Gå til innhold

Svigermor


Sievi

Anbefalte innlegg

Nok ett svigermorproblem som jeg håper noen kan hjelpe meg med😊

Jeg har vært samboer med sønnen hennes i ca 4 år, kjærester i fem. Det er akkurat som at hun ikke vil anerkjenne at jeg er sammen med sønnen hennes og kan si ting som

-jeg lurer på hvem naboen DIN blir (Det skulle flytte inn noen i nabohuset)

-Har DU tenkt på å flytte eller? 

-hun kan ringe å spørre om HAN har lyst på besøk

Jeg fatter ikke hvorfor hun snakker som at jeg ikke finnes. Det er ikke sånn at det bare er innimellom hun sier sånt men hver eneste gang vi treffer henne. Føles ut som at det er hennes måte å fortelle meg at jeg ikke er velkommen inn i familien. Jeg blir veldig lei meg og kan ikke skjønne hvorfor hun gjør det. Jeg føler at vi har ett greit forhold ellers, ikke noe dypt forhold men ett greit ett. 

Er det bare jeg som er hårsår og legger for mye i det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun hadde ringt og spurt om feks jan ville ha besøk, hadde jeg ikke sittet med dem, ikke servert noe. Hvis han blir bedt til henne hadde jeg ikke blitt meg, hadde sagt til min samboer at når hun ikke anerkjenner meg så kan ikke jeg heller annerkjenne henne. 

Anonymkode: bdaad...5bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun hadde ringt og spurt om feks jan ville ha besøk, hadde jeg ikke sittet med dem, ikke servert noe. Hvis han blir bedt til henne hadde jeg ikke blitt meg, hadde sagt til min samboer at når hun ikke anerkjenner meg så kan ikke jeg heller annerkjenne henne. 

Anonymkode: bdaad...5bd

Det høres jo voksent og konstruktivt ut 🙄

TS, har du tenkt på å snakke med henne om det og spørre hva årsaken er? Det kan jo hende hun ikke tenker over det. 

Anonymkode: c0342...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
36 minutter siden, Sievi skrev:

Nok ett svigermorproblem som jeg håper noen kan hjelpe meg med😊

Jeg har vært samboer med sønnen hennes i ca 4 år, kjærester i fem. Det er akkurat som at hun ikke vil anerkjenne at jeg er sammen med sønnen hennes og kan si ting som

-jeg lurer på hvem naboen DIN blir (Det skulle flytte inn noen i nabohuset)

-Har DU tenkt på å flytte eller? 

-hun kan ringe å spørre om HAN har lyst på besøk

Jeg fatter ikke hvorfor hun snakker som at jeg ikke finnes. Det er ikke sånn at det bare er innimellom hun sier sånt men hver eneste gang vi treffer henne. Føles ut som at det er hennes måte å fortelle meg at jeg ikke er velkommen inn i familien. Jeg blir veldig lei meg og kan ikke skjønne hvorfor hun gjør det. Jeg føler at vi har ett greit forhold ellers, ikke noe dypt forhold men ett greit ett. 

Er det bare jeg som er hårsår og legger for mye i det? 

Og jeg tar meg i å kalle alt jeg eier for mitt, enda mannen min eier nesten halvparten. Glemmer alltid å bruke ordet vårt.

Trenger ikke å være verre enn det. Og når dere har et greit forhold ellers, hadde jeg ikke hengt meg særlig opp i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med svigermødre egentlig? Og hvorfor virker det som om det alltid er moren «hans» som er problemet? 
 

Jeg var sammen med en iraner og både svigermor, svigerbror og svigersøster var virkelig et monster, uansett hvor hardt jeg prøvde å få et godt forhold til dem. Skulle nesten tro de ble provosert når jeg var hyggelig. Eksen var også dritt lei dem (han sa det selv). Det ble slutt KUN pga dem og det endte med at han kutta kontakten med dem alle. Dette er ca 2 år siden og han går fortsatt til psykolog for alt det psykiske familien hans har utsatt/utsetter han for.

Anonymkode: fc779...af1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo voksent og konstruktivt ut 🙄

TS, har du tenkt på å snakke med henne om det og spørre hva årsaken er? Det kan jo hende hun ikke tenker over det. 

Anonymkode: c0342...6b0

Ja, det kan være, men jeg synes