Gå til innhold

Bukplastikk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har tatt bukplastikk og fått det dekket? 

Jeg har gjennomgått en graviditet der jeg ble sykt stor(magen altså) og i ettertid gått ganske fort opp i vekt, så ned ca 25 kg på 3 mnd(uten vilje, mye stress og lignende) som har resultert i plagsomt mye løshud på magen. Er normalvektig nå(ca 173 høy og 67 kg)  Hva er kravene for å få det dekket? 

Anonymkode: fd802...1bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg fastlegen avgjør og så henviser de deg til plastikk kirurg. Jeg fikk ikke det fordi kirurgen ikke synes det var nok heng. Tror de åså tar med om det er til nok plage for deg og sånt åså.Tok den likevel og det kostet vel 40 000. Jeg er sikker på en ting da, og det er ta en prat med fastlegen din 😊dette var litt rotete. 

Anonymkode: 0b6d5...6b0

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg fastlegen avgjør og så henviser de deg til plastikk kirurg. Jeg fikk ikke det fordi kirurgen ikke synes det var nok heng. Tror de åså tar med om det er til nok plage for deg og sånt åså.Tok den likevel og det kostet vel 40 000. Jeg er sikker på en ting da, og det er ta en prat med fastlegen din 😊dette var litt rotete. 

Sånn er det her 🥺 tror jeg skal høre med fastlegen :) 

1570FE62-9307-4449-B407-C3FE7BD75351.jpeg

E55472C3-B491-4241-9316-CECA22A5B452.jpeg

341453BC-DCF8-4E41-9589-8F9989D77D53.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har og sånn etter en underlivsoperasjon, veldig stort heng. Var på sykehuset og de sa nei for staten dekker ikke sånne operasjoner lenger. Måtte dessuten litt mer ned i vekt først hvis jeg skal ha sånn operasjon. Legen på plastikk kirurgisk sa den gang at dette er operasjoner så koster over 40 000 kr derfor er det ikke prioritet lenger i helsevesenet. Jeg har store problem med fuktighet, sårdannelse og sopp. Jeg fikk det pga at legen sydde altfor stramt etter operasjonen jeg hadde. 

Anonymkode: b3e24...2d0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det her 🥺 tror jeg skal høre med fastlegen :) 

1570FE62-9307-4449-B407-C3FE7BD75351.jpeg

E55472C3-B491-4241-9316-CECA22A5B452.jpeg

341453BC-DCF8-4E41-9589-8F9989D77D53.jpeg

Hei igjen, du har litt mer enn det jeg hadde så jeg ville absolutt prøvd og du har jo en fin bmi. Kanskje ikke prioritert i corona tider men vær litt tålmodig 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Det der er helt ærlig en ganske så vanlig post-gravid mange, det er ikke noe du kan regne med å få dekket av det offentlige. Og hva om du blir gravid igjen? For å få dekket av det offentlige skal folden være så stor at det er gir fysiske plager (f.eks soppdannelse pga gnissing), folden skal henge minst 7 cm og det skal være store avvik fra normalen for tilsvarende gruppe (altså etter graviditet). At du syns det er lite pent er ikke god nok grunn. Private operere derimot hva som helt tilnærmet på dagen, så der gå du komme til kjapt. 

Anonymkode: 89a45...4c0

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er helt ærlig en ganske så vanlig post-gravid mange, det er ikke noe du kan regne med å få dekket av det offentlige. Og hva om du blir gravid igjen? For å få dekket av det offentlige skal folden være så stor at det er gir fysiske plager (f.eks soppdannelse pga gnissing), folden skal henge minst 7 cm og det skal være store avvik fra normalen for tilsvarende gruppe (altså etter graviditet). At du syns det er lite pent er ikke god nok grunn. Private operere derimot hva som helt tilnærmet på dagen, så der gå du komme til kjapt. 

Anonymkode: 89a45...4c0

Jeg blir ikke gravid igjen, og skal heller ikke ha flere barn. Magen er mye større nå enn etter graviditetet, og jeg har gått mye raskt ned i vekt 😅 Jeg sliter med blant annet sure oppstøt da det blir så mye press når jeg sitter og andre ting 🤷🏻‍♀️ 

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig.. skjønner godt du vil ha det Fikset på. Legen kan nok gi deg en god pekepinn på om dette ville dekkes eller ikke. Rent kosmetisk vil d jo ikke d men hvis man får helseplager pga det så får man jo dekket det. Kanskje man likegreit kan ta opp ett lite lån å ta d privat ? Så slipper du å og vente leeenge..  lykke til da🌼

Anonymkode: ac90d...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med Aleris i dag og de sa man nå ha 4-7 cm heng når man står fullt oppreist og rak i ryggen for å få det dekket. 

Anonymkode: 7307d...70a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det, men hadde ikke annet enn løs hud på magen og det flere år etter graviditeten som gjorde at jeg sprakk. Det ser for meg ut til at din kan bli normal igjen etter noen mnd til og da også mer trening av magemuskler. Min løse hud lagde soppvekst under da den var helt inntil annen hud, så tror nok ikke du får dekket noe pr nå.

Anonymkode: c0f9e...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...