jukkapalme Skrevet søndag kl. 09:52 #2261 Skrevet søndag kl. 09:52 Orly skrev (Akkurat nå): Vet du, ekstremt mange med autisme har store problemer med mat , så nei han hadde neppe vært mindre kresen og hvordan vet du at han ikke har fått det samme da han var liten ? Jeg vet det. Han får jo sin egen middagsmat, det viser de hver gang de viser matplan i vloggene. Eneste gangen han spiser det samme som dem er når de spiser fiskeboller. Se på matplanvloggene, så ser du. De skriver opp middag til seg selv OG noe eget til gutten. Han burde fått samme middagsmat som de spiser fra han begynte å spise vanlig mat (altså ikke babymat), var det jeg mente. Utenom hvis de spiser noe veldig sterk mat, selvfølgelig, men det gjør de sjelden, (med unntak av nudlene, men det spiser de oftest til kveldsmat) Kan hende problemene hadde vært mindre om han ble tilvent samme mat som de spiser fra han begynte å spise vanlig mat. Det vet man faktisk ikke. De bør i det minste prøve. 3
Kvinneforkjemper1 Skrevet søndag kl. 09:52 #2262 Skrevet søndag kl. 09:52 de gjør jo bare det som er enkelt for seg selv, varmer opp litt fiskekaker og koker poteter dagen før så de slipper å få han til å prøve noe nytt etc, på insta story så det ut som pia var ute og luftet gutten alene? mor ligger vel og snorker imens som vanlig da:D G trives nok godt med å bo med innebygd barnevakt når hun vil være i fred 5 1
lew Skrevet søndag kl. 10:33 #2263 Skrevet søndag kl. 10:33 Selv om gutten spiser kjøpe brød,kan jo dem kjøpe eller lage seg noe grovere brød.Dem trenger ikke spise det han spiser.Jobber med en autisme gutt i barnehagen,han får kjøpebrød,mens vi andre baker selv grovbrød.Så ikke umulig få til.Seff er det godt med loff,elsker loff /fine rundstykker selv,men kan ikke spise det daglig.🤓
Kvinneforkjemper1 Skrevet søndag kl. 10:48 #2264 Skrevet søndag kl. 10:48 lew skrev (14 minutter siden): Selv om gutten spiser kjøpe brød,kan jo dem kjøpe eller lage seg noe grovere brød.Dem trenger ikke spise det han spiser.Jobber med en autisme gutt i barnehagen,han får kjøpebrød,mens vi andre baker selv grovbrød.Så ikke umulig få til.Seff er det godt med loff,elsker loff /fine rundstykker selv,men kan ikke spise det daglig.🤓 det er nesten som at de bruker han for å opprettholde egne usunne vaner 4
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 11:03 #2265 Skrevet søndag kl. 11:03 Bare av å lese i tråden her, så blir jeg fristet til å følge de 😊 Leste litt ovenfor her at Guro sove mye og Pia passer guttungen. Kan Guro være deprimert kanskje? Da jeg var deprimert for en del år siden, så hadde ikke jeg energi iallfall. Helt klart spiller nok matinntaket en stor del også. Jeg ser bare en gang i blant å da går det i nudler og prøvesmaking av ting. 2
garfunkel Skrevet søndag kl. 11:11 #2266 Skrevet søndag kl. 11:11 Eva-Lena skrev (5 minutter siden): Bare av å lese i tråden her, så blir jeg fristet til å følge de 😊 Leste litt ovenfor her at Guro sove mye og Pia passer guttungen. Kan Guro være deprimert kanskje? Da jeg var deprimert for en del år siden, så hadde ikke jeg energi iallfall. Helt klart spiller nok matinntaket en stor del også. Jeg ser bare en gang i blant å da går det i nudler og prøvesmaking av ting. Ja, hun har vært åpen om depresjon hele veien. Problemet hennes er at hun gjør ingenting for å få det bedre med seg selv og for seg selv. Faktisk så gjør hun som regel det stikk motsatte av hva som er anbefalt når det kommer til å fighte depresjon. Hun skal ha for at hun hadde ønske om å starte med litt lett trening da, men det også varte jo bare i 1 dag før det var tilbake til det gamle livet. 3 2
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 11:16 #2267 Skrevet søndag kl. 11:16 garfunkel skrev (3 minutter siden): Ja, hun har vært åpen om depresjon hele veien. Problemet hennes er at hun gjør ingenting for å få det bedre med seg selv og for seg selv. Faktisk så gjør hun som regel det stikk motsatte av hva som er anbefalt når det kommer til å fighte depresjon. Hun skal ha for at hun hadde ønske om å starte med litt lett trening da, men det også varte jo bare i 1 dag før det var tilbake til det gamle livet. Med den innstillingen så blir det neppe noe bedre. Hun finner vel kanskje ut av det en dag.
Miss perfect Skrevet søndag kl. 11:33 #2268 Skrevet søndag kl. 11:33 Fått hver sin veske fra morris for de filmet et minutts tid der inne dagen før åpningen.. lurer på om den butikken har fått masse kunder pga twinsa jeg 😂 1
Mardina Skrevet søndag kl. 11:33 #2269 Skrevet søndag kl. 11:33 jukkapalme skrev (1 time siden): Han har jo utfordringer og liker ikke forandringer, men de kan vel i det minste prøve. Bakte havrerundstykker idag da, spent på om han får smake på de. Syns det er rart at han ikke får samme middagsmat som dem. Det burde han fått fra han begynte å spise vanlig mat. Da hadde han sikkert vært mindre kresen også, vil jeg tro. Burde prøve ja. Men de virker fastlåst i de rutinene de har og ikke så villig til å endre på det. Jeg har prøvd å komme med gode råd, men de blir avfeid. lew skrev (54 minutter siden): Selv om gutten spiser kjøpe brød,kan jo dem kjøpe eller lage seg noe grovere brød.Dem trenger ikke spise det han spiser.Jobber med en autisme gutt i barnehagen,han får kjøpebrød,mens vi andre baker selv grovbrød.Så ikke umulig få til.Seff er det godt med loff,elsker loff /fine rundstykker selv,men kan ikke spise det daglig.🤓 For dem som er så glad i å lage mat, så burde de absolutt prioritere å lage sunnere mat. De spiser nok mye usunt, som ikke vises i vloggene. Kvinneforkjemper1 skrev (39 minutter siden): det er nesten som at de bruker han for å opprettholde egne usunne vaner Jepp, samme tenker jeg 🤔 garfunkel skrev (15 minutter siden): Ja, hun har vært åpen om depresjon hele veien. Problemet hennes er at hun gjør ingenting for å få det bedre med seg selv og for seg selv. Faktisk så gjør hun som regel det stikk motsatte av hva som er anbefalt når det kommer til å fighte depresjon. Hun skal ha for at hun hadde ønske om å starte med litt lett trening da, men det også varte jo bare i 1 dag før det var tilbake til det gamle livet. Det var vel litt som jeg trodde også, hun kommer ikke til å opprettholde treningen. Massevis av unnskyldninger... Jeg tror absolutt at hun hadde hatt godt av å begynne i jobb igjen. Om ikke 100 %, så i hvert fall en liten stilling. Og ikke bruke bilen overalt hun skal. 1 1
Janmar Skrevet søndag kl. 11:39 #2270 Skrevet søndag kl. 11:39 Orly skrev (1 time siden): Vet du, ekstremt mange med autisme har store problemer med mat , så nei han hadde neppe vært mindre kresen og hvordan vet du at han ikke har fått det samme da han var liten ? Det er sant. Men å venne barnet til å spise annen mat er bare dumt. Da bør de begynne nå og introdusere normal mat. Har jobbet med autistiske barn i mange år og har selv 2 med autisme. Min yngste er absolutt altetende. Til og med mindre kresen enn meg. Og jeg er ikke kresen😅 han spiste opp min porsjon med lutefisk fordi jeg ikke likte det. Alt av grønnsaker går ned på høykant. Og tror det meste av middager uansett hva det er også går ned. Poenger er hvertfall at de bør introduseres for mat. Og gjerne flere ganger så de venner seg til smaken. Men ja mange med autisme har Arfid og såkalt trygg mat de kan spise. Men uansett viktig å prøve i små mengder. Om de har fra barnet til G var liten ikke latt han smake på dems mat er jo ikke det bra. 2 1
Miss perfect Skrevet søndag kl. 11:43 #2271 Skrevet søndag kl. 11:43 Sagt det før og sier det igjen, de velger minste motstands vei. Når det kommer til veldig mye faktisk. Håper de har tenkt på alle utfordringer det kan føre med seg. 3 3
lew Skrevet søndag kl. 12:14 #2272 Skrevet søndag kl. 12:14 Virker som dem har mista litt sosial kontakt også.Hører lite om ting dem skal med venner.Før var det stranda på kvelden,ut spise ,Pia gikk turer med ei osv. 1 1
Orly Skrevet søndag kl. 12:27 #2273 Skrevet søndag kl. 12:27 Janmar skrev (46 minutter siden): Det er sant. Men å venne barnet til å spise annen mat er bare dumt. Da bør de begynne nå og introdusere normal mat. Har jobbet med autistiske barn i mange år og har selv 2 med autisme. Min yngste er absolutt altetende. Til og med mindre kresen enn meg. Og jeg er ikke kresen😅 han spiste opp min porsjon med lutefisk fordi jeg ikke likte det. Alt av grønnsaker går ned på høykant. Og tror det meste av middager uansett hva det er også går ned. Poenger er hvertfall at de bør introduseres for mat. Og gjerne flere ganger så de venner seg til smaken. Men ja mange med autisme har Arfid og såkalt trygg mat de kan spise. Men uansett viktig å prøve i små mengder. Om de har fra barnet til G var liten ikke latt han smake på dems mat er jo ikke det bra. Poenget mitt er at ingen med autisme er like, du er heldig som ikke har en som er selektiv , andre har barn som knapt spiser noe og foreldrene blir dømt nord og ned av andre som mener man spise bare man blir sulten nok osv. Det nederste er jeg selvsagt enig i, man bør prøve selvsagt men har de prøvd og det ikke gikk så dømmer jeg ikke 2 2
Kvinneforkjemper1 Skrevet søndag kl. 12:29 #2274 Skrevet søndag kl. 12:29 (endret) må spørre igjen, når var det G og P skilte seg? hvilken video så man dette i igjen nevermind d ble nevnt 3 mai 2024 Endret søndag kl. 12:59 av Kvinneforkjemper1
Eva-Lena Skrevet søndag kl. 14:39 #2275 Skrevet søndag kl. 14:39 lew skrev (2 timer siden): Virker som dem har mista litt sosial kontakt også.Hører lite om ting dem skal med venner.Før var det stranda på kvelden,ut spise ,Pia gikk turer med ei osv. Jeg kan helt fint forstå at folk tar avstand fra de ut fra det lille jeg har sett og lest her. For mange år siden hadde eksen og jeg en kompis som var overvektig. Han ville ned i vekt og eksen min tok han med på innebandy. Det var ikke noe for han. Så begynte de å gå turer, det gikk ikke for han fikk vondt i føttene. Så ordnet han seg sykkel, men fikk så vondt i rumpa. Svømming kunne han ikke for han tålte ikke klor. Endte opp med at han fikk vondt uansett hva han prøvde av trening. Masse unnskyldninger for å ikke bevege seg. Han endte opp ufør, av hvilken grunn vet jeg ikke. Vi orket ikke kontakt med han til slutt for det var bare syting og klaging på overvekten hans og piller han måtte ta hele tiden. Det ble rett og slett for mye av det gode liksom. Kam jo tenkes P og G er noe ala det samme og at folk ikke orker mer av de. 3 1
lew Skrevet søndag kl. 15:44 #2276 Skrevet søndag kl. 15:44 Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg kan helt fint forstå at folk tar avstand fra de ut fra det lille jeg har sett og lest her. For mange år siden hadde eksen og jeg en kompis som var overvektig. Han ville ned i vekt og eksen min tok han med på innebandy. Det var ikke noe for han. Så begynte de å gå turer, det gikk ikke for han fikk vondt i føttene. Så ordnet han seg sykkel, men fikk så vondt i rumpa. Svømming kunne han ikke for han tålte ikke klor. Endte opp med at han fikk vondt uansett hva han prøvde av trening. Masse unnskyldninger for å ikke bevege seg. Han endte opp ufør, av hvilken grunn vet jeg ikke. Vi orket ikke kontakt med han til slutt for det var bare syting og klaging på overvekten hans og piller han måtte ta hele tiden. Det ble rett og slett for mye av det gode liksom. Kam jo tenkes P og G er noe ala det samme og at folk ikke orker mer av de. Oi,skjønner dere godt da.Kan være noe av det samme som skjedd der også.
Mardina Skrevet søndag kl. 15:57 #2277 Skrevet søndag kl. 15:57 Har også reagert på at de omtrent aldri er med venner lenger 🤔 1
lew Skrevet søndag kl. 20:50 #2278 Skrevet søndag kl. 20:50 Kvinneforkjemper1 skrev (8 timer siden): må spørre igjen, når var det G og P skilte seg? hvilken video så man dette i igjen nevermind d ble nevnt 3 mai 2024 Det er vel 1 eller kansje nærmere 2 siden dem ble skilt.Litt usikker på hvem vlogg dem snakker om det.Kansje noen vet her inne.
NinaLisa Skrevet mandag kl. 09:32 #2279 Skrevet mandag kl. 09:32 lew skrev (12 timer siden): Det er vel 1 eller kansje nærmere 2 siden dem ble skilt.Litt usikker på hvem vlogg dem snakker om det.Kansje noen vet her inne. Det var i fjor vår G flyttet inn hos P. Så halvannet år siden sånn ca. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå