Gå til innhold

Sosial angst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det frister å bare totalisolere meg helt innestengt. Og jeg gjør det og eller er på tampen til det. Jeg vil bare gi opp livet for jeg ser ikke meningen og hva det vil hjelpe med å jobbe frem til noe bare for at etter det, hvilke muligheter er det da? Å være i en jobb man mistrives i og helst vil dø fra ?

Anonymkode: c8be6...b16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det fordi du føler på en angstfølelse, eller er ting generelt håpløst uten angsten? 

Skrevet

Jeg har stor tro på at ting kan bli bedre. Og det er mange som lærer å leve med angsten, eller kan bli kvitt det helt. Om du føler alt er vanskelig kan det være smart å ta kontakt med noen som kan hjelpe. Finnes mange gode behandlingsformer for angst. Håper det ordner seg, og at det blir bedre! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det frister å bare totalisolere meg helt innestengt. Og jeg gjør det og eller er på tampen til det. Jeg vil bare gi opp livet for jeg ser ikke meningen og hva det vil hjelpe med å jobbe frem til noe bare for at etter det, hvilke muligheter er det da? Å være i en jobb man mistrives i og helst vil dø fra ?

Har du noe form for rutine når det gjelder sosial angst? Hva er symptomene når angsten trer fram?

Anonymkode: bbc8f...38c

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen. Sosial angst hemmer meg i jobben. Så får jeg bekreftet følelsen av å ikke strekke til og havner i en ond sirkel. Har du hatt det sånn lenge? Hvordan plager det deg, direkte på jobb eller grubling, anspent etter jobb? Kanskje det finnes en jobb som passer bedre for deg. Må du stadig utsette deg for angst i jobben? Mye kontakt med folk?

Anonymkode: d9363...d0f

• Liker 1
Skrevet

Har vært der selv, alt føles meningsløst.. Kanskje du kan prøve å få en annen jobb ( ikke lett akkurat nå, men se litt på ledige stillinger eller prøv å finne ut av hva slags jobb du vil ha). Kanskje det finnes andre ting som kan gjøre livet ditt bedre (hobby,  gå tur, trening, dans, husdyr osv). 

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, lalela said:

Er det fordi du føler på en angstfølelse, eller er ting generelt håpløst uten angsten? 

13 minutter siden, lalela said:

Jeg har stor tro på at ting kan bli bedre. Og det er mange som lærer å leve med angsten, eller kan bli kvitt det helt. Om du føler alt er vanskelig kan det være smart å ta kontakt med noen som kan hjelpe. Finnes mange gode behandlingsformer for angst. Håper det ordner seg, og at det blir bedre! 

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noe form for rutine når det gjelder sosial angst? Hva er symptomene når angsten trer fram?

Anonymkode: bbc8f...38c

Nei er arbeidsledig og går ikke på skole. Isolerer meg allerede veldig mye så har vel sånn egt. allerede gitt opp eller er på god vei til det for tar ikke vare på meg selv. Slår meg selv for å få utløp for frustrasjonen og skammen.
Vet ikke hva symptomene er. Er så lenge siden jeg har vært i noen sosiale situasjoner nå. Stivner/fryser, får ikke til å si  mye, og det hemmer en del yrkes- og studiemessig ved at jeg ikke blir så samarbeide i gruppeprosjekt osv.

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner meg godt igjen. Sosial angst hemmer meg i jobben. Så får jeg bekreftet følelsen av å ikke strekke til og havner i en ond sirkel. Har du hatt det sånn lenge? Hvordan plager det deg, direkte på jobb eller grubling, anspent etter jobb? Kanskje det finnes en jobb som passer bedre for deg. Må du stadig utsette deg for angst i jobben? Mye kontakt med folk?

Anonymkode: d9363...d0f

Hele livet, ble vel født med sosial angst, hadde det allerede i barneh. men var ikke store symtomer da. Symptomene har utviklet seg gradivis gjennom årene til nå som voksen som den nesten isolasjonen jeg er i (vet mange er isolert nå med korona, men jegisolerte meg førog).

Jeg har ikke noen jobb eller skole, hvilket som i grunn bare forverrer alt. Jeg søker på jobb,men får ikke til pga angst trur jeg ågi godt bilde av meg på intervju for sier ikke mye og stivner noe. Anspent...

Må ikke utsette meg for noe. Sitter som regel bare isolert inne og aldri i kontakt med folk, men startet som det for noen år siden fordi jeg tenkte "jeg vil bare være hjemme"

5 minutter siden, Dillan said:

Har vært der selv, alt føles meningsløst.. Kanskje du kan prøve å få en annen jobb ( ikke lett akkurat nå, men se litt på ledige stillinger eller prøv å finne ut av hva slags jobb du vil ha). Kanskje det finnes andre ting som kan gjøre livet ditt bedre (hobby,  gå tur, trening, dans, husdyr osv). 

Lykke til!

Hvilke annen jobb, når jeg ikke har jobb? jeg får jo ikke noe jobb når jeg søker fordi arb.giver ser på intervju hvordan jeg er og hvor hemmet jeg er, for sier ikke mye og stivner/  fryser noe til. Joda jeg har hobby, men er det noe liv bare hobby? Jeg vil gjerne ha et yrke, for er ikke alltid noe gjøre med hobby når det er 24/7 så og si. Blir lei og trenger variasjon og må jo ha en jobb for hvor ellers skal få penger fra. Å bare hobby gjør ikke sosial angst noe bedre, fordi hobby er noe jeg kan gjøre alene uten kontakt med folk. Det at jeg har holdt på med hobby de siste årene, har gjort den sosiale angsten bare verre. Hjelper jo ikke gå tur heller, for ikke mye sosial av det. Blir fortsatt like isolert og angsten forverres med verre hvert år.

Trenger noe å tilhøre, noejeg ikke har. Men sålenge jeg ikke har noe å tilhøre, så forverres angsten enda mer. Om 10 år, er vel angsten enda mer forverret.

Skrevet

Ts, jeg beklager. Leste ikke nøye nok, og trodde du hadde en jobb du ikke likte. 

Har du noen gang hatt eller lånt en hund? Vet at en del mennesker med sosialangst kan føle det lettere å gå tur med hund. Da kommer man gjerne i prat med noen og siden hunden er i fokus blir det ikke så vanskelig.

Kanskje det finnes andre løsninger også hvis du ikke får hjelp andre steder. Finne noen med samme hobby som du kan bli kjent med? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Dillan said:

Ts, jeg beklager. Leste ikke nøye nok, og trodde du hadde en jobb du ikke likte. 

Har du noen gang hatt eller lånt en hund? Vet at en del mennesker med sosialangst kan føle det lettere å gå tur med hund. Da kommer man gjerne i prat med noen og siden hunden er i fokus blir det ikke så vanskelig.

Kanskje det finnes andre løsninger også hvis du ikke får hjelp andre steder. Finne noen med samme hobby som du kan bli kjent med? 

Hvordan skal det gå an å ha hund uten noen form for inntekt? Jeg bor hjemme hos foreldre. Og hva hvis hunden trenger veterinærbehandlng etter hvert som jeg ikke økonomisk muligens ikke får gitt? Skal hunden gå og lide og være syk for så å dø kort tid?

Jeg vet ikke hvor å finne noen med samme hobby og bli kjent med og om det i det hele tatt er noen. Isåfall tør jeg ikke gå noen plasser eller møte opp på noen steder, fordi angsten er vel så forverret gjennom årene at jeg ikke tør det. Unngår bare alt. Har prøvd gjennom nett, men vanskelig det likevel. Oppnår aldri noe kjemi, blir alt bare kortvarig...

Skrevet

Lurte bare på om du hadde hund.. kanskje du kan tilby deg å gå tur med en hund (hvis du liker hunder, da). 

Vet det er vanskelig å kjempe mot angsten, har hatt små og store problemer med det selv. Har du fått noe hjelp fra helsevesenet? Ikke alt som fungerer like bra for alle, og du må eventuelt finne ut hva som fungerer for deg. Det finnes antagelig ingen mirakelkur, og det er litt tøff prosess å gå igjennom. Men det er verdt det, for livet uten angst er mye bedre.  Lykken når du en gang kan oppleve å prate med en fremmed uten å svette og være redd er ganske stor.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal det gå an å ha hund uten noen form for inntekt? Jeg bor hjemme hos foreldre. Og hva hvis hunden trenger veterinærbehandlng etter hvert som jeg ikke økonomisk muligens ikke får gitt? Skal hunden gå og lide og være syk for så å dø kort tid?

Jeg vet ikke hvor å finne noen med samme hobby og bli kjent med og om det i det hele tatt er noen. Isåfall tør jeg ikke gå noen plasser eller møte opp på noen steder, fordi angsten er vel så forverret gjennom årene at jeg ikke tør det. Unngår bare alt. Har prøvd gjennom nett, men vanskelig det likevel. Oppnår aldri noe kjemi, blir alt bare kortvarig...

Finnes forsikring for vet beh, betaler 350 kr mnd og det dekker vetrinærutgifter inntil 30000 i året på hunden min. 

Anonymkode: a37f1...a66

AnonymBruker
Skrevet

Utredning for unnvikende personlighetsforstyrrelse er en ide kanskje. Ikke at det hjelper i seg selv å få en diagnose på papiret, men kan muligens hjelpe deg å forstå deg selv bedre og ta det derfra.

Ikke at jeg har kunnskap til å sette noen diagnose på folk, men jeg kjente meg igjen i det du skrev. Nå er det mye likt i flere psykiske diagnoser så er vel best å overlate diagnostisering til de som kan det...

Anonymkode: 5b864...d20

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Dillan said:

Lurte bare på om du hadde hund.. kanskje du kan tilby deg å gå tur med en hund (hvis du liker hunder, da). 

Vet det er vanskelig å kjempe mot angsten, har hatt små og store problemer med det selv. Har du fått noe hjelp fra helsevesenet? Ikke alt som fungerer like bra for alle, og du må eventuelt finne ut hva som fungerer for deg. Det finnes antagelig ingen mirakelkur, og det er litt tøff prosess å gå igjennom. Men det er verdt det, for livet uten angst er mye bedre.  Lykken når du en gang kan oppleve å prate med en fremmed uten å svette og være redd er ganske stor.

Jeg liker hunder og har passet en del hunder før. Men er ikke akkurat den personen som tar opp telefonen akkurat nå, og ringer eller den som drar til noen som får kjøpt hund fra.. ja har fått hjelp av helsevesenet gjennom hele oppveksten, men ble avsluttet der i 2011 siden de ikke hadde hørt fra meg på lenge da (hadde gått fhs), men det var vel fra da det bare gikk nedover...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Utredning for unnvikende personlighetsforstyrrelse er en ide kanskje. Ikke at det hjelper i seg selv å få en diagnose på papiret, men kan muligens hjelpe deg å forstå deg selv bedre og ta det derfra.

Ikke at jeg har kunnskap til å sette noen diagnose på folk, men jeg kjente meg igjen i det du skrev. Nå er det mye likt i flere psykiske diagnoser så er vel best å overlate diagnostisering til de som kan det...

Anonymkode: 5b864...d20

Jeg har allerede en diagnose og har vært til utredning. Det er sikkert derfor jeg ble avsluttet  i systemet som jeg svarte til det over deg her...føler ikke at den diagnosen jeg har hjelper meg selv til å forstå meg selv bedre, i allefall ikke av å lese om den på nettet. Den gjør meg bare verre og hakket mere isolert. Utifra diagnose forståelsen, vil jo det være at jeg bare er en kald person, men jeg føler meg langt i fra som en kald person. Jeg føler meg mer som misforstått.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Finnes forsikring for vet beh, betaler 350 kr mnd og det dekker vetrinærutgifter inntil 30000 i året på hunden min. 

Anonymkode: a37f1...a66

Det visste jeg ikke, men takk for informasjonen:)

AnonymBruker
Skrevet

Heldig som ikke sliter med fysiske helsa og utseendet da.

Anonymkode: cbfcd...fdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...