AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #101 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slutt å vær så negative da. Dette ordner seg. Møt opp på jobb og gjør det beste dere kan og det er bra nok. Anonymkode: e88d4...766 Vi er allerede forberedt på tilbudet til elevene blir dårligere når skolen starter, og at «åpent» betyr en totalt annen skolehverdag enn vanlig. Både mtp det faglige, det sosiale, antall dager og timer. Alle elevene er neppe ordentlig på plass igjen før til høsten. Det jeg «gleder» meg til er at alle skal klage på tilbudet. Og ja, vi skal ha planleggingstid. Anonymkode: 0843a...5c7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #102 Skrevet 15. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at retningslinjene ikke endrer noenting. Barna vil komme tilbake til nøyaktig samme bhghverdagen som før. Ingentkng er praktisk gjennomførbart Anonymkode: d1dc5...cb9 Joda🙂 jeg gleder meg faktisk nå. Syns at retningslinjene virket ganske ok. Vi skal være mye ute( er vanligvis mye ute, men blir kanskje enda mer ute nå) tror noen av barna kan ha godt av å være i en mindre gruppe også. Anonymkode: 18885...d31 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #103 Skrevet 15. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har heldigvis mulighet til å være enten foran barnehagen, bak barnehagen eller oppi skogen (men man kan jo ikke gå på tur alene dit) er 110 barn om alle dukker opp så det må et system til for å sikre færrest mulig grupper sammen. Det hjelper jo ekstremt om vi kan ha åpent 7,5 time, da er jo alle på jobb samtidig. Får se hva kommunen bestemmer! Anonymkode: ea151...13d Herlighet. Alle disse rettighetene hele tiden. Er det ikke på tide at dere også må stå på litt ekstra i denne tiden? Nå har vi veldig mange jobbet overtid både ved beordring og ikke. Stått i tøffe vanskelige situasjoner både psykisk og fysisk. Vi står jo på så mye man kan til alle døgnets tider. Det er vel innafor at dere jobber lenger enn 7,5 framover? Nå har det sikkert blitt noen ekstra timer fri den siste tiden også som kan brukes til jobb eller? (Ja jeg vet mange har jobbet også) Anonymkode: 3c465...bb4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #104 Skrevet 15. april 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo nå det krevende arbeidet starter, nemlig å finne lokale løsninger og organisere så godt man kan for å følge denne veilederen. Stakkars styrerne som skal organisere dette ut ifra slike virkelighetsfjerne visjoner. Anonymkode: 39d1c...b7d Forhåpentligvis er det såpass mange som velger å holde barna sine hjemme at det er gjennomførbart med de barna som faktisk er tilstede. Jeg som er hjemme i permisjon føler ikke at jeg kan sende eldstemann i barnehagen. Anonymkode: 051d4...ad9 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #105 Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forhåpentligvis er det såpass mange som velger å holde barna sine hjemme at det er gjennomførbart med de barna som faktisk er tilstede. Jeg som er hjemme i permisjon føler ikke at jeg kan sende eldstemann i barnehagen. Anonymkode: 051d4...ad9 I barnehagen hos oss tok vi ringerunde til alle foreldre i dag for å forhøre oss om hvem som tenker å benytte seg av barnehagen igjen fra mandag av. 65 av 70 barn har etter planen tenkt å komme på mandag. Da planlegger vi åpning for 65 barn også 🙂 Anonymkode: 5a7e3...75f 2
Helgeline Skrevet 15. april 2020 #106 Skrevet 15. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke til å fjerne sitering..... det jeg vil si er bare at hvis man skal dømme etter en del kommentarfelt på fb er det veldig mange som kommer til å holde barna hjemme. Dette går nok helt fint! Og vær så snill: Ordet er kohort. Ikke kahort, kahot og definitivt ikke kahout, som noen skrev i en annen tråd. Ordet kommer fra militæret, det var en underavdeling i en romersk legion med 480 infanterisoldater. Apropos; Tror vi alle må ta frem vår indre soldat i disse tider, uansett yrke og ståsted. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #107 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, Helgeline skrev: 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke til å fjerne sitering..... det jeg vil si er bare at hvis man skal dømme etter en del kommentarfelt på fb er det veldig mange som kommer til å holde barna hjemme. Dette går nok helt fint! Og vær så snill: Ordet er kohort. Ikke kahort, kahot og definitivt ikke kahout, som noen skrev i en annen tråd. Ordet kommer fra militæret, det var en underavdeling i en romersk legion med 480 infanterisoldater. Apropos; Tror vi alle må ta frem vår indre soldat i disse tider, uansett yrke og ståsted. Som eg skrev over; vi har ringt alle foreldre i barnehagen i dag og forhørt oss om deres plan for neste uke. 65 av 70 barn kommer på mandag. Så er nok færre enn vi tror som kommer til å holde barna sine hjemme. Anonymkode: 5a7e3...75f 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #108 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som eg skrev over; vi har ringt alle foreldre i barnehagen i dag og forhørt oss om deres plan for neste uke. 65 av 70 barn kommer på mandag. Så er nok færre enn vi tror som kommer til å holde barna sine hjemme. Anonymkode: 5a7e3...75f Hvilken landsdel er det? Tror nok flere holder hjemme i Oslo og Viken enn resten av landet 😊 Anonymkode: 55976...2d8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #109 Skrevet 15. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda🙂 jeg gleder meg faktisk nå. Syns at retningslinjene virket ganske ok. Vi skal være mye ute( er vanligvis mye ute, men blir kanskje enda mer ute nå) tror noen av barna kan ha godt av å være i en mindre gruppe også. Anonymkode: 18885...d31 Jeg tenker også at for barn, eksempelvis min sønn, får mer ut av å være i en mindre gruppe enn i store samlinger. Det å være mer ute er jo også fint. Er så glad du tenker slik du gjør og ser det positive i situasjonen. Tusen takk:) Anonymkode: c468c...1cb
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #110 Skrevet 15. april 2020 Det gjelder å være løsningsorientert. Om jeg må på do, ordner det seg om vi er to kohorter sammen. Klart man må prøve å "holde seg" , vi har dog en ansatt med haste-må-på-do, så denne må vi organisere i en kohort uten de minste barna. Det er også mulig å organisere barnegruppene annerledes enn til vanlig - f.eks noen små og noen store der det er mulig. Trygghet er selvsagt viktig, men såpass kjenner vi barna nå at vi kan planlegge gruppene ut fra barnas (og de voksnes) forutsetninger. Plantid blir det fint lite av nå framover, all den tid barnehagetilbudet er innskrenket. Blir det redusert åpningstid, blir tiden uten barn brukt til å planlegge og evaluere. Vi må regne med å prøve og feile litt nå i starten. Om klærne kan vaskes på 60 grader for oss voksne er vel det minste problemet? Selv bruker jeg ikke finklær på jobb. Maling, makrell i tomat, snørr og alt det der er ikke så forenlig med penklær 😄 Det jeg tror blir den største utfordringen er nok voksne og nok plass. En ansatt skal ta i mot barna ute, da er en voksen sammen med to kohorter i mellomtiden (de kan jo selvsagt være ute de også - men ikke samtidig som resten av barnehagen), pauser og soving, hjelp på do o.l. Når terskelen for å være (eller gå ) hjemme med milde luftveissymptomer er så lav kan det fort bli manko på voksne. I min barnehage tror jeg det kan bli utfordrende med avstand og plass til å være få barn samme sted, men med god planlegging og organisering tror jeg vi skal få det noenlunde greit til Også er vi jo kommet til en fin ute - årstid! Gleder meg faktisk til endelig å få delt barna inn i smågrupper. Det har vært mitt hjertebarn lenge! Ikke hele dagen, hver dag da, men spennende å se hvordan alt funker i praksis Jeg tror heller ikke at det kommer til å bli fulle barnegrupper de første ukene. Anonymkode: 3f646...3c2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #111 Skrevet 15. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er allerede forberedt på tilbudet til elevene blir dårligere når skolen starter, og at «åpent» betyr en totalt annen skolehverdag enn vanlig. Både mtp det faglige, det sosiale, antall dager og timer. Alle elevene er neppe ordentlig på plass igjen før til høsten. Det jeg «gleder» meg til er at alle skal klage på tilbudet. Og ja, vi skal ha planleggingstid. Anonymkode: 0843a...5c7 Tilbudet på skolen er mye bedre enn det tilbudet mange elever har hjemme nå. Hvorfor så negative da? Det er jo ingen lærere eller bhg ansatte som er motivert for å starte igjen. Hvertfall ikke på KG 😂 Anonymkode: e88d4...766
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #112 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tilbudet på skolen er mye bedre enn det tilbudet mange elever har hjemme nå. Hvorfor så negative da? Det er jo ingen lærere eller bhg ansatte som er motivert for å starte igjen. Hvertfall ikke på KG 😂 Anonymkode: e88d4...766 Nei. For elevene vi har, så vil tilbudet de får når skolen åpner bli dårligere enn tilbudet de får nå. Det er bare realiteten. Vi skjønner omrisset av det som kommer i stor nok grad til at vi er i gang med å planlegge, og det er ikke noe å rope hurra for. Anonymkode: 0843a...5c7 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #113 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. For elevene vi har, så vil tilbudet de får når skolen åpner bli dårligere enn tilbudet de får nå. Det er bare realiteten. Vi skjønner omrisset av det som kommer i stor nok grad til at vi er i gang med å planlegge, og det er ikke noe å rope hurra for. Anonymkode: 0843a...5c7 Nei selvfølgelig roper ikke dere hurra i disse tider 😂 hva med elevene som ikke får oppfølging hjemme? Vil ikke de få et bedre tilbud på skolen? Godt at dere er i gang med å planlegge så elevene får en best mulig tilbud når dere er tilbake. Anonymkode: e88d4...766
morgenkåpedyret Skrevet 15. april 2020 #114 Skrevet 15. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken landsdel er det? Tror nok flere holder hjemme i Oslo og Viken enn resten av landet 😊 Anonymkode: 55976...2d8 Bergen
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #115 Skrevet 15. april 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å vær så negative da. Dette ordner seg. Møt opp på jobb og gjør det beste dere kan og det er bra nok. Anonymkode: e88d4...766 Orker faktisk ikke sånne holdninger lenger! Det ET en grunn til å være negative. Noen kontorrotter har bestemt noe urealistisk, men det er vi som skal holde på med dette. Det er ikke alltid bare greit å brette opp ermene og sette i gang. Anonymkode: 86c3d...d64 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #116 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei selvfølgelig roper ikke dere hurra i disse tider 😂 hva med elevene som ikke får oppfølging hjemme? Vil ikke de få et bedre tilbud på skolen? Godt at dere er i gang med å planlegge så elevene får en best mulig tilbud når dere er tilbake. Anonymkode: e88d4...766 Vi belager oss ikke på oppfølging hjemme, faglig oppfølging er vår jobb. Og de som er spesielt sårbare har et eget tilbud på skolen. Dette forsvinner naturlig nok når forskjellige trinn skal ut og inn på forskjellige dager og tidspunkt. Da forsvinner også mye av vår mulighet til å være tilgjengelig for oppfølging for de som er hjemme. Og noen vil være hjemme, for alle elevene under samme tak før høsten er fullstendig uaktuelt ved vår skole. Det sosiale kommer også til å strammes inn kraftig, mtp begrensninger på gruppestørrelse og faste grupper. Det samme gjør elevenes frihet. Vi lærerne blir også mindre tilgjengelig, fordi vi skal være minst mulig på bygget. Vi sitter nemlig for tett på kontorene våre. Så vi belager oss på å komme til det vi må ta, for så å dra igjen. Møter og lignende gjennomføres nok i hovedsak digitalt. Som igjen betyr mindre tid til å slå av en prat med en elev som har det kjipt, eller være tilgjengelig for stort og smått. Fag som går på tvers av faste grupper kan bli interessant å skulle gjennomføre, det samme vil det bli hvordan vi skal løse kabalen med lærere som har timer på flere trinn. Dette kan du sette opp mot et tilbud som både elever og foreldre er fornøyd med, hvor vi faktisk er tilgjengelig for elevene hele dagen og alle fag går som planlagt. Så joda, det er bare å glede seg. 🙂 Anonymkode: 0843a...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #117 Skrevet 15. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Orker faktisk ikke sånne holdninger lenger! Det ET en grunn til å være negative. Noen kontorrotter har bestemt noe urealistisk, men det er vi som skal holde på med dette. Det er ikke alltid bare greit å brette opp ermene og sette i gang. Anonymkode: 86c3d...d64 Enig. Jeg gleder meg til en del av de som nå kjefter fordi man er negativ eller ber oss være positive, skal klage på tilbudet når det faktisk kommer. Det handler ikke om å være positiv eller negativ, men om å forstå konsekvensene av rammene vi nå får. Og de er ikke spesielt enkle å jobbe med. Anonymkode: 0843a...5c7 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #118 Skrevet 15. april 2020 Jeg har ikke klær som kan vaskes på 60 grader, og ikke økonomi til å kjøpe det heller. Hva gjør man da? I tillegg står det at barn kan gå i bhg selv om foreldre har luftveisinfeksjon så lenge det ikke er påvist corona? Hvordan blir det påvist corona når de nekter å teste noen bortsett fra risikogrupper og helsearbeidere? Da kan jo teknisk sett foreldre ha corona og barn dra i bhg å være stille smittere Anonymkode: 820f3...6ae 8
Isola2 Skrevet 15. april 2020 #119 Skrevet 15. april 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken landsdel er det? Tror nok flere holder hjemme i Oslo og Viken enn resten av landet 😊 Anonymkode: 55976...2d8 Absolutt ikke..hos oss kommer 80%...(sentralt i Oslo) 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #120 Skrevet 15. april 2020 Leste forresten det hadde vært en rettssak der de hadde overholdt alle retningslinjer som 2 meter avstand osv. Likevel hadde alle i rommet blitt coronasmittet bortsett fra en. Lurer på hvordan de mener det er forsvarlig med åpen barnehage Anonymkode: 820f3...6ae 3
Fremhevede innlegg