AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Del Skrevet 14. april 2020 Jeg satt og leste denne artikkelen på nrk.no, og bet meg nok en gang merke i at språket ikke er i nærheten av hva jeg forventer av en som lever av å skrive. Blant det jeg stusset over var en åpenbar manglende forståelse av forskjellen mellom de og dem, men også følgende formulering: Sitat Partene sitter nå i møter om hva de blir å gjøre med samarbeidet videre. Jeg vet at "blir å ..." er mye brukt muntlig i noen dialekter, men det er vel ikke greit å skrive dette? Jeg vet at ingen bruker korrekturlesere lenger, men stilles det ingen krav til hva journalistene skal klare selv? Anonymkode: eaa6f...678 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 14. april 2020 #2 Del Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vet at ingen bruker korrekturlesere lenger, men stilles det ingen krav til hva journalistene skal klare selv? Anonymkode: eaa6f...678 Jeg tror det døde ut på samme tid som korrekturleserne. Selv er jeg møkk lei garpegenitiv. «Min sine barn sine blablabla». https://www.aftenposten.no/kultur/i/VR74W/dette-visste-du-ikke-om-garpegenitiven 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 16. april 2020 #3 Del Skrevet 16. april 2020 En merkelig setning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Del Skrevet 16. april 2020 Helt vanlig nordpå. Men nei, det er nok ingen krav til skriveferdigheter lenger, og det finnes mye verre feil enn det der. Av og til når jeg leser skrivefeil som er helt bortenfor fjell og vidde, så tenker jeg at journalisten har minoritetsbakgrunn og dermed har blitt kvotert inn under andattelsen. Anonymkode: 5c71d...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Del Skrevet 16. april 2020 Ansettelsen*. Autokorrekt... Anonymkode: 5c71d...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå