OPIgirl Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Jeg har i ca en 4 måneders tid hatt kraftig øresus. Jeg hører også pulsslagene. Øresusen og pulsslagene er der konstant. Noen ganger sterkere. Andre ganger svakere. Av og til er susingen så sterk at det grenser til piping. Jeg har også sterkt nedsatt hørsel. Dette er kun på det høyre øret. Jeg hadde det første gangen for ett år siden. Da varte det i en måned før det forsvant. Denne gangen ser det ikke ut til å gå over. Det blir verre ved fysisk aktivitet.Var til lege før jul. Han kikket inn i øret for å se etter voks elle sprukket trommehinne( jeg har hatt det flere ganger), men han fant ikke noe. Jeg skulle bare se det an. Er det noen her som har erfaring med det samme? Hva kan det komme av og finnes det behandling?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Har du sjekket hb, stoffskifte og blodtrykk? Anonymkode: ecf0e...ccd
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #3 Skrevet 16. april 2020 Jeg har hatt øresus siden jeg var ung (er nå 34). Det begynte veldig lavt så kan det skje at det blir værre etterhvert som en blir eldre. Det har litt med nervene og blodtilførselen som er rundt hodet. Når det gjelder deg så kan det være det har en samenheng med at du har nedsatt hørsel. Eneste behandling er at du må lære deg selv å leve med det dvs feks unngå stillhet, høre på musikk..Det er veldig sjelden øresus er grunnet sykdom/svulst o.l men du kan be om å få MR. Gjerne sjekk om du har høyt blodtrykk, mangler jern o.l Jeg får selv høyere opplevelse av øresus om jeg er stresset eller er i fysisk aktivitet. Det som har hjulpet meg er yoga og øvelser med massering av hodet (yoga mot tinnitus, finner videoer i youtube), få nok søvn o.l. Det forsvinner ikke, men det kan roe ned opplevelsen av det. Som nevnt er det bare behandling som kan minke opplevelsen av det, det forsvinner ikke om du først har fått det konstant. Men du kan håpe det blir bedre av seg selv. Generelt har leger i Norge for lite kunnskap om det, så man får lite hjelp. Anonymkode: 9dc8e...2d6
OPIgirl Skrevet 16. april 2020 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sjekket hb, stoffskifte og blodtrykk? Anonymkode: ecf0e...ccd Ja. Jeg har litt høyt blodtrykk til tider. Bruker blodtrykksmedisin. Stoffskiftet er bra. Hva er hb?
OPIgirl Skrevet 16. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt øresus siden jeg var ung (er nå 34). Det begynte veldig lavt så kan det skje at det blir værre etterhvert som en blir eldre. Det har litt med nervene og blodtilførselen som er rundt hodet. Når det gjelder deg så kan det være det har en samenheng med at du har nedsatt hørsel. Eneste behandling er at du må lære deg selv å leve med det dvs feks unngå stillhet, høre på musikk..Det er veldig sjelden øresus er grunnet sykdom/svulst o.l men du kan be om å få MR. Gjerne sjekk om du har høyt blodtrykk, mangler jern o.l Jeg får selv høyere opplevelse av øresus om jeg er stresset eller er i fysisk aktivitet. Det som har hjulpet meg er yoga og øvelser med massering av hodet (yoga mot tinnitus, finner videoer i youtube), få nok søvn o.l. Det forsvinner ikke, men det kan roe ned opplevelsen av det. Som nevnt er det bare behandling som kan minke opplevelsen av det, det forsvinner ikke om du først har fått det konstant. Men du kan håpe det blir bedre av seg selv. Generelt har leger i Norge for lite kunnskap om det, så man får lite hjelp. Anonymkode: 9dc8e...2d6 Takk for svar☺️
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 3 hours ago, OPIgirl said: Stoffskiftet er bra. Hva er hb? HB er hemoglobin Anonymkode: 4540d...a47
OPIgirl Skrevet 16. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: HB er hemoglobin Anonymkode: 4540d...a47 Ok.Tror det er sjekket.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 Søsteren min hadde sånn dunkende øresus. Fant til slutt ut at hun har for høyt trykk i hodet. Anonymkode: e1aa6...6a6
OPIgirl Skrevet 17. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 17. april 2020 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Søsteren min hadde sånn dunkende øresus. Fant til slutt ut at hun har for høyt trykk i hodet. Anonymkode: e1aa6...6a6 Hva ble gjort med det? Hadde hun andre symptomer? Endret 17. april 2020 av OPIgirl
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå