AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #61 Skrevet 15. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her vaskes all bomull som t skjorter, topper, pysjamas på 60 grader. Det meste av bomullsbodyer og vannlige bukser for barnet vaskes også på 60 grader. Kjøpt på cubus, hm, brukt osv. Ingen problem. Krymper litt, men ikke mye. Så sender minsten i bomull bare. Været begynner å bedre seg så det bør gå greit med en dress over ute. Anonymkode: 3723f...9cc 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joggedress hver dag 😀 Anonymkode: 30c5c...420 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeans og tshirt. Anonymkode: 4e2f7...9d8 Takk for tips! Ser ut som det heldigvis er de mest behagelige plaggene som kan vaskes på den temperaturen, så da er det, comfy jobbantrekk, kanskje én positiv ting ut av disse rare korona-tidene. Anonymkode: 8c609...81f 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #62 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Ser ut som det heldigvis er de mest behagelige plaggene som kan vaskes på den temperaturen, så da er det, comfy jobbantrekk, kanskje én positiv ting ut av disse rare korona-tidene. Anonymkode: 8c609...81f Jeg skal definitivt stille opp i pysjamas. Anonymkode: 39d1c...b7d 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #63 Skrevet 15. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du går ikke i lunsjen - som alle oss andre. 😂 Anonymkode: 4e2f7...9d8 Hvis jeg jeg rekker å spise lunsj så prioriterer jeg å gå på do også. Men ikke hver dag man rekker lunsj desverre 😂 Anonymkode: e88d4...766 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #64 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvis vi får lov til å være 2 team sammen... Anonymkode: 86c3d...d64 Det stod at to kohorter kan "samarbeide" for praktisk gjennomføring. Feks måltider, så vil anta at de to voksne kan (i korte perioder) holde oppsyn med to grupper. Anonymkode: d0351...bca
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #65 Skrevet 15. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeans og tshirt. Anonymkode: 4e2f7...9d8 Det meste av dagens jeans og t-shirts tåler ikke 60 graders vask. Bommull tåler det, men de aller fleste plagg er blandingsprodukter og inneholder noe strech og sømmer som ikke tåler så varm temperatur. Anonymkode: 39d1c...b7d 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #66 Skrevet 15. april 2020 Skal man følge vanlige åpningstider i min bhg, 6.45-17, vil sistemann komme kl 9.30 og førstemann gå kl 13.30. Hvordan skal dette gjennomføres rent praktisk? Barnehager har skyhøyt fravær, ofte uten vikar. Hvem skal ta over kahorten ved sykdom? Hvordan skal man gjennomføre plantid for pedagoger (4 timer i uka)? Hvordan skal man organisere bleieskift? At 1 person må sitte igjen alene med 5 barn under 3 år er ikke forsvarlig Dette har vi barnehageanaatte advart mot i ALLE tråder, men fått nedlatende svar om at "vi er bare barnehagetanter som nekter å høre på smitteverneksperter". Øvrige tiltak som er presentert gjør vi allerede. Anonymkode: d1dc5...cb9 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #67 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal man følge vanlige åpningstider i min bhg, 6.45-17, vil sistemann komme kl 9.30 og førstemann gå kl 13.30. Hvordan skal dette gjennomføres rent praktisk? Barnehager har skyhøyt fravær, ofte uten vikar. Hvem skal ta over kahorten ved sykdom? Hvordan skal man gjennomføre plantid for pedagoger (4 timer i uka)? Hvordan skal man organisere bleieskift? At 1 person må sitte igjen alene med 5 barn under 3 år er ikke forsvarlig Dette har vi barnehageanaatte advart mot i ALLE tråder, men fått nedlatende svar om at "vi er bare barnehagetanter som nekter å høre på smitteverneksperter". Øvrige tiltak som er presentert gjør vi allerede. Anonymkode: d1dc5...cb9 Her skal hverken ped.ledere eller fagarbeidere/assistenter ha plantid de neste ukene, alle har jo fått mye hjemmekontor(selv de som har jobba fysisk i barnehagen) Anonymkode: ea151...13d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #68 Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kunne stått mer om åpningstider, størrelse på barnegrupper osv? Det er jo nå det krevende arbeidet starter, nemlig å finne lokale løsninger og organisere så godt man kan for å følge denne veilederen. Stakkars styrerne som skal organisere dette ut ifra slike virkelighetsfjerne visjoner. Anonymkode: 39d1c...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #69 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal man følge vanlige åpningstider i min bhg, 6.45-17, vil sistemann komme kl 9.30 og førstemann gå kl 13.30. Hvordan skal dette gjennomføres rent praktisk? Barnehager har skyhøyt fravær, ofte uten vikar. Hvem skal ta over kahorten ved sykdom? Hvordan skal man gjennomføre plantid for pedagoger (4 timer i uka)? Hvordan skal man organisere bleieskift? At 1 person må sitte igjen alene med 5 barn under 3 år er ikke forsvarlig Dette har vi barnehageanaatte advart mot i ALLE tråder, men fått nedlatende svar om at "vi er bare barnehagetanter som nekter å høre på smitteverneksperter". Øvrige tiltak som er presentert gjør vi allerede. Anonymkode: d1dc5...cb9 Det er ingen som bryr seg om at ikke disse tiltakene kan gjennomføres 100%. Man må bare gjøre det beste ut av situasjonen som man pleier og så får veilederen være en målsetning man når dersom det er mulig. Anonymkode: 39d1c...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #70 Skrevet 15. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod at to kohorter kan "samarbeide" for praktisk gjennomføring. Feks måltider, så vil anta at de to voksne kan (i korte perioder) holde oppsyn med to grupper. Anonymkode: d0351...bca Og så kan disse kahortenes sammensetning endres ukentlig. Er det innafor? Da vil jo alle barn ha vært i kontakt med hverandre innen 14 dager. Anonymkode: 39d1c...b7d 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #71 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som bryr seg om at ikke disse tiltakene kan gjennomføres 100%. Man må bare gjøre det beste ut av situasjonen som man pleier og så får veilederen være en målsetning man når dersom det er mulig. Anonymkode: 39d1c...b7d Enig. Selv jobber jeg i helsevesenet og vi klarer ikke å overholde alle retningslinjene 100% som er satt. Da blir jobben umulig. Man må bare gjøre det beste ut av det. Det samme gjelder for bhg ansatte. Dere gjør så godt dere kan. Om noen uker vil dere se at dere får til meste går ganske bra og at verden ikke gikk under. Må jo innrømme selv at jeg var meget stresset over å komme tilbake på jobb fra 1 års permisjon og rett inn i coronakaos med smitte blant flere ansatte. Men det har gått veldig fint. Man vender seg til at ting er litt utenfor normalen. Anonymkode: e88d4...766 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #72 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Enig. Selv jobber jeg i helsevesenet og vi klarer ikke å overholde alle retningslinjene 100% som er satt. Da blir jobben umulig. Man må bare gjøre det beste ut av det. Det samme gjelder for bhg ansatte. Dere gjør så godt dere kan. Om noen uker vil dere se at dere får til meste går ganske bra og at verden ikke gikk under. Må jo innrømme selv at jeg var meget stresset over å komme tilbake på jobb fra 1 års permisjon og rett inn i coronakaos med smitte blant flere ansatte. Men det har gått veldig fint. Man vender seg til at ting er litt utenfor normalen. Anonymkode: e88d4...766 Problemet er at retningslinjene ikke endrer noenting. Barna vil komme tilbake til nøyaktig samme bhghverdagen som før. Ingentkng er praktisk gjennomførbart Anonymkode: d1dc5...cb9 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #73 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at retningslinjene ikke endrer noenting. Barna vil komme tilbake til nøyaktig samme bhghverdagen som før. Ingentkng er praktisk gjennomførbart Anonymkode: d1dc5...cb9 Men skal de endre noe, eller er målet å skape en følelse av trygghet? Anonymkode: 39d1c...b7d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #74 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er at retningslinjene ikke endrer noenting. Barna vil komme tilbake til nøyaktig samme bhghverdagen som før. Ingentkng er praktisk gjennomførbart Anonymkode: d1dc5...cb9 Men hva trodde du da? Der jeg jobber er vi 25 sykepleiere som må dele vaktrom og vi jobber på spreng. Vi har 20 leger som også er inn og ut av vaktrommet vårt. Vi har en haug med pasienter vi prøver å fordele utover venterommene. Vi har en barneavdeling hvor vi skal behandle alt fra premature til viltre 4 åringer. Vi gjør det vi kan for at ting skal være tryggest mulig. Mellom pasientbehandlinger springer vi rundt minst en gang i timer å spriter alle flater pasienter kan ha tatt på. Jeg forstår at det er frustrerende men du må vite at det er ikke noe lettere for andre yrkesgrupper. Vi har også utfordringer og synes det er leit at vi ikke klarer å gi pasientene et 100% trygt miljø. Men de kommer uansett til timene sine. Noen barn er alvorlige syke og foreldre må ta sjansen for barnet trenger behandling. Jeg kan ikke love den bekymrede moren til et kreftbarn at alle på avdelingen er coronafrie. Fordelen deres er at dere jobber med friske barn. Barna med underliggende sykdommer holdes hjemme fra bhg. Anonymkode: e88d4...766 15
Alvario Skrevet 15. april 2020 #75 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hva trodde du da? Der jeg jobber er vi 25 sykepleiere som må dele vaktrom og vi jobber på spreng. Vi har 20 leger som også er inn og ut av vaktrommet vårt. Vi har en haug med pasienter vi prøver å fordele utover venterommene. Vi har en barneavdeling hvor vi skal behandle alt fra premature til viltre 4 åringer. Vi gjør det vi kan for at ting skal være tryggest mulig. Mellom pasientbehandlinger springer vi rundt minst en gang i timer å spriter alle flater pasienter kan ha tatt på. Jeg forstår at det er frustrerende men du må vite at det er ikke noe lettere for andre yrkesgrupper. Vi har også utfordringer og synes det er leit at vi ikke klarer å gi pasientene et 100% trygt miljø. Men de kommer uansett til timene sine. Noen barn er alvorlige syke og foreldre må ta sjansen for barnet trenger behandling. Jeg kan ikke love den bekymrede moren til et kreftbarn at alle på avdelingen er coronafrie. Fordelen deres er at dere jobber med friske barn. Barna med underliggende sykdommer holdes hjemme fra bhg. Anonymkode: e88d4...766 Veldig enig 👏 2
Drizzt Skrevet 15. april 2020 #76 Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åpningstider blir opp til barnehagene. Men kjenner man dem rett så kjører de på som vanlig. Noe annet hadde jo foreldrene klikket av. Størrelse på barnegrupper står det om i delen om "kohorter". Les det selv. Anonymkode: 435a1...605 Nei, jeg tror ikke det blir vanlig åpningstid. Husk at det blir samme voksen på samme gruppe barn. Dvs innen en vakt. Jeg tipper mellomvakta fra 8 til 15. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #77 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, Drizzt skrev: Nei, jeg tror ikke det blir vanlig åpningstid. Husk at det blir samme voksen på samme gruppe barn. Dvs innen en vakt. Jeg tipper mellomvakta fra 8 til 15. Åpningstider bestemmes selv av barnehager. Hvor mange private barnehager som kjemper om foreldrene, kommer til å fire på åpningstidene, tror du? Anonymkode: d1dc5...cb9 1
Djækklåsst Skrevet 15. april 2020 #78 Skrevet 15. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som bryr seg om at ikke disse tiltakene kan gjennomføres 100%. Man må bare gjøre det beste ut av situasjonen som man pleier og så får veilederen være en målsetning man når dersom det er mulig. Anonymkode: 39d1c...b7d Korrekt. Det er snakk om å begrense smitte, og gjennomføres anbefalingene i all hovedsak så er det godt nok, ingen krise om man noen dager må ha fire barn i noen av gruppene i stedet for tre, for eksempel. 2
Drizzt Skrevet 15. april 2020 #79 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åpningstider bestemmes selv av barnehager. Hvor mange private barnehager som kjemper om foreldrene, kommer til å fire på åpningstidene, tror du? Anonymkode: d1dc5...cb9 Jeg tror at hvis man skal følge anbefalingene 1 fast voksen per gruppe barn, så må det være i løpet av en vakt. Ingen jobber fra åpningstid til stengetid, det er forskjellige vakter. Så det blir åpningstid innen samme vakt. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #80 Skrevet 15. april 2020 Vår bhg har varslet 7,5 timers åpningstid. Jeg forstår at det må bli sånn, men håper virkelig ikke det varer for lenge! Hvordan skal jeg få jobbet 8 timer + en times reisevei når bhg er har redusert åpningstid? Og når bhg er åpen er det ikke lenger legitimt å kreve hjemmekontor. Det blir mye ubetalt fri her... Pluss på at de kommer til å bli sendt hjem et par dager hver gang de snufser, hoster eller nyser..? Skal vi forresten betale fullt når de ikke tilbyr en like god løsning? Anonymkode: cf678...9c9 4
Fremhevede innlegg