Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Mac som må leveres for det samme problemet for andre gang. Det er striper i forskjellige farger på hele skjermen. Sist tror jeg det var skjerm/grafikk kort som måtte byttes. Husker ikke helt. Det er ca 1 år siden det skjedde sist, så syns det er litt besynderlig at det skjer så fort igjen. Den ble kjøpt for snart 3 år siden og kostet over 30 000. Jeg har mest lyst til å reklamere på hele elendigheten i håp om og få en ny, men det er vel ikke sikkert jeg kommer noen vei med det mtp at den er snart 3 år?

Jeg måtte dessuten også levere den til reparasjon etter å ha hatt den i mindre enn et år. Det som skjedde da var at skjermen sprakk. Dette mente de var min feil og jeg måtte betale reparasjon selv. Men jeg hadde på ingen måte utsatt den for klemskader, eller mistet den på gulvet o.l. Den sto på kontorpulten min hele helgen, og da jeg skulle bruke den søndag var det sprekk i skjermen som tilslutt utvidet seg over et stort området. Det fantes ingen utvendige skader på Macen. Dette har jeg godt dokumentert med bilder.

Så nå er jeg jævlig frustrert. Jeg har en utvidet protection plan på den, men sen går it o slutten av mai. 

Men å kjempe mot Apple blir vel sol David mot Goliat regner jeg med? 

Anonymkode: 4354a...1ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fem års reklamasjonsrett på datamaskiner (bortsett fra batteriene). Apple kan være så vrange de bare vil, i Norge har du sterke forbrukerrettigheter, og Apple har ikke noe annet valg enn å føye seg etter dem. 

Anonymkode: 52dbe...113

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Fem års reklamasjonsrett på datamaskiner (bortsett fra batteriene). Apple kan være så vrange de bare vil, i Norge har du sterke forbrukerrettigheter, og Apple har ikke noe annet valg enn å føye seg etter dem. 

Men hvordan går jeg frem? Jeg skal sende den inn til reparasjon igjen nå. Men det er ca en mnd igjen av min Apple care plan. Så jeg er redd det samme skjer igjen. 

Anonymkode: 4354a...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Gi skriftlig beskjed at du reklamerer på produktet på grunn av feilen du nevner, og spør hvordan du skal gå frem videre. Hvis det på noe punkt stopper opp, eller de ikke vil samarbeide, så sender du saken til Forbrukerrådet. Du kan gjerne gi beskjed at du akter å gjøre nettopp dette – det fikk fortgang på min sak med Apple. Hvis saken først er i Forbrukerrådet, så går den av seg selv. Enten får du medhold og de føyer seg, eller så avgjør Forbrukerrådet at du faktisk ikke har noen sak, og da er det bare å glemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...