Hr. Aktiv Skrevet 17. april 2020 #1 Skrevet 17. april 2020 Jeg driver nå i datingfasen og treffer derfor en del damer i den sammenheng. En ting jeg merker meg er at damer er så redde for å bli sett uten sminke og noen arr her og der på kroppen ofte bidrar til at de vegrer seg å kle av seg eller unngår situasjoner der man kan bli lettkledd. Ei dame ønsket å date meg i et felles badeanlegg noe jeg syntes var gøy, men jeg fikk litt dårlig inntrykk av henne når hun dukker opp oversminket. Hvorfor det egentlig når vi likevel skal dusje og bade? Hvorfor så mye sminke? Hvorfor er damer så opptatte av å gjemme det som ikke er A4 under et solid lag sminke? Jeg dukker jo opp usminket og man ser tydelig at jeg ikke er noe glansbilde da jeg har "boksenese" og tydelige arr etter flere kutt som har blitt sydd i fjeset. Damer later til å ikke se negativt på det heller tverdt om. Har ikke en eneste gang hørt noe negativt om det. Bare hørt fra dem som er litt usikker på meg at jeg ser litt hard ut. Drar jeg på et smil noe jeg ofte gjør så blir det mye bedre selv til dem. Hvorfor så store krav til seg selv når de ikke setter så store krav til hvordan jeg ser ut eller ikke ser ut alt etter som du ser på det? Jeg har ikke hørt menn ha likt de som er oversminket, men hører ofte blandt mine kamerater ihvertfall at de synes damer ofte sminker seg for mye og for ofte. Altså damer må få gjøre hva de vil, men hvorfor bruke så mye tid på å pynte seg til andre damer da mennene egentlig gir blaffen i sminke? 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #2 Skrevet 17. april 2020 Må lære deg ordet "noen" og dets synonymer. Altså hvorfor er noen damer opptatt av det? Selv er jeg det ikke, for bruker bare en mascara til vanlig. Bare på fest jeg er opptatt av å sminke meg litt mer fordi det er gøy å dolle seg opp en gang i blant. Anonymkode: 7380b...ad7 11
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #3 Skrevet 17. april 2020 Jeg har gått uten sminke i mange år nå. Har ikke tall på hvor mange som kommenterer dette - og hvor mange som foreslår å sminke meg osv. Som sier jeg ser trøtt ut. Sliten. Gusten Osv. Anonymkode: 67d10...2ac 3
Engel Skrevet 17. april 2020 #4 Skrevet 17. april 2020 Jeg er en av de som neste ikke bruker sminke, men jeg bruker litt. Og da fordi jeg føler at jeg ser mer fresh ut med sminke. Men det er knapt mulig å se at jeg har sminket meg, man kan kanskje se mascaraen på nært hold. Jeg har så lyse bryn og vipper at de nesten blir usynelig hvis jeg ikke tar på farge. Jeg farger dem innimellom, og kan da gå uten sminke. Men jeg reagerer også på at mange bruker ekstremt mye sminke. Og jeg reagerer spesielt på unge jenter som legger ut turbilder på Instagram, der de er på tur i skogen eller på fjellet med virkelig påmalt ansikt.😨 Ser unaturlig og trist ut spør du meg. Og jeg lurer på hvordan de ser ut om det kommer en regnskur? Grunnen til at de fleste bruker sminke er jo fordi man gjerne ser yngre og freshere ut med det. Og dessverre er det sånn at menn stort sett tiltrekkes av yngre kvinner, eller de som ser yngre ut. Mens menn derimot ikke påvirkes i like stor grad av alder sånn, kvinner kan godt velge menn som er litt eldre. Og med arr osv., da vi legger vekt på andre ting. Så ja, du kan gjerne si at menn gir blaffen i sminke, men det er nok ikke helt riktig. Når en pent lagt, naturlig sminke kan få en dame til å se 10 år yngre ut, så vil menn helt klart påvirkes av det. Men jeg er enig i at overmaling kun er negativt. Og sminke når man skal bade funker jo dårlig spør du meg... 4
