Lycka Skrevet 14. april 2020 #21 Skrevet 14. april 2020 Har allerede bestilt flybilletter til utlandet både i sommerferien, høstferien og juleferien 😬 Har et lite håp om at juleferien kanskje kan bli noe av, men for de andre er nok løpet kjørt. Mest bekymra for at Norwegian går konk, da får man jo ikke tilbake et rødt øre 😯
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #22 Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I-landsproblem. Uff så fryktelig, får ikke 3 ukers ferie i utlandet. Anonymkode: e0c87...32a Hvorfor være spydig? Det er jo ikke noe skam å reise på ferie i utlandet? Anonymkode: 55161...d48 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #23 Skrevet 14. april 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor være spydig? Det er jo ikke noe skam å reise på ferie i utlandet? Anonymkode: 55161...d48 Ingen skam, men heller ingen menneskerett. Ja det er lov å bli sjokkert. Anonymkode: ce8c9...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #24 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, Lycka skrev: Har allerede bestilt flybilletter til utlandet både i sommerferien, høstferien og juleferien 😬 Har et lite håp om at juleferien kanskje kan bli noe av, men for de andre er nok løpet kjørt. Mest bekymra for at Norwegian går konk, da får man jo ikke tilbake et rødt øre 😯 Beklager, men det å reise tre ganger eller mer til utlandet i løpet av et år er nok ikke noe en kan forvente i årene som kommer. Ser virkelig ikke folk sammenhengen med overforbruk, hard bruk av naturen og den krisen vi nå er i? Anonymkode: e0c87...32a 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #25 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager, men det å reise tre ganger eller mer til utlandet i løpet av et år er nok ikke noe en kan forvente i årene som kommer. Ser virkelig ikke folk sammenhengen med overforbruk, hard bruk av naturen og den krisen vi nå er i? Anonymkode: e0c87...32a Åpner de, så åpner de. Man kan ikke legge inn restriksjoner på antall reiser. Anonymkode: d8a30...4d1 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #26 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke ut en plass. Hoteller og hytter nei takk. Det blir hjemmesommer og det er helt greit. Anonymkode: ce8c9...4e0 Hvordan skal du bli brun da? Bruker du spray tan? Jeg syns spray tan er så hassle, også er det så kaldt å vente på at det tørker. Derfor jeg pleier å dra utenlands, men ikke i år. Håper Spraytanhuset åpner igjen snart så jeg kan få en fin tan Anonymkode: af1c8...e09
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #27 Skrevet 14. april 2020 Vi har selv bestilt en lengre ferie i Asia i august, planlagt i ett år. Vi avbestiller snart og håper at vi får igjen alt på forsikringen. Hvis ikke så kommer vi uansett ikke til å reise. Det er ingenting som frister mindre nå enn trange fly og mellomlandinger på 3 flyplasser Ja, så ble 2020 annerledes. Men Norge er et fint land å utforske. Tenk litt på at Norge også har en infrastruktur som er avhengig av turisme. Det er mange steder her som trenger at vi beveger på oss og utforsker landet vårt. Anonymkode: 38106...e40 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #28 Skrevet 14. april 2020 Jeg har bestilt og betalt 3 ukers ferie. Skal på 2 ulike øyer i Hellas og noen dager i Athen. Drar siste helgen i august. Jeg avventer og vil følge reiserådene som gjelder i Norge og Hellas da. Avbestiller jeg taper jeg alle pengene. Sier de offisielle reiserådene at jeg ikke kan dra får jeg igjen pengene. Anonymkode: 1af25...820
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #29 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen skam, men heller ingen menneskerett. Ja det er lov å bli sjokkert. Anonymkode: ce8c9...4e0 Det er heller ikke noe menneskerett å handle i butikker, gå på kaffe’ eller se på film hjemme, men det gir glede til folk. Samme å reise utenlands... eller generelt ha ferie. Jeg syns jeg bor i et vakkert land, men min del av familie bor i et annet land. Det gir meg stor glede å reise og besøke de når jeg har sommerferie, den eneste gangen i året. Det er da ikke å være kravstor eller urimelig? Anonymkode: 55161...d48 7
gobbledigook Skrevet 14. april 2020 #30 Skrevet 14. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bestilt og betalt 3 ukers ferie. Skal på 2 ulike øyer i Hellas og noen dager i Athen. Drar siste helgen i august. Jeg avventer og vil følge reiserådene som gjelder i Norge og Hellas da. Avbestiller jeg taper jeg alle pengene. Sier de offisielle reiserådene at jeg ikke kan dra får jeg igjen pengene. Anonymkode: 1af25...820 Reiserådene er jo slik nå at du får igjen pengene. UD fraråder alle reiser til utlandet.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #31 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, gobbledigook skrev: Reiserådene er jo slik nå at du får igjen pengene. UD fraråder alle reiser til utlandet. Ikke frem til August. Anonymkode: 047c2...67a 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #32 Skrevet 14. april 2020 Har bestilt utenlandstur til høsten. Avbestiller ikke før TUI kansellerer. Anonymkode: 047c2...67a 2
gobbledigook Skrevet 14. april 2020 #33 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke frem til August. Anonymkode: 047c2...67a Vet ikke med alle, men enkelte forsikringsselskap dekker alle avbestillinger uansett hvor langt frem i tid det er. Ett av dem var på TV idag og informerte om det. Sjekk forsikringen din.
