AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Siden rentene kan tas ut uten at det går utover kravet om at ''BSU skal brukes til bolig'' og ''Uttak vil føre til at man ikke kan sette inn igjen senere på nytt, og uttak regnes som at kontoen avsluttes'', så tenkte jeg nå å ta ut summen rentene har utgjort de siste årene. Men ser at det i DNB, som jeg har; kun er mulig å avslutte en konto fullstendig, ikke bare ta ut rentene. Hvordan kommer man utenom dette? Anonymkode: 79dce...bcd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Du snakker med banken. Anonymkode: 04782...600
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden rentene kan tas ut uten at det går utover kravet om at ''BSU skal brukes til bolig'' og ''Uttak vil føre til at man ikke kan sette inn igjen senere på nytt, og uttak regnes som at kontoen avsluttes'', så tenkte jeg nå å ta ut summen rentene har utgjort de siste årene. Men ser at det i DNB, som jeg har; kun er mulig å avslutte en konto fullstendig, ikke bare ta ut rentene. Hvordan kommer man utenom dette? Anonymkode: 79dce...bcd Er du sikker på at man kan ta ut rentene? Er det kun etter man har fylt 34 år? Anonymkode: 4bf9b...790
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Jeg får ubetalt renteinntektene på BSU-kontoen ved årsskiftet samtidig som jeg får utbetalt renteinntektene på de andre kontoene mine (DNB)? 🤔 Anonymkode: 57c87...99c
newman01 Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Siden rentene kan tas ut uten at det går utover kravet om at ''BSU skal brukes til bolig'' Det er kun renter opptjent ETTER fylte 33 du kan ta ut og bruke som du vil
Ullvott Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Sitat skatteetaten - uthevingen er min: Sitat Rentene kan ikke tas ut før sparebeløpet benyttes til bolig. Du kan imidlertid ta ut renter som påløper fra og med det inntektsår du fyller 34 år. Hvis du er under 34 år kommer du med andre ord ikke utenom dette. Og hvis du er over 34 får du ikke ut renter som kom før du fylte 34.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå