Gå til innhold

La mannen jakte litt... hvordan??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker heller en mann med pågangsmot som viser interesse enn slike som gir opp med en gang. Vil heller ha en dominant mann enn en pusling.

Anonymkode: 21b9e...761

Som en mann som går etter det eg vil, handler det ikke om å gi opp. Jeg viser interesse og er ærlig på hva jeg vil, men om hun ikke viser interesse eller "spiller" går jeg videre. Vet hva jeg er verdt, og har krav, så det gidder jeg ikke å være med på. 

Anonymkode: 7ae58...ad5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og har aldri giddet å spille noe spill. Jeg er utadvendt og åpen, og har stort sett vært helt åpen med den jeg er interessert i at jeg er interessert i vedkommende. Har ikke inntrykk av at det noengang skremte noen, egentlig.. Nå er det en stund siden jeg var på datingen, siden jeg fikk drømmemannen på kroken for noen år tilbake, men han var i alle fall veldig med på "leken" fra første stund. Jeg hadde blitt spør om jeg skulle leke uinteressert mens jeg var interessert, det blir helt unaturlig for meg og ikke verdt det, rett og slett. 

Anonymkode: 59501...09a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som en mann som går etter det eg vil, handler det ikke om å gi opp. Jeg viser interesse og er ærlig på hva jeg vil, men om hun ikke viser interesse eller "spiller" går jeg videre. Vet hva jeg er verdt, og har krav, så det gidder jeg ikke å være med på. 

Tror at du misforsto meg litt. Selvfølgelig så har menn også sin verdi og jeg mener slett ikke at menn skal trenge seg på en jenter som ikke viser noen som helst interesse tilbake. Kvinner er og forskjellige. Men hvis du oppdager at en jente du liker er veldig sjenerte for gutter/menn så gi henne en sjanse og gi henne litt tid selv om hun kan virke avvisende første gang. Bli litt mer kjent med henne før du dømmer henne, først da kan du vite om hun liker deg tilbake. Det er verdt å prøve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror at du misforsto meg litt. Selvfølgelig så har menn også sin verdi og jeg mener slett ikke at menn skal trenge seg på en jenter som ikke viser noen som helst interesse tilbake. Kvinner er og forskjellige. Men hvis du oppdager at en jente du liker er veldig sjenerte for gutter/menn så gi henne en sjanse og gi henne litt tid selv om hun kan virke avvisende første gang. Bli litt mer kjent med henne før du dømmer henne, først da kan du vite om hun liker deg tilbake. Det er verdt å prøve. 

Neida, eg dømmer ingen. Har tidligere sjøl vært veldig sjenert, så eg veit kordan det er. Det er ikkje særlig lett som sjenert mann i dating-verdenen heller. Har ikkje noe problem med sjenerte. 

Sitat

Ikke glem at noen er sjenerte. Det handler ikke om "hard to get" men mest frykt for avvisning. Og da er det best å gardere seg og late som man ikke liker personen så man slipper å bli droppet.

Dette handler ikkje om å være sjenert, men usikkerhet og frykt for å være sårbar. Det er klart det kan være skummelt å åpne seg, å vise hvem en er og hva en vil, å være sårbar. Men når ærlighet og åpenhet er to av dei viktigste egenskapene for meg, i meg selv og i et forhold. Da går det ikkje dette overens. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den beste på dating. Når jeg liker en mann så gir jeg mye av meg selv, svarer veldig entusiastisk og varmt på meldingene jeg får for eksempel. Men skal man egentlig være litt mer avholdende i begynnelsen? Er det kjedelig for en mann om jenta er tydelig på at hun liker ham? Har en mann jeg liker godt (vi er i begynnelsen av datingen), men vet ikke helt om jeg viser for mye engasjement ovenfor ham eller om jeg burde tone det ned? Det å skulle være mer nøytral føles så kaldt på en måte, og er veldig utypisk meg?

Hva vil det si å la mannen få jakte litt? Og faller det naturlig for dere andre, eller synes dere også det blir noe falskt over det? Jeg har alltid tenkt at det beste er å være seg selv og er ingen tilhenger av å spille spill. Men jeg trenger råd slik at jeg ikke graver min egen grav med å gi denne fyren for mye positiv oppmerksomhet  

Anonymkode: f6d05...5e3

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Føler vel at jeg ikke har lyktes helt i dating selv, og i det siste lurt på om det er noe i den tidlige fasen jeg ikke får helt taket på.

I påsken fikk jeg meg en stor aha opplevelse. Jeg kom over en brite ved navn Matthew Hussey som lever av å coatche kvinner i dating, forhold, livet generelt osv. Han er verdens kjent og anerkjent for sitt arbeid. 

Noe han understreker er; ikke invester i mannen du liker ut fra hvor godt du liker han. Invester i han basert på det han investerer i deg. Hvis du skjønner det? Vær åpen, vis din personlighet og at du har flere dimensjoner som menneske. Vis han en person som han ønsker å ha i livet sitt. 

Han har masse videoer liggende på YouTube og Facebook. Som sagt; jeg begynte å se videoene hans i påsken og lese hans guider. Det endret mye av mitt syn på dating, hva jeg kan gjøre annerledes, hvordan man kan kommunisere osv. 

Kvinne 

Anonymkode: a3953...f3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som har så mange tilbud at de kan kaste bort tida med å spille spill synes kanskje det er gøy å måtte jobbe litt innimellom. De fleste andre vil tolke det som en avvisning, og se seg om etter noe annet.

Anonymkode: 168c4...e4c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ville heller vært sammen med noen som var langt mer "rett frem" om hva de føler og mener. Klarer de ikke å være åpne og ærlige, så orker jeg ikke å være sammen med dem heller.  

Hva om en mann møter "Kvinne A" som ønsker å "leke" litt med ham først. Samtidig som hun egentlig er VELDIG villig. Senere møter mannen kanskje en helt annen kvinne "Kvinne B" som faktisk er fullstendig uvillig. Men mannen tror at "Kvinne B" er minst like villig som det "Kvinne A" var? Kvinne B føler det sannsynligvis som helt ekstremt plagsomt at enkelte mannfolk holder på sånn. Men menn føler at de er nødt til å holde på litt, fordi de tror at alle kvinnene var som Tråd-starter her.  

Anonymkode: 96693...d43

Helt enig. Holder man på sånn, lærer man jo menn opp til at de skal fortsette å prøve seg, selv om kvinnen avviser. Kan jo være hun bare vil la ham "jakte litt."

Anonymkode: f2084...650

Skrevet

Her er mitt tips: Ingen er som snille og kule som menn som ennå ikke har hatt sex med deg. Husk det! Så velger du hva du vil. 

Gjest MrTeddy29
Skrevet

HARD to get er sånn 14 års opplegg..   Når man kommer opp i en alder over 18 år så burde man begynne og oppføre seg som en. 

Spiller du kostbar så ender du opp med at alle mannfolka gir opp deg.. Husk også på at du er ikke den eneste kvinnen i verden, så om du spiller kostbar, så er det bare og sveipe og finne en ny dame :)

Liker du en person, så går du inn for det, ikke lek med følelser til folk, det er idiotisk.

Skrevet
På 16.4.2020 den 1.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den beste på dating. Når jeg liker en mann så gir jeg mye av meg selv, svarer veldig entusiastisk og varmt på meldingene jeg får for eksempel. Men skal man egentlig være litt mer avholdende i begynnelsen? Er det kjedelig for en mann om jenta er tydelig på at hun liker ham? Har en mann jeg liker godt (vi er i begynnelsen av datingen), men vet ikke helt om jeg viser for mye engasjement ovenfor ham eller om jeg burde tone det ned? Det å skulle være mer nøytral føles så kaldt på en måte, og er veldig utypisk meg?

Dette er en forbannet stor myte i dating markedet. Vi menn som virkelig er interessert i dere kvinner setter stor pris på kontakt og deres initiativ. Det er utelukkende slik faktisk! De menn som liker å "jakte" er ofte ikke ute etter noe seriøst uansett. Så ta dette rådet om du vil lykkes med noe seriøst. Om du merker at ikke interessen er den store, kan det at du ikke viser interesse virke på den måten at mannen legger inn en ekstra innsats. Men det er bare midlertidig, og de som gjør dette er bare de som er ute etter sex. Viser du ikke interesse i datingfasen i et begynnende forhold er det et klart signal til meg om at du faktisk ikke har den interessen som skal til, og da trekker jeg meg tilbake uansett. Så kjører jeg samme taktikk og gjør meg "kostbar" og så renner alt ut i sanden. Som mann er jeg kanskje på en periode for å vise min interesse i alle fall, men så trekker jeg meg unna og ser hvordan din interesse er. Om du da ikke tar kontakt så er det hele over. Så det er et helt meningsløst spill!

Er det ikke en balansert interesse fra begge to så vil det hele dø ut. Det beste er at du faktisk viser din interesse og er en pådriver i et begynnende forhold, da ville jeg fulgt det opp om jeg faktisk er interessert. Følger jeg det ikke opp er det på grunn av manglende interesse uansett grunn. Det er alltid slik, og de som sier noe annet har ikke peiling på hva de snakker om. Dette er en naturlov faktisk om det er faste seriøse forhold en er ute etter. Sex er noe helt annet og mekanismene rundt det gidder jeg ikke engang gå inn på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg innebærer jakting å ikke vise alle kortene sine med en gang og å være litt mystisk. Det har ingenting med å gi blandede signaler eller spille spill. Det handler bare om at man holder litt tilbake av og til slik at han må legge inn litt mer innsats til tider. Ikke hele tiden. Det er veldig spennende, og det kan oppleves som litt frustrerende for mannen å ikke vite akkurat hva du tenker, men samtidig får de deg ikke ut av tankene hvis de er interessert i utgangspunktet. Det er så klart ikke for alle, men hvis det er slik at mannen vil ha noe helt rett frem der man vet ca alt om den andre fra første stund og føler er han nok litt for kjedelig for meg. Jeg tenker at man da hopper over hele datingstadiet og går rett inn i et forhold. 

Anonymkode: 384bc...22c

AnonymBruker
Skrevet

En som er entusiastisk, glad for å se meg og ikke er redd for å vise det blir jeg glad for å ha i livet mitt. 🙂 Å spille spill er slitsomt, en kan henge med en stund, men ofte er det en som setter spillereglene og gjerne endrer de underveis. Blir stort sett bare et kaldt / varmt forhold av sånt.

Men, selv om en gir av seg selv, så kan en holde litt igjen. Dvs en trenger ikke åpne opp om alt med en gang. En blir kjent litt om gangen det er det beste. Om en deler for mye eller for lite i forhold til den andre partneren så se på reaksjonene til vedkommende om ting du forteller og også om han deler ting med deg.

Anonymkode: 2165d...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...