Mezzosoprena Skrevet 16. april 2020 #61 Skrevet 16. april 2020 Av alle problemer folk lager seg i disse tider, tror jeg nesten denne tar kaka... Heldigvis har du fått nok tips av de andre i tråden her, så dette må vel regnes som en ikke-sak? 2
EEØm Skrevet 16. april 2020 #62 Skrevet 16. april 2020 Deilig med et "i-landsproblem" 😄 Vi kaster mer brød nå enn før, men ungene får øvd seg på å skjære brød med brødkniv. Fordeler og ulemper. Det blir også mer toast og ristet brød siden det ikke holder seg ferskt over flere timer (er blitt litt for bortskjemt med konstant ferske skiver fra fryseren). Noen ganger skjærer jeg opp noe av brødet før jeg fryser det, men ikke alltid jeg gidder. Vi skjønner poenget med å stenge maskinene og gleder oss til de åpner igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #63 Skrevet 16. april 2020 2 timer siden, Keikolina skrev: De får spise kake 😃 Men TS må jo skjære den også opp... Anonymkode: 31ae9...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #64 Skrevet 16. april 2020 Her er vi en venstre og en høyrehendt, her løser vi det ved at en av oss skjærer opp brødet når vi kommer hjem. Eventuelt kjøper vi brød på morgenlevering, de har bedre oppskåret brød enn i butikken. Anonymkode: 263bc...b44
Gjest Keikolina Skrevet 16. april 2020 #65 Skrevet 16. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men TS må jo skjære den også opp... Anonymkode: 31ae9...b7d 😂😂
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #66 Skrevet 16. april 2020 Er det mulig...? Anonymkode: 3dc18...cd5 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #67 Skrevet 16. april 2020 49 minutter siden, Nerine_ skrev: Ja, det er nok bare oppspinn alle disse dødsfallene om dagen. Har noen dødd av bakterier fra brødskjæremaskin? Anonymkode: 5ae9e...d50 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #68 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det verste er at Ts antakeligvis er helt seriøs. 😂 Anonymkode: ee6de...82d Hvorfor/hvordan er det det verste? Du ler så du griner. Er du seriøs? 37 minutter siden, Teatrica skrev: Av alle problemer folk lager seg i disse tider, tror jeg nesten denne tar kaka... Heldigvis har du fått nok tips av de andre i tråden her, så dette må vel regnes som en ikke-sak? Dessverre er det ikke et konstruert problem, det er et relativt lite problem, men reelt nok, og dessverre har bare vært tulletips så langt. 34 minutter siden, EEØm skrev: Deilig med et "i-landsproblem" 😄 Vi kaster mer brød nå enn før, men ungene får øvd seg på å skjære brød med brødkniv. Fordeler og ulemper. Det blir også mer toast og ristet brød siden det ikke holder seg ferskt over flere timer (er blitt litt for bortskjemt med konstant ferske skiver fra fryseren). Noen ganger skjærer jeg opp noe av brødet før jeg fryser det, men ikke alltid jeg gidder. Vi skjønner poenget med å stenge maskinene og gleder oss til de åpner igjen. Toast og ristet brød er jo det som man aller mest trenger like tykke og jevne skiver til. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig...? Anonymkode: 3dc18...cd5 Ja, det er mulig. Anonymkode: f1da8...82c 2
Nerine_ Skrevet 16. april 2020 #69 Skrevet 16. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har noen dødd av bakterier fra brødskjæremaskin? Anonymkode: 5ae9e...d50 Ikke bakterie, men virus. Fra akkurat brødskjæreren vet jeg ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #70 Skrevet 16. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor/hvordan er det det verste? Du ler så du griner. Er du seriøs? Dessverre er det ikke et konstruert problem, det er et relativt lite problem, men reelt nok, og dessverre har bare vært tulletips så langt. Toast og ristet brød er jo det som man aller mest trenger like tykke og jevne skiver til. Ja, det er mulig. Anonymkode: f1da8...82c Du hadde en viss troverdighet, all den tid skjevskåret brød kan være et irritasjonsmoment i hverdagen. Men det var inntil du refererte til ferdig oppskåret brød, oppskjærmaskin og at du selv skjærer opp brødet når du kommer hjem som tulletips. Oppskjærmaskinene i butikken er, pr nå, ikke tilgjengelige. Dermed må du enten finne en løsning som fungerer for å få 'normalt oppskåret brød til tross for at mannen er venstrehendt' eller ikke spise brød før maskinene er tilbake. Anonymkode: 4d69e...e7a 3
Kittykat Skrevet 16. april 2020 #71 Skrevet 16. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis aldri. Sånne maskiner er totalt unødvendig og tar bare plass i butikkene. Anonymkode: 1edc8...054 Jeg håper at brødskjæremaskinene kommer ut igjen i butikken når dette er over. Jeg bruker de hver gang jeg kjøper brød. Jeg har et eller annet greier med skuldre og høyrearmen min, som gjør at jeg sliter litt med å f eks gjøre noe så enkelt som å skjære brødskiver (jeg må bruke litt kraft og det klarer jeg ikke så veldig mye av med høyrearmen min). Så for meg er disse maskinene fantastisk. Men ja, det er jo et luksus problem, så det er jeg enig i. Men for mange så er det ganske praktisk. 1
Kågebruker Skrevet 16. april 2020 #72 Skrevet 16. april 2020 Jeg tror ikke det er regnet som spesielt viktig. Det er jo litt deilig å skjøre brødet selv da? Jeg føler en tilfredsstillelse hvor gang jeg skjærer brødet. Har noen ganger tenkt at det smaker bedre også. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #73 Skrevet 16. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi vil da bestemme tykkelsen på skivene selv! Alle funksjonsfriske burde greie å kutte opp et brød uten for store traumer. Anonymkode: 8a2a9...02a Det fine med manuelle skjæremaskiner er at du kan justere tykkelsen alt etter hva du skal ha skåret. Brød, skinke, ost Slike finnes å få kjøpt brukt på finn også tror jeg. Anonymkode: 8dfb8...1a9 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #74 Skrevet 16. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis aldri. Sånne maskiner er totalt unødvendig og tar bare plass i butikkene. Om du har problemer med din manns skiver, kan jo du ta deg av skjæringen? Bruker han forresten en brødkniv for keivhendte? Anonymkode: 1edc8...054 Det synes ikke jeg. Liker de maskinene jeg. Anonymkode: 8ea94...8ad 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #75 Skrevet 19. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kvinneguiden-søppel som vanlig! Anonymkode: 368a6...97b Hva snakker du om!? Fant et brød i fryseren nede i dag som var ferdig oppskåret i maskin fra før de helt uten grunn fjernet maskinene. Skikkelig digg! Men snart brukt opp. Anonymkode: 5ae9e...d50 1
The Kitten Skrevet 19. april 2020 #76 Skrevet 19. april 2020 På 16.4.2020 den 13.28, AnonymBruker skrev: Hvorfor/hvordan er det det verste? Du ler så du griner. Er du seriøs? Dessverre er det ikke et konstruert problem, det er et relativt lite problem, men reelt nok, og dessverre har bare vært tulletips så langt. Toast og ristet brød er jo det som man aller mest trenger like tykke og jevne skiver til. Ja, det er mulig. Anonymkode: f1da8...82c Syns mitt tips om å lære seg å skjære brød var godt jeg. 1
Kjetil E Skrevet 19. april 2020 #77 Skrevet 19. april 2020 På 16.4.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev: Blir gal av dette! Mannen er venstrehendt og skjærer altfor tykke skiver, og når jeg skal skjære opp blir det feil pga måten han har skåret opp på. Alt var så mye lettere da man kunne skjære det ferdig opp i butikken automatisk. Er det virkelig fare for Korona om man får disse maskinene tilbake?? Har tre små barn hjemme og hjemmekontor, sover litt, til de som mener jeg bør bake selv og at dette ikke er et problem osv. Og barnehage kan jeg vel bare glemme som avlastning neste uke, da ungene alltid har snørr i nesen. Anonymkode: 5ae9e...d50 Har du sjekket om personalet kan skjære opp brødet i maskinen for deg? På min lokale Meny-butikk er det de i kjøtt/delikatessedisken som vi går til for å få oppskåret brød. Men kanskje ikke samme service i disse billigjkjedene for eks. Eventuelt gå til bakeriutsalg hvis du har det i nærheten, de har jo gjerne brødskjæremaskin.
poli10 Skrevet 19. april 2020 #78 Skrevet 19. april 2020 På 16.4.2020 den 9.35, AnonymBruker skrev: Blir gal av dette! Mannen er venstrehendt og skjærer altfor tykke skiver, og når jeg skal skjære opp blir det feil pga måten han har skåret opp på. Alt var så mye lettere da man kunne skjære det ferdig opp i butikken automatisk. Er det virkelig fare for Korona om man får disse maskinene tilbake?? Har tre små barn hjemme og hjemmekontor, sover litt, til de som mener jeg bør bake selv og at dette ikke er et problem osv. Og barnehage kan jeg vel bare glemme som avlastning neste uke, da ungene alltid har snørr i nesen. Anonymkode: 5ae9e...d50 Hva i all verden har det å si at han er venstrehendt? 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #79 Skrevet 19. april 2020 Kjenner jeg gleder meg til disse skjæremaskinene blir satt ut igjen, men det får ta den tiden det tar. Hverdagen kommer tilbake etterhvert. Nå kjøper jeg ferdig oppkuttet brød, en grei løsning i mellomtiden. Anonymkode: e3b26...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #80 Skrevet 20. april 2020 On 4/16/2020 at 9:35 AM, AnonymBruker said: Blir gal av dette! Mannen er venstrehendt og skjærer altfor tykke skiver, og når jeg skal skjære opp blir det feil pga måten han har skåret opp på. Alt var så mye lettere da man kunne skjære det ferdig opp i butikken automatisk. Er det virkelig fare for Korona om man får disse maskinene tilbake?? Anonymkode: 5ae9e...d50 Så hysteriske folk er tipper jeg at de er tilbake i 2022, kanskje 2023. Anonymkode: 78621...35a
Anbefalte innlegg