Gå til innhold

Rådebank

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min reaksjon på denne sesongen:

😍

😳

🤯

😭

Anonymkode: b6a3d...84f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg som er vokst opp i Bø så liker jeg serien helt sinnsykt godt! Samholdet i rånemiljøet er en av de få tingene jeg savner fra å bo der. Det eneste som skurrer for meg er at Bø-dialekten mangler 😂

Anonymkode: ded98...acd

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne serien er så bra, men samtidig utrolig trist sesong 2! Lenge siden jeg har grått så av en serie! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også sett hele.

Og vel er jeg nok ikke i målgruppen...men mye av det jeg ser er det samme som for 30-35 år siden.

Og jeg kjenner meg igjen.   Flott serie og fine skuespillere.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en serie som jeg kan se med min sønn? Han blir 12 i mai. Er litt redd for den kanskje blir for voksen i innholdet? 

Anonymkode: cb07d...f45

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er dette en serie som jeg kan se med min sønn? Han blir 12 i mai. Er litt redd for den kanskje blir for voksen i innholdet? 

Det er en ungdomsserie.

De tar jo en del ting alle burde snakke mer åpent opp,kanskje spesielt til egne foreldre eller nære venner.

Vet flere ungdomstrinn som ser serien på skolen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (37 minutter siden):

Det er en ungdomsserie.

De tar jo en del ting alle burde snakke mer åpent opp,kanskje spesielt til egne foreldre eller nære venner.

Vet flere ungdomstrinn som ser serien på skolen.

Vet det er en ungdomsserie, og at aldersgrensen er 12 år 😏 

Er bare ikke sikker på om min sønn er litt for ung enda, han går i 6 klasse. Kanskje jeg burde vente et år eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er bare ikke sikker på om min sønn er litt for ung enda, han går i 6 klasse. Kanskje jeg burde vente et år eller to.

Ja nettopp,hva akkurat din sønn "tåler" og ikke vet du nok best selv.

Du kan jo alltids se den selv å vurdere.

Ses 1 handler hovedsaklig om fraværende foreldre og kjærlighetssorg,så den er ikke skremmende.

Ses 2 er dypere.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud som jeg har grått av denne sesongen 😭

Synes serien generelt er veldig troverdig og så lett å kjenne seg igjen i!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (2 minutter siden):

Spesielt den siste episoden.. 💔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er 12 års aldersgrense på den og vi ser den sammen med 12-åringene på jobben. Veldig flott serie som innbyr til samtaler.

Anonymkode: 66de7...d20

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vil påstå at det er innafor. Det åpner opp om samtaler om psykisk helse. Men det kommer an på hvor tidlig du vil lære barnet ditt at en dag vil man kanskje hate livet så hardt at man vil ende det - og forklare hvorfor man IKKE burde ende det. Om det gir mening. 

Hadde jeg hatt en sønn i tenårene så hadde jeg lett sette denne serien med han. Eller bedt han sett den. Og så snakket med meg etterpå. Jeg håper denne serien når ut til målgruppen, som da er unge gutter og menn. 

Anonymkode: 21284...4a3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rådebank. Utrolig bra serie som tar om vonde ting i livet. Jeg synes det er en av de beste norske seriene og filmene som har blitt laget og den tar opp viktige ting psykisk i livet. Den er veldig sterk og jeg gråt masse. Kjenner meg mye igjen.

Endret av Connie
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

must skrev (13 timer siden):

Selv en halvgammel mann felte noen tårer...Alt var så gjenkjennelig.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Guidet Kvinne skrev (1 minutt siden):

Så fin denne sesongen var!

Begge er bra.  Men siste best.

Kommer det mer? Vet du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg vil påstå at det er innafor. Det åpner opp om samtaler om psykisk helse. Men det kommer an på hvor tidlig du vil lære barnet ditt at en dag vil man kanskje hate livet så hardt at man vil ende det - og forklare hvorfor man IKKE burde ende det. Om det gir mening. 

Hadde jeg hatt en sønn i tenårene så hadde jeg lett sette denne serien med han. Eller bedt han sett den. Og så snakket med meg etterpå. Jeg håper denne serien når ut til målgruppen, som da er unge gutter og menn. 

Anonymkode: 21284...4a3

Jeg hadde lett vist denne til en 12 åring jeg også. Hallo.. jeg så på the ring og terkel i knipe som 10 åring. Det gikk veldig bra med meg. Rådebank kan man lære masse av. Den er jo viklet sånn at man ser hvor forferdelig de rundt sliter med et selvmord. De får selvmordet til å se så forferdelig unødvendig ut. Noe det også var. Selv jeg som 26 åring som har harr 2 forsøk bak meg, fikk en liten tankevekker av denne. En fantastisk fin serie. Det beste jeg har sett. Absolutt noe en 12 åring kan og BØR se! 

Anonymkode: d2d0e...a5d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...