AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #1 Skrevet 13. april 2020 Jeg snakket med min fastlege angående min mor på 62 og at jeg var bekymret. Hun har diabetes, høyt blodtrykk, noe overvektig, tipper bmi rundt 30 og røyker som en skorstein. Legen sa at det ikke spilte noe rolle, hun var på ingen måte i risikogruppen og det kunne han ringe kommunelegen og få bekreftet. Jeg kunne bare dra dit med barna mine om jeg trengte barnevakt. Jeg jobber i helsevesenet og barna mine har vært en del i barnehagen de siste ukene, og jeg vil absolutt ikke risikere livet til moren min fordi jeg er litt sliten og trenger barnevakt. I følge fhi og who er hun absolutt i risikosonen, så jeg blir usikker. Han holdt meg unna de siste ukene, men jeg begynner å kjenne at jeg kunne trengt litt avlastning, men tviler på om det er lurt? Noen som har noen erfaringer? Skal jeg stole på legen min, eller lytte til fhi? Anonymkode: 5d506...e38
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #3 Skrevet 13. april 2020 Fastlegen din må være idiot. Du burde spurt ham hva han tror kriteriene for å være i risikogruppen er. Anonymkode: b3acb...195 6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #4 Skrevet 13. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen din må være idiot. Du burde spurt ham hva han tror kriteriene for å være i risikogruppen er. Anonymkode: b3acb...195 Jeg begynte å utfordre han og da svarte han bare «jeg kan godt ringe kommunelegen nå og få det bekreftet» Jeg har selvfølgelig ikke vært med min mor og hun har holdt seg hjemme, men jeg synes det er skremmende at leger kan komme med sånne uttalelser Anonymkode: 5d506...e38 3
Zienna Skrevet 13. april 2020 #5 Skrevet 13. april 2020 Din mor er så klart i risikogruppen. Alle røykere er det. Det sier seg selv når dette viruset spesielt angriper lungene. 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #6 Skrevet 13. april 2020 2 minutter siden, Zienna skrev: Din mor er så klart i risikogruppen. Alle røykere er det. Det sier seg selv når dette viruset spesielt angriper lungene. Det er det jeg mener også, kombinert med diabetes, høyt blodtrykk og overvekt kan jeg ikke skjønne annet. Anonymkode: 5d506...e38 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #7 Skrevet 13. april 2020 I morgen er påska over Du kan jo forsøke å ta en telefon og se om de kan svare bedre: https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/ Anonymkode: faacc...965 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Kan ikke din mor selv ringe sin egen lege og få en avklaring med vedkommende? Anonymkode: dfe1d...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte å utfordre han og da svarte han bare «jeg kan godt ringe kommunelegen nå og få det bekreftet» Jeg har selvfølgelig ikke vært med min mor og hun har holdt seg hjemme, men jeg synes det er skremmende at leger kan komme med sånne uttalelser Anonymkode: 5d506...e38 Legene får informasjon direkte fra FHI. Under denne krisen så har de vært på møte etter møte og fått mail omtrent daglig, noen ganger mer, om utvikling av pandemien. Anonymkode: 66735...3f2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Min slektning har «bare» høyt blodtrykk og har fått beskjed av legen sin at han er i risikogruppe. Anonymkode: bfb87...d3e
Bondo Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Jeg tror legen din kom med sin personlige mening. Kanskje han er en av AB her🙈 2
Anbefalte innlegg