Maria05 Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Hei, er en jente på 14år og sliter mye med søvn. For eksempel, jeg legger meg rundt kl23, men sovner ikke før 02-03 tiden. Å når det er dag så pleier jeg å alltid sovne og får mer vanskeligheter til kvelden. Jeg våkner rundt 08 hver dag pga skole, men enten sovner elr gjør skolegreier osv. Jeg har også vanskeligheter med å våkne om dagen, fordi foreldrene mine vekker meg ikke, det er alarmen på telefonen. Jeg har en hard tid med å konsentrere meg og sliter med angst og depresjon. I tillegg med korona epidemien som skjer så blir angsten verre. Uansett jeg er en person som liker å surfe på netter før jeg legger meg, men jeg har prøvd å lytte til rolig musikk og ta vekk mobilen, har også prøvd puste metoder. Jeg begynner noen ganger å gråte pga jeg ikke greier å sove. Noen ganger så døgner jeg for å «ordne oppi døgnrytmen». Jeg lurer på hvis det er noe galt med meg elr hvis jeg bare går litt gal hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Har du prøve "Mindfulness for sleeping" videoer? Anonymkode: 2be8e...016
Maria05 Skrevet 15. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2020 På 15.4.2020 den 1.47, AnonymBruker skrev: Har du prøve "Mindfulness for sleeping" videoer? Anonymkode: 2be8e...016 Nei, tror ikke det
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 Kanskje du stresser for mye? Stresser du pga. søvnen, skole og angsten, og har kanskje vonde tanker som følge av depresjonen? Anbefaler å gå turer i frisk luft og generelt være i fysisk aktivitet, spise sunt og variert og prøve å ikke stresse. Hvis man tenker for mye på søvn, blir det plutselig vanskelig å sove. Å sovne skal ikke behøve anstrengelse. Du sier du gråter noen ganger fordi du ikke greier å sove. Det er frustrerende å ikke få sove, men det viktigste du kan gjøre er faktisk å slappe av og prøve å ikke stresse og ikke tenke for mye før du legger deg og mens du prøver å sove. Det er også lurt å legge seg til samme tid og stå opp til samme tid, hver dag! Kanskje du bør bestille en time hos fastlege for å snakke om dette? Legen kan gi deg råd for god søvnhygiene og hjelpe deg med å sortere tanker og følelser. Du kan også snakke med helsesøster på skolen når skolen åpner igjen. Lykke til. ❤️ Anonymkode: e463a...d35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå