Gå til innhold

Får ikke komme i min mors begravelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. 

Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. 

Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. 

Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... 

Anonymkode: c896f...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra 20. lempes det på en del krav. Men vil poengtere at sunn fornuft gjelder ennda. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dratt uansett. Lokale myndigheter går her imot nasjonale myndigheter og du kan derfor ikke straffes for å gå i kirken. Hold god avstand til andre. 

Anonymkode: 7d350...d3b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! Trist å høre. :klem:

Dette må jo være feil!!! Om det ikke er det, så drar du likevel! Spiller ingen rolle hva andre sier.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Først og fremst, kondolerer :dagens-rose:

Du drar selvfølgelig i din mors begravelse, det er tros alt din mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare dra likevel. Ordføreren i kommunen er ikke diktator.

Hvis noen prøver å stoppe deg i kirkedøra kan du gi dem en solid ørefik. Noen folk eier ikke skam.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. 

Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. 

Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. 

Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... 

Anonymkode: c896f...5e8

Tuller du? Jeg trodde nærmeste familie hadde lov å gå. Det er din egen mor. De kan ikke nekte deg dette. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer.
Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da..

Anonymkode: 4db63...69a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere kan utsett begravelsen inntil en måned hvis det er aktuelt for dere. 

Anonymkode: 1707d...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er på jobb. Folk jobber i butikken og vi handler i butikker. Nå skal barnehager åpne igjen. Selvsagt må du dra i begravelsen! Det er familie! Og du er 100 % berettiget til å være der. Alle er velkommen i Guds hus. Ingen skal kunne hindre deg i å være i din mors begravelse. Dette er utrolig viktig for deg. Hadde dette vært meg hadde jeg dratt, uansett. Og jeg hadde aldri spurt noen... I disse tider vet jo ingen hva som er gode regler. Avstand og sunn fornuft - gjør det hjertet ditt sier

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kondolerer.
Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da..

Anonymkode: 4db63...69a

TS er nærmeste pårørende og har all rett i å delta i begravelsen, noe annet er uhørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare reis. Ingen vil stoppe deg. Unngå å ta på folk.

Anonymkode: 0d88f...315

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville undersøkt en gang til. Jeg bor også i et annet fylke enn min far som er døende, der er det også lokale karanteneregler. Det jeg må gjøre når jeg besøker og skal i begravelse, om de reglene fortsatt er i kraft da, er at jeg kan besøke ham kort evt. delta i begravelsen, men utover det må all tid være i karantene. Så jeg må jo ordne meg med et sted jeg kan gjøre det. Har fått klarsignal fra smittevern legen, de vurderer og gjør enkeltunntak. Vil tro at begravelse er innafor det når det er snakk om barna til den avdøde. Kondolerer så mye TS.

Anonymkode: 53320...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser denne tråden er noen dager gammel, men vil svare likevel. 

Jeg er i utgangspunktet ganske irritert på alle som mener at akkurat de bør få unntak for reglene som har blitt satt. Men om det er ett tilfelle der jeg synes det er OK å med vitende og vilje pådra seg en karantene er det dette. 

Dra i begravelse, og vær sammen med faren din. (Men bruk hodet når du er i nærheten av andre.) Så får du heller ta følgene etterpå, men ikke sitt alene og sørg i stedet for å være sammen med familien din i en sånn situasjon. ❤️ 

Anonymkode: cfdbb...fcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.4.2020 den 18.55, AnonymBruker skrev:

Kondolerer.
Det er vel fremdeles begrensninger på hvor mange personer som kan være samlet i en begravelse, så det må dere jo finne ut av. Om ikke dette lettes på i dagene fremover, da..

Anonymkode: 4db63...69a

Ja begrensningen går til nærmeste familie. Ts er i aller høyeste grad nærmeste familie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2020 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Jeg ville undersøkt en gang til. Jeg bor også i et annet fylke enn min far som er døende, der er det også lokale karanteneregler. Det jeg må gjøre når jeg besøker og skal i begravelse, om de reglene fortsatt er i kraft da, er at jeg kan besøke ham kort evt. delta i begravelsen, men utover det må all tid være i karantene. Så jeg må jo ordne meg med et sted jeg kan gjøre det. Har fått klarsignal fra smittevern legen, de vurderer og gjør enkeltunntak. Vil tro at begravelse er innafor det når det er snakk om barna til den avdøde. Kondolerer så mye TS.

Anonymkode: 53320...461

Dette er hva du skal gjøre, TS: Ta kontakt med smittevernlegen i kommunen begravelsen skal finne sted. Begravelse av egne foreldre er vel nærmest den eneste grunnen som bør kvalifisere til unntak fra lokalt bestemte karanteneregler. (Jeg ser forøvrig for meg et helvetes leven dersom avdødes barn nektes å delta i sin egen foreldres begravelse og den informasjonen skulle komme ut).
Jeg er forøvrig 

Anonymkode: a26c5...3fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 16.4.2020 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Min mor er død. Jeg vil ikke skrive for mye for jeg er redd for å bli gjenkjent. 

Vi bor ikke i samme fylke, kommunen hun bor i har egne lokale karanteneregler, alle fylker sør for det fylket må i karantene. 

Jeg forhørt meg, og det er dessverre ikke mulig at jeg får komme i mammas begravelse, selv om den kommunen jeg bor i ikke har utbredt smitte. Det gjøres altså ingen unntak. 

Jeg er så lei meg, jeg er helt knust. Jeg kommer selvsagt til å reise til pappa, men jeg får altså ikke være med i kirken. Noe jeg virkelig føler at jeg trenger. Noen råd for hvordan jeg kan takle dette? Jeg er bare så lei meg akkurat nå... 

Anonymkode: c896f...5e8

Så trist. Her fester folk og reiser til utlandet og ødelegger for andre. De burde fått bot.Eller de bryter regler.Å kunne gå i sin mors begravelse er en selvfølge så lenge du er frisk!

Stakkars deg og jeg kondolerer så mye.

Anonymkode: 88ab5...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2020 at 1:52 PM, AnonymBruker said:

Dette er hva du skal gjøre, TS: Ta kontakt med smittevernlegen i kommunen begravelsen skal finne sted. Begravelse av egne foreldre er vel nærmest den eneste grunnen som bør kvalifisere til unntak fra lokalt bestemte karanteneregler. (Jeg ser forøvrig for meg et helvetes leven dersom avdødes barn nektes å delta i sin egen foreldres begravelse og den informasjonen skulle komme ut).
Jeg er forøvrig 

Anonymkode: a26c5...3fb

Det var da flere slike saker i nyhetene?

Anonymkode: 7f041...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...