AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #1 Del Skrevet 16. april 2020 Bilen min ble EU-godkjent for et par mnd siden. Jeg skal ut på langtur nå snart, og lurte i den anledning på om det er lurt å sjekke oljenivået og eventuelt etterfylle. Men er motorolje et kontrollpunkt under EU-kontrollen? Anonymkode: b27c0...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wedding Skrevet 16. april 2020 #2 Del Skrevet 16. april 2020 Tror ikke det, oljenivået har ingen ting med trafikksikkerhet å gjøre, men uansett er det lurt å sjekke oljenivået selv, oftere om det er en eldre bil, kanskje en gang pr. mnd. større mulighet for oljeforbruk enn på en ganske ny bil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 Sjekkes i den forstand at det ikke er lekkasje noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 Nei. Olje på bilen er ditt ansvar. Eu-kontroll er ikke en service. Anonymkode: 70bba...985 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 Det er lurt å sjekke nivået og etterfylle om det er på bunnen av pinnen. Er det innenfor det skraverte feltet, eller mellom strekene er det OK. Varm motor, stått stille i minst fem min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Del Skrevet 16. april 2020 Takk for svarene. For sikkerhets skyld sjekket jeg nå i sted, og det var halvfullt. Anonymkode: b27c0...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Del Skrevet 16. april 2020 Før man skal ut på langtur er det alltid greit å sjekke oljenivået (og andre væsker, for den saks skyld). Noen biler bruker mer olje enn andre og trenger å etterfylles med en skvett nå og da Anonymkode: 92358...362 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Del Skrevet 16. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før man skal ut på langtur er det alltid greit å sjekke oljenivået (og andre væsker, for den saks skyld). Noen biler bruker mer olje enn andre og trenger å etterfylles med en skvett nå og da Anonymkode: 92358...362 Ja, jeg tenker at jeg kanskje bør sjekke frostvæskenivået også, men må google og lese meg litt opp først, sånn at jeg ikke gjør noe feil. Det kan visst være farlig (for både en selv og bilen) å gjøre feil, særlig hva frostvæske angår. Og frostvæske sjekkes vel heller ikke ved EU-kontroll, etter hva jeg forstår. Anonymkode: b27c0...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #9 Del Skrevet 16. april 2020 Jeg fyller på med olje hver gang jeg fyller bensin. Enkel rutine, slipper å bli møkkete på hendene og man risikerer aldri å gå tom for olje. Anonymkode: 5fd10...76a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klott Skrevet 16. april 2020 #10 Del Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fyller på med olje hver gang jeg fyller bensin. Enkel rutine, slipper å bli møkkete på hendene og man risikerer aldri å gå tom for olje. Anonymkode: 5fd10...76a Sjekker du ikke nivået før du fyller på? Hvis det er nødvendig å fylle på olje hver gang du fyller bensin, må da bilen din bruke unødvendig mye olje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #11 Del Skrevet 16. april 2020 1 time siden, Klott skrev: Sjekker du ikke nivået før du fyller på? Hvis det er nødvendig å fylle på olje hver gang du fyller bensin, må da bilen din bruke unødvendig mye olje? Det der er en moroklump med totakter der oljen blandes i bensinen, eller et lite troll som prøver seg på blinklysoljetrikset. Anonymkode: 6785b...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå