AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Del Skrevet 16. april 2020 Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... Anonymkode: c896f...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 Populært innlegg #2 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg hadde bare dratt uansett. Står ikke væpnede vakter ved kirkedøra. Anonymkode: 793b5...a5e 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 Fra 20. lempes det på en del krav. Men vil poengtere at sunn fornuft gjelder ennda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 Hadde dratt uansett. Lokale myndigheter går her imot nasjonale myndigheter og du kan derfor ikke straffes for å gå i kirken. Hold god avstand til andre. Anonymkode: 7d350...d3b 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 Uff! Trist å høre. Dette må jo være feil!!! Om det ikke er det, så drar du likevel! Spiller ingen rolle hva andre sier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. april 2020 #6 Del Skrevet 16. april 2020 Først og fremst, kondolerer Du drar selvfølgelig i din mors begravelse, det er tros alt din mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 16. april 2020 #7 Del Skrevet 16. april 2020 Bare dra likevel. Ordføreren i kommunen er ikke diktator. Hvis noen prøver å stoppe deg i kirkedøra kan du gi dem en solid ørefik. Noen folk eier ikke skam. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. april 2020 #8 Del Skrevet 16. april 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... Anonymkode: c896f...5e8 Tuller du? Jeg trodde nærmeste familie hadde lov å gå. Det er din egen mor. De kan ikke nekte deg dette. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Del Skrevet 16. april 2020 Kondolerer. Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da.. Anonymkode: 4db63...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Del Skrevet 16. april 2020 Tror dere kan utsett begravelsen inntil en måned hvis det er aktuelt for dere. Anonymkode: 1707d...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avogtil Skrevet 16. april 2020 #11 Del Skrevet 16. april 2020 Folk er på jobb. Folk jobber i butikken og vi handler i butikker. Nå skal barnehager åpne igjen. Selvsagt må du dra i begravelsen! Det er familie! Og du er 100 % berettiget til å være der. Alle er velkommen i Guds hus. Ingen skal kunne hindre deg i å være i din mors begravelse. Dette er utrolig viktig for deg. Hadde dette vært meg hadde jeg dratt, uansett. Og jeg hadde aldri spurt noen... I disse tider vet jo ingen hva som er gode regler. Avstand og sunn fornuft - gjør det hjertet ditt sier 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. april 2020 #12 Del Skrevet 16. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondolerer. Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da.. Anonymkode: 4db63...69a TS er nærmeste pårørende og har all rett i å delta i begravelsen, noe annet er uhørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #13 Del Skrevet 16. april 2020 Bare reis. Ingen vil stoppe deg. Unngå å ta på folk. Anonymkode: 0d88f...315 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. april 2020 #14 Del Skrevet 16. april 2020 Skjønner ikke at du gadd å spørre engang. Jeg ville bare dratt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #15 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg ville undersøkt en gang til. Jeg bor også i et annet fylke enn min far som er døende, der er det også lokale karanteneregler. Det jeg må gjøre når jeg besøker og skal i begravelse, om de reglene fortsatt er i kraft da, er at jeg kan besøke ham kort evt. delta i begravelsen, men utover det må all tid være i karantene. Så jeg må jo ordne meg med et sted jeg kan gjøre det. Har fått klarsignal fra smittevern legen, de vurderer og gjør enkeltunntak. Vil tro at begravelse er innafor det når det er snakk om barna til den avdøde. Kondolerer så mye TS. Anonymkode: 53320...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #16 Del Skrevet 20. april 2020 Jeg ser denne tråden er noen dager gammel, men vil svare likevel. Jeg er i utgangspunktet ganske irritert på alle som mener at akkurat de bør få unntak for reglene som har blitt satt. Men om det er ett tilfelle der jeg synes det er OK å med vitende og vilje pådra seg en karantene er det dette. Dra i begravelse, og vær sammen med faren din. (Men bruk hodet når du er i nærheten av andre.) Så får du heller ta følgene etterpå, men ikke sitt alene og sørg i stedet for å være sammen med familien din i en sånn situasjon. ❤️ Anonymkode: cfdbb...fcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22. april 2020 #17 Del Skrevet 22. april 2020 På 16.4.2020 den 18.55, AnonymBruker skrev: Kondolerer. Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da.. Anonymkode: 4db63...69a Ja begrensningen går til nærmeste familie. Ts er i aller høyeste grad nærmeste familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2020 #18 Del Skrevet 23. april 2020 På 16.4.2020 den 19.03, AnonymBruker skrev: Jeg ville undersøkt en gang til. Jeg bor også i et annet fylke enn min far som er døende, der er det også lokale karanteneregler. Det jeg må gjøre når jeg besøker og skal i begravelse, om de reglene fortsatt er i kraft da, er at jeg kan besøke ham kort evt. delta i begravelsen, men utover det må all tid være i karantene. Så jeg må jo ordne meg med et sted jeg kan gjøre det. Har fått klarsignal fra smittevern legen, de vurderer og gjør enkeltunntak. Vil tro at begravelse er innafor det når det er snakk om barna til den avdøde. Kondolerer så mye TS. Anonymkode: 53320...461 Dette er hva du skal gjøre, TS: Ta kontakt med smittevernlegen i kommunen begravelsen skal finne sted. Begravelse av egne foreldre er vel nærmest den eneste grunnen som bør kvalifisere til unntak fra lokalt bestemte karanteneregler. (Jeg ser forøvrig for meg et helvetes leven dersom avdødes barn nektes å delta i sin egen foreldres begravelse og den informasjonen skulle komme ut). Jeg er forøvrig Anonymkode: a26c5...3fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Del Skrevet 31. august 2020 På 16.4.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev: Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... Anonymkode: c896f...5e8 Så trist. Her fester folk og reiser til utlandet og ødelegger for andre. De burde fått bot.Eller de bryter regler.Å kunne gå i sin mors begravelse er en selvfølge så lenge du er frisk! Stakkars deg og jeg kondolerer så mye. Anonymkode: 88ab5...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Del Skrevet 31. august 2020 On 4/23/2020 at 1:52 PM, AnonymBruker said: Dette er hva du skal gjøre, TS: Ta kontakt med smittevernlegen i kommunen begravelsen skal finne sted. Begravelse av egne foreldre er vel nærmest den eneste grunnen som bør kvalifisere til unntak fra lokalt bestemte karanteneregler. (Jeg ser forøvrig for meg et helvetes leven dersom avdødes barn nektes å delta i sin egen foreldres begravelse og den informasjonen skulle komme ut). Jeg er forøvrig Anonymkode: a26c5...3fb Det var da flere slike saker i nyhetene? Anonymkode: 7f041...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå