Gå til innhold

Flere som drikker mer alkohol nå?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke har jobb eller skole, eller sitter i karantene - er det flere som tar både en og to øl mer per dag enn ellers ? Evt annen alkohol ? 

Anonymkode: c5cc8...dbe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør hvertfall det:/ 

Anonymkode: c5cc8...dbe

• Liker 6
Skrevet

Nei! Husker ikke sist jeg smakte alkohol en gang. Men for meg er heller ikke hverdagen endret i noe grad. I teorien kunne jeg drukket hver dag, men nei, frister ikke gitt, har heller aldri gjort det. 
Helt ærlig så synes jeg det er helt på tryne å bruke denne situasjonen som unnskyldning for å kunne drekka mer, det hjelper i hvert fall ingen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tessa12 skrev:

Nei! Husker ikke sist jeg smakte alkohol en gang. Men for meg er heller ikke hverdagen endret i noe grad. I teorien kunne jeg drukket hver dag, men nei, frister ikke gitt, har heller aldri gjort det. 
Helt ærlig så synes jeg det er helt på tryne å bruke denne situasjonen som unnskyldning for å kunne drekka mer, det hjelper i hvert fall ingen. 

Skader det deg eller andre om noen tar seg en øl eller to hver dag?

Anonymkode: 043fd...6f3

• Liker 12
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skader det deg eller andre om noen tar seg en øl eller to hver dag?

Anonymkode: 043fd...6f3

Nei, overhodet ikke, men det har lett for å bli mer enn en eller to. Hvis man først synes det er greit å ta en eller to ekstra fordi man ikke skal på jobb i morra, når dette går over tid, så kan det fort gå over styr. Min mening og min erfaring i nær relasjon.

Endret av Tessa12
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er heller ekstra påpasselig med å drikke mindre enn vanlig nå (og vanlig er kanskje noen ganger i måneden). Tenker det fort kan bli en ond sirkel.

Anonymkode: 138e0...3ff

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg spiser jævla mye. Har lagt på meg en del. 

Anonymkode: c31a3...cdc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei..Mye mindre. Har barn. Må ha overskudd.

Anonymkode: 685a5...496

• Liker 2
Gjest snødråpe
Skrevet

Nei, drikker mindre. Er på butikken sjeldnere og kjøper da mindre og sjeldnere alkohol

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vanligvis deler min bedre halvdel og jeg en flaske vin i helgen, men nå har det blitt et par glass rødvin midt i uken. Ett glass holder i lange baner på én kveld, jeg er billig i drift og tåler ikke mer enn ett og et halvt glass før jeg kjenner jeg blir susete i hodet. 

Anonymkode: a7040...271

AnonymBruker
Skrevet

Nei, mindre nå i disse tider. 

Tror mange drikker mer, jeg ringte en kollega i går rund 15 og han var tydelig beruset i måten han snakket på, snøvlet.  Fikk helt sjokk 😳

Anonymkode: 937b5...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Æsj! 

Anonymkode: 24101...f92

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Drikker det samme som før eller litt mindre.

Anonymkode: 3f188...91b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymringsverdig mye mer, men litt mer, har også litt med årstiden å gjøre. Har heldigvis ikke vanen med å drikke alene, blir et glass om det er et chatmøte med venner f.eks, eller et par øl i parken. 

Anonymkode: 9600a...df9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker alltid mye. 

Anonymkode: e5ee6...40f

• Liker 2
Skrevet
På 15.4.2020 den 18.57, AnonymBruker skrev:

Nei, mindre nå i disse tider. 

Tror mange drikker mer, jeg ringte en kollega i går rund 15 og han var tydelig beruset i måten han snakket på, snøvlet.  Fikk helt sjokk 😳

Anonymkode: 937b5...cfc

Nei gidameg 😱

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er avholds til vanlig, men nå drikker jeg ett par pils om dagen og spiser enorme mengder med mat. 

Anonymkode: 0777b...64c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker ikke i det hele tatt for tiden. Har barn. De gangene jeg drikker er når jeg møter venner på pub. Det skal man jo ikke gjøre foreløpig.

Anonymkode: 995c8...343

Skrevet

Nei.  Har drukket litt for mye i mange år. Men situaajonen vi er i har ikke fått meg til å drikke mer enn vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg drikker mer. Jeg drikker for tiden litt hver helg, vanligvis er det hver andre til hver tredje helg. Men jeg har benyttet anledningen til å kjøpe god vin og prøve nye øltyper. Drikker 2-3 enheter fredag og lørdag for tiden. Ser ikke på det som bekymringsverdig, vi er hjemme stort sett hver kveld og da blir det god mat og drikke.

Anonymkode: 53b83...ef0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...