blir de jo tatt i med silkehansker. Både av de ene og de andre. Ganske utrolig at Nav ikke setter krav til dem 🤔 Jeg har selv vært i Nav systemet i mange år og jeg ble satt krav til hver uke. Hvorfor gjør ikke Nav i Moss det med Guro? Og at fastlegen til twinsa ikke sier noe på vekta? Min fastlege hadde i hvert fall ikke lagt to fingre imellom 😂 Og at ikke foreldrene deres er bekymret for vekten deres? 🤔 Men silkehansker er tydeligvis godt brukt der i gården 😂 Ingen her vet hva nav har gjort og det sier vel også at man vet ikke nødvendigvis alt i livet til disse og hvorfor de er så lenge gjennom nav 1
Orly Skrevet 12 timer siden #2985 Skrevet 12 timer siden Kløftfrid skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke mulig å få tid til så mye youtube om man har jobb. Det sier jo mye om både mulig arbeidsevne (de greier nok fint å jobbe begge to) og motivasjon for å komme seg ut i arbeid (da må man trappe ned hobbyen, og det tror jeg ikke de føler at de skal måtte trenge). Det var jo litt rart at Pia klaga sååå mye over vondt etter noen timers arbeid. Men å gå i Sverige og handle, det er helt ok... Og nå har jeg ikke erfaring med barn med autisme, så mulig jeg tar feil. Men skal det virkelig være sånn at man skal aldri kunne forvente alenetid? Tenker spesielt på når Pia går på badet/boden og blir oppsøkt med en eneste ganng og MÅ komme ut igjen. Når noen nærmer seg 5 år så bør man kunne lære litt om å respektere andre? Tar jeg feil? Ja, du tar feil, vil anbefale å lese litt om autisme men samtidig viktig å huske at ingen er like så det er stort spenn.
Miss perfect Skrevet 11 timer siden #2986 Skrevet 11 timer siden Ingen Goood morgen, hei og hå eller kroken på døra fra Guro i dagens vlog. Bare Pia.. 2
garfunkel Skrevet 11 timer siden #2987 Skrevet 11 timer siden Kløftfrid skrev (9 minutter siden): Tenker spesielt på når Pia går på badet/boden og blir oppsøkt med en eneste ganng og MÅ komme ut igjen. En annen ting jeg reagerte på var at Pia for en stund siden sa at de synes det er ubehagelig at sønnen får se de nakne, så derfor låser hun døra når hun dusjer. Husker ikke om Guro gjorde det samme. Men er ikke det med på å gjøre ting verre for gutten? Nakenhet er naturlig og de fleste har null problemer med å være naken eller lettkledt på badet med sitt barn der eller i nærheten. Jeg tenker at for en med sykdom som sønnen så vil det bare gjøre at han vokser opp med at kropp er ekkelt, kanskje han til og med blir redd nakne kropper? Jeg vet ikke, men tror ikke det er noe fordelaktig at de på død og liv ikke ønsker at han skal være på badet når det dusjes
Petrine12 Skrevet 11 timer siden #2988 Skrevet 11 timer siden garfunkel skrev (6 minutter siden): En annen ting jeg reagerte på var at Pia for en stund siden sa at de synes det er ubehagelig at sønnen får se de nakne, så derfor låser hun døra når hun dusjer. Husker ikke om Guro gjorde det samme. Men er ikke det med på å gjøre ting verre for gutten? Nakenhet er naturlig og de fleste har null problemer med å være naken eller lettkledt på badet med sitt barn der eller i nærheten. Jeg tenker at for en med sykdom som sønnen så vil det bare gjøre at han vokser opp med at kropp er ekkelt, kanskje han til og med blir redd nakne kropper? Jeg vet ikke, men tror ikke det er noe fordelaktig at de på død og liv ikke ønsker at han skal være på badet når det dusjes Pia har jo ikke barn so forventa lite av ho der, men Guro og Petter burde jo vise kroppen sin i normal mengde. Vise toalettbesøk og vask. Det er jo normalt? 1
Petrine12 Skrevet 11 timer siden #2989 Skrevet 11 timer siden Miss perfect skrev (18 minutter siden): Ingen Goood morgen, hei og hå eller kroken på døra fra Guro i dagens vlog. Bare Pia.. Ja… men jaggu svarte ho kjapt igår på YouTube. Ho var sikkert opptatt og sur. 2
lew Skrevet 11 timer siden #2990 Skrevet 11 timer siden Dem snakker om smerte daglig,men når dem får tips og råd ang hva dem kan gjøre går dem rett i forsvar.Så diskusjonen under yotube for i går.Mulig smertene er kroniske,men alikevel tror jeg dem ville hatt det bedre med bevegelgse og sunnere kosthold.Den magen som henger kan iklke være lett bære på.Jeg tror ikke sove bort halve dagen er svaret på problemene. 4
Miss perfect Skrevet 10 timer siden #2991 Skrevet 10 timer siden Petrine12 skrev (57 minutter siden): Ja… men jaggu svarte ho kjapt igår på YouTube. Ho var sikkert opptatt og sur. Sikkert snurt ja 😂 2
Mardina Skrevet 7 timer siden #2992 Skrevet 7 timer siden *Blåbær* skrev (5 timer siden): Merkelig at Nav har latt de gå hjemme så lenge (flere år) uten krav til tiltak som kan øke/avklare arbeidsevnen deres. Det er mange ting som totalt kunne bedret helsen. Vektnedgang er jo det første, litt flere gåturer og sunnere kosthold. Smertestillende medisiner. Som man ofte trenger mindre av når man går ned i vekt da overvekt i seg selv forsterker slike plager. Møte på et arbeidsavklaringstiltak, på en praksisplass kan man starte rolig å få det tilrettelagt for å se hva og hvor mye man klare. Evt. møte på arbeidsavklaringsbedrift via nav, dette er "skjermet" med tett oppfølging og tilpassning for å se hva man er istand til. Terapi for G sin depresjon. For meg ser jo filmingen med youtube ut som mye arbeid, planlegging, innkjøp, matlaging, filming, redigering, puplisering, gå gjennom og svare på spørsnål osv osv, så det er klart de klare får til noe, men de må jo som andre prioritere. Du får skrive dette til Guro på YouTube og se om du får noe svar 😄 Kommer vel med masse unnskyldninger 😄 Prioriteringene deres er så på bærtur at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne 😳 Orly skrev (4 timer siden): Ingen her vet hva nav har gjort og det sier vel også at man vet ikke nødvendigvis alt i livet til disse og hvorfor de er så lenge gjennom nav Etter så mange år i Nav systemet, så ER det merkelig at de ikke blir satt krav til. Du og jeg hadde garantert ikke fått lov til å gå hjemme å daffe i mnd.vis.... Så tydeligvis jobber det inkompetente folk på Nav i Moss 🤔 Miss perfect skrev (4 timer siden): Ingen Goood morgen, hei og hå eller kroken på døra fra Guro i dagens vlog. Bare Pia.. Er vel sur fordi jeg fortalte henne noen sannheter i går 😄 Petrine12 skrev (4 timer siden): Ja… men jaggu svarte ho kjapt igår på YouTube. Ho var sikkert opptatt og sur. Synes hun fortjente å høre det jeg skrev til henne. Men som vanlig så er det rett i kampmodus og forsvar. At jeg tar feil og hun har rett 😄 Er i grunn litt komisk 😄 lew skrev (3 timer siden): Dem snakker om smerte daglig,men når dem får tips og råd ang hva dem kan gjøre går dem rett i forsvar.Så diskusjonen under yotube for i går.Mulig smertene er kroniske,men alikevel tror jeg dem ville hatt det bedre med bevegelgse og sunnere kosthold.Den magen som henger kan iklke være lett bære på.Jeg tror ikke sove bort halve dagen er svaret på problemene. Mine tips til dem i går var ment som en hjelp. Jeg er som sagt overvektig selv, så jeg vet hvordan det er. Men det er jo ikke akkurat noe nytt at de to der overreagerer på ting.... Miss perfect skrev (3 timer siden): Sikkert snurt ja 😂 Garantert 😄 Eller vet ikke hva slags "rant" hun skal komme med 😄 Kanskje det kommer i neste vlogg? 2
Miss perfect Skrevet 6 timer siden #2993 Skrevet 6 timer siden Mardina skrev (18 minutter siden): Du får skrive dette til Guro på YouTube og se om du får noe svar 😄 Kommer vel med masse unnskyldninger 😄 Prioriteringene deres er så på bærtur at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne 😳 Etter så mange år i Nav systemet, så ER det merkelig at de ikke blir satt krav til. Du og jeg hadde garantert ikke fått lov til å gå hjemme å daffe i mnd.vis.... Så tydeligvis jobber det inkompetente folk på Nav i Moss 🤔 Er vel sur fordi jeg fortalte henne noen sannheter i går 😄 Synes hun fortjente å høre det jeg skrev til henne. Men som vanlig så er det rett i kampmodus og forsvar. At jeg tar feil og hun har rett 😄 Er i grunn litt komisk 😄 Mine tips til dem i går var ment som en hjelp. Jeg er som sagt overvektig selv, så jeg vet hvordan det er. Men det er jo ikke akkurat noe nytt at de to der overreagerer på ting.... Garantert 😄 Eller vet ikke hva slags "rant" hun skal komme med 😄 Kanskje det kommer i neste vlogg? Ja eller hvis hun tar en livesending i dag mens hun venter på at de skal bli ferdig på svømming. Ranten blir jo det vanlige, at folk er grusomme og ikke kjenner hele historien og skal sitte bak en skjerm å vite bedre enn henne og legen. 😂 3 1
lew Skrevet 5 timer siden #2994 Skrevet 5 timer siden Men vis det er så grusomt for hu å få høre sannheten så burde hu slutte snskke om smerter.Alle skjønner at mye kommer av vekta også.Pia hadde ikke så ofte vondt i beina før som nå.Når hu bodde alene gikk hu mye mer turer. 2
Tradegy Skrevet 5 timer siden #2995 Skrevet 5 timer siden lew skrev (18 minutter siden): Men vis det er så grusomt for hu å få høre sannheten så burde hu slutte snskke om smerter.Alle skjønner at mye kommer av vekta også.Pia hadde ikke så ofte vondt i beina før som nå.Når hu bodde alene gikk hu mye mer turer. Ja, det virker som de smitter hverandre med dårlige (u)vaner og tilsvarende klaging. Jeg synes også at det skjer noe med dynamikken når de ikke har ekstra ansvar. Hører aldri om vondt i barnefrie uker. (Er mitt inntrykk, har absolutt ingen statistikk på det ) 6
Kvinneforkjemper1 Skrevet 4 timer siden #2996 Skrevet 4 timer siden var ikke g i dagens vlogg i det hele tatt?? hva skjer?? er hun så sur og sint pga kommentarene igår?
Miss perfect Skrevet 3 timer siden #2997 Skrevet 3 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (36 minutter siden): var ikke g i dagens vlogg i det hele tatt?? hva skjer?? er hun så sur og sint pga kommentarene igår? Nope.. 100% at de leser her inne og. 2
Mardina Skrevet 3 timer siden #2998 Skrevet 3 timer siden Kvinneforkjemper1 skrev (1 time siden): var ikke g i dagens vlogg i det hele tatt?? hva skjer?? er hun så sur og sint pga kommentarene igår? Har ikke sett dagens vlogg, men om det er bare Pia, så er det nok kanskje fordi Guro er snurt og egentlig ikke har noen gode svar på det jeg spurte om 😄 Miss perfect skrev (31 minutter siden): Nope.. 100% at de leser her inne og. Garantert 😄 Men å innrømme det? Næh... 😂
lew Skrevet 2 timer siden #2999 Skrevet 2 timer siden Ble det ikke live heller?Ser på insta men var bare hei også ble det stopp
Tilia77 Skrevet 2 timer siden #3000 Skrevet 2 timer siden lew skrev (22 minutter siden): Ble det ikke live heller?Ser på insta men var bare hei også ble det stopp Jeg så på live i dag, og den er også lagt ut i instagramfeeden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå