Gå til innhold

Norwaytwins

Anbefalte innlegg

Skrevet
Petrine12 skrev (1 time siden):

Og den voldsomme juleaftengleden… det virka som det kun er den eine dagen som er det store og.

Like ko-ko hver gang noen proklamerer at julen er over bare få timer etter at den ble ringt inn kl 17.00 julaften 🙈😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken på å jobbe julaften er nok skrekken for begge to🙊

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Ikke så rart at de er lei, når de begynner allerede i oktober 😄

Da blir jula drøy ja 😂

• Liker 2
Skrevet

Pia trur folk handla igår for å unngå gå ut i regn 😳 Ho ana vist ikkje kva ekstremveir er…

• Liker 1
Skrevet

Ingen høstferie på barnet? Barnet har jo vært hos mor den uka såvidt jeg forsto. Hadde nok vært godt med en fridag eller flere.

• Nyttig 3
Skrevet

Guro er jo såå trøtt og sliten når dagen starter kl 5.. må hjem for en dupp da. Håper hun vet at for de aller fleste andre så starter jobbdagen når barn er levert i barnehage 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Miss perfect skrev (5 minutter siden):

Guro er jo såå trøtt og sliten når dagen starter kl 5.. må hjem for en dupp da. Håper hun vet at for de aller fleste andre så starter jobbdagen når barn er levert i barnehage 🙄

Og Pia som skal på jobb passa han om morningen 😑

• Liker 2
Skrevet
Petrine12 skrev (27 minutter siden):

Og Pia som skal på jobb passa han om morningen 😑

Ja det er drøyt. Guro kan iallfall slutte å snakke om at hun ikke har råd til å leie et sted for seg selv.. det skjønner vi vel alle at hun hadde fått til. Skjønner også hvorfor hun ikke vil. Det hadde aldri i verden gått.

• Liker 4
Skrevet

Helgehandel- stor pose pommes frites, lettvint lunsj i air friern med diverse dipper til. Nam nam. Jeg lurer på om de noen ganger spiser vanlig grovt brød med pålegg som et måltid. Synes de lager seg noe varmt flere ganger om dagen. I mine øyne blir det som å spise middag. 

• Liker 4
Skrevet
NinaLisa skrev (20 minutter siden):

Helgehandel- stor pose pommes frites, lettvint lunsj i air friern med diverse dipper til. Nam nam. Jeg lurer på om de noen ganger spiser vanlig grovt brød med pålegg som et måltid. Synes de lager seg noe varmt flere ganger om dagen. I mine øyne blir det som å spise middag. 

Det kostholdet er heilt ute å kjøyre… det går berre ein veg der 😔

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
NinaLisa skrev (18 minutter siden):

Enig der. De kan jo lage fettfri pommes frites i air fryeren eller i ovnen, men hjelper ikke når de lesser på med masse dipper. Syns også de bruker ekstreme mengder ost i mye av maten de lager. Ost er godt, men veldig mye kalorier i det når de bruker så mye. Og alltid nudler eller liknende til kvelds med ostesaus eller creme fraiche for å roe ned den sterke smaken litt. Hva med å kjøpe mildere nudler og heller spise dem uten saus? De nudlene de spiser er jo kaloribomber i seg selv. Jeg liker egentlig ikke å kommentere hva andre spiser og føler meg litt fæl som gjør det, men det kostholdet der er helt ute og kjører. De hadde virkelig trengt hjelp av en ernæringsfysiolog eller liknende. Men så mye fet/usunn mat og så lite bevegelse er det ikke rart at spesielt G legger på seg. Pia går i det minste til og fra jobb og det er veldig bra. G kjører overalt.

Merkelig det at de ikke kan gå ut i regnværet og. Sjekket værvarselet for Moss og det er spådd 11 m/sek med 21 i kastene på det verste. I ettermiddag er det spådd 8-9 med 17 i kastene. Mye vind, ja, men langt fra ekstremt. Bor på Østlandet selv, så mye vind for meg som ikke er vant med sterk vind, men ingenting mot hva de på Vestlandet og i nord ofte opplever. Kan hende gutten hadde syntes det var gøy å være litt ute i regn og blåst også. Hoppe i sølepytter, le og ha det gøy. Han har jo forhåpentligvis fungerende regntøy og gummistøvler. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
NinaLisa skrev (2 timer siden):

Grovt brød har jeg aldri sett dem har filma,mye burger brød og brioche. Vet dem spiste mye Julius brød før.Grønnsaker syntes jeg å det er lite av.

• Liker 1
Skrevet

Syntes dem sier nam litt for fort i enkelte taste testinger,har nok smakt på det før virker det som🥸

Skrevet
lew skrev (8 timer siden):

Grovt brød har jeg aldri sett dem har filma,mye burger brød og brioche. Vet dem spiste mye Julius brød før.Grønnsaker syntes jeg å det er lite av.

Lunsjen sist. 1 pk buldak, ost og mais er rolige over 1000 kcal.... det er over 2 middager i normal porsjon det.. de som er slankeoperert bør ikke spise mer enn 300 kcal pr middag.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
lew skrev (12 timer siden):

Prøvde å fortelle dem at de kunne bake grovt brød, siden de er så glad i å lage mat. Men det var mye viktigere at guttungen fikk kjøpe-brødet sitt 🤔

• Liker 3
Skrevet (endret)
Mardina skrev (6 timer siden):

Prøvde å fortelle dem at de kunne bake grovt brød, siden de er så glad i å lage mat. Men det var mye viktigere at guttungen fikk kjøpe-brødet sitt 🤔

Kan man ikke ha to ulike brød da, bare dele de i halv og fryse den andre halvdelen slik at man har to ulike halvdeler fremme?

Det er lett å lage seg unnskyldninger når man bare ikke har lyst på endringer. 

Endret av *Blåbær*
Skrivefeil
  • Liker 5
Skrevet
Mardina skrev (7 timer siden):

Han har jo utfordringer og liker ikke forandringer, men de kan vel i det minste prøve. Bakte havrerundstykker idag da, spent på om han får smake på de. Syns det er rart at han ikke får samme middagsmat som dem. Det burde han fått fra han begynte å spise vanlig mat. Da hadde han sikkert vært mindre kresen også, vil jeg tro. 

• Liker 3
Skrevet
jukkapalme skrev (3 minutter siden):

Han har jo utfordringer og liker ikke forandringer, men de kan vel i det minste prøve. Bakte havrerundstykker idag da, spent på om han får smake på de. Syns det er rart at han ikke får samme middagsmat som dem. Det burde han fått fra han begynte å spise vanlig mat. Da hadde han sikkert vært mindre kresen også, vil jeg tro. 

Vet du, ekstremt mange med autisme har store problemer med mat , så nei han hadde neppe vært mindre kresen og hvordan vet du at han ikke har fått det samme da han var liten ? 

• Liker 1
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Vet du, ekstremt mange med autisme har store problemer med mat , så nei han hadde neppe vært mindre kresen og hvordan vet du at han ikke har fått det samme da han var liten ? 

fordi de sier det klart og tydelig i videoene sine?

• Liker 1
Skrevet
Kvinneforkjemper1 skrev (Akkurat nå):

fordi de sier det klart og tydelig i videoene sine?

At han aldri har fått lik mat? Ikke engang som baby? Ok , jaja det har ikke jeg fått med meg,en er uansett ikke uvanlig at de sliter med forskjellige konsistenser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...