WhiteSwan Skrevet 17. april 2020 #5 Skrevet 17. april 2020 Jeg er kvinne og hadde også synes det hadde vært veldig rart dersom jeg så noen med sminke i svømmehallen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #6 Skrevet 17. april 2020 Jeg ser eldre ut når jeg bruker sminke. Så skjønner ikke hvorfor mange damer bruker det. Spesielt når sola skinner, ser du alle rynkene så tydelig gjennom foundation. K32 Anonymkode: 9e6de...6f1 1
SoWhat? Skrevet 17. april 2020 #7 Skrevet 17. april 2020 (endret) Det er så typisk norske menn å klage på sminke 🙂 why? Hallo. Jeg er vokst opp med at damer skal ke seg feminint og bevisst, og sminke er helt vanlig for kvinner å bruke. Min første norske kjæreste reagerte som deg. Alt er så...nøkternt her 🙂 Det er greit det altså, men la nå de som vil være forfengelige være det. Det er da ikke noe å klage på eller?? Jeg skjønner ikke det? Ja, norske kvinner er ofte veldig naturlig pene, men noen er jo litt jålete, og det bør være greit syns jeg. Du kan ikke sammenlikne med menn da. Du har boksernese og arr. Minner meg om noveller hvor damer liker den tause typen med et mystisk arr liksom 😄 damer og menn er forskjellige Eller, ihverfall mer i noen land enn her i Norge. Ta folk som de er. Endret 17. april 2020 av SoWhat? 2
Hr. Aktiv Skrevet 17. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2020 55 minutter siden, Engel skrev: Jeg er en av de som neste ikke bruker sminke, men jeg bruker litt. Og da fordi jeg føler at jeg ser mer fresh ut med sminke. Men det er knapt mulig å se at jeg har sminket meg, man kan kanskje se mascaraen på nært hold. Jeg har så lyse bryn og vipper at de nesten blir usynelig hvis jeg ikke tar på farge. Jeg farger dem innimellom, og kan da gå uten sminke. Men jeg reagerer også på at mange bruker ekstremt mye sminke. Og jeg reagerer spesielt på unge jenter som legger ut turbilder på Instagram, der de er på tur i skogen eller på fjellet med virkelig påmalt ansikt.😨 Ser unaturlig og trist ut spør du meg. Og jeg lurer på hvordan de ser ut om det kommer en regnskur? Grunnen til at de fleste bruker sminke er jo fordi man gjerne ser yngre og freshere ut med det. Og dessverre er det sånn at menn stort sett tiltrekkes av yngre kvinner, eller de som ser yngre ut. Mens menn derimot ikke påvirkes i like stor grad av alder sånn, kvinner kan godt velge menn som er litt eldre. Og med arr osv., da vi legger vekt på andre ting. Så ja, du kan gjerne si at menn gir blaffen i sminke, men det er nok ikke helt riktig. Når en pent lagt, naturlig sminke kan få en dame til å se 10 år yngre ut, så vil menn helt klart påvirkes av det. Men jeg er enig i at overmaling kun er negativt. Og sminke når man skal bade funker jo dårlig spør du meg... Helt enig. Det blir veldig ofte unaturlig og bare trist. 35 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er så typisk norske menn å klage på sminke 🙂 why? Hallo. Jeg er vokst opp med at damer skal ke seg feminint og bevisst, og sminke er helt vanlig for kvinner å bruke. Min første norske kjæreste reagerte som deg. Alt er så...nøkternt her 🙂 Det er greit det altså, men la nå de som vil være forfengelige være det. Det er da ikke noe å klage på eller?? Jeg skjønner ikke det? Ja, norske kvinner er ofte veldig naturlig pene, men noen er jo litt jålete, og det bør være greit syns jeg. Du kan ikke sammenlikne med menn da. Du har boksernese og arr. Minner meg om noveller hvor damer liker den tause typen med et mystisk arr liksom 😄 damer og menn er forskjellige Eller, ihverfall mer i noen land enn her i Norge. Ta folk som de er. Har ingen problemer med at noen drar på et lag for det vises uansett ikke så godt, men trenger du 10 lag?
Kågebruker Skrevet 17. april 2020 #9 Skrevet 17. april 2020 Enig med deg. Rart å se alle de stivpyntede damene på treningssenter. Jeg skjønner ikke, hva er vitsen? 1
Antiviruset Skrevet 17. april 2020 #10 Skrevet 17. april 2020 3 timer siden, Kågebruker skrev: Enig med deg. Rart å se alle de stivpyntede damene på treningssenter. Jeg skjønner ikke, hva er vitsen? De vil fremstille seg som noe de ikke er, og det vil alltid bli avslørt på første date uansett. Når jeg tar bilder av meg selv for dating så tar jeg helt vanlige bilder, som fremstiller meg som det jeg er. Så får alt annet bare bli en bonus. Det du ser er det du får helt ærlig egentlig. Det mister man kanskje en date på, men det betyr ikke noe. Det er jo et fast forhold man er ute etter når jeg dater i alle fall, og slike bagateller vil da betyr mye mindre. Som sagt dette blir avslørt om en kamuflerer det uansett. Det kaller jeg da for bortkastet tid når en faktisk treffes og alt bare havarerer på grunn av akkurat dette. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 Her er også ei sminkeløs dame, syns jeg ser skitten ut med sminke. Dessuten har jeg store øyne og lange vipper, som mange sminker på seg. Men noen damer har sminke som hobby, når andre strikker eller syr, liker disse å teste ut farger og kvaliteter og koser seg skikkelig. Har ikke noe med å flørte å gjøre i disse tilfellene Anonymkode: 60796...08c 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #12 Skrevet 17. april 2020 Fordi kvinner lyver alltid og hele tiden. Sminke er bare en annen versjon av det. Anonymkode: 88129...90a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #13 Skrevet 17. april 2020 Det ærlige svaret er nok at hun ikke er spesielt flink til å sminke seg. Hun sminker seg på en måte som gjør at du ser det, og det blir for "oversminket". De fleste kvinnene menn synes er vakre er sminket, men på en naturlig måte. Foundation skal jo ikke synes, det skal se ut som plettfri hud. Så svaret er: kvinner sminker seg fordi det fungerer, men ikke alle er like gode på det. Anonymkode: 2610f...b49 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #14 Skrevet 17. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Fordi kvinner lyver alltid og hele tiden. Sminke er bare en annen versjon av det. Anonymkode: 88129...90a Anonymkode: 1bc33...a64 3
Shitkidmaria Skrevet 17. april 2020 #15 Skrevet 17. april 2020 Jeg vet hvorfor at grunnen til at jeg gjør det er dårlig selvtillit og at man tenker jeg er ikke bra nok som jeg er. Men de kan faktisk slite med ting og ha sine grunner som meg så viktig ikke dømme hun kan være kjempesnill på innsiden uansett! 😄 1
SoWhat? Skrevet 17. april 2020 #16 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi kvinner lyver alltid og hele tiden. Sminke er bare en annen versjon av det. Anonymkode: 88129...90a Uffda Veldig trist om du har den erfaringen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #17 Skrevet 17. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: 1bc33...a64 Det er sant. De lyver for deg, de lyver for meg men mest av alt lyver de for seg selv. Ja, kvinner er så drevne og instinktivt skrudd sammen for å lyve at de lyver så de tror det selv. Det er derfor kvinner faktisk "føler seg bedre" men sminke, selv om det bare er jug. Kan du se for deg en mann gå rundt muskeldress, og at det gjør han "føler seg bedre"? Nei, ikke jeg heller. Ikke engang drevne forskere og adferds-psykologer klarer å studere den kvinnelige den kvinnelige psyke på en presis måte, for kvinner vil til og med lyve så det renner av dem i anonyme spørreundersøkelser. Anonymkode: 88129...90a 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #18 Skrevet 17. april 2020 12 minutter siden, SoWhat? said: Uffda Veldig trist om du har den erfaringen. Jeg overdrev faktisk litt. Kvinner vil være sannferdige når det er til deres fordel å være det. Men kun da. Anonymkode: 88129...90a
SoWhat? Skrevet 17. april 2020 #19 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg overdrev faktisk litt. Kvinner vil være sannferdige når det er til deres fordel å være det. Men kun da. Anonymkode: 88129...90a Du overdrev faktisk litt ja 🙂 altså. Jeg ser forskjeller på menn og kvinner. Men er i hovedsak litt "enklere" og da mener jeg altså ikke mindre intelligente. Bare så det er sagt. Men du må jo ikke tro at kvinner lever på løgner. Hallo. Vi gjør jo ikke det sånn som vi vanligvis er. At vi kan være litt kompliserte, ok. Men alvorlig: vi juger da ikke mer enn menn sånn generellt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #20 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, SoWhat? said: Du overdrev faktisk litt ja 🙂 altså. Jeg ser forskjeller på menn og kvinner. Men er i hovedsak litt "enklere" og da mener jeg altså ikke mindre intelligente. Bare så det er sagt. Men du må jo ikke tro at kvinner lever på løgner. Hallo. Vi gjør jo ikke det sånn som vi vanligvis er. At vi kan være litt kompliserte, ok. Men alvorlig: vi juger da ikke mer enn menn sånn generellt. Alle menn som har en sønn og en datter vet at dette er tilfellet. Kvinner har et naturlig talent for løgn og manipulasjon. Allerede fra tidlig barnsben av har de skikkelig dreisen på dette, og etterpå bruker de store deler av sine liv på å perfeksjonere kunsten videre. En mann har absolutt null å stille opp med når det gjelder å utmanipulere en kvinne - da må han i så fall være psykopat. Anonymkode: 88129...90a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå