Gå til innhold

Kan noen forklare meg hvorfor svigermødre er slikt ett helvete?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier...

har en svigermor som gjør alt for å fryse meg ut, henge meg ut, henge ut mine verdier, sin egen sønn og i det hele tatt forsure livene våre...

de har borett på gården, så er ikke bare å flytte eller hive de ut heller... 

er gravid i 3 trimester og utslitt av alt dette her...det tærer på forholdet, går utover helsen og i det hele tatt

for å vise alvorlighetsgraden: vi vurderer å selge hele gården og flytte, for det her går ikke

hun prøver og splitte oss veldig tydelig. Det mest irriterende er at hun er hyggelig i perioder, for så å være ett helvete. (Minner meg veldig om min psykopate eks da det var samme strategi)

kan noen forklare meg hvorfor svigermonstre holder på slik?!

Anonymkode: 880df...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det er to sider av en sak. Du er gravid og sitter dermed ganske fast. Dette blir din svigermor og du skal bli gardskjerring. Det er sikkert mye med deg hun ikke kan fordra heller og med god grunn. Du får bestemme deg. 

Anonymkode: ce58f...849

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville svigermors overskrift ha vært, ts?

Anonymkode: e220e...156

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Men hva med sønnen hennes? Tørr han ikke å stå opp mot moren sin? 

Anonymkode: 0f46f...101

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betalt dere for å bo på gården til svigermor da? Dette burde du ha tenkt på før dere utnyttet de. 

Anonymkode: c755d...51b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betalt dere for å bo på gården til svigermor da? Dette burde du ha tenkt på før dere utnyttet de. 

Anonymkode: c755d...51b

Det er nok sønnen som har overtatt gården. Da er det vanlig at foreldrene har borett. 

Anonymkode: 49fad...131

• Liker 11
Skrevet

sett hardt mot hardt. det eneste bøller kan respektere.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sett grenser, ikke aksepter dårlig oppførsel. Psykopater og bøller fortsetter som før hvis man ikke viser motstand.

Anonymkode: ad5d8...c93

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at det er to sider av en sak. Du er gravid og sitter dermed ganske fast. Dette blir din svigermor og du skal bli gardskjerring. Det er sikkert mye med deg hun ikke kan fordra heller og med god grunn. Du får bestemme deg. 

Anonymkode: ce58f...849

Hvis svigermor driver å sprer usanne rykter om svigerdatteren og prøver å splitte henne og sønnen som par så skal man selvfølgelig ikke akseptere det.

Anonymkode: ad5d8...c93

• Liker 8
Skrevet

Jeg har hatt en del kjærester men bare ålreite svigermødre, så jeg er sterkt uenig i at de er noen helveter. Noen få er sikkert det, men jeg tror de fleste er som deg og meg, det vil si veldig glad i ungene sine og interessert i å tilbringe tid sammen med dem. Jeg håper ikke jeg blir et svigerhelvete selv når ungene mine blir voksne, men hvis jeg får svigerdøtre som prøver å fryse meg ut og hindre meg i å møte dem kan det kanskje skje. Jeg tviler på at kjærligheten til dem blir svakere når de vokser til. 

Men altså, hvis svigermoren din virkelig er så ille som du fremstiller det her(og det ikke bare er hormonene dine som gjør deg hissig og nærtagende) kan det sikkert være lurt å selge gården og flytte et stykke unna, men jeg tror jeg ville sett det an litt. Kanskje hun viser seg å være gull verdt når barnet er født og du trenger hjelp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er samboer sin gård

og vi utnytter de ikke...

snakk om å gå til angrep på den som er gravid her i tråden og synes dette er vanskelig? Skjerp dere

jeg har aldri gjort henne noe, ikke annet enn at jeg forelsket meg i sønnen hennes. 

Har hørt fra andre at hun er sjalu og ikke vil gi fra seg plassen som gardsfrue. Nå er hun også gammel, langt over 70 år. Så nei, det er ikke min feil det her. 

Om dere skal bruke meg som grunn til at det er slik får dere tenke dere om.

HVOR mange ganger har man ikke hørt om slike problem nettopp pga sjalusi, rangproblemer og «hun stjeler sønnen min»?

er lei og deretter overskriften. Skjønner ikke at mødre dytter unna sønner, svigerdøtre og kommende barnebarn for egen vinning og egoisme sin skuld. Er ikke hun som er oppvokst på gården, har kun bodd her 30 år nå. 

Er visst ikke bare svigermødre som har en trang til å trakke på gravide ser jeg.👆

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg har hatt en del kjærester men bare ålreite svigermødre, så jeg er sterkt uenig i at de er noen helveter. Noen få er sikkert det, men jeg tror de fleste er som deg og meg, det vil si veldig glad i ungene sine og interessert i å tilbringe tid sammen med dem. Jeg håper ikke jeg blir et svigerhelvete selv når ungene mine blir voksne, men hvis jeg får svigerdøtre som prøver å fryse meg ut og hindre meg i å møte dem kan det kanskje skje. Jeg tviler på at kjærligheten til dem blir svakere når de vokser til. 

Men altså, hvis svigermoren din virkelig er så ille som du fremstiller det her(og det ikke bare er hormonene dine som gjør deg hissig og nærtagende) kan det sikkert være lurt å selge gården og flytte et stykke unna, men jeg tror jeg ville sett det an litt. Kanskje hun viser seg å være gull verdt når barnet er født og du trenger hjelp. 

Har ikke fryst hun ut, må si dere drar konklusjoner ut av ingenting her. Har hatt grei svigermor før, er ikke det som er grunnen. 

Ting gikk fint i starten, men ble verre og verre. Så begynte angrepene ut av det blå fordi vi ville bu adskilt fra dem (selvfølgelig). Typ vi fikk kjeft for å ha kjøpt brød, eller skaffet ny støvsuger. 

Så ble jeg kalt for svindler (har ikke svindlet en krone, så ikke prøv dere med den), hun lyger om meg til samboer, vrir på ting (typ jeg sier vi tar den samtalen senere fordi jeg sitter og spiser, så blir jeg beskyldt senere for og ha bedt henne holde kjeft osv osv. Samboer var tilstede begge gangene)

etterhvert har jeg ikke villet være med hun nettopp fordi hun trakasserer meg og beskylder meg for de rareste ting. Samboer vil ikke være der da hun kun klager på meg hele tiden, mener jeg ikke har rett på lønn for eksempel (selv om jeg jobbet dobbelte av hva jeg fikk betalt). 

Er ikke så dum at jeg lar andre skylde på MEG for dette her, når til og med hennes egne venninner har bedt henne skjerpe seg mens jeg er tilstede. 

Er nok ikke alle svigermødre som er skapt slik du har vært vant med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ikke til å la hun hjelpe med barnet når det nå er ett helvete her på gården der det viser seg veldig tydelig at hun gir blanke i ungen. Hun setter seg selv først.

vi har advokat på saken, for dette må ordnes før ungen kommer, ellers må vi flytte selv. Hadde vært noe heeelt annet om det var dem som eigde gården, men så er det faktisk slik at det er samboer som har eigd gården i 10 år nå, og dette problemet hadde kommet uansett hvilket kvinnfolk han hadde funnet seg. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke fryst hun ut, må si dere drar konklusjoner ut av ingenting her. Har hatt grei svigermor før, er ikke det som er grunnen. 

Ting gikk fint i starten, men ble verre og verre. Så begynte angrepene ut av det blå fordi vi ville bu adskilt fra dem (selvfølgelig). Typ vi fikk kjeft for å ha kjøpt brød, eller skaffet ny støvsuger. 

Så ble jeg kalt for svindler (har ikke svindlet en krone, så ikke prøv dere med den), hun lyger om meg til samboer, vrir på ting (typ jeg sier vi tar den samtalen senere fordi jeg sitter og spiser, så blir jeg beskyldt senere for og ha bedt henne holde kjeft osv osv. Samboer var tilstede begge gangene)

etterhvert har jeg ikke villet være med hun nettopp fordi hun trakasserer meg og beskylder meg for de rareste ting. Samboer vil ikke være der da hun kun klager på meg hele tiden, mener jeg ikke har rett på lønn for eksempel (selv om jeg jobbet dobbelte av hva jeg fikk betalt). 

Er ikke så dum at jeg lar andre skylde på MEG for dette her, når til og med hennes egne venninner har bedt henne skjerpe seg mens jeg er tilstede. 

Er nok ikke alle svigermødre som er skapt slik du har vært vant med. 

Jeg har ikke sagt at du har frosset henne ut. Hvis du leser det jeg skrev en gang til ser du forhåpentligvis at jeg snakket om en tenkt situasjon. Du bør ikke ta alt som skrives her i tråden personlig. Jeg ser for det meste velmente råd når jeg leser gjennom det som har kommet til nå.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, her var det mange bitre svigermødre som svarte deg. Det bekrefter bare overskriften din, TS.
Enkelte svigermødre blir sjalu når sønnen får en kjæreste. De ønske å være nr 1 i livet til sønnen.
De er så svartsyk at de kan ikke unne sin egen sønn et sunt og normalt forhold.
Bra dere har fått advokat.

Anonymkode: 30057...720

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, her var det mange bitre svigermødre som svarte deg. Det bekrefter bare overskriften din, TS.
Enkelte svigermødre blir sjalu når sønnen får en kjæreste. De ønske å være nr 1 i livet til sønnen.
De er så svartsyk at de kan ikke unne sin egen sønn et sunt og normalt forhold.
Bra dere har fått advokat.

Anonymkode: 30057...720

Jeg spurte henne hva svigermors overskrift ville vært. Og jeg håper da inderlig at jeg ikke blir svigermor på mange år enda 😅

Anonymkode: e220e...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har min fulle medfølelse! Min svigermor er helt sinnsyk... Vi måtte til slutt kutte ut hele familien på den siden. Null kontakt og flytte til et annet sted i landet. Hun var også som din svigermor på enkelte ting ;snill og hyggelig ett øyeblikk, for så å bli gal og anklagene i neste øyeblikk. Hadde null selvinnsikt og nektet å ta skyld for noe som helst. Hadde også et sykt upassende syn på sin egen sønn, prøvde å trashe meg bak ryggen min til han slik at hun kunne få han for seg selv.. Nei noen folk er dessverre bare syke. Men akkurat her trenger din mann å ta grep. Det er tross alt hans familie. Han må sette ned foten. Det er i alle fall min mening.. Hadde ikke min mann satt ned foten her med svigermor så hadde vi nok aldri blitt kvitt de. Er jo liksom ikke noe jeg kunne gjort, er jo ikke min mor.. Kanskje gi moren et ultimatum? Enten skjerper hun seg, ellers forsvinner dere for godt? Og gjennomfør det, ikke bare gi tomme trusler.. 

Anonymkode: faccb...d2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ofte er det svigerdatter som er verst skal jeg si dere!!

Anonymkode: ed25f...d2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ofte er det svigerdatter som er verst skal jeg si dere!!

Anonymkode: ed25f...d2d

Og ofte er det svigermor som er verst! ;) 

Anonymkode: faccb...d2d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper du føder en jente da og ikke en gutt selv også😏

Anonymkode: 8a492...d6e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...