Gå til innhold

Hund og tredemølle

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å kjøpe en hund som etter hvert vil bli en god løpekompis, men så lenge hunden er valp kan jeg jo ikke løpe med den. Tenker at jeg kanskje bør løpe mest mulig på tredemølle det første året jeg evt har hunden, sånn at jeg ikke er for mye borte fra den. Men tredemølle bråker jo ganske mye. Hvordan bør jeg tilvenne valpen det? Bør jeg ha den på treningsrommet slik at den ser hva som foregår, eller bør den være på et annet rom, eller bør den kanskje settes i buret med en kong el.l. for å avlede oppmerksomheten? Noen som har erfaringer å dele?

Det er altså ikke hunden som skal på mølla, men jeg. Ønsker ikke at den skal bli skremt av lyden!

Anonymkode: cdd57...48e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her tror jeg du overtenker litt vel mye. Hunder venner seg til mange lyder, ev. viser de veldig klart at de ikke synes noe om det. Det lever hunder i byer for eksempel,. der er det et enormt lydbilde som hunden må forholde seg til, og det går veldig greit.

Jeg tenker at om du tar en joggetur ute hver dag, så er det bare fint for hunden å venne seg til å være litt alene også. De tåler det veldig fint. Når den blir stor nok, så tar du den med.

Tror det kommer til å gå veldig bra uansett hva du finner ut, prøv deg litt frem og se hvordan hunden reagerer, så kommer du veldig langt.

Anonymkode: 02dbb...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...