Gjest WhisperingWind Skrevet 14. april 2020 #41 Skrevet 14. april 2020 Kan ikke fatte at noen VIL reise utenlands nå...
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #42 Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med deg? Har du bestilt sommerferie utenlands, og kommer du til å kreve tilbake pengene fra forsikringen nå eller drøye det litt til? Anonymkode: 6c950...62c Vi bestilte for lenge siden. Avventer og ser hva som skjer. Ingen vet hvordan verden ser ut om 3-4 måneder. Anonymkode: 272dd...866 2
tirben Skrevet 14. april 2020 #43 Skrevet 14. april 2020 I år kommer vi til å feriere hjemme. Bor på Norges solkyst, så det pleier å være fint her på sommeren. Vi har flotte sandstrender i nærheten og en deilig hage, så skal nok greie å koser oss her!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #44 Skrevet 14. april 2020 Hadde bestilt reise til Peru i mai. Den ble avlyst for mange uker siden. Fikk gavekort for flyreisen, og hadde ikke bestilt så mye annet som ikke kunne avbestilles gratis. Har et innenlandsfly i Peru som vi venter på at skal bli avlyst så vi får pengene fra flyselskapet. Ellers har jeg pandemiforsikring i reiseforsikringen, så da tar jeg det der. Ellers pleier vi ikke å på sommerferie uansett. jobber begge frilans, og det er dyrt å reise om sommeren, så vi jobber isteden. Anonymkode: 94508...4a6
Brunello Skrevet 14. april 2020 #45 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Åpner de, så åpner de. Man kan ikke legge inn restriksjoner på antall reiser. Anonymkode: d8a30...4d1 Det er vel mer at reiser vil bli veldig mye dyrere i tiden som kommer. Alle flyselskaper og hoteller må tjene inn alt de har tapt. I tillegg blir konkurransen antakelig vis litt slappere når mange har konka.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #46 Skrevet 14. april 2020 Jeg har hytte i nabokommunen, og akkurat nå er jeg redd det ikke engang blir lov å reise til den.. Har lite tro på at man kan reise utenlands i sommer dessverre. Vi skal på en lang reise i julen, og akkurat nå tenker jeg at det også ser mørkt ut for den. Men så leser vi jo positive ting om medisinering og vaksinering, så kanskje det likevel er håp. Anonymkode: c1a9e...cfe
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #47 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, WhisperingWind skrev: Kan ikke fatte at noen VIL reise utenlands nå... Jeg har familie i utlandet og vil veldig gjerne reise ja. Noen av familiemedlemmene mine er veldig gamle og jeg vil gjerne være sammen med dem før det er for sent. Så selv om jeg ikke kan reise noe sted på en stund så lengter jeg likevel etter å besøke dem. Anonymkode: 32a19...8ae 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. april 2020 #48 Skrevet 15. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har familie i utlandet og vil veldig gjerne reise ja. Noen av familiemedlemmene mine er veldig gamle og jeg vil gjerne være sammen med dem før det er for sent. Så selv om jeg ikke kan reise noe sted på en stund så lengter jeg likevel etter å besøke dem. Anonymkode: 32a19...8ae Poenget er at sånn som situasjonen er nå kan dette snu på timer. Du kan bli sittende fast i utlandet i karantene eller i isolasjon. Du kan være smittebærer uten å vite det og plutselig være årsaken til at de eldre familiemedlemmene får Corona i verste fall dør...
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #49 Skrevet 15. april 2020 Jeg venter med å avbestille frem til flyene blir kansellerte. Har flere reiser utover sommeren/høsten. Sommerferien med Baltic Air ble kansellert da de kutter mange flyruter i kjølvannet av korona. Krysser fingrene for at vi får dra til Kreta i oktober og slipper å avbestille. Har en tur til Skottland om to uker, men flybillettene er enda ikke kansellerte av SAS, så jeg må vente til det skjer for å få pengene tilbake. Anonymkode: f4298...f05
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #50 Skrevet 15. april 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det å reise tre ganger eller mer til utlandet i løpet av et år er nok ikke noe en kan forvente i årene som kommer. Ser virkelig ikke folk sammenhengen med overforbruk, hard bruk av naturen og den krisen vi nå er i? Anonymkode: e0c87...32a Overforbruk? Ser ikke sammenhengen nei. Men du er smålig, det er visst. Personlig drar jeg på hytta i sør- Frankrike flere ganger i året. Hva i huleste er ditt problem med det? Anonymkode: 1c9f5...c21 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #51 Skrevet 15. april 2020 17 timer siden, FrodeF skrev: Så dere har hatt lett forkjølelse. Hvorfor sier du dette? Mange som har testet positivt med langt mindre eller ingen symptomer. Anonymkode: c154f...ad4 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #52 Skrevet 15. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det å reise tre ganger eller mer til utlandet i løpet av et år er nok ikke noe en kan forvente i årene som kommer. Ser virkelig ikke folk sammenhengen med overforbruk, hard bruk av naturen og den krisen vi nå er i? Anonymkode: e0c87...32a De reiste vel ikke så mye med fly under svartedauen eller? Anonymkode: 0dd3d...c37
Kittykat Skrevet 15. april 2020 #53 Skrevet 15. april 2020 I Januar bestilte vi en uke i London, andre uken i Juli. Vi bestilte lenge før Korona kom. Foreløpig har ikke Norwegian avlyst turen vår. Men vi planlegger allerede nå og avlyse airbnb leiligheten vi har reservert og så tar vi ting med Norwegian etterpå. Vi vil ikke få igjen pengene for flybillettene hvis vi kansellerer de selv, så sånt sett så må vi enten vente til FHI sier at man ikke bør reise på det tidspunktet, til Norwegian avlyser flybillettene vår eller ta tapet av pengene, som da er 10 000 kr. Uansett hva som blir utfallet, så blir det jo naturligvis ikke ferie utenlands i år.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #54 Skrevet 15. april 2020 12 timer siden, Brunello skrev: Det er vel mer at reiser vil bli veldig mye dyrere i tiden som kommer. Alle flyselskaper og hoteller må tjene inn alt de har tapt. I tillegg blir konkurransen antakelig vis litt slappere når mange har konka. Det er greit, da blir det ikke så fullt. Men for de av oss som har råd spiller det ingen rolle. Fly var jo latterlig billig tidligere. Anonymkode: d8a30...4d1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #55 Skrevet 15. april 2020 3 timer siden, WhisperingWind skrev: Poenget er at sånn som situasjonen er nå kan dette snu på timer. Du kan bli sittende fast i utlandet i karantene eller i isolasjon. Du kan være smittebærer uten å vite det og plutselig være årsaken til at de eldre familiemedlemmene får Corona i verste fall dør... Hva har dette med det jeg skrev å gjøre? Alle er jo klare over konsekvensene. Du skrev at du ikke forstod hvor folk ville reise. Jeg skal ikke reise noe sted, men har fremdeles lyst til å reise. Savnet etter familiemedlemmer stopper ikke pga kinaviruset. Anonymkode: 32a19...8ae
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #56 Skrevet 15. april 2020 Hadde veldig lyst til å dra nord i Italia før alt dette brøt ut. Ikke veldig sannsynlig i noen nær fremtid... kanskje om et år? Anonymkode: c3542...c4e
caroprins Skrevet 15. april 2020 #57 Skrevet 15. april 2020 Regner med at bestilte reiser ut året vil bli kansellert så vi får bli hjemme til verden er blitt et tryggere sted. Det blir fisketur med båten på hytta i sommerferien i år. Det er fint det og 😊
tirben Skrevet 15. april 2020 #58 Skrevet 15. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: De reiste vel ikke så mye med fly under svartedauen eller? Anonymkode: 0dd3d...c37 Det kom jo med et skip fra utlandet, så jo, viruset kom også da av utfartstrang! Endret 15. april 2020 av tirben
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #59 Skrevet 15. april 2020 4 timer siden, WhisperingWind skrev: Poenget er at sånn som situasjonen er nå kan dette snu på timer. Du kan bli sittende fast i utlandet i karantene eller i isolasjon. Du kan være smittebærer uten å vite det og plutselig være årsaken til at de eldre familiemedlemmene får Corona i verste fall dør... De færreste land snur på noen timer. Det er snakk om å reise i sommer, ikke nå. Og litt risiko er jeg villig til å ta. Anonymkode: d8a30...4d1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #60 Skrevet 15. april 2020 16 timer siden, Lycka skrev: Nei, jeg ser ikke helt sammenhengen mellom denne krisen og mine tre bestilte flybilletter. Den hadde nok inntruffet uten min hjelp. Beklager. Forurensing. Overforbruk av naturen. Alle mann alle. At dette viruset oppsto i Kina er akkurat nå. Hva med neste gang? Anonymkode: e0c87...32a
Fremhevede innlegg