Gå til innhold

Rådebank

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig jeg er veldig treg, men hva skulle den malinga symbolisere? 

Anonymkode: dd4a2...d73

Akkurat det skjønte ikke jeg heller. Sånn jeg forstod det var det bare litt trist. Var det ikke bare oppussing av toalettet da? Også malte de over siste minne av han uten å vite det? 

Anonymkode: d2d0e...a5d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig jeg er veldig treg, men hva skulle den malinga symbolisere? 

Anonymkode: dd4a2...d73

Det som slo meg var at det skulle symbolisere at Sivert var borte for godt.

Men jeg vet ikke...

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp sett ferdig sesong 2 og den traff hardt. Har en kompis som var rett ved å ta livet sitt på denne måten for noen mnd siden. Utrolig fin og godt gjennomført serie! Forsåvidt "bra" at det var Sivert som slet og ikke f.eks Hege. Flott med fokus på gutter og psykisk helse, og fint å ta det i et miljø som er kjent for å være "barskt". Liker også at GT gråter flere ganger ila begge sesongene, men at det er i helt naturlige settinger!

(Beklager om jeg formulerer meg dårlig, har sett hele sesong 2 på en dag og klokka er snart 3 på natta..)

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allesote skrev (10 minutter siden):

Nettopp sett ferdig sesong 2 og den traff hardt. Har en kompis som var rett ved å ta livet sitt på denne måten for noen mnd siden. Utrolig fin og godt gjennomført serie! Forsåvidt "bra" at det var Sivert som slet og ikke f.eks Hege. Flott med fokus på gutter og psykisk helse, og fint å ta det i et miljø som er kjent for å være "barskt". Liker også at GT gråter flere ganger ila begge sesongene, men at det er i helt naturlige settinger!

(Beklager om jeg formulerer meg dårlig, har sett hele sesong 2 på en dag og klokka er snart 3 på natta..)

For 35+ år siden da jeg og kamerater visstnok var rånere...  da var det en kompis som prøvde å drepe seg med bilen.

Han overlevde, men de måtte bygge opp ansiktet hans og mye av rygg og hofter. Han ble aldri helt seg selv igjen.  Og det sitter fortsatt i meg.   

Serien er for yngre mennesker enn meg, men begge sesongene var ubehagelig gjenkjennelige.  Og det kom tårer.

Men...viktige temaer, spesielt siste sesong.  For unge gutter og menn har også følelser!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (På 29.1.2021 den 15.53):

Det som slo meg var at det skulle symbolisere at Sivert var borte for godt.

Men jeg vet ikke...

Har tenkt litt...

Og kanskje betyr den hvite veggen også at en epoke er over og at Gjengen må begynne med blanke ark etter Siverts død.  Ting vil aldri bli det samme for dem igjen.

Og starten på det nye er kanskje at Nilsen oppsøkte psykolog for ting ingen av vennene har visst at han slet med.  At Siverts død fikk ham til å åpne seg for GT...og søke hjelp..Siden han også gikk med selvmordstanker.

Dette kan sikkert tolkes ulikt...Dette var bare mine tanker. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at serien har festet seg i hodet på et vis.

Da Sjur som spiller Sivert ble intervjuet i "Ukeslutt" i dag, var det som om jeg på et plan var lettet, da jeg hørte stemmen hans :rodmer:

Anonymkode: f44ad...190

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Merker at serien har festet seg i hodet på et vis.

Da Sjur som spiller Sivert ble intervjuet i "Ukeslutt" i dag, var det som om jeg på et plan var lettet, da jeg hørte stemmen hans :rodmer:

Anonymkode: f44ad...190

Føles helt merkelig men jeg kjenner på det samme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Jerry Lee skrev (3 timer siden):

Har tenkt litt...

Og kanskje betyr den hvite veggen også at en epoke er over og at Gjengen må begynne med blanke ark etter Siverts død.  Ting vil aldri bli det samme for dem igjen.

Og starten på det nye er kanskje at Nilsen oppsøkte psykolog for ting ingen av vennene har visst at han slet med.  At Siverts død fikk ham til å åpne seg for GT...og søke hjelp..Siden han også gikk med selvmordstanker.

Dette kan sikkert tolkes ulikt...Dette var bare mine tanker. 

Enig med deg. Håper også det blir en sesong 3 med Nilsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin serie, jeg har grått og ledd om hverandre

Anonymkode: 42b5b...7fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette var en serie for meg, men jammen om jeg tok feil. Dette er en serie jeg ble utrolig glad i, og med så nydelige mennesker. Brukte forrige uke på å se begge sesongene, og jeg ville bare ikke at episodene skulle ta slutt, og når de først gjorde det, har jeg tenkt mye på det jeg så. Hadde vært spennende å følge en av de andre i neste sesong, for vi vet jo ikke så mye om Hege, for eksempel. Mye jeg lurer på der. Samtidig er GT en skikkelig bra hovedperson, et helt menneske på godt og vondt. Gleder meg uansett!! :))

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.1.2021 den 1.16):

^ også etter avtalen så kom telefonen. Da var det rett på do, spy, søke opp, skrive på veggen, kjøpe lollipop også kjørte han og krasja. 

Anonymkode: d2d0e...a5d

Men først tok han bilde av hele gjengen, unntatt ham selv...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nilsen"... Kasper Antonsen er sønn av Atle Antonsen.

Men det visste dere, selvsagt.   ☺

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jerry Lee skrev (2 timer siden):

"Nilsen"... Kasper Antonsen er sønn av Atle Antonsen.

Men det visste dere, selvsagt.   ☺

Har visst det siden første episode av sesong 1. Syns han lignet fryktelig på Atle Antonsen, og da etternavnet Antonsen dukket opp i rulleteksten, måtte det selvfølgelig sjekkes opp. De har vel også vært på Senkveld sammen.

Anonymkode: 047c9...71b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har visst det siden første episode av sesong 1. Syns han lignet fryktelig på Atle Antonsen, og da etternavnet Antonsen dukket opp i rulleteksten, måtte det selvfølgelig sjekkes opp.

De har vel også vært på Senkveld sammen.

Tok litt tid før jeg oppdaget det.  Leste ikke rulletekst og visste ikke navn før sent og kunne ikke koble.

Det har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jerry Lee skrev (Akkurat nå):

...og dere vet selvsagt hvem som spilte bilselgeren?!   ...     😉

Tror nok de fleste vet at det er Staysman, ja, men han er vel ikke akkurat den største kjendisen de har med. Selveste Sven Nordin spiller jo f.eks faren til GT.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror nok de fleste vet at det er Staysman, ja, men han er vel ikke akkurat den største kjendisen de har med.

Selveste Sven Nordin spiller jo f.eks faren til GT.

Jeg har ikke noe forhold til ham.  Første gang jeg så ham var da han imponerte stort med Monsen på tur.

Hva jeg syns om Nordins innsats i en såvidt begrenset rolle har jeg nevnt lenger oppi tråden.   😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerry Lee skrev (På 30.1.2021 den 3.08):

For 35+ år siden da jeg og kamerater visstnok var rånere...  da var det en kompis som prøvde å drepe seg med bilen.

Han overlevde, men de måtte bygge opp ansiktet hans og mye av rygg og hofter. Han ble aldri helt seg selv igjen.  Og det sitter fortsatt i meg.   

Serien er for yngre mennesker enn meg, men begge sesongene var ubehagelig gjenkjennelige.  Og det kom tårer.

Men...viktige temaer, spesielt siste sesong.  For unge gutter og menn har også følelser!

Serien er for alle aldersgrupper. Jeg er snart 60 og elsker serien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPIgirl skrev (Akkurat nå):

Serien er for alle aldersgrupper. Jeg er snart 60 og elsker serien.

Ja.  Vi ser jo at den berører oss gamlinger, også.    ☺

Minner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...