Gå til innhold

De langsiktige virkningene av Karonasyken ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Myndighetene har satt inn en rekke tiltak for  redusere spredningenav koronaviruset, men lite korleis den enkelte kan forbygge på sin personlige helse , og "bygge opp" sin imunitet så ein står bedre rustet om ein skulle bli smittet, og blir syk.  

Ein stresset person er ein person som kommer under risikogrupper. ?

Ein person som ofte føler deg psykisk / psykisk ustabil / ustlitt ?

Ein du ein person som tenker mer på andre en deg selv ?

Har du noen bekymringer  for hvor langtidsverknadene som går på  økonomiske planlegging, ferieavklinger, dersom koronapandemien vil vedvare til Jul?

Fester du din lit til at en massevaksinering engang før årskiftet 2020/ 2021 ?

Endret av Anonym Bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok

Anonymkode: f7fb2...1ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Hva lurer du på?

Anonymkode: 622ef...df6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir tomt for Coronaøl i butikkene.

Anonymkode: e10ff...6c0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du røyker, slutt.

Hvis du er feit, bli slank.

Hvis du har dårlig kondis, begynn å jogg.

Dette er noe alle bør tenke på, de færreste av oss slipper unna å bli smitta.

Anonymkode: df10a...01a

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva lurer du på?

Hæ!   Lurer på om du ser  noen samanheng mellom  din livstil og immuntiet  ?.   Mange er begymra for lm.a sin økonomiske kvardag dersom kornasyken vedvarer, og  deler du den bekymringen  ?  😀

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Anonym Bruker said:

Hæ!   Lurer på om du ser  noen samanheng mellom  din livstil og immuntiet  ?.   Mange er begymra for lm.a sin økonomiske kvardag dersom kornasyken vedvarer, og  deler du den bekymringen  ?  😀

Skjønner fortsatt ikke? Jeg har ikke hatt korona, så jeg er nok ikke immun nei. Hva er lm.a? Jeg går på AAP, så jeg er konstant bekymret for min økonomiske kvardag.

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du røyker, slutt.

Hvis du er feit, bli slank.

Hvis du har dårlig kondis, begynn å jogg.

Dette er noe alle bør tenke på, de færreste av oss slipper unna å bli smitta.

Anonymkode: df10a...01a

En rekke forbyggende tiltak som forhåpentlegvis kan styrke immunforsvaret , dermed stå  rustet til å møte ein koranasmitte.

Før  julen ringes inn 2020 vil en høy andel av befolkningen forlengst  vert påført smitte, og sykdomsforløpet vil vera avhengi av din psyke / fysikk.      Og det er "ditt " ansvar og ikkje helsemyndighetene 

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner fortsatt ikke? Jeg har ikke hatt korona, så jeg er nok ikke immun nei. Hva er lm.a? Jeg går på AAP, så jeg er konstant bekymret for min økonomiske kvardag.

Ingen er immun mot Korona.     Noen blir veldi syke .   Noen blir knapt syke.   Noen blir så syke at de dør.

At du går på AAP er vel en indikasjon på at du har en helsesvikt og kanskje kommer under risikogruppe, og har svekket immunitet.     Ein person sin psyke / fysikk har ofte synt seg å vera  motstandskraft / medisin om ein person blir raka  av  en sykdom.   

Lurer du farmleis : Så snakk m/ noen som jobber på eit sykehus / helsevesenet.  

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anonym Bruker said:

Ingen er immun mot Korona.     Noen blir veldi syke .   Noen blir knapt syke.   Noen blir så syke at de dør.

At du går på AAP er vel en indikasjon på at du har en helsesvikt og kanskje kommer under risikogruppe, og har svekket immunitet.     Ein person sin psyke / fysikk kan ofte vera motstanskraft / medisin om ein blir råka av en sykdom.  

Jeg forstår fortsatt ingenting.... Melder meg ut av denne tråden

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår fortsatt ingenting.... Melder meg ut av denne tråden

Snakker du om!? Dette er den beste tråden på lenge!

Anonymkode: edbf9...030

• Liker 3
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
4 minutter siden, Anonym Bruker skrev:

At du går på AAP er vel en indikasjon på at du har en helsesvikt  og kanskje svekket immunitet.     Ein person sin psyke / fysikk har ofte synt seg å vera ein person sin   motstandskraft  når ein blir  blir raka  av  en sykdom.   

Lurer du farmleis : Så snakk m/ noen som jobber på eit sykehus / helsevesenet.  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonym Bruker skrev:

Myndighetene har satt inn en rekke tiltak for  redusere spredningenav koronaviruset, men lite korleis den enkelte kan forbygge på sin personlige helse , og "bygge opp" sin imunitet så ein står bedre rustet om ein skulle bli smittet, og blir syk.  

Ein stresset person er ein person som kommer under risikogrupper. ?

Ein person som ofte føler deg psykisk / psykisk ustabil / ustlitt ?

Ein du ein person som tenker mer på andre en deg selv ?

Har du noen bekymringer  for hvor langtidsverknadene som går på  økonomiske planlegging, ferieavklinger, dersom koronapandemien vil vedvare til Jul?

Fester du din lit til at en massevaksinering engang før årskiftet 2020/ 2021 ?

Enig i det du skriver mellom linjene her!

Anonymkode: edbf9...030

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Føler meg idag  privligert , og  takknemlig for at eg er født og oppvokst i Norge, og betryggende at vi her kan   lene oss til eit av verdens beste helsevesen,  uavhengi av økonomisk status, og vi har   velferdsordninger som mange kan missunne oss over. 

I USA koster en karonainnleggelse omlag 30.000 tusen dollar  ( 300 000 nk), og din betalingsevne er  noe av det første de undersøker.   og   er avgjørende for hvilke oppfølgning  behandling ein får.   I mange land  blir ein bare eit nr. i rekken av personer som får påvist smitte, og din immunitet er avgjørende om du overlever eller ikkje.

Endret av Anonym Bruker
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Anonym Bruker skrev:

Føler meg idag  privligert , og  takknemlig for at eg er født og oppvokst i Norge, og betryggende at vi her kan   lene oss til eit av verdens beste helsevesen,  uavhengi av økonomisk status, og vi har   velferdsordninger som mange kan missunne oss over. 

I USA koster en karonainnleggelse omlag 30.000 tusen dollar  ( 300 000 nk), og din betalingsevne er  noe av det første de undersøker.   og   er avgjørende for hvilke oppfølgning  behandling ein får.   I mange land  blir ein bare eit nr. i rekken av personer som får påvist smitte, og din immunitet er avgjørende om du overlever eller ikkje.

Nei, det siste er feil. Ingen har immunitet mot dette viruset om de ikke har hatt covid-19, og forskere er ikke sikre på at noen blir varig immune da heller.

Prisen på innleggelse i USA kommer an på hvilken behandling man behøver, og hvor lenge man må være innlagt. Å bare måtte få oksygen, er billigere enn respirator. Der jeg har lest $30 000, står det også at det kan være både dyrere og billigere, avhengig av sykehus. Og de som har vanlig helseforsikring får ikke nødvendigvis dekket alt. Huff.

Anonymkode: 17368...588

Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det siste er feil. Ingen har immunitet mot dette viruset om de ikke har hatt covid-19, og forskere er ikke sikre på at noen blir varig immune da heller.

Prisen på innleggelse i USA kommer an på hvilken behandling man behøver, og hvor lenge man må være innlagt. Å bare måtte få oksygen, er billigere enn respirator. Der jeg har lest $30 000, står det også at det kan være både dyrere og billigere, avhengig av sykehus. Og de som har vanlig helseforsikring får ikke nødvendigvis dekket alt. Huff.

Anonymkode: 17368...588

I USA har de legesenter ( noe tilsvarende som i Norge)  men privat , og  hvilke dør du går inn der, og hvor raskt du fkan påregne  behandling er heilt avgjørende for hvilke forsikring du har.   Har man en dårleg / rimleg forsikring så blir ein gjerne henvist til ein turnuskandidat eller er student på opplæring.    Mange Norge har og  etterkvart tegnet private helseforsikringer, og de blir prioritert i helsekøen.    Heldigvis  er det fortsatt ikkje slik  i Norge   "enda "   at det er ikkje det  først de spør etter  om ein har  dekning på Visakortet om uhellet inntreffer og ein blir lagt på vent til det økonomiske er klart. 

En konsekvens at mange sykehus er blitt satt på sparebluss i Norge de senere årene er eit resultat av at noen partier ønsker i større grad privatisering / amerikanisering av norsk helsevesen.    Kanskje er dette noe som etterhvert kommer til å bli satt på dagsorden når vi nå har lagt bak oss koronakrisen  

Ingen er i utgangpunktet immun mot Covid-19 viruset, og forskere vet fortsatt usikre på  hvordan dette viruset oppfører seg.        

https://helsenorge.no/sykdom/hud-og-har/helvetesild

Endret av Anonym Bruker
  • Opprett ny...