Gå til innhold

Tilbake i barnehagen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri sendt mine barn i barnehage nå, nei. 

Anonymkode: a4c0a...312

Skjønner ikke dette. Selvsagt sender jeg barn i barnehagen ved første mulighet. Best for alle.

Anonymkode: 534b1...8d2

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lengre en 5 uker i hvert fall.  Helst ut sommeren.  Men tydeligvis er det mange som sliter med å oppdra sine egne unger. 

Anonymkode: 64129...079

Eller er det noen som faktisk må jobbe for å holde Norge AS på beina. Hadde jo vært greit for dagens barn å ha lik mulighet som vi har nå til å bekjempe pandemi/epidemi. Så vil ettertiden vise hvilke land som tok de rette valgene osv osv

Anonymkode: b75e8...4a5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi sender.. kjenner at vi snart ikke har mer å gi.. det er krevende å være hjemme, og nesten kun hjemme med to barnehagen barn flere uker på rad. Ska vi alle sammen fortsette med vettet og vennskapet i behold må vi benytte oss av bhg til en viss grad. Kommer til å ha korte dager og fri ofte. 

Jeg har hatt de hjemme å fri begge to 5 uker tidligere, men det kan ikke sammenlignes. Da var verden åpen og man kunne treffe andre og benytte seg av div tilbud.. 

halshugg meg gjerne, men sånn må det bli. 

Anonymkode: 3e4a7...3bd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min 3-åring skal i barnehagen. Han trenger å leke med andre barn, og viruset er ikke så farlig for små barn, samt at de i liten grad et smittebærere.

Men han skal ikke ha lange dager. Han trives best med ca 4,5-5,5 timer om dagen, og vi fortsetter med det siden vi har mulighet til det en stund til.

Anonymkode: 5c452...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lengre en 5 uker i hvert fall.  Helst ut sommeren.  Men tydeligvis er det mange som sliter med å oppdra sine egne unger. 

Anonymkode: 64129...079

Det handler da ikke om oppdragelse, i alle fall ikke for vår del. Min treåring trenger å kunne leke med andre barn. I tillegg er det ganske sikkert at små barn hverken blir alvorlig syke eller i stor grad er smittebærere.

Anonymkode: 5c452...f2b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tre aktive barn hjemme. Jeg har også vært i tvil, men mest fordi jeg er redd for å bli «sett ned» på. Barnehageansatte ønsker jo at færrest mulig skal komme er mitt inntrykk. Vi er i arbeid, men klarer fint å få hverdagen til å gå opp uten barnehage.
Mtp smitte er jeg litt, men ikke veldig bekymret. Bor ikke i Oslo. Avlastning fra barnehage vil lette situasjonen for både oss og barna. Barna savner barnehagen sin. Vi sender dem derfor neste uke. Viser det seg å ikke fungere, flere blir smittet etc, holder vi dem hjemme igjen 

Anonymkode: fd40a...03a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så usikker om dette. Jeg er arbeidssøker og er derfor hjemme om dagene og ville ikke belaste barnehagen med barnet mitt når vi egentlig har det så herlig hjemme. Men så er det sånn at jeg sitter med kompetanse som er nyttig og muligheten for jobb snart er såpass stor at jeg velger heller å sende barnet nå så vi kan ha kortere dager, følge utviklingen og tilvenne oss en normal hverdag igjen. Ringte leder av barnehagen før jeg meldte oss på og spurte om de foretrakk at vi ble hjemme vi som kunne. Fikk klart svar at de hadde definitivt bemanning og gode planer så de ville gjerne ha barna tilbake. Har fortsatt dårlig samvittighet, men sosialisering i et kontrollert miljø tror jeg vil gjøre ungen godt.

Anonymkode: a871e...f81

Skrevet

Akkurat samme som over,  er arbeidssøker selv så vet ikke hvor lenge jeg evt kan bli hjemme uansett. Jeg velger å sende mitt barn i bhg. Bare tull at man skal prakke på andre dårlig samvittighet for det, når de aller fleste må jobbe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk mail fra avdelingen i dag om smittetiltakene og reglene framover, avsluttet med hilsen fra personalet om at de gledet seg til å se barna igjen. Det var veldig hyggelig å høre!

Anonymkode: 6c711...1f4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og vi planlegger åpning.Dersom dere ikke abolutt må levere barnet i barnehagen så er mitt råd å la være. Det blir en helt ny barnehagehverdag fremover. I tillegg blir veldig mange av tiltakene som iverksettes vanskelig å gjennomføre eller med varierende grad av vellykkethet. 

Dersom barnet ditt "kjeder seg" og savner barnehagen og mener det er god nok grunn til å sende barnet i barnehage, så har du ikke forstått hva koronaviruset er. 

Rettningslinjene kommer i dag kl 16. 

Anonymkode: 4d346...a1e

Vi har hatt god bruk for barnehagen under hele perioden grunnet samfunnskritiske jobber. De har virkelig stått på.

Heldigvis for oss, har vi ferie fom mandag, samme dagen som barnehagen vår åpner. Så vi holder barnet vårt hjemme så lenge vi er hjemme for å avlaste barnehageansatte mest mulig fra vår side. 

De har stått på som en helt. 

Anonymkode: 7a931...018

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Sommerfuglen912 skrev:

Akkurat samme som over,  er arbeidssøker selv så vet ikke hvor lenge jeg evt kan bli hjemme uansett. Jeg velger å sende mitt barn i bhg. Bare tull at man skal prakke på andre dårlig samvittighet for det, når de aller fleste må jobbe. 

Spørs kanskje om du får jobb og starter i ny jobb akkurat den uka her? De aller fleste må jobbe ja, men ikke du. 

Anonymkode: b734e...ced

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å sende vårt barn på snart 4 år i barnehagen med god samvittighet! Blir riktig nok å vente til onsdag tenker jeg, fordi vi drar noen dager på besøk til min mor. 

Opprinnelig hadde jeg tenkt å holde henne hjem en stund til, fordi jeg har mulighet til det da jeg er hjemme for tiden selv, og barnehagestyrer hadde en ringerunde for å høre hvem av barna som skal komme tilbake. Han la overhodet ikke skjul på at de ønsker at færrest mulig barn skal komme tilbake for å få kabalen deres med ansatte til å gå opp. Jeg spurte hvordan det ble med betaling, og om det ble noe reduksjon i pris for de som holder barna hjemme (spesielt siden barnehagen selv uttrykte at de ønsker at flest holder barna hjemme), og han trodde at det ville bli en ordning for det. 

Så kom vedtakene fra regjeringen dagen etter, hvor det da ble informert om at alle betaler full pris fra 20.april. Dette fikk vi et informasjonsbrev om fra barnehagen vår om også (i tillegg til smitteverntiltakene som er planlagt samt redusert åpningstider osv) og IGJEN la de press på at de ser helst at flest mulig holder barna hjemme.

Personlig synes jeg ikke det er greit, og skal vi likevel betale full pris er det ingen tvil om at hun skal få dra et par 2-4 timer i barnehagen for å leke og kose seg med andre barn! Hun er ei skikkelig storsosial jente som alltid har elsket bhg. Disse ukene har krevd mye av henne, og jeg merker en stor endring hos henne. Hun som egentlig aldri sutrer og er en særdeles bedagelig unge (har en eldre gutt som alltid har vært krevende, så i lynne og personlighet er de rake motsetning) og hun har blitt mer og mer sutrete og eksplosiv og tar mye til tårene over småting. Vi bor en familie på 4 i en liten leilighet på under 60 kvm, og nabolaget vårt er et rolig strøk hvor de fleste er 70+ år, så det er ingen jevnaldrende barn å leke med. 

Jeg merker selv at jeg er mye irritabel med å gå oppå hverandre hvor lillesøster og storebror stort sett har kranglet og plaget hverandre i disse ukene, i tillegg til at eldste trenger hjelp til alt av hjemmeundervisning. At på til bor vi i en del av nord hvor været har vært helt ubeskrivelig dårlig i hele vinter.

Så ja, jeg kommer til å bruke den barnehageplassen så lenge vi skal betale for den!   

Anonymkode: 381d7...2c2

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Har fått info i dag som jeg er tilfreds med. Barnet mitt skal være i bhg fra 09-14 i en liten gruppe med 6 barn totalt. Da får han samlingsstund, lunsj og lek både inne og ute før vi henter og tar en tur frem til middag. 

Han trenger den stimuleringen nå.

AnonymBruker
Skrevet

Vi sender 3 åringen i barnehagen fra 27.april. Da starter mellomste på skolen igjen også. Tenker det er fint for barnehagen å komme seg inn i de nye rutinene med litt færre unger. Vi har mulighet til å holde han hjemme, så da gjør vi det litt til. Det blir korte dager når han starter opp igjen, evt med en fridag eller to. Han snakker mye om barn og voksne i barnehagen, så tror han gleder seg til å komme tilbake.

Anonymkode: 1844e...986

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som ansatt kan bare si at barnehagene fremover blir en oppbevaringsplass og ikke en pedagogisk instans... 

Det betyr ikke at dere foreldre trenger å ha dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen, men det betyr at dere ikke burde forvente så mye av oss. Vi skal gjøre så godt vi kan, men det vil ikke være bra nok i forhold til barnehageloven, rammeplanen, bemanningsnormen, arbeidsmiljøloven, smittevern eller noe som helst egentlig. Og sånn er det.

Det er ikke satt inn ekstra midler for å takle krisen. Vi har prøvd å si ifra om at vi trenger nok personale men vi blir ikke hørt. Jeg håper dere foreldre kan gjøre noe? 

Anonymkode: a2aab...a6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her skal barnet være hjemme til skolen for 3 klassingen starter.

I barnehagen her kommer det til å være 1 voksen per gruppe, dette er samme voksen på samme gruppe hele uka, gruppa består av 2-3 barn som skal være på samme gruppe hele veien. Barna skal tilbringe tiden ute, og hvis de skal inn så er det en gruppe per gang, en gruppe har sine egne leker son vaskes hver dag. I tillegg skal ikke klær og div legges i kurver men være i lukkete sekker. Det skal vaskes hender før barnet skal møte på et bestemt oppmøtested som er der den voksne som har ansvaret for barnets gruppe er. Og da selvfølgelig at har barnet synptomer så skal det være hjemme og den voksne som følger må også være uten symptomer.

Vi bor på et sted der det ikke har vært nye smittede på flere uker, og tallet på smittede er svært lavt.

Hadde jeg bodd i Oslo eller vært i risikogruppen hadde jeg ikke sendt barnet i barnehage.

Anonymkode: 11748...208

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skal barnet være hjemme til skolen for 3 klassingen starter.

I barnehagen her kommer det til å være 1 voksen per gruppe, dette er samme voksen på samme gruppe hele uka, gruppa består av 2-3 barn som skal være på samme gruppe hele veien. Barna skal tilbringe tiden ute, og hvis de skal inn så er det en gruppe per gang, en gruppe har sine egne leker son vaskes hver dag. I tillegg skal ikke klær og div legges i kurver men være i lukkete sekker. Det skal vaskes hender før barnet skal møte på et bestemt oppmøtested som er der den voksne som har ansvaret for barnets gruppe er. Og da selvfølgelig at har barnet synptomer så skal det være hjemme og den voksne som følger må også være uten symptomer.

Vi bor på et sted der det ikke har vært nye smittede på flere uker, og tallet på smittede er svært lavt.

Hadde jeg bodd i Oslo eller vært i risikogruppen hadde jeg ikke sendt barnet i barnehage.

Nei kjære, vi skal være 3 barn per voksen dersom barnet ikke fyller 3 år før i 2121 og 6 barn dersom barnet fyller 3 år iløpet av 2020. Standard bemanning gjelder. Vi hadde IKKE klaget om vi skulle hatt 2 barn hver.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei kjære, vi skal være 3 barn per voksen dersom barnet ikke fyller 3 år før i 2121 og 6 barn dersom barnet fyller 3 år iløpet av 2020. Standard bemanning gjelder. Vi hadde IKKE klaget om vi skulle hatt 2 barn hver.

Mente forresten ikke "nei kjære" som en hersketeknikk til deg, det var ment som å være oppgitt. Ser at det kan misforstås. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått retningslinjene fra barnehagen, med liste over hvilke voksenperaoner som skal være på de ulike gruppene og oppmøtested.

I vår barnehage er det ingen grupper på 6 stykker. Her er det kun 6 åringene som er på gruppe på 5 stykker. De minste har kun 2 per voksen pg min 3 åring er sammen med 2 andre.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente forresten ikke "nei kjære" som en hersketeknikk til deg, det var ment som å være oppgitt. Ser at det kan misforstås. :)

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp fått retningslinjene fra barnehagen, med liste over hvilke voksenperaoner som skal være på de ulike gruppene og oppmøtested.

I vår barnehage er det ingen grupper på 6 stykker. Her er det kun 6 åringene som er på gruppe på 5 stykker. De minste har kun 2 per voksen pg min 3 åring er sammen med 2 andre.

Var deg jeg skulle sitere.

• Opprett ny...