Gå til innhold

Dødelighet på kun 0,16% i Danmark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nytt lys? Er det ikke det vi mobbeofrene har sagt hele tiden til hypokonder-Norge? Da blir det kanskje ikke en tradisjon med live dekning av hvert eneste influensatilfelle i årene framover.

Anonymkode: a05de...59d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De som donerer blod er garantert mer helsebevisste enn gjennomsnittsbefolkningen, og har derfor mindre sjanse for å bli smittet.

Anonymkode: ff2ae...58f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo positivt! Ikke så kult å ligge febersyk i 4 uker, eller i respirator på sykehus selv om man ikke nødvendigvis dør, da. 

Anonymkode: 9c27c...3dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som donerer blod er garantert mer helsebevisste enn gjennomsnittsbefolkningen, og har derfor mindre sjanse for å bli smittet.

Det står det også i orginal artikkelen på bt.dk. Og det står videre at studiene er med forbehold. 

Anonymkode: 003b6...720

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du det? Jeg er blodgiver, men lever da helt normalt og gjennomsnittlig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tester for antistoffer i Italia tyder jo og på at ekstremt mange flere har hatt det enn som har testa positivt. Det er vel ikke så overraskende egentlig da, hvordan kan noen ha unngått å ha blitt smitta i Milano og Madrid liksom

Anonymkode: c6751...f7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Nerine_ said:

Hvorfor tenker du det? Jeg er blodgiver, men lever da helt normalt og gjennomsnittlig. 

Hvorfor tenker du at vi kan lage statistikk av enkelttilfellet deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du at vi kan lage statistikk av enkelttilfellet deg?

Var ikke det jeg sa. Men jeg har sett (og pratet med) en god del blodgivere etter x antall besøk i mange år. Og basert på det vil jeg påstå at vi alle er helt gjennomsnittlig helsemessige. Det er svært lave krav til blodgivere. 

Anonymkode: ac59e...0b3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg sa. Men jeg har sett (og pratet med) en god del blodgivere etter x antall besøk i mange år. Og basert på det vil jeg påstå at vi alle er helt gjennomsnittlig helsemessige. Det er svært lave krav til blodgivere. 

Ikke meningen å poste som anonym. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står det også i orginal artikkelen på bt.dk. Og det står videre at studiene er med forbehold. 

Anonymkode: 003b6...720

Men Steigan tar ganske lett på det, og Krantz95 ignorerer det fullstendig. Steigan ignorerer også at tallene for Island ikke er endelige. Mange hundre fortsatt er syke, noen kritisk, og flere vil sannsynligvis dø.

• Liker 1
Skrevet

Er det Pål Steigan AKP? Han er jo ikke akkurat en god kilde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Helsen har lite å si for om man blir smittet. Det viktige er hvordan man oppfører seg, f.eks. vasking av hendene. Når man først er så samfunnsbevisst at man donerer blod er sjansen antakelig større enn gjennomsnittet for at man gjør ting som reduserer smittefare også.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsen har lite å si for om man blir smittet. Det viktige er hvordan man oppfører seg, f.eks. vasking av hendene. Når man først er så samfunnsbevisst at man donerer blod er sjansen antakelig større enn gjennomsnittet for at man gjør ting som reduserer smittefare også.

Det tror jeg blir synsing. Jeg har lagt merke til at svært få andre spriter hender på vei inn og ut av blodbanken, gjør alltid det selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Nerine_ said:

Det tror jeg blir synsing. Jeg har lagt merke til at svært få andre spriter hender på vei inn og ut av blodbanken, gjør alltid det selv. 

Så når du beviser poenget mitt er du plutselig ikke en gjennomsnittlig blodgiver lenger?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så når du beviser poenget mitt er du plutselig ikke en gjennomsnittlig blodgiver lenger?

Jeg anser flertallet av blodgivere som helt gjennomsnittlig mennesker, uavhengig av håndsprit eller ei. Poenget mitt var bare at blodgivere er helt vanlige mennesker, og ikke nødvendigvis topp helsebevisste. 

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Kågebruker skrev:

Er det Pål Steigan AKP? Han er jo ikke akkurat en god kilde.

Hvorfor ikke diskutere sak og ikke hvilken nettside jeg fant nyheten på? Kilden er jo reelt sett uansett ikke Steigan, men de som utførte undersøkelsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nerine_ said:

Jeg anser flertallet av blodgivere som helt gjennomsnittlig mennesker, uavhengig av håndsprit eller ei. Poenget mitt var bare at blodgivere er helt vanlige mennesker, og ikke nødvendigvis topp helsebevisste. 

Jeg skjønner selvsagt hva du prøver å si, men som håndspritbruken din illustrerer så tar du sannsynligvis feil. Det er ingenting galt i å være bedre enn gjennomsnittet når det gjelder hygiene, så du trenger ikke skamme deg over å ikke være gjennomsnittlig. Gjennomsnittet av nordmenn gir ikke blod heller.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner selvsagt hva du prøver å si, men som håndspritbruken din illustrerer så tar du sannsynligvis feil. Det er ingenting galt i å være bedre enn gjennomsnittet når det gjelder hygiene, så du trenger ikke skamme deg over å ikke være gjennomsnittlig. Gjennomsnittet av nordmenn gir ikke blod heller.

Skammer meg ikke over god håndhygiene, er helsepersonell så mer bevisst der bare. 

• Liker 1
  • Opprett ny...