Lycka Skrevet 14. april 2020 #34 Skrevet 14. april 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det å reise tre ganger eller mer til utlandet i løpet av et år er nok ikke noe en kan forvente i årene som kommer. Ser virkelig ikke folk sammenhengen med overforbruk, hard bruk av naturen og den krisen vi nå er i? Anonymkode: e0c87...32a Nei, jeg ser ikke helt sammenhengen mellom denne krisen og mine tre bestilte flybilletter. Den hadde nok inntruffet uten min hjelp. Beklager. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #35 Skrevet 14. april 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal du bli brun da? Bruker du spray tan? Jeg syns spray tan er så hassle, også er det så kaldt å vente på at det tørker. Derfor jeg pleier å dra utenlands, men ikke i år. Håper Spraytanhuset åpner igjen snart så jeg kan få en fin tan Anonymkode: af1c8...e09 Ikke meg du spør, men det er da ingen kunst å bli brun i Norge på sommeren. Bare å ta en titt på værmeldinga, den viser sol, og vips, så er jeg brun. Anonymkode: af365...07d 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #36 Skrevet 14. april 2020 Vi har avbestilt turen i juli. Anonymkode: 60ed8...ec1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #37 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, FrodeF skrev: Så dere har hatt lett forkjølelse. Dette var ingenting i nærheten av hverken forkjølelse eller influensa. Aldri kjent lignende før. Som sagt, hverken mannen eller jeg er helsepersonell og ville uansett ikke blitt testet med mindre vi hadde blitt så dårlige at vi måtte fått helsehjelp. Symptomene var milde og derfor tok vi ikke kontakt med lege for ikke å belaste systemet. TS Anonymkode: 6c950...62c 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #38 Skrevet 14. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja. TS har da også gått langt utover egne kvalifikasjoner og satt en diagnose på seg selv og samboer. Anonymkode: 15d4e...59f Jeg hadde alle symptomene utenom hoste. Mannen (ikke samboer, noen av oss er faktisk gift) hadde to-tre symptomer. Vi har helsepersonell i familien. MEN, vi ble ikke testet. Det er vel ingen overraskelse at mange som har hatt covid-19 ikke har blitt testet? Man hører overalt i media om mørketallene. Nå er dette uansett en avsporing fra tråden, så la det bli med det. TS Anonymkode: 6c950...62c 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #39 Skrevet 14. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper det åpnes opp for reiser i Europa! Begge foreldre bor i et annet land og sommerferie tilbringes alltid der. Det er den eneste muligheten for mine foreldre og barn møtes i løpet av året. Vi pleier å reise i juli, så jeg har et lite håp.... Anonymkode: 55161...d48 Samme for oss. Mannens foreldre bor ikke i Norge, og de har ikke sett det yngste barnet enda. TS Anonymkode: 6c950...62c 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #40 Skrevet 14. april 2020 32 minutter siden, gobbledigook skrev: Vet ikke med alle, men enkelte forsikringsselskap dekker alle avbestillinger uansett hvor langt frem i tid det er. Ett av dem var på TV idag og informerte om det. Sjekk forsikringen din. Vel, har ikke tenkt å avbestille før jeg vet med 100%sikkerhet at turen blir kansellert. Anonymkode: 047c2...67a 1
Fremhevede innlegg