AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 Flere (alle?) forsikringsselskaper har denne infoen: »For reiser i Norge får du også dekket avbestilling, men bare så lenge reisen skulle skjedd til og med 20. april.» Hvorfor har de denne datoen? Er den fastsatt eller blir den flyttet snart? Jeg bestilte hotellrom lenge før 12. mars, til overnatting i dagene rett etter 20. april. Arrangementet jeg skulle på er selvfølgelig avlyst, og som helsepersonell frarådes det sterkt å foreta unødvendige innenlandsreiser nå - så jeg skal naturligvis ille reise ettersom det i høyeste grad er en unødvendig tur. Hvorfor får jeg da ikke dekket noe fra reiseforsikringen? Hotellet er forøvrig stengt, men jeg tipper at hotellkjeden bare booker meg om til et det eneste andre åpne hotellet i byen og at jeg ikke får noen penger tilbake fra dem... Anonymkode: 2c0b6...205
Brunello Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Det er fordi du kan reis etter 20. Forsikringen dekker ikke reiser man selv velger å ikke utføre. Selv om grunnen er at det du skulle på er avlyst.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Det er jo ingenting som endrer seg fra mandag av? Barnehagene åpner litt, men ellers er det jo akkurat det samme som før med anbefalinger om å fortsatt ha hjemmekontor, unngå unødvendige fritidsreiser, fortsatt forbud mot å reise utenlands som helsepersonell osv. Landet er jo fortsatt «nedstengt». Anonymkode: 2c0b6...205
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Europeiske dekker avbestilling i hele 2020 uansett hvor du skal og når så lenge reisen ble bestilt før 12. mars. Lønner seg med skikkelig forsikringsselskap. Anonymkode: dfec8...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Forøvrig så tar jeg det som en selvfølge at alle andre selskap dekker avbestilling så lenge UD står for reiserådet. Anonymkode: dfec8...eb5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 D.v.s ingen kan reise utenlands ut året? Anonymkode: acd99...00a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Europeiske dekker avbestilling i hele 2020 uansett hvor du skal og når så lenge reisen ble bestilt før 12. mars. Lønner seg med skikkelig forsikringsselskap. Anonymkode: dfec8...eb5 Kanskje best å lese tråden her og forsikringsselskapets informasjon før du skal være så tøff i trynet. 🙄 "Vi dekker ikke avbestilling av innenlandsreiser." https://www.europeiske.no/privat/hjelp-ved-skade/avbestilling-av-reise Mitt forsikringsselskap er altså mer skikkelig enn ditt, for mitt forsikringsselskap dekker altså innenlandsreiser. Men kun til 20. april, ser det ut som... Anonymkode: 2c0b6...205 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje best å lese tråden her og forsikringsselskapets informasjon før du skal være så tøff i trynet. 🙄 "Vi dekker ikke avbestilling av innenlandsreiser." https://www.europeiske.no/privat/hjelp-ved-skade/avbestilling-av-reise Mitt forsikringsselskap er altså mer skikkelig enn ditt, for mitt forsikringsselskap dekker altså innenlandsreiser. Men kun til 20. april, ser det ut som... Anonymkode: 2c0b6...205 ... Fordi de heller har gått ut og dekket alle utenlandsreiser ut året. Anonymkode: dfec8...eb5 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ... Fordi de heller har gått ut og dekket alle utenlandsreiser ut året. Anonymkode: dfec8...eb5 Men nå var det jo ikke utenlandsreiser denne tråden handler om, så du er fortsatt helt på jordet... 🙄 (mitt selskap dekker også utenlandsreiser uansett dato, men det hjelper jo ikke når det er en innenlandsreise det er snakk om) Anonymkode: 2c0b6...205 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Flere (alle?) forsikringsselskaper har denne infoen: »For reiser i Norge får du også dekket avbestilling, men bare så lenge reisen skulle skjedd til og med 20. april.» Hvorfor har de denne datoen? Er den fastsatt eller blir den flyttet snart? Jeg bestilte hotellrom lenge før 12. mars, til overnatting i dagene rett etter 20. april. Arrangementet jeg skulle på er selvfølgelig avlyst, og som helsepersonell frarådes det sterkt å foreta unødvendige innenlandsreiser nå - så jeg skal naturligvis ille reise ettersom det i høyeste grad er en unødvendig tur. Hvorfor får jeg da ikke dekket noe fra reiseforsikringen? Hotellet er forøvrig stengt, men jeg tipper at hotellkjeden bare booker meg om til et det eneste andre åpne hotellet i byen og at jeg ikke får noen penger tilbake fra dem... Anonymkode: 2c0b6...205 Du må jo ikke bare sitte og anta det. Jeg har aldri bodd på et hotell i Norge hvor jeg ikke har kunnet avbestille noen dager i forveien uten kostnader... Når det gjelder flyet får du krysse fingrene for at det blir kansellert, da har du krav på å få igjen pengene. (eller, hvis det er et alternativ kan du høre om du kan få endre flybilletten til et senere tidspunkt/ evnt, annen destinasjon). Og hvorfor de har satt denne datoen er vel fordi det er da vi sakte men sikkert begynner å åpne landet igjen Anonymkode: dc346...c2c
Anbefalte innlegg