Petrine12 Skrevet 15. oktober #2321 Skrevet 15. oktober Miss_Sunshine* skrev (35 minutter siden): Vi VET jo strengt tatt ikke, men all sunn fornuft og logikk tilsier at at Guro ikke er i stand til å ta vare på gutten, hus og hjem, og seg selv hvis ting fortsetter å eskalere i årene framover slik det har gjort hittil. Jeg tviler ikke et sekund på at hun elsker sønnen sin over alt på jord, og gjør sitt aller beste for ham, men per dags dato så tilsier helsesituasjonen hennes i kombinasjon med en usedvanlig liten selvstendighet at hun er fullstendig avhengig av en ekstra omsorgsperson både for seg selv og barnet for å få hverdagen til å gå rundt. Det er jo knapt at det går nå når Pia tar gutten på natt/morgen, gjør stort sett alt husarbeid de ukene de har gutten, slik at Guro skal få bruke energien sin på ham (dette har Pia selv sagt i en eller annen spørsmålsrunde), og ellers flyr rundt og tilrettelegger for at Guro skal slippe å gjøre minst mulig. Det går nok fint så lenge de bor sammen, og gutten får nok dekt sine behov og får kjærlighet og omsorg så det holder, men skulle Guro av en eller annen grunn bli alene med ham, så tviler jeg faktisk på at hun hadde taklet det over tid, hun har jo heller aldri vært alene med ham i mer enn noen timer i strekk, og selv da virker det som om hun faller helt sammen etterpå. Enig! Og utviklingen til son? Bleieslutt, fysisk aktivitet, lære smøre seg mat/lage mat, lese og skrive…. Sosialt. Alle barn treng masse og han treng kanskje ekstra mykje oppfølging. 1 3
Miss_Sunshine* Skrevet 16. oktober #2322 Skrevet 16. oktober Petrine12 skrev (17 timer siden): Enig! Og utviklingen til son? Bleieslutt, fysisk aktivitet, lære smøre seg mat/lage mat, lese og skrive…. Sosialt. Alle barn treng masse og han treng kanskje ekstra mykje oppfølging. Ja, jeg skal ikke begi meg inn på barnets utfordringer, siden han ikke er en del av kanalen, men som sagt, fortsetter det sånn som det har gjort de siste fire-fem årene, så tør jeg nesten ikke å tenke på hvor Guro er helsemessig om fem år om hun ikke tar tak i ting. Da sier det seg selv at det blir veldig vanskelig å ivareta et annet menneske hvis hun selv nærmest skulle bli sengeliggende. 2 2
Tilia77 Skrevet 21. oktober #2323 Skrevet 21. oktober Jeg har akkurat lest at Dollarstore skal legges ned i hele Norge. 😔 Vet ikke når dette skal skje, men tenker det er jo veldig leit med tanke på Pia som har praksis der. 2 4
jukkapalme Skrevet 21. oktober #2324 Skrevet 21. oktober Tilia77 skrev (10 minutter siden): Jeg har akkurat lest at Dollarstore skal legges ned i hele Norge. 😔 Vet ikke når dette skal skje, men tenker det er jo veldig leit med tanke på Pia som har praksis der. Å nei, så trist 😢 Har ikke handlet der så mye selv, mest godis og noe sminke fra Essence. Kjempeleit både for Pia og alle de andre ansatte. Sikkert mye konkurranse fra Nille og Rusta vil jeg tro. Fant ikke ut når det skal skje jeg heller, men blir kanskje fra 1.januar? 1
Miss perfect Skrevet 21. oktober #2325 Skrevet 21. oktober Ikke gode nyheter for Pia det der(, eller for de ansatte) kanskje de kan skaffe henne en mer passende praksis nå da mtp beina 🤞 1 2
lew Skrevet 21. oktober #2326 Skrevet 21. oktober Guro vil ikke trene for det er blitt så mye mas om det🙊Sier det i podkasten 5 1
Mardina Skrevet 21. oktober #2327 Skrevet 21. oktober lew skrev (2 minutter siden): Guro vil ikke trene for det er blitt så mye mas om det🙊Sier det i podkasten Er ikke overrasket over at hun har gitt det opp..... Hun er ikke i jobb og synes det er mas og styr og trene 😄 Logikken er på topp der, ser jeg 😄 Hun kommer til å bli inmobil om hun fortsetter i samme spor. Jeg tror guttungen kommer til å bo fast hos faren etterhvert. Jeg håper at jeg tar feil selvfølgelig. 3 1 1
lew Skrevet 21. oktober #2328 Skrevet 21. oktober Mardina skrev (Akkurat nå): Er ikke overrasket over at hun har gitt det opp..... Hun er ikke i jobb og synes det er mas og styr og trene 😄 Logikken er på topp der, ser jeg 😄 Hun kommer til å bli inmobil om hun fortsetter i samme spor. Jeg tror guttungen kommer til å bo fast hos faren etterhvert. Jeg håper at jeg tar feil selvfølgelig. Ja tenker det samme,i en vlogg i dag sa hun også at morningen hadde vært travel før levering,var snakk om 4 timer.Så hun måtte inn og hvile.Ser mat innkjøp også,ikke mye rope hurra for der.
Mickan Skrevet 21. oktober #2329 Skrevet 21. oktober Håper det ordner seg for Pia på jobbfronten. Det siste de to trenger er mer tid sammen. 5
Mardina Skrevet 21. oktober #2330 Skrevet 21. oktober lew skrev (3 minutter siden): Ja tenker det samme,i en vlogg i dag sa hun også at morningen hadde vært travel før levering,var snakk om 4 timer.Så hun måtte inn og hvile.Ser mat innkjøp også,ikke mye rope hurra for der. Litt synd at hun ikke helt innser hvor langt ute hun er å kjøre med sin egen helse. Bruker bilen overalt. Hadde hun bare lagt inn en halvtimes gåtur hver dag, så hadde jo det hjulpet også. Men det er hun nok altfor travelt til 😄 3
Heide olufsen Skrevet 21. oktober #2331 Skrevet 21. oktober lew skrev (21 minutter siden): Ja tenker det samme,i en vlogg i dag sa hun også at morningen hadde vært travel før levering,var snakk om 4 timer.Så hun måtte inn og hvile.Ser mat innkjøp også,ikke mye rope hurra for der. mengden med nudler er jo helt sinnsyk! virker jo som at de spiser det hver dag og det er jo ikke akkurat kalorifattig mat.. 5 1
Petrine12 Skrevet 21. oktober #2332 Skrevet 21. oktober Heide olufsen skrev (Akkurat nå): mengden med nudler er jo helt sinnsyk! virker jo som at de spiser det hver dag og det er jo ikke akkurat kalorifattig mat.. Den mat på mandag burde dei berre droppe. Det er heilt sjukt sjå på dei lage mat/ete meir mat når dei er so overvektige begge to. 5
Mardina Skrevet 21. oktober #2333 Skrevet 21. oktober Petrine12 skrev (6 minutter siden): Den mat på mandag burde dei berre droppe. Det er heilt sjukt sjå på dei lage mat/ete meir mat når dei er so overvektige begge to. Mat må alle ha, uansett vekt. Det burde du vite. 2 7
Petrine12 Skrevet 21. oktober #2334 Skrevet 21. oktober Mardina skrev (8 minutter siden): Mat må alle ha, uansett vekt. Det burde du vite. Men å handle inn ekstra, lage ekstra og ete ekstra treng ikkje alle 3
Mardina Skrevet 21. oktober #2335 Skrevet 21. oktober Petrine12 skrev (13 minutter siden): Men å handle inn ekstra, lage ekstra og ete ekstra treng ikkje alle Du får skrive det til dem på YouTube du da. 1
jukkapalme Skrevet 21. oktober #2336 Skrevet 21. oktober (endret) Heide olufsen skrev (55 minutter siden): mengden med nudler er jo helt sinnsyk! virker jo som at de spiser det hver dag og det er jo ikke akkurat kalorifattig mat.. Ja, de spiser ekstremt mye nudler virker det som. Og de buldak nudlene er de mest kaloririke siden det følger med ostesaus og gud vet hva til dem. Googlet og dette kom opp Er jo like mye kcal pr 100 gram som potetgull og med creme fraiche som de ofte har i blir det sikkert som en stor kebab, bortsett fra at kebaben holder en mett i mange timer. Nudler er jo aldri sunt uansett, men det finnes nudler med langt færre kalorier enn de der. Jeg spiser av og til noen glutenfrie nudler lagd på brun ris, de har langt færre kalorier. Men spiser dem ikke så ofte siden jeg blir så fort sulten igjen. Endret 21. oktober av jukkapalme 1
jukkapalme Skrevet 21. oktober #2337 Skrevet 21. oktober Petrine12 skrev (33 minutter siden): Men å handle inn ekstra, lage ekstra og ete ekstra treng ikkje alle Tror ikke de spiser det ekstra. Spiser nok som lunsj eller middag avhengig av hva de lager 😊 Liker å se mat på mandag jeg, selv om jeg aldri har testet noen av oppskriftene deres og neppe kommer til å gjøre det heller. Men syns det er koselig å se på, selv om jeg ofte blir litt forundret over mengden creme fraiche osv de bruker. 1
Kvinneforkjemper1 Skrevet 22. oktober #2338 Skrevet 22. oktober jukkapalme skrev (7 timer siden): Tror ikke de spiser det ekstra. Spiser nok som lunsj eller middag avhengig av hva de lager 😊 Liker å se mat på mandag jeg, selv om jeg aldri har testet noen av oppskriftene deres og neppe kommer til å gjøre det heller. Men syns det er koselig å se på, selv om jeg ofte blir litt forundret over mengden creme fraiche osv de bruker. du tror ikke de spiser ekstra??😳😳 4
*Blåbær* Skrevet 22. oktober #2339 Skrevet 22. oktober Mardina skrev (9 timer siden): Litt synd at hun ikke helt innser hvor langt ute hun er å kjøre med sin egen helse. Bruker bilen overalt. Hadde hun bare lagt inn en halvtimes gåtur hver dag, så hadde jo det hjulpet også. Men det er hun nok altfor travelt til 😄 I dette tilfelle ville en liten gåtur hver dag gjort et stort utslag, må ikke begynne på treningssenter. En gåtur er veldig lavterskel, får håpe hun begynner med det. 2
lew Skrevet 22. oktober #2340 Skrevet 22. oktober Heide olufsen skrev (11 timer siden): mengden med nudler er jo helt sinnsyk! virker jo som at de spiser det hver dag og det er jo ikke akkurat kalorifattig mat.. Virker som nudler ofte er kveldsmat 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå