Gå til innhold

Erfaringer med utleieplattformen Hygglo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat oppdaget Hygglo, som formidler leie mellom privatpersoner.

Konseptet er helt genialt, man kan leie et kromkakejern den éne gangen i året man trenger det, eller naboens tapetfjerner dersom man bare har behov for den i en uke.

Selv er jeg på telttur ca. hvert fjerde år, og jeg fant ut at naboen leier ut sitt telt for 50 kroner i døgnet. Da kan jeg dra på telttur uten å måtte kjøpe, vedlikeholde og lagre mitt eget telt. 

Har lagt ut noen ting til utleie, mest fordi jeg er tilhenger av delingsøkonomi. Det er fint om andre kan bruke mine ting når jeg ikke trenger dem selv. 

Men jeg kjenner at jeg blir litt skeptisk - forsikringen som inngår i tjenesten har veldig høy egenandel. Det er greit at alle brukerne må verifisere seg med bankID, men hva skjer i realiteten dersom noen ikke leverer tingene de har lånt tilbake til eieren?

Hvor stor er egentlig risikoen ved å benytte denne plattformen? Er det noen her som har gode / dårlige erfaringer med denne plattformen?

Mvh. entusiastisk (men litt forsiktig) jente

Anonymkode: 613f1...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS her! 

Fikk akkurat e-post om at de har oppdatert forsikringsvilkårene sine, slik at det ikke er noen egenandel lengre. Det var gode nyheter 🙂

Anonymkode: 613f1...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Ikke jeg som er TS her, men jeg lurer på det samme. Er det noen som har erfaring med hygglo.no? Både som utleier og leier? 

Anonymkode: d0a9b...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...