Gå til innhold

Eksen lar meg ikke være i fred

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli lei av innpåslitende eks, og lurer på om noen har vært i en lignende situasjon eller har råd angående hva jeg kan gjøre.

Det ble slutt mellom meg og han februar i fjor. Grunnen til at det ble slutt er rett og slett fordi han behandlet meg dårlig. Låste meg inne på soverommet hvis jeg nekta å låse opp tlf min for å la han sjekke mine sosiale medier, anklaget meg daglig for å være utro (til tross for at jeg var hos han HELE TIDEN), lette etter feil ved meg og rett og slett gjorde alt som sto i hans makt for å gjøre meg psykisk sliten.

Da jeg gjorde det slutt hadde jeg med ene forelderen min da jeg var livredd for hva han kunne finne på å gjøre dersom jeg møtte opp alene.

I ettertid av at det ble slutt leter han etter alle mulige måter å få kontakt med meg på. Har blokka og sletta han fra alt av sosiale medier, men likevel tør jeg ikke bruke sosiale medier med mindre det er anonymt pga jeg er redd for at han skal få innblikk i livet mitt. Han kontakter søsknene mine, mamma, tantene mine, venner osv for å snakke med de om at han savner meg, snakker med de for å få info om meg, og leter rett og slett etter en måte å komme innpå meg, og har også nevnt for ene tanten min at han savner hjemplassen min og vurderer å flytte dit. X antall blomster er levert på døra mi fra han. Måtte kontakte den gjeldende blomsterbutikk for å få slutt på forsendelsene fra han. Har også nevnt for foreldre og søken at jeg håper de blokker han og ikke svarer da dette gjør meg ekstremt utslitt. Føler det er unødvendig (og mulig ulovlig) å legge ut en post på facebook og instagram om at alt av venner og slekt må blokke han. 

Jeg går med en konstant uro og angst for at han plutselig skal stå på døra, eller at han skal få innblikk i livet mitt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Er så utrolig leit at jeg må gå med konstant angst pga at han ikke kan gi slipp. I tillegg har jeg nå ny kjæreste og venter barn på slutten av 2020. Er så utrolig redd for hva som kan skje dersom han finner ut av dette. Ble sendt på ultralyd i nabobyen hvor han bor, og var så utslitt den dagen at jeg sov fra jeg kom hjem og ut neste dag pga angst. 

Er det noe jeg kan gjøre annet enn å slette og blokke? Noen jeg kan snakke med angående dette? Mulighet for besøks- og kontaktforbud?

Skal nevnes at jeg er ekstremt konfliktsky, og har dermed ikke kontaktet politi, helsestasjon osv. Men nå er jeg så lei at jeg vil gjøre ALT for å få slutt på dette.

Anonymkode: 2b07e...9f0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er nok til besøksforbud! 

• Liker 6
Skrevet

Send meg gjerne en PM ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Her kan du få besøksforbud uten problem.

Du kan også skrive på fb at han stalker deg og håper familie og venner kan be han holde seg unna.

Sett på venner og ikke offentlig, så går det helt fint.

Anonymkode: 07a9f...a84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna sosiale medier så mye du kan og fortsett å ha lukkede og anonyme kontoer. Prøv å bytte nummer eller flytte til en annen adresse. Vet ikke om det hjelper så mye å kontakte politiet. En annen ting, ikke ta dette personlig, men hvorfor venter du barn med en du ikke har vært sammen med i et år engang? Burde ikke en gal eks gjøre deg mer forsiktig? Mtp at du har ny kjæreste allerede? Bli kjent med folk og finn ut hvor du har de før du forplikter deg med de, så vil ikke samme feilen skje igjen. Men noen trenger kjærester og menn hele tiden og er redde for å være alene. Selv tar jeg det rolig og er skeptisk i hvem jeg plukker ut som partner, da det er veldig mye rart der ute, og mye skadefryd. Da varer det som ofte lenge og forholdet er stabilt og godt og mye som skal til før det rakner.

Anonymkode: 8d4c0...f6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff eksen din er farlig. 
Jeg anbefaler at du, via en venn eller foreldrene dine, sender en melding til eksen din og forteller ham at du vil ringe politiet hvis han slutter ikke å plage deg. Jeg vil gjerne gi mitt perspektiv på dette fordi jeg i mitt første og eneste forhold var i begge stillingene.
Jeg hadde en avstandforhold og vi snakket hele tiden. Det var mitt første og eneste forhold, hun var alltid god og jeg elsker henne, hun var min beste venn i årevis men nå jeg føler at forholdet hadde vært annerledes hvis jeg hadde reagert på de rødt flaggs som hun viste i begynnelsen.
Hun utviklet en stor avhengighet av meg, og jeg følte at det var ikke riktig. Vi snakket om det, men atferden hennes endret seg ikke, så jeg godtok det som andre ting jeg burde ikke ha akseptert, men jeg nevner dem ikke fordi de er private.

Forholdet vårt var en hemmelighet i lang tid for begge, jeg likte dette fordi jeg har ikke et godt forhold til familien min, foreldrene mine mishandlet meg fysisk og psykisk.
Men hun snakket med søstrene mine og min mor, jeg visste det ikke før de fortalte det da ... 
Vi hadde mange "pauser" det siste året av forholdet der jeg takket henne for alt og foreslo å være venner, men hun ringte meg til å be om unnskyldning for oppførselen sin, og vi forsonet oss. Selv om jeg følte meg mer og mer ute av forholdet.

Så hun startet andre prosjekter i livet hennes. Noe som gjorde oss lykkelig, men det hun ikke visste var utfordringene som stadig oppsto i meg, og at jeg holdt hemmelig fordi jeg ønsket ikke at dette skulle påvirke forholdet (min verste beslutning, jeg vet). Jeg hadde også mye humørsvingninger og viste mye forakt for forholdet til ordene mine. Jeg fornærmet henne aldri, men jeg satte ikke pris på hva hun gjorde for forholdet. Dessverre  usikkerheten min i forholdet vokste, og jeg distanserte meg lenger, ustabiliteten i hjemmet mitt var viktig fordi jeg viste et smil til alle menneskene, men inni meg var jeg usikre og mentalt ustabile.
 Hun avsluttet forholdet og i det øyeblikket følte jeg at alt falt fra hverandre. Jeg prøvde å snakke med henne på alle mulige måter fordi jeg tenkte ikke på hva som var best for oss begge, men om å gå tilbake til hvordan alt var før, jeg snakket med en venn av henne for å finne ut hvordan det gikk med eksen min og jeg følte meg elendig. Jeg ringte henne og sendte henne meldinger som selvfølgelig ikke hadde gode resultater.
Jeg sendte en melding der jeg sa at jeg trodde jeg kunne ikke leve lenger (så dumme). Og etter en mnd forsto jeg at jeg hadde den samme avhengighet som hun hadde hatt til forskjellige tider i forholdet. Det var en click. 
Jeg slettet de fleste av de sosiale nettverkene mine, jeg slettet bildene jeg hadde med henne fordi jeg tenker at ingen burde lagre bilder med eks for å opprettholde respekten også.
Jeg beholder bare gavene hun ga meg fordi jeg setter pris på gavene. 

Masse lykke til! Virtual hug 😊

Anonymkode: 4c314...d61

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg unna sosiale medier så mye du kan og fortsett å ha lukkede og anonyme kontoer. Prøv å bytte nummer eller flytte til en annen adresse. Vet ikke om det hjelper så mye å kontakte politiet. En annen ting, ikke ta dette personlig, men hvorfor venter du barn med en du ikke har vært sammen med i et år engang? Burde ikke en gal eks gjøre deg mer forsiktig? Mtp at du har ny kjæreste allerede? Bli kjent med folk og finn ut hvor du har de før du forplikter deg med de, så vil ikke samme feilen skje igjen. Men noen trenger kjærester og menn hele tiden og er redde for å være alene. Selv tar jeg det rolig og er skeptisk i hvem jeg plukker ut som partner, da det er veldig mye rart der ute, og mye skadefryd. Da varer det som ofte lenge og forholdet er stabilt og godt og mye som skal til før det rakner.

Anonymkode: 8d4c0...f6a

TS her. Har forståelse for at utenforstående vil reagere på at jeg nå er gravid med en annen. Skal nevnes at min nåværende kjæreste er en jeg var sammen med fra jeg var 16-24. Ble slutt pga han skulle fullføre master i England. Og ble sammen med det som nå er eksen min relativt kjapt etter bruddet med nåværende kjæreste, pga jeg følte meg ensom, slik som du nevner, samtidig som at han spilte på følelsene og samvittigheten min for å bli sammen med meg. Nåværende kjæreste kom tilbake etter endt studie. Vi kjente at følelsene var der enda. Ble gravid på ppille, og jeg tar ikke abort bare for å ta abort. Skulle ikke forholdet vare så har babyen en flott barnefar uansett, og barnet risikerer ikke å ha en ustabil far. Igjen, skjønner at utenforstående ikke kan vite dette og dermed reagerer. Men vil også påpeke at det egentlig er en lite relevant kommentar å komme med når jeg bare spør om råd til hva jeg kan gjøre med eksen min som ikke lar meg være i fred.

Er ikke slik at han utøver vold (mulig å låse meg inne klassifiseres som vold), så har ikke følt at hemmelig adresse er nødvendig. Skal flytte med nåværende kjæreste til hjemplassen vår når termin nærmer seg. Har bytta nr og blokka han over alt på sosiale medier. Men vet at han får info om meg via mine venner eller familie. Ikke at de sender ting til han eller har han som venn, men ikke alle er like "slem" og ignorerer han når han skriver til de eller er nøye på personvern på nett, og har offentlige innlegg eller at venners venner kan se innleggene sine. Så når min bestemor eksempelvis legger ut noe om meg, så vil han kunne se det pga hun har ALT av innlegg offentlig. Føler samtidig at jeg tråkker over noen grenser hvis jeg ber familie og venner om å blokke han. Er ikke slik at jeg får snakka med alle i familien pga avstander, og da må jeg skrive det til hver enkelt, eventuelt legge ut et innlegg på profilen min. Bare føler det blir så feil, og at det kan gå ut over meg igjen. Får kanskje delegere og få hjelp med å spre ordet uten at det blir direkte uthenging av fyren. Kanskje det hjelper på å sende ei melding til mora hans? Hun er veldig streng og har alltid hatt en god tone med henne. Regner med hun vil at sønnen skal slippe å ha et slikt forbud hengende over seg 

Vil bare ha fred fra fyren og slippe å føle meg overvåket og forfulgt. Tenkte å kontakte politiet i morgen for å høre hva de sier om saken. Ønsket bare å få innspill på om det er helt fjernt å tenke at besøks- og kontaktforbud er noe jeg burde fikse. Og om det eventuelt finnes noe annet jeg kan gjøre for å få han unna. 

Og takk for at du tok deg tiden med å respondere på tråden, setter stor pris på alt av innspill 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her kan du få besøksforbud uten problem.

Du kan også skrive på fb at han stalker deg og håper familie og venner kan be han holde seg unna.

Sett på venner og ikke offentlig, så går det helt fint.

Anonymkode: 07a9f...a84

TS her, 

Blir ikke det å henge fyren ut offentlig da? Vil jo ikke bli straffa selv 😅
Og tusen takk for respons på tråden, setter stor pris på det 🙂

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Flamme skrev:

Dette er nok til besøksforbud! 

Takk for at du tar deg tiden til å respondere på tråden, setter stor pris på det 🙂

Har snakka med min nærmeste familie og kjæreste, og skal kontakte politiet i morgen for å høre hva de tenker om saken.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli lei av innpåslitende eks, og lurer på om noen har vært i en lignende situasjon eller har råd angående hva jeg kan gjøre.

Det ble slutt mellom meg og han februar i fjor. Grunnen til at det ble slutt er rett og slett fordi han behandlet meg dårlig. Låste meg inne på soverommet hvis jeg nekta å låse opp tlf min for å la han sjekke mine sosiale medier, anklaget meg daglig for å være utro (til tross for at jeg var hos han HELE TIDEN), lette etter feil ved meg og rett og slett gjorde alt som sto i hans makt for å gjøre meg psykisk sliten.

Da jeg gjorde det slutt hadde jeg med ene forelderen min da jeg var livredd for hva han kunne finne på å gjøre dersom jeg møtte opp alene.

I ettertid av at det ble slutt leter han etter alle mulige måter å få kontakt med meg på. Har blokka og sletta han fra alt av sosiale medier, men likevel tør jeg ikke bruke sosiale medier med mindre det er anonymt pga jeg er redd for at han skal få innblikk i livet mitt. Han kontakter søsknene mine, mamma, tantene mine, venner osv for å snakke med de om at han savner meg, snakker med de for å få info om meg, og leter rett og slett etter en måte å komme innpå meg, og har også nevnt for ene tanten min at han savner hjemplassen min og vurderer å flytte dit. X antall blomster er levert på døra mi fra han. Måtte kontakte den gjeldende blomsterbutikk for å få slutt på forsendelsene fra han. Har også nevnt for foreldre og søken at jeg håper de blokker han og ikke svarer da dette gjør meg ekstremt utslitt. Føler det er unødvendig (og mulig ulovlig) å legge ut en post på facebook og instagram om at alt av venner og slekt må blokke han. 

Jeg går med en konstant uro og angst for at han plutselig skal stå på døra, eller at han skal få innblikk i livet mitt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Er så utrolig leit at jeg må gå med konstant angst pga at han ikke kan gi slipp. I tillegg har jeg nå ny kjæreste og venter barn på slutten av 2020. Er så utrolig redd for hva som kan skje dersom han finner ut av dette. Ble sendt på ultralyd i nabobyen hvor han bor, og var så utslitt den dagen at jeg sov fra jeg kom hjem og ut neste dag pga angst. 

Er det noe jeg kan gjøre annet enn å slette og blokke? Noen jeg kan snakke med angående dette? Mulighet for besøks- og kontaktforbud?

Skal nevnes at jeg er ekstremt konfliktsky, og har dermed ikke kontaktet politi, helsestasjon osv. Men nå er jeg så lei at jeg vil gjøre ALT for å få slutt på dette.

Kjære deg, hvis du virkelig vil få en stopper for dette så MÅ du ta kontakt med rette instanser, ikke bare blokkere og be familie ikke svare. Folk som dette gir seg ikke, og han vet nok at du er konflikt sky - og dermed gjør dette litt med vilje også.

Hvis du vil ha besøksforbud, noe jeg hadde krevd på dagen. Så må du til politiet og anmelde han for trakassering (eller hva det måtte være), og det syntes jeg du burde gjøre så fort det lar seg gjøre. Du sier du venter barn, du går med konstant angst pga denne fyren og blir psykisk og fysisk utslitt. Det er verken bra for deg eller barnet ditt, så dette er noe du virkelig må ta tak i, og hvis du ser det positive i det - du kommer til å overvinne den konfliktskye delen av deg selv, og vokse som person! Tenker det også er viktig å gjøre før du får barnet. 

Håper virkelig ikke familien din er så tungskrudde at de faktisk svarer denne psykopaten av en mann? Ei heller dine nære venner, for dette høres helt på trynet ut. Håper du gjør som du får anbefalt her, jeg vet ihvertfall hva jeg ville gjort! :hjerte: 

Masse lykke til, og gratulerer med graviditet ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff eksen din er farlig. 
Jeg anbefaler at du, via en venn eller foreldrene dine, sender en melding til eksen din og forteller ham at du vil ringe politiet hvis han slutter ikke å plage deg. Jeg vil gjerne gi mitt perspektiv på dette fordi jeg i mitt første og eneste forhold var i begge stillingene.
Jeg hadde en avstandforhold og vi snakket hele tiden. Det var mitt første og eneste forhold, hun var alltid god og jeg elsker henne, hun var min beste venn i årevis men nå jeg føler at forholdet hadde vært annerledes hvis jeg hadde reagert på de rødt flaggs som hun viste i begynnelsen.
Hun utviklet en stor avhengighet av meg, og jeg følte at det var ikke riktig. Vi snakket om det, men atferden hennes endret seg ikke, så jeg godtok det som andre ting jeg burde ikke ha akseptert, men jeg nevner dem ikke fordi de er private.

Forholdet vårt var en hemmelighet i lang tid for begge, jeg likte dette fordi jeg har ikke et godt forhold til familien min, foreldrene mine mishandlet meg fysisk og psykisk.
Men hun snakket med søstrene mine og min mor, jeg visste det ikke før de fortalte det da ... 
Vi hadde mange "pauser" det siste året av forholdet der jeg takket henne for alt og foreslo å være venner, men hun ringte meg til å be om unnskyldning for oppførselen sin, og vi forsonet oss. Selv om jeg følte meg mer og mer ute av forholdet.

Så hun startet andre prosjekter i livet hennes. Noe som gjorde oss lykkelig, men det hun ikke visste var utfordringene som stadig oppsto i meg, og at jeg holdt hemmelig fordi jeg ønsket ikke at dette skulle påvirke forholdet (min verste beslutning, jeg vet). Jeg hadde også mye humørsvingninger og viste mye forakt for forholdet til ordene mine. Jeg fornærmet henne aldri, men jeg satte ikke pris på hva hun gjorde for forholdet. Dessverre  usikkerheten min i forholdet vokste, og jeg distanserte meg lenger, ustabiliteten i hjemmet mitt var viktig fordi jeg viste et smil til alle menneskene, men inni meg var jeg usikre og mentalt ustabile.
 Hun avsluttet forholdet og i det øyeblikket følte jeg at alt falt fra hverandre. Jeg prøvde å snakke med henne på alle mulige måter fordi jeg tenkte ikke på hva som var best for oss begge, men om å gå tilbake til hvordan alt var før, jeg snakket med en venn av henne for å finne ut hvordan det gikk med eksen min og jeg følte meg elendig. Jeg ringte henne og sendte henne meldinger som selvfølgelig ikke hadde gode resultater.
Jeg sendte en melding der jeg sa at jeg trodde jeg kunne ikke leve lenger (så dumme). Og etter en mnd forsto jeg at jeg hadde den samme avhengighet som hun hadde hatt til forskjellige tider i forholdet. Det var en click. 
Jeg slettet de fleste av de sosiale nettverkene mine, jeg slettet bildene jeg hadde med henne fordi jeg tenker at ingen burde lagre bilder med eks for å opprettholde respekten også.
Jeg beholder bare gavene hun ga meg fordi jeg setter pris på gavene. 

Masse lykke til! Virtual hug 😊

Takk for at du tok deg tiden til å respondere på tråden min 😊 

Skjønner jo at man kan bli "avhengig" av noen, og at man gjerne vil kjempe med å komme tilbake til en tidligere partner. Men i dette tilfellet kommer det absolutt ikke til å skje. eksen min vet hva han holder på med, og jeg er tydligvis ikke den første han har behandlet slik. Angrer på at jeg ble så kjapt sammen med han, men nå må jeg ta konsekvensene av det. 

Håper bare at jeg får fred, for jeg vil leve livet mitt videre uten angst for fyren. 

Har bestemt meg for å kontakte politiet i morgen for å høre hva de mener om saken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva enn du velger å gjøre, så spar på bevis. Alle meldinger, alle brev, alle blomsterbuketter (altså, bilde av dem eller aller helst et eller annet papir fra blomsterbutikken), noter når du ser ham i nærheten av ditt hjem, tidspunkt for eventuelle telefoner og tidspunkt for når han kontakter venner og familie for å få opplysninger om deg... Det siste innebærer at du MÅ snakke med hele familien og omgangskretsen din om dette og du MÅ få dem til å forstå både at de må avvise ham og at du må få vite at han har tatt kontakt. Du må også få dem til å forstå at de ikke kan eller skal legge ut bilder av eller opplysninger om deg på sosiale medier. Dette inkluderer bilder av eller opplysninger om barnet når det kommer. 

Anonymkode: 8db6e...67f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast skrev:

Kjære deg, hvis du virkelig vil få en stopper for dette så MÅ du ta kontakt med rette instanser, ikke bare blokkere og be familie ikke svare. Folk som dette gir seg ikke, og han vet nok at du er konflikt sky - og dermed gjør dette litt med vilje også.

Hvis du vil ha besøksforbud, noe jeg hadde krevd på dagen. Så må du til politiet og anmelde han for trakassering (eller hva det måtte være), og det syntes jeg du burde gjøre så fort det lar seg gjøre. Du sier du venter barn, du går med konstant angst pga denne fyren og blir psykisk og fysisk utslitt. Det er verken bra for deg eller barnet ditt, så dette er noe du virkelig må ta tak i, og hvis du ser det positive i det - du kommer til å overvinne den konfliktskye delen av deg selv, og vokse som person! Tenker det også er viktig å gjøre før du får barnet. 

Håper virkelig ikke familien din er så tungskrudde at de faktisk svarer denne psykopaten av en mann? Ei heller dine nære venner, for dette høres helt på trynet ut. Håper du gjør som du får anbefalt her, jeg vet ihvertfall hva jeg ville gjort! :hjerte: 

Masse lykke til, og gratulerer med graviditet ❤️ 

Der kikka hormonene inn og nå griner jeg 😂 Takk for et så fint svar. Setter stor pris på det ❤️ 

Problemet er jo at fyren er så "snill og søt" når han skriver til folk, også familiemedlemmer. De syns det er så fint at han fremdeles bryr seg om meg, og dermed glemmer litt av at han er en eks av en grunn.. Var hjemme en tur nå nylig, og fikk da se samtalen mellom han og ene tanta mi, og det gjorde meg skikkelig usikker, kvalm, redd osv.. Har vært en periode på ca 8 uker nå hvor jeg ikke har lagt merke til han, men så kom tante da og viste hva han skrev til henne. Jeg ba henne om å blokke han over alt, og ikke svare han, og gjerne si det til de andre i slekta også (onkel og søskenbarn). Men var først da jeg skjønte at jeg må gjøre noe mer, og dermed kom tanken om besøks- og kontaktforbud. 

Har snakka med mamma i hele kveld, og funnet ut at jeg rett og slett må snakke med politiet om dette for å høre hva de tenker om saken. Satser på at det vil bli en ordning på problemet, for nå er jeg lei.

Gjest Nina1975
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva enn du velger å gjøre, så spar på bevis. Alle meldinger, alle brev, alle blomsterbuketter (altså, bilde av dem eller aller helst et eller annet papir fra blomsterbutikken), noter når du ser ham i nærheten av ditt hjem, tidspunkt for eventuelle telefoner og tidspunkt for når han kontakter venner og familie for å få opplysninger om deg... Det siste innebærer at du MÅ snakke med hele familien og omgangskretsen din om dette og du MÅ få dem til å forstå både at de må avvise ham og at du må få vite at han har tatt kontakt. Du må også få dem til å forstå at de ikke kan eller skal legge ut bilder av eller opplysninger om deg på sosiale medier. Dette inkluderer bilder av eller opplysninger om barnet når det kommer. 

Dette.

Overfor politiet må du komme med konkrete ting å ta han på, dvs alt dette som står over her. Møt opp godt forberedt, slik at du slipper å møte to ganger. Om du ikke får besøksforbud, så kan du jo høre med de om de kan ringe å ta en prat med han. Ofte er det nok.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for respons på tråden, setter pris på det 🙂

Nå er jeg glad for at jeg har tatt vare på alt av meldinger og diverse fra han. Skal organisere bevisene før jeg drar innom politiet i morgen for å høre hva de mener om saken. 

Og må vel snakke med familien ja, men usikker på hvordan jeg skal nå ut til absolutt alle det gjelder. Hadde ikke sett for meg at han skulle kontakte ene tanta mi som jeg aldri snakker med til vanlig. Så vet liksom ikke hvem jeg må informere i slekta, og hvordan jeg skal være sikker på at alle får beskjeden. Som nevnt over, så føler jeg det blir feil å henge ut fyren med å poste et innlegg. Noe jeg derimot skal poste på profilen min er at jeg ikke ønsker at noen andre enn meg selv skal dele noe av mitt liv. Når babyen kommer er det KUN jeg og barnefar som skal legge ut nyheten, og har allerede informert familie og venner om at jeg ikke ønsker at det skal publiseres bilder av mitt barn på internett. Skal man se bilder eller barnet generelt får man komme på besøk. Måtte be bestemor om å fjerne innlegget om at hun endelig skulle bli oldemor. Noe hun syntes var trist, men hun skjønte jo hvorfor. Måtte vise henne hvordan man legger ut innlegg uten at det skal bli offentlig.

Regner med politiet også kanskje har noen tips til hvordan jeg kan nå ut til familien uten at jeg henger noen ut. Er bare så mange tanker som surrer, så vanskelig å sortere alt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nina1975 skrev:

Dette.

Overfor politiet må du komme med konkrete ting å ta han på, dvs alt dette som står over her. Møt opp godt forberedt, slik at du slipper å møte to ganger. Om du ikke får besøksforbud, så kan du jo høre med de om de kan ringe å ta en prat med han. Ofte er det nok.

Takk for respons på tråden, setter pris på det  🙂

Skal høre med politiet i morgen hva de tenker om saken, og hva jeg eventuelt kan gjøre. Og som du sier, det kan kanskje hjelpe at politiet tar seg en alvorsprat med fyren. 

Har heldigvis tatt vare på alt av samtaler, meldingslogger, anropslogger, mailen jeg sendte til blomsterbutikken, og jeg har meldinger fra noen i familien hvor de har nevnt for meg at han tar kontakt og at de ikke vet hva de skal gjøre. Så håper de skjønner hvor slitsomt dette er. 

Skrevet

Fy fader, stakkars deg. Å bli utsatt for dette er jo et mareritt. 

Tenkte bare å foreslå en ting, hva om du oppretter en gruppechat på messenger med alle de du kan komme på at han kan kontakte, hvor du forklarer alt til dem? Da slipper du at det blir offentlig, og du når alle på én gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Meadow skrev:

Fy fader, stakkars deg. Å bli utsatt for dette er jo et mareritt. 

Tenkte bare å foreslå en ting, hva om du oppretter en gruppechat på messenger med alle de du kan komme på at han kan kontakte, hvor du forklarer alt til dem? Da slipper du at det blir offentlig, og du når alle på én gang. 

Ja har tenkt litt på at det kan være en mulighet med gruppechat. Tenker å kontakte politiet først for å høre hva de tenker om saken før jeg snakker med resten av familien. Satser på at det ordner seg til slutt.

Og takk for respons på tråden, setter stor pris på det 🙂

• Liker 1
Skrevet

Oppdater oss gjerne på hvordan det går da, kommer til å tenke på deg! Lykke til i morgen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt meg for å kontakte politiet i morgen for å høre hva de mener om saken. 

Det er den beste avgjørelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...