AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Hei! Jeg er gravid i uke 6, og har hatt litt vondt i høyre side av magen, helt nederst. Jeg har lest litt om magesmerter i graviditeten, og at man bør oppsøke lege hvis det er "mer vondt enn menssmerter". Men menssmerter kan jo være så mangt, jeg har ofte ligget på gulvet i smerter, nærmest besvimt av smerte til tider. Og så vondt gjør det jo absolutt ikke nå. Det er mer som et ubehag, men når jeg anstrenger meg (reiser meg opp, bruker de nederste magemusklene) får jeg brått veldig vondt og må krøke meg sammen før det går over (det skal sies at jeg har opplevd lignende smerter før uten å være gravid, men de er sterkere nå). Leste litt om svangerskap utenfor livmoren, og da at smertene ofte er lokalisert på en side.. ble litt redd for dette! Noen som har noe formening om hvor vondt det bør gjøre før man bør oppsøke lege? Jeg håper selvfølgelig jeg bare er overbekymra Anonymkode: c947f...7ec
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Det kan være så enkelt som at livmoren så smått begynner å strekke seg. Men det kan også være andre mer alvorlige ting. Jeg ville ringt fastlegen i morgen og bedt om en time eller hvertfall forhørt meg over telefon. Anonymkode: ccc4e...b0a 1
IkkeStudentLenger Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Da jeg hadde SA var det blødning samt mensensmerter (og ikke så fryktelig vonde mensensmerter heller).
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, IkkeStudentLenger skrev: Da jeg hadde SA var det blødning samt mensensmerter (og ikke så fryktelig vonde mensensmerter heller). Fikk du smerter lenge før du begynte å blø? Anonymkode: c947f...7ec
IkkeStudentLenger Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Nei, begynte å blø før det kom smerter. Hadde brun utflod i 5 dager før det gikk over til rødt og mye mer blod, som gikk over til mensensmerter samme kveld og mye blod i løpet av natten.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Det høres ut som ligamentsmerter. Veldig vanlig og ufarlig. Anonymkode: 7df17...b10 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Har det samme, ubehag som lette menssmerter. Har vært av og på siden positiv test. Men ofte mest "vondt" på høgre side. Er nå i uke 14, og alt fint på 12 ukers UL. Er selv førstegangsgravid, men med en SA bak meg. Så forstår godt bekymringen din. Tenker at dette er normalt. Men terskelen for smerte er jo forskjellig hos de fleste. Greier du ikke å slippe bekymringen din, er det verdt ein tur til lege/gyno. Anonymkode: c389c...53b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 Det kan være ligamentsmerter. Jeg har hatt veldig lite av det selv (er i uke 14), så jeg har vel vært heldig, men de har vært ganske vonde når de først har dukket opp. I uke 5-6 hadde jeg også en hel dag med mensenkramper. Regner med at det bare var livmoren som tøyde seg mye den dagen. Anonymkode: 5ede9...73e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan være ligamentsmerter. Jeg har hatt veldig lite av det selv (er i uke 14), så jeg har vel vært heldig, men de har vært ganske vonde når de først har dukket opp. I uke 5-6 hadde jeg også en hel dag med mensenkramper. Regner med at det bare var livmoren som tøyde seg mye den dagen. Anonymkode: 5ede9...73e Må vel understreke at jeg mente mensenlignende kramper. Jeg hadde jo ikke mensen. Anonymkode: 5ede9...73e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 Takk for alle svar! Høres ut som om dette er ganske normalt, og jeg tenker at jeg ikke bør bekymre meg hvis ikke det gjør skikkelig vondt (er ganske mye bekymra, sånn som mange andre førstegangsgravide :P) Har time hos gynekolog om 3 uker, og det er jo ikke veldig sterke smerter. Satser på at det er ufarlig! TS Anonymkode: c947f...7ec
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå