Gå til innhold

Spiser du sunt hele tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som gjør det? Og med hele tiden mener jeg absolutt hele tiden. Aldri godteri, bakst, brus, fastfood osv. Hva er det dere spiser, og er dere fornøyde med det? Har dere alltid spist sunt, eller hva skjedde? Har dere kviser.....?

Anonymkode: ff5e6...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser plantebasert og ingen ferdigprodukter. Kviser forsvant fullstendig da jeg sluttet med melkeprodukter, tilsetningsstoffer og raffinert sukker.

Anonymkode: a73b6...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Det må jo være utrolig slitsomt og kjedelig å leve slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser balansert. Fastfood gir meg ingenting. Det er bare ekkelt. Lager pizza og hamburgere fra scratch, så mulig du kategoriserer det som usunt. Godteri har jeg også vendt meg av. Heller ingen offer. 

Så handler vel i bunn og grunn om hva du savner og ikke savner. Selv savner jeg ikke sukker og halvfabikat. Frukt funker mer enn nok for å gi meg det glykosekicket. 

Anonymkode: 8ab7c...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ekstremt som du skisserer. Men jeg har aldri likt tung/fet mat, og jeg er ikke glad i smaken av søtt (heller ikke frukt). Er derimot veldig glad i grønnsaker og fisk. For meg handler det ikke om helse, men om hva jeg liker. 

Har alltid spist tre måltider om dagen, ingenting utenom. Alt laget fra grunnen. Smoothie/grøt/frøknekkebrød til frokost. Salat/wok/omelett/wrap/middagsrester til lunsj. Og en stor variasjon i middager. Kan gjerne være en pizza, men da laget fra grunnen. 

Snacker ikke, da det ikke gir meg noe. Men drikker kaffe. Og et glass vin her og der. 

Men jeg er på ingen måte hysterisk. Serverer svigermor kake tar jeg et stykke. Kjøpes det Peppes til et møte forsyner jeg meg. Men dette er mat som ikke gir meg noe. 

Anonymkode: 2ed9e...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Det varierer veldig. Men sunn mat metter lenger, synes jeg, så det er lettere å ligge i kaloriunderskudd når jeg spiser sunn mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent alltid ja. Blir skikkelig dårlig i magen og blir uggen av godteri, potetgull og sukker generelt. Vil heller ha mat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøver å holde meg til 80 prosent sunt og 20 prosent kos, men "kos" og "sunt" kan selvsagt overlappe, og jeg er ikke så veldig streng på hva som regnes som sunt. Jeg har kolleger som f.eks. mener at banan er usunt, men i min bok er alt av frukt og grønt sunt, uten unntak. 

Anonymkode: 7276a...5b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :) Spiser sunt i ukedagene, og litt godteri i helgene. Men om jeg har et voldsomt sug på f.eks pizza (som jeg har i dag), så kan jeg fint spise det en ukedag også. Lar det ikke skli ut, men spiser gjerne noen litt mer usunne middager her og der - så lenge jeg begrenser porsjonene går det bra. 

Jeg syns livet er for kort til å leve på en måte en ikke er komfortabel med. Trives du med å spise sunt hele tiden? Helt topp, fortsett med det. Liker du godteri? Flott det også, men kanskje lurt å ikke spise daglig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Tarmegenbolle said:

Nei, absolutt ikke. Det må jo være utrolig slitsomt og kjedelig å leve slik?

Tvert imot. Kroppen blir friskere og sterkere, man blir gladere og har mer energi. 

Anonymkode: 8d93f...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mange måneder mellom hver gang jeg spiser noe annet enn animalskt + salt. Carnivore-kostholdet har virkelig gjort en stor forskjell i helsa mi. 

Fordøyelsen er endelig i orden etter et helt liv der legene bare fortalte meg at "noen er bare sånn". Det var visst ikke noe galt i å ha løs mage og diaré mesteparten av tiden. Så lenge man ikke fikk noen alvorlige mangler, så skulle jeg bare leve med det. De tror jo ikke helt på meg når jeg nå forteller dem at jeg har fått orden på alle helseproblemene mine ved å kutte ut planter. Men de ser jo på prøvene mine at alt er i skjønneste orden, så jeg får beskjed om å fortsette det jeg holder på med. Hver gang jeg inkluderer litt planter, for eksempel litt løk, så reagerer fordøyelsen med en gang.

Jeg merker at hele kroppen har det bedre med sunn mat. Jeg sover bedre, jeg har mer energi, vondtene i ledd og muskler er borte, huden ser mye friskere ut, huden er mer elastisk, mindre rynker, mindre porer, får aldri kviser, jeg er kvitt de røde kinnene, jeg er nesten kvitt de mørke ringene under øynene (som jeg håper med tiden blir helt borte), jeg fiser nesten ikke, har nesten ikke oppblåst mage, hikker aldri, har aldri leamus, har aldri kramper og mer. Mange problemer som de fleste tror man skal ha og ikke vet at man kan slippe dem hvis man spiser sunt.

Nå sier jeg ikke at alle må gå over til carnivore, men det er det optimale kostholdet for mennesker. De fleste mennesker tåler å spise litt planter, godteri og sånt, men dette er ikke-optimal mat.

Anonymkode: 3da6b...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det går mange måneder mellom hver gang jeg spiser noe annet enn animalskt + salt. Carnivore-kostholdet har virkelig gjort en stor forskjell i helsa mi.

Anonymkode: 3da6b...733

Spiser du bare kjøtt, eller fisk også? Hva spiser du en vanlig dag?

Anonymkode: a8afa...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alkoholist
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

1.Hva er det dere spiser, og er dere fornøyde med det? 2.Har dere alltid spist sunt, eller hva skjedde? 3.Har dere kviser.....?

Anonymkode: ff5e6...401

1. Spiser det jeg har lyst på og er fornøyd med det. 2. Det varierer. Spiser både sunt og usunt. 3. Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Sunt for meg er å spise det jeg vil når jeg vil i moderate mengder. Hovedsaklig spiser jeg mye hvitt kjøtt og grønnsaker, frukt og sukkerfrie yoghurter, skyr etc. Holder meg til trege karbohydrater. Men jeg er aktiv og nå i disse Coroana tider er jeg gjerne ute 5 timer om dagen med en aktiv unge og går i snitt 5 km eller mer hver dag.
 

Så om jeg har lyst på en biscotti eller cookie til kaffen en onsdag så gjør jeg det. Men jeg har ikke den, i dag er det lørdag så da skal jeg spise noe usunt, innstillingen. Kan fint spise en god biffmiddag og så er det kosen for lørdagen.

Jeg spiser aldri smågodt eller chips. Drikker sukkerfri brus og saft. Noen ganger pleier jeg å ha noen kjærligheter som kos til film. Men utover det så er snop for meg oppskjært frukt og yoghurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...