iskremm Skrevet 16. april 2020 #1 Skrevet 16. april 2020 (endret) Hei, den siste uka ca hatt ganske tørr hud ved pannen, rundt nesa. Flasken kommer når jeg gnikker mye på huden, da kommer det flass, våkner ikke opp med flass i pannen liksom. Hva er det? Noen kremer jeg kan bruke? Er mann. Rødheten er pga jeg har tatt for mye på huden. Endret 16. april 2020 av iskremm
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #2 Skrevet 16. april 2020 Jeg har også hatt det slik. For meg hjelper det å drikke mer vann og bruke fuktighetskrem hver dag. Hvilken fuktighetskrem har ikke så mye å si, bare den er for tørr hud. Tar noen dager så vil det forhåpentligvis være borte. Å drikke vann er et godt must. Anonymkode: e6fa2...ae0
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også hatt det slik. For meg hjelper det å drikke mer vann og bruke fuktighetskrem hver dag. Hvilken fuktighetskrem har ikke så mye å si, bare den er for tørr hud. Tar noen dager så vil det forhåpentligvis være borte. Å drikke vann er et godt must. Anonymkode: e6fa2...ae0 Kan det være seborisk eksem? Men føler ikke jeg er rød på noen måte.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 5 minutter siden, iskremm skrev: Kan det være seborisk eksem? Men føler ikke jeg er rød på noen måte. Tviler, da seborisk eksem er mer utagert og er forårsaket av sopp. Anonymkode: e6fa2...ae0
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tviler, da seborisk eksem er mer utagert og er forårsaket av sopp. Anonymkode: e6fa2...ae0 Hva mener du med sopp? "Hovedsymptomet ved seboreisk eksem er skjellende hud som kan være fet og ofte rød og irritert. Betente hudområder ligner solbrenthet. Det er vanlig å ha utslett i ansiktet, spesielt rundt nesen, ved øyenbrynene og i munnvikene". Står dette på google ihvertfall, pluss at det flasser.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Kanskje du trenger litt lett eksfoliering i tillegg til litt fuktighetskrem? Kjemisk eksfoliering er best for huden og mer effektivt. Du finner forskjellig om du google litt:) Unngå parfyme. Anonymkode: a979e...327 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 "Vi vet ikke sikkert hva som er årsaken til eksemet. En mulig grunn er en gjærsopp som heter malassezia furfur, som finnes naturlig på kroppen. Enkelte mennesker har trolig et immunforsvar (kroppens forsvarssystem) som overreagerer på soppen og dermed skaper betennelse." Anonymkode: e6fa2...ae0
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "Vi vet ikke sikkert hva som er årsaken til eksemet. En mulig grunn er en gjærsopp som heter malassezia furfur, som finnes naturlig på kroppen. Enkelte mennesker har trolig et immunforsvar (kroppens forsvarssystem) som overreagerer på soppen og dermed skaper betennelse." Anonymkode: e6fa2...ae0 https://helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/seboreisk-eksem Anonymkode: e6fa2...ae0
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du trenger litt lett eksfoliering i tillegg til litt fuktighetskrem? Kjemisk eksfoliering er best for huden og mer effektivt. Du finner forskjellig om du google litt:) Unngå parfyme. Anonymkode: a979e...327 Ja, mulig. Men er så mye jobb ass😝 Er rundt 20 år, og en god krem eller noe hadde vært lettest. Men nå er det flasset mer borte føler jeg, tok på en fuktighetskrem istad. Kan jo bare være det.
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Vi vet ikke sikkert hva som er årsaken til eksemet. En mulig grunn er en gjærsopp som heter malassezia furfur, som finnes naturlig på kroppen. Enkelte mennesker har trolig et immunforsvar (kroppens forsvarssystem) som overreagerer på soppen og dermed skaper betennelse." Anonymkode: e6fa2...ae0 Hmm, er det der det samme som sebroisk eksem?
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 16. april 2020 Men vann hjelper altså? Å drikke mye vann? Mot tørr hud osv? Trodde det var en myte
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 Du må bruke peeling/eksfoliering og krem! Anonymkode: 31023...e21
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #13 Skrevet 16. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bruke peeling/eksfoliering og krem! Anonymkode: 31023...e21 Gjerne forklar meg hva peeling/eksfoliering er, og link ved noen enkle produkter jeg kan bruke Orker ikke å ha sånn 10 forskjellige produkter
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #14 Skrevet 16. april 2020 58 minutter siden, iskremm skrev: Ja, mulig. Men er så mye jobb ass😝 Er rundt 20 år, og en god krem eller noe hadde vært lettest. Men nå er det flasset mer borte føler jeg, tok på en fuktighetskrem istad. Kan jo bare være det. Du kan jo forsøke kun det først og se om du synes det er nok:) Du har to typer eksfoliereing, mekanisk eller kjemisk. Mekanisk er gjerne litt hard mot huden, og kan være korn i for av f.eks. sukker som skrubber huden. Kjemisk er syrer som hjelper huden med å kvitte seg med døde hudceller. Du bør også finne ut hva slags hudtype du har, slik at du får en hudkrem som faktisk passer:) Bare google hudtyper så finner du masse artikler og videoer som hjelper deg med det:) Anonymkode: a979e...327
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #15 Skrevet 16. april 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo forsøke kun det først og se om du synes det er nok:) Du har to typer eksfoliereing, mekanisk eller kjemisk. Mekanisk er gjerne litt hard mot huden, og kan være korn i for av f.eks. sukker som skrubber huden. Kjemisk er syrer som hjelper huden med å kvitte seg med døde hudceller. Du bør også finne ut hva slags hudtype du har, slik at du får en hudkrem som faktisk passer:) Bare google hudtyper så finner du masse artikler og videoer som hjelper deg med det:) Anonymkode: a979e...327 Oja ok takk! https://www.nordicfeel.se/hudvard/ansikte/peeling-ansiktsskrubb/maria-akerberg-papaya-peeling-43650 Kom over denne, visstnok sykt bra Dere damer med peiling, tanker? Syns den ser ok ut? Og fin pris. Endret 16. april 2020 av iskremm
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Samboer bruker denne kremen i ansiktet. Er vel egentlig en krem lagd for huden på kroppen, men det er den eneste kremen som fungerer på ansiktet hans. Han er veldig tørr, rød og sensitiv, og flasser spesielt i panne, kinn og rundt nese. Han sliter med det på grunn av atopisk eksem, men den fungerer fint for meg som ikke har det også. Den blir litt fettete for meg som i utgangspunktet har antydning til fet hud, men huden hans blir ikke fettete av den. https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/torr-hud-og-eksem/la-roche-posay-lipikar-balm-ap%2b-400-ml/p/862462 Anonymkode: a0ef6...ee2
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #17 Skrevet 16. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer bruker denne kremen i ansiktet. Er vel egentlig en krem lagd for huden på kroppen, men det er den eneste kremen som fungerer på ansiktet hans. Han er veldig tørr, rød og sensitiv, og flasser spesielt i panne, kinn og rundt nese. Han sliter med det på grunn av atopisk eksem, men den fungerer fint for meg som ikke har det også. Den blir litt fettete for meg som i utgangspunktet har antydning til fet hud, men huden hans blir ikke fettete av den. https://www.vitusapotek.no/kroppspleie/torr-hud-og-eksem/la-roche-posay-lipikar-balm-ap%2b-400-ml/p/862462 Anonymkode: a0ef6...ee2 Er kremen fet i formen? Når man smører på ansiktet osv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #18 Skrevet 16. april 2020 17 minutter siden, iskremm skrev: Er kremen fet i formen? Når man smører på ansiktet osv. Nei, den er veldig lett og fin. Anonymkode: a0ef6...ee2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #19 Skrevet 16. april 2020 Sopp eksem.. Kjøp canesten på apoteket. Anonymkode: 641ad...faf
iskremm Skrevet 16. april 2020 Forfatter #20 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sopp eksem.. Kjøp canesten på apoteket. Anonymkode: 641ad...faf Kan den brukes i ansiktet? Står "Krem til bruk mot fotsopp og soppinfeksjoner i og rundt skjeden".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå