Cordelia Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 Fra egen erfaring. Kom deg ut så fort som mulig. Når det er så mye fukt et sted, så er det ikke bare pga. klestørk. Må være noen mer byggtekniske problemer. 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #22 Skrevet 17. april 2020 Om 2 uker må vi være ute av leiligheten. Uten noe sted å bo, med to hunder og et barn. Supert....🙄👍🏻 TS Anonymkode: 5dbac...4db
Sola de Skrevet 17. april 2020 #23 Skrevet 17. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om 2 uker må vi være ute av leiligheten. Uten noe sted å bo, med to hunder og et barn. Supert....🙄👍🏻 TS Anonymkode: 5dbac...4db Ble dere kastet ut? Hva står i kontrakten din om oppsigelsetid? 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #24 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, Sola de skrev: Ble dere kastet ut? Hva står i kontrakten din om oppsigelsetid? Både ja og nei. De vil ha oss ut, og vi vil ikke være her lenger. Vi får skylda for det meste av muggen og vil ut så fort som mulig. Vi har kanskje funnet en nødløsning men den liker jeg dårlig Anonymkode: 5dbac...4db
Sola de Skrevet 17. april 2020 #25 Skrevet 17. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Både ja og nei. De vil ha oss ut, og vi vil ikke være her lenger. Vi får skylda for det meste av muggen og vil ut så fort som mulig. Vi har kanskje funnet en nødløsning men den liker jeg dårlig Anonymkode: 5dbac...4db Om der har vært mugg i boligen tidligere, så er det jo et vedvarende problem. Nytter ikke å bare male over og ignorere problemet, slik huseier din gjør. For deres helses skyld, så er der bare bra dere kommer dere vekk derfra, men 2 uker var ikke lange tiden på å finne noe annet og i disse tider til og med. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #26 Skrevet 17. april 2020 On 4/15/2020 at 4:06 PM, AnonymBruker said: Det eneste jeg gjør feil som dere ofte nevner er å tørke tøy inne, det har jeg gjort alle andre plasser jeg har bodd. Og på utsiden her lever det edderkopper på størrelse med hånden min, så det nekter jeg å gjøre🤷🏼♀️ Vi har et vaskerom vi kan tørke tøy på men der blir tøyet aldri tørt. Anonymkode: 5dbac...4db Leietager fra helvete. Hvorfor velger du å ødelegge leiligheten du bor i? Jeg håper at du mener at du tørker klær på badet. Hvis ikke, skjerp deg. Og ventiler SKAL brukes. Anonymkode: b4e1a...e25
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #27 Skrevet 17. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leietager fra helvete. Hvorfor velger du å ødelegge leiligheten du bor i? Jeg håper at du mener at du tørker klær på badet. Hvis ikke, skjerp deg. Og ventiler SKAL brukes. Anonymkode: b4e1a...e25 Vi ødelegger ikke leiligheten vi bor i. Vi har vært i kontakt med huseierenslandforbund som har sagt en haug med ting vi kan og ikke kan. Når vi flytta inn så la jeg meg alltid i vått sengetøy, jeg gjorde alt jeg kunne for å få leiligheten «mugg fri» og etterhvert var ikke sengetøyet vått lenger. Og fikk grønt lys på at sånn kunne jeg bo uten å bli syk, men videre kan muggen bli et seinere problem. Jeg er ikke en leietaker fra helvete da jeg har fullt regler hele veien... Muggen kan ikke komme på så kort tid, så dette er ikke min feil. Det går heller ikke Ann å tørke klær på badet, det er bare plass til en person. Anonymkode: 5dbac...4db 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #28 Skrevet 17. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leietager fra helvete. Hvorfor velger du å ødelegge leiligheten du bor i? Jeg håper at du mener at du tørker klær på badet. Hvis ikke, skjerp deg. Og ventiler SKAL brukes. Anonymkode: b4e1a...e25 Hilsen grisk bolighai. Anonymkode: 928a0...306 5
Jytte Skrevet 17. april 2020 #29 Skrevet 17. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om 2 uker må vi være ute av leiligheten. Uten noe sted å bo, med to hunder og et barn. Supert....🙄👍🏻 TS Anonymkode: 5dbac...4db Jeg tror faktisk utleier er pliktig til å ordne dere et nytt sted å bo og betale hvis det blir på et hotell midlertidig. Sjekk det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #30 Skrevet 18. april 2020 Husk at uenigheter knyttet til depositum og trekk i dette skal gå gjennom husleietvistutvalget. De er nøytrale og håndterer slike ting. Anonymkode: 9cc97...0f2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #31 Skrevet 18. april 2020 Det må være noe med konstruksjonen på leiligheten som er feil, at de har pusset opp et areal som ikke er egnet å bo i, og leid det ut. Det blir ikkje slik av å tørke klær inne. da skal det Jammen henge mye vått inne.En leilighet skal tåle at det av og til henger et stativ tøy inne, om den ikke tåler det, er det noe galt. Så sier som andre, flytt ut, se om du kan få noe form for rettshjelp. ta bilder av muggen, dokumenter alt. Anonymkode: 1d0e5...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #32 Skrevet 18. april 2020 Snakk med Leieboerforeningen! Det er de som hjelper leietagere, ikke huseiernes landsforbund (de er strengt tatt på andre siden av interessekonflikten her). Leieboerforeningen kan i hvertfall veilede og hjelpe med advokat. Ta bilder, dokumenter alt og ha mest mulig skriftlig kommunikasjon. Det kan virke som det er et underliggende fuktproblem i leiligheten. Det er ikke så vanskelig å bevise, det er bare å få inn noen med fuktmåler til å sjekke vegger og gulv. Ta kontakt med kommunen? Man skal ikke måtte trenge å bruke avfukter hele tiden i en nyrenovert leilighet og hvis huseier mener det er problematisk å tørke klær inne, så man han faktisk kunne stille med et alternativ som f.eks. tørketrommel eller tørkemuligheter et annet sted. Anonymkode: 903ff...7f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå