Gå til innhold

Veilederen for barnehagene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis sammen med barna. 

Anonymkode: b9f21...106

Så de ansatte skal ikke ha rett til noen skarve minutter i fred og ro? 

Anonymkode: d1dc5...cb9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spis sammen med barna. 

Anonymkode: b9f21...106

Meg bekjent har ikke regjeringen gått bort fra arbeidsmiljølov

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

"Dere"? Jeg er ikke i jobb i bhg. 

Hjelper dessuten lite så lenge barnehagene må betale. De har ikke midler

Er vel nav som betaler i permitteringsperioden? 

Anonymkode: 1d5d9...0ec

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel nav som betaler i permitteringsperioden? 

Da må evt nav/regjeringen gå ut med denne løsningen først.

Barnehagen kan da ikke bare ta for seg uten å betale for arbeidet 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg bekjent har ikke regjeringen gått bort fra arbeidsmiljølov

Arbeidsmiljøloven stiller ikke krav til matpause «i fred». Vi er da mange byråkrater også som ofte må hive i oss brødskiva på kontoret eller i et møte.

Anonymkode: 30c5c...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsmiljøloven stiller ikke krav til matpause «i fred». Vi er da mange byråkrater også som ofte må hive i oss brødskiva på kontoret eller i et møte.

«Arbeidstaker har rett til minst én pausenår den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Dersom den daglige arbeidstiden er åtte timer eller mer, skal pausene til sammen være minst en halv time.«

Fra arbeidsmiljøloven. 

Anonymkode: f5f95...1bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ved betalt matpause i barnehagene vil åpningstiden reduseres ytterligere. 
Ved ubetalt matpause kan man isåfall klare minst 30 min lengre åpningstid

Anonymkode: 0bdfb...8c0

AnonymBruker
Skrevet

ESA klarte å lande et romfartøy på en komet i bevegelse, millioner av kilometer ute i verdensrommet.

Barnehagesnsatte klarer ikke åpne barnehager, fordi de ikke får spise lunch "i fred". Så da får vi nesten bare legge ned samfunnet, for dette er umulig.

Anonymkode: 9e47f...25c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

«Arbeidstaker har rett til minst én pausenår den daglige arbeidstiden overstiger fem og en halv time. Dersom den daglige arbeidstiden er åtte timer eller mer, skal pausene til sammen være minst en halv time.«

Fra arbeidsmiljøloven. 

Er arbeidstiden til BHG-ansatte over åtte timer? Ikke i min barnehage. Og som jeg skrev: arbeidsmiljøloven sier ikke noe om å få spise i fred.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er arbeidstiden til BHG-ansatte over åtte timer? Ikke i min barnehage. Og som jeg skrev: arbeidsmiljøloven sier ikke noe om å få spise i fred.

Du henger deg opp i ordet «spise». 
Rett på pause har de ja. De jobber vel mer enn fem og en halv time? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ESA klarte å lande et romfartøy på en komet i bevegelse, millioner av kilometer ute i verdensrommet.

Barnehagesnsatte klarer ikke åpne barnehager, fordi de ikke får spise lunch "i fred". Så da får vi nesten bare legge ned samfunnet, for dette er umulig.

En på kg skriver dette, og du tenker det gjelder for alle landets barnehager? 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er heller regelen enn unntaket vil jeg si... 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣🤣🤣 Så sant så sant. Deilig å være permittert, tenker jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

AML setter krav til pause når man arbeider 8 timer. 

Så enten må de få pause, med da flere ansatte for å dekke opp kohortene, eller så må bhg være åpen i 5,5 timer uten pause. 

Your choise

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehageansatte har sluttet å finne seg i å få betalt i kysser og klemmer.  

Dette er summen av flere år med underbemamning og for høye krav. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette skal gå greit og er ikke bekymret. Hvorfor problematisere så mye? Tror mye bunner i usikkerhet og lite kunnskap. De barnehageansatte må være kreative og kanskje sette inn mer arbeidskraft hvilket er bra for å holde hjulene i samfunnet i gang. Corona vil ikke forsvinne og flere vil bli smittet, men med en gradvis åpning vil ikke helsevesenet overbelastes. «Trøkket» på sykehusene har vært mindre enn fryktet og mange avdelinger har hatt lite å gjøre. Nå er rutinene satt og man kan fort øke sykehusenes beredskap. Det er også mye som tyder på at barn ikke er smittespredere. Viruset vil aldri forsvinne jfr meslingevirus, men man vil begrense smittebyrden betydelig når en vaksine er klar om 6-12 mnd? 

Igjen, hvorfor mener dere så mye når dere ikke har peiling???

"Sett inn flere ressurser", altså har du ikke informasjon nok burde du ikke uttale deg. Vi får ikke flere ressurser. Vi får ikke flere steder å være. Alt er begrenset, men vi får retningslinjer som om vi velger det selv. Hallo!?? Vi gjør ikke det! Jeg vil alene ha ansvaret for 6 2-4åringer. Jeg vil alene ha ansvaret for å ha et pedagogisk opplegg, være sovevakt for de minste, aktivisere de eldste, skifte bleie og gå på do (når hele gruppa er ute hele dagen og vi ikke skal inn med hele gruppa og helst ikke bruke samme toalett så går det jo ikke!?).

Er du bare yte etter å provosere? Hadde du klart det? Jeg leser hvert år i flere tråder enn jeg kan telle på KG at folk ikke orker to tette barn. De skjønner ikke at folk orker flere enn to barn osv. Det hele er ganske overførbart til barnehagene, vi har ikke mer enn to armer og ett hode vi heller. Men takk for at du tror jeg er et supermenneske, det er jo faktisk litt hyggelig.

Anonymkode: 0dbde...3d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å heng deg opp i de som maser om pause, hør hvilke utfordringer vi faktisk har.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, hvorfor mener dere så mye når dere ikke har peiling???

"Sett inn flere ressurser", altså har du ikke informasjon nok burde du ikke uttale deg. Vi får ikke flere ressurser. Vi får ikke flere steder å være. Alt er begrenset, men vi får retningslinjer som om vi velger det selv. Hallo!?? Vi gjør ikke det! Jeg vil alene ha ansvaret for 6 2-4åringer. Jeg vil alene ha ansvaret for å ha et pedagogisk opplegg, være sovevakt for de minste, aktivisere de eldste, skifte bleie og gå på do (når hele gruppa er ute hele dagen og vi ikke skal inn med hele gruppa og helst ikke bruke samme toalett så går det jo ikke!?).

Er du bare yte etter å provosere? Hadde du klart det? Jeg leser hvert år i flere tråder enn jeg kan telle på KG at folk ikke orker to tette barn. De skjønner ikke at folk orker flere enn to barn osv. Det hele er ganske overførbart til barnehagene, vi har ikke mer enn to armer og ett hode vi heller. Men takk for at du tror jeg er et supermenneske, det er jo faktisk litt hyggelig.

Jeg tror egentlig at du klarer det ganske fint til tross for at du ikke ser muligheter, drikker Pepsi Max og er overvektig. Hvorfor tror du ikke jeg har peiling? 

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ute hvor da? Jeg er ikke så komfortabel med at én voksen - som fort er en assistent eller vikar - skal ut på tur med seks viltre fireåringer.

Hvorfor er du ikke komfortabel med at en assistent gjør det?

Anonymkode: e49e0...4f2

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved betalt matpause i barnehagene vil åpningstiden reduseres ytterligere. 
Ved ubetalt matpause kan man isåfall klare minst 30 min lengre åpningstid

Anonymkode: 0bdfb...8c0

Man har nok betalte pauser i barnehage. Det har vi innen helse. Vi har ingen 30 min fastsatt, tar tid der det måtte passe. For pasientene trenger oss når de trenger oss, ikke etter en 30 minutter pause. Har man en ikke betalt pause, kan man dra bortifra arbeidsplasen. Som å kjøre i butikken, gå en lang tur utenfor jobb. Det ser jeg for meg barnehageansatte ikke har mulighet til. Ergo går jeg utiftra de alt har betalt pauser. 

Anonymkode: f5a68...041

• Liker 1
  • Opprett ny...