Gå til innhold

Tilbake i barnehagen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som ansatt kan bare si at barnehagene fremover blir en oppbevaringsplass og ikke en pedagogisk instans... 

Det er 100% krystallklart. Om noen begynner å klage på det pedagogiske innholdet nå skal jeg personlig kaste dem på havet

Anonymkode: b9096...e50

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dette. Selvsagt sender jeg barn i barnehagen ved første mulighet. Best for alle.

Anonymkode: 534b1...8d2

Mine barn har det heldigvis bra hjemme, leker med hverandre og jeg har en fleksibel jobb. 

Anonymkode: a4c0a...312

• Liker 1
Skrevet

Nei får nok ikke jobb nå i denne situasjonen, men nav vil vel helst at man skal være tilgjengelig uansett og det er man ikke med en 2 åring hjemme. Og blir fryktelig dyrt å skulle betale full pris for en plass som ikke blir brukt. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som ansatt kan bare si at barnehagene fremover blir en oppbevaringsplass og ikke en pedagogisk instans... 

Det betyr ikke at dere foreldre trenger å ha dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen, men det betyr at dere ikke burde forvente så mye av oss. Vi skal gjøre så godt vi kan, men det vil ikke være bra nok i forhold til barnehageloven, rammeplanen, bemanningsnormen, arbeidsmiljøloven, smittevern eller noe som helst egentlig. Og sånn er det.

Det er ikke satt inn ekstra midler for å takle krisen. Vi har prøvd å si ifra om at vi trenger nok personale men vi blir ikke hørt. Jeg håper dere foreldre kan gjøre noe? 

Anonymkode: a2aab...a6e

Kan bare snakke for min egen del nå, men som forelder forventer i hvert fall ikke jeg all verden av dere ansatte i bhg. Jeg er heller ikke helt enig at barnehagen nå framover ene og alene vil være en «oppbevaringsplass» for barna, i alle fall ikke fra barna sitt ståsted. Én av de mange grunnene til at barnehager og småbarnstrinnene åpner igjen er jo fordi det rent psykisk ikke er bra i lengden at godt sosialiserte barn går isolert for lenge. For mange barn er det viktigste med å få dra tilbake i barnehagen, det at de får treffe kjente fjes, og at de får sosialisere seg å leke med et par venner. Om så bare én-to andre unger å leke litt med vil nok gjøre svært mange barn godt! 

Anonymkode: 381d7...2c2

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan bare snakke for min egen del nå, men som forelder forventer i hvert fall ikke jeg all verden av dere ansatte i bhg. Jeg er heller ikke helt enig at barnehagen nå framover ene og alene vil være en «oppbevaringsplass» for barna, i alle fall ikke fra barna sitt ståsted. Én av de mange grunnene til at barnehager og småbarnstrinnene åpner igjen er jo fordi det rent psykisk ikke er bra i lengden at godt sosialiserte barn går isolert for lenge. For mange barn er det viktigste med å få dra tilbake i barnehagen, det at de får treffe kjente fjes, og at de får sosialisere seg å leke med et par venner. Om så bare én-to andre unger å leke litt med vil nok gjøre svært mange barn godt! 

Anonymkode: 381d7...2c2

Enig. Jeg kunne vært hjemme med han resten av året, men han trenger den stimuleringen og det sosiale med de andre barna. Han savner barnehagen og jeg vet at hun som skal være sammen med han er kjempeflink. Det blir selvsagt ikke samme pedagogiske innhold som vanlig, men han får stimuli og det sosiale med å være sammen med vennene sine. Han har ikke hatt sosial omgang med andre barn på en mnd. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er 100% krystallklart. Om noen begynner å klage på det pedagogiske innholdet nå skal jeg personlig kaste dem på havet

Selvfølgelig kan vi klage på det. Samtidig som det er barnehageledelsens forbanna plikt å klage videre til bydel og kommune.  Selvsagt skal ikke barna gå for lut og kaldt vann bare fordi NHO har presset fram en åpning nå.

Anonymkode: 07f65...75d

• Liker 2
Skrevet

Enig med dem over, har ei sosial jente som elsker å være med andre barn. Og nå har hun jo ikke vært det på over 1 mnd. Koser oss selfølgelig hjemme, men det er ikke nok for henne. Hun trenger den sosiale biten med andre barn, og sånn jeg forsto det så var det vel 11 av 13 barn på hennes avd som kommer tilbake nå til mandag fordelt på flere grupper selfølgelig. Så virker jo som de fleste ikke er så hysteriske som mange innpå her virker:p takk og lov😅 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan vi klage på det. Samtidig som det er barnehageledelsens forbanna plikt å klage videre til bydel og kommune.  Selvsagt skal ikke barna gå for lut og kaldt vann bare fordi NHO har presset fram en åpning nå.

Der her er jo selvmotsigende. Du synes det pedagogiske innholder er viktig, men du vil samtidig ikke at barnehagene skal åpne? Uten barnehager er det jo i uansett ikke noe pedagogisk innhold.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk mail fra avdelingen i dag om smittetiltakene og reglene framover, avsluttet med hilsen fra personalet om at de gledet seg til å se barna igjen. Det var veldig hyggelig å høre!

Anonymkode: 6c711...1f4

Den hilsenen har nok styrer har skrevet og sendt 😂😂😂 Styreren som skal sitte trygt på kontoret sitt.... 

Anonymkode: 34a63...75b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der her er jo selvmotsigende. Du synes det pedagogiske innholder er viktig, men du vil samtidig ikke at barnehagene skal åpne? Uten barnehager er det jo i uansett ikke noe pedagogisk innhold.

Du tror ikke foreldre greier å gi barna noe av pedagogisk verdi? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er i mammaperm så føler at jeg må ha ungen min hjemme, men hun kjeder seg, trenger litt lek med andre, jeg trenger tid med babyen og jeg synes ikke det er farlig å sende henne, er uansett veldig lite barn. Men ped leder gjorde det ikke enkelt akkurat, holdt nesten pusten når hun fikk vite at jeg vil sende dattera mi. 

Anonymkode: b2f63...03b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun er hjemme med faren som er permittert. De er få voksne på jobb i hennes barnehage, skåner både dem og henne så lenge vi kan. 
Tilbudet nå er ren oppbevaring, det er ikke som det var. 

Anonymkode: e05ef...aa0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lettere å klage direkte til styrende instans. Vi i barnehagene blir ikke hørt. Ikke styrerne heller. Virkelig ikke. Barnehageopprøret, barnehagebrølet osv er ting du kunne sett på. Vi er mange som prøver å heve stemmen, men vi blir ikke trodd eller hørt.

Det sier litt når vi ikke har fått én eneste krone i denne sektoren for å gjennomføre tiltak... politikerne gir totalt faen i oss. Og barna deres.

Anonymkode: a2aab...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som skjer i en barnehage som dere ikke kan gjøre nå da? Slapp nå litt av! Har full tro på at dere klarer å aktivisere ungene og at de setter pris på å komme tilbake.

Anonymkode: 2e263...c91

• Opprett ny...