AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Lille på 5 mnd biter med gommene i puppen under amming. Det er så grusomt vondt! Har ikke noe å si hvor/når vi ammer, tid på døgnet, trøtt/våken eller lignende. Plutselig så hogger han til, og nekter å slippe. Må bruke makt med fingrene for å åpne grepet! Skjer ikke hver gang, men ofte. Jeg gruer meg nesten like mye til å amme nå som jeg gjorde de første ukene hvor jeg var så supersår. Jeg tror kanskje han får tenner snart og jeg gruer meg som en hund!! Hvordan få slutt på det? Ser det står på nettet at jeg ikke må gi oppmerksomhet for det, men det er så grusomt vondt at jeg hyler til - noe ungen selvsagt synes er hysterisk morsomt 🙄 Pakker alltid bort puppen når han gjør det, enten han er ferdig eller ikke, men virker ikke som han tar hintet. Råd? Hvis ikke dette blir bedre ganske umiddelbart er ammingen over for vår del altså.. Anonymkode: 1614b...d4a
Anjatapinjata Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Tar han flaske da? Kan jo evt pumpe å gi flaske, evt mme. Mini bet meg noen ganger rett før tann utbrudd her også. Ene gangen i mørket i senga, presser lillefingeren inn fra siden mellom gommene da slipper dem taket, men siden det var mørkt stakk jeg han i kinnet å da gråt han å slutta med biting etterpå. Han har bitt noen få ganger etter han fikk to tenner også men heldigvis sjelden. Men det er grusomt vondt, så jeg vet ikke om jeg hadde orket å amme mer om han bet ofte 😩 men lillefingeren inn på siden å mellom gommene så skal baby hvertfall slippe taket 😊
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 10 minutter siden, Anjatapinjata skrev: Tar han flaske da? Kan jo evt pumpe å gi flaske, evt mme. Mini bet meg noen ganger rett før tann utbrudd her også. Ene gangen i mørket i senga, presser lillefingeren inn fra siden mellom gommene da slipper dem taket, men siden det var mørkt stakk jeg han i kinnet å da gråt han å slutta med biting etterpå. Han har bitt noen få ganger etter han fikk to tenner også men heldigvis sjelden. Men det er grusomt vondt, så jeg vet ikke om jeg hadde orket å amme mer om han bet ofte 😩 men lillefingeren inn på siden å mellom gommene så skal baby hvertfall slippe taket 😊 Nei.. Eller, han tar flaske med vann, men ikke med melk 😩 Men slutter jeg å amme og han ikke får pupp, må han vel ta den til slutt? Unger sulter vel ikke ihjel når de har tilbud om flaske eller? Nei jeg vet ikke om jeg orker mer jeg heller, særlig ikke om det kommer tenner snart og han skal fortsette... Amming for oss var ekstremt smertefullt frem til han var 2,5 mnd. Nå gikk det fint frem til bitingen begynte. Så jeg er mildt sagt lei av å ha vondt i puppene, kjenner terskelen for ammeslutt er ganske så lav 😳 Jeg stikker også fingeren mellom, men jeg må liksom «bryte» opp grepet - lirking gjør bare at han biter hardere av en eller annen grunn 😩 Anonymkode: 1614b...d4a
Anjatapinjata Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Hmmm. Kan far prøve å gi flaske med melk da? At du evt drar ut litt? Her tok ikke baby flaske før jeg begynte å jobbe å pappan var alene med han, da tok han den med en gang😅 evt kan du jo prøve brystskjold? Har ikke erfaring med det selv men vet de som sliter med såre bryst osv bruker det😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå