Gå til innhold

Normalt vekttap?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gravid og fødte et barn på starten av fjoråret.. så har gått ned i vekt etter det. 
Før jeg ble gravid veide jeg rundt 57 kg, og rundt slutten av graviditeten ca 75 kg.

Begynte av en eller annen grunn å veie meg i august i fjor, og da veide jeg ca 64 kg. Vekten står nå på 58,5 kg. Er dette et «normalt» vekttap de siste 8 månedene? 
Har i perioder spist litt dårlig.. vært litt deppa i mammaperm. Og er så redd for å være syk og dø fra barnet mitt. 
Noen som vært gravid og kan si noe om vektnedgang etter fødsel?

Takker for svar. 

Anonymkode: 193ec...8d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vekten er jo ikke lavere enn det du veide i utgangspunktet, så hvorfor bekymrer du deg? Eller hvorfor skulle du dødd fra barnet ditt?

Anonymkode: ead00...b18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen skal jo gå tilbake til normal vekt etter graviditet.

Jeg gikk ned 30 kg i løpet av 8 uker etter fødselen, og hadde da bmi på 17. Etterhvert stabiliserte vekten seg, og jeg gikk litt opp igjen og er nå innenfor normalvekt. 

Anonymkode: f161d...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned 12kg 1 1/2 uke etter fødsel. Det var det jeg hadde lagt på meg. 

så jeg skjønner ikke hva du mener med «normalt» vekttap etter fødsel? Alle er forskjellige. Noen mister kg gradvis og andre like etter fødsel. 

Også må du prate med noen om den redselen din. Jeg ble alvorlig syk når barnet mitt var to mndr gammelt, og jeg brukte flere måneder på å gi slipp på den redselen på at noe sånt vil skje igjen.  

Mitt råd er ta tak i problemet nå, hvorfor er du så redd? Har noe skjedd? Altså om du bekymrer deg unødvendig så må du spørre deg selv om du faktisk vil tape mer dyrebar tid med barnet ditt. For det er nettopp det man gjør når man er redd for at noe alvorlig skal skje. Man bruker så mye tid på å bekymre seg at man går glipp av veldig dyrebar tid. 

Du må bare minne deg selv på hva som er viktigst.

Anonymkode: 63e5f...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...