Gå til innhold

Hvordan avviser du om daten er for stor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ganske stor kvinne, som ikke har datet og slik på lenge. Når corona og slikt roer seg har jeg tenkt å prøve meg igjen, men jeg lurer på om jeg er en ganske "acquired taste", siden jeg er stor. Men siden jeg har tid til å gruble, så deler jeg tankene mine her, de fordeler og ulemper det fører med seg. Anyway, hvordan reagerer dere menn når dere ser at daten er mye større (tjukkere) enn forventet? Og er det andre store damer som har opplevd det samme som jeg er redd for? At daten "avviser" deg pga vekten din?

På forhånd takk.

K27

Anonymkode: f3948...3af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare sier at det ikke var den rette kjemien for å kunne gå videre. Sier ikke et ord om hva som ikke stemte.

Råder deg til å legge ut bilder av hvordan du faktisk ser ut. Ikke bare ansikt, men fullt kroppsbilde. Da har menn et reelt valg og du sparer deg for mange avvisninger. 

Anonymkode: ddc2a...7ba

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger fra mann til mann for å være ærlig. Jeg selv er polstret (mer pappakropp enn overvektig) i forhold når jeg var 20 og har vært sammen med damer som ikke er akkurat syltynne men har litt ekstra her og der.

Jeg har to venner som f,eks nekter å date damer som ikke trener men det har med at den ene er treningfanatiker mens han andre er mer opptatt av utsende og overflatiske forhold.

Og nummer to  -hvorfor skal du tilpasse deg andre? Det er utrolig slitsomt. Poenget er å være ærlig (hvis daten er overrasket over hvor stor du er, så har han ikke sett nyere bilde av deg og det er litt bait and switch). Da unngår man ubehagelige situasjoner.

Anonymkode: 73197...627

AnonymBruker
Skrevet

Du vil vel ha en mann som liker kroppsfasongen din, så da må du jo vise fram hvordan du ser ut.

Anonymkode: 3dd87...664

• Liker 3
Skrevet

Hviorfor spør du hvordan menn reagerer når de oppdager at daten er tjukkere enn forventet? Hvorfor forventer de at du ikke er tjukk? Fordi du har unnlatt å være ærlig om det før daten?

Hele problemstillingen forsvinner dersom du er ærlig om størrelsen din FØR date. Da siler du bort de overfladiske mennene, og havner på en hyggelig date med en fyr som enten ikke bryr seg om vekt eller liker større jenter. Vinn-vinn!

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Problemet mitt er at jeg ser mindre ut på bilder enn det jeg faktisk er. Derfor jeg er litt nervøs for det.

AnonymBruker
Skrevet

Skriv omkretsen din i profilen din! ;)

Anonymkode: de82d...31b

Skrevet

Du må jo bare vektlegge at du er feit da tenker jeg. :P  Det hadde jeg gjort hvis jeg skulle prøvd meg på markedet, aldri prøvd meg på slik nettdating, det høres ut som et mareritt.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv omkretsen din i profilen din! ;)

Anonymkode: de82d...31b

Ja, la oss behandle oss selv som objekter med mål og det hele! Skal vi kjøre en høyde*dybde*bredde, å oppgi volum og vekt i samme slengen? 

Tror det holder langt med bilder jeg. 

Legg ut bilder i helfigur, ta heller bilder ved siden av et objekt man kan anta få størrelse på, hvis du er nervøs for at du ser mindre ut på bilder enn du er :)

Anonymkode: 2b277...6c2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skriv at du er frodig men flink

Anonymkode: ad783...732

• Liker 3
Skrevet

Hadde du åpenbart ført meg bak lyset hadde jeg blitt skuffet. 

Hadde du derimot opplyst at du er frodig så vet jeg jo hva som møter meg. 

Jeg har truffet mange flotte damer som noen har hatt en del kilo for for mye selv for meg. Hun var livredd for at jeg skulle bli skremt, men jeg ble ikke det. Jeg trakk meg tilbake pga. andre årsaker (hennes syn på samvær med egne barn) enn hennes overvekt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ghoster deg, fordi jeg er feig.

Rettferdiggjør det ovenfor meg selv med at du tross alt har lurt meg.

Sikkert dårlig gjort, men jeg har veldig mye sosial angst.

Anonymkode: 92b7f...cf8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. De tjukkasene jeg har datet har vært åpne om det, enten gjennom bilder og tekst. Ene skrev rett ut "feitere i virkeligheten" i profilteksten, og jeg synes egentlig det var sjarmerende.

Anonymkode: fa084...e4c

• Liker 2
Skrevet

Hei,
Nå har jeg kommet på noen Tinder-dates der mannen viser seg å ikke ligne så mye på bildene. Det er villedende markedsføring! Det er jo ikke noe vits i å lyve om hvordan du ser ut, fordi du må jo vise deg fram uansett. Nå finnes det MANGE menn som liker store damer, ser stadig vekk menn som søker kvinner med "brede hofter" eller som er fyldige. Forøvrig gjelder det samme med filter. Bruker du filter på bildene og er flink på det, får jo folk sjokk når de ser deg i virkeligheten. 

AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt er at jeg ser mindre ut på bilder enn det jeg faktisk er. Derfor jeg er litt nervøs for det.

Du bør forsøke å ta noen bilder som viser figuren din bedre. Gjerne få noen venner eller familie til å se over, helst de som er ærlige. Jeg er ikke spesielt fotogen, men det er jeg egentlig litt glad for da jeg har fått tilbakemelding om at de har blitt positivt overrasket. Det kan jo hende at det bare er noe de sier, men han jeg treffer nå ble litt satt ut. Jeg har alltid vært redd for at det skal gå den andre veien og at de blir skuffet. Jeg ønsker jo ikke å bli skuffet selv. 

Anonymkode: 549ce...a22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Hei2019 said:

Hei,
Nå har jeg kommet på noen Tinder-dates der mannen viser seg å ikke ligne så mye på bildene. Det er villedende markedsføring! Det er jo ikke noe vits i å lyve om hvordan du ser ut, fordi du må jo vise deg fram uansett. Nå finnes det MANGE menn som liker store damer, ser stadig vekk menn som søker kvinner med "brede hofter" eller som er fyldige. Forøvrig gjelder det samme med filter. Bruker du filter på bildene og er flink på det, får jo folk sjokk når de ser deg i virkeligheten. 

Skriver de det i profilene? "Søker stor fyldig dame med brede hofter"?

Skrevet
On 4/17/2020 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Skriver de det i profilene? "Søker stor fyldig dame med brede hofter"?

Yess, jeg har sett folk på Tinder skrive at de ønsker nettopp kvinner med brede hofter - og "ikke kontakt meg hvis du ikke har det" Det er noe for alle der ute :)

AnonymBruker
Skrevet
On 4/15/2020 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Aldri opplevd. De tjukkasene jeg har datet har vært åpne om det, enten gjennom bilder og tekst. Ene skrev rett ut "feitere i virkeligheten" i profilteksten, og jeg synes egentlig det var sjarmerende.

Haha, den var fin :ler: 

Anonymkode: be1b3...464

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stay home if u sick, come over if u thick

Anonymkode: a9a03...604

• Liker 2
Skrevet

Du trenger jo ikke å være tjukkere enn de har forventet? Det eneste du trenger å gjøre er å vise et bilde av deg selv sånn du faktisk ser ut. Ikke fra 10 år siden eller fra en merkelig vinkel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...