Gå til innhold

Viljar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstremt stygt. Typisk navn for unger som har "alternative" foreldre. I tillegg funker det dårlig å ha et tøysete navn som voksen.

Anonymkode: b8b67...516

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er et sterkt og fint navn. Litt vanskelig i utenlandske sammenhenger. (Studier i usa feks). Minner meg mye om han fra Tromsø som overlevde Utøya etter å ha blitt skutt mange ganger, kjempebra og smart gutt/mann.

Anonymkode: 0b8c0...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere som heter det, tror det hadde et lite oppsving for 5-10-15 år siden? 

Er helt nøytral til det navnet, det er hverken-eller for meg. Helt greit, liksom. Det hadde ikke passet i min familie, da, men det er jo personlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en Viljar. Dette var mitt favoritt guttenavn, og vi er fortsatt veldig fornøyd med valget, og jeg er glad jeg fikk muligheten til å bruke det. Sterkt og unikt navn som ikke mange har. Det har sterke nordiske røtter. Hilsen en ganske "normal" mamma (Siden en her mente det er et navn for "alternative" foreldre, hva nå enn det måtte være) 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ekstremt stygt. Typisk navn for unger som har "alternative" foreldre. I tillegg funker det dårlig å ha et tøysete navn som voksen.

Anonymkode: b8b67...516

Vet om en Viljar som fikk navnet sitt fordi han ble født altfor tidlig og ville mest sannsynlig ikke leve opp, men som han på mirakuløst vis klarte, dermed Viljar=Vilje til å leve. Ikke noe alternativt, bare symbol for foreldrene. 
Synes Viljar er et nydelig navn. Tenker bare på den nydelige gutten som et helt herlig❤️

Anonymkode: c8701...e55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet om en Viljar som fikk navnet sitt fordi han ble født altfor tidlig og ville mest sannsynlig ikke leve opp, men som han på mirakuløst vis klarte, dermed Viljar=Vilje til å leve. Ikke noe alternativt, bare symbol for foreldrene. 
Synes Viljar er et nydelig navn. Tenker bare på den nydelige gutten som et helt herlig❤️

Anonymkode: c8701...e55

Logisk brist, de trodde han ikke ville leve opp, men der gjorde han. Når fikk han navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, minister-mio said:

Logisk brist, de trodde han ikke ville leve opp, men der gjorde han. Når fikk han navn?

...jeg har selv en gutt født i uke 28 (bra overlevelsessjanse da altså, 80%) og alle legene maste fra første timene om hva han skulle hete. Så jeg regner med at de fleste premature barn får navn i løpet av få døgn, også de som ikke overlever...

Anonymkode: b642b...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste heter Viljar. Han og broren Bjørnar er flotte unger som vokser opp i en fullstendig A4 familie. 

Anonymkode: 55491...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2020 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Vinjar er fint, Viljar er ufint.

Anonymkode: 9a29e...488

Og jeg synes omvendt 😉

Anonymkode: 519c5...ee1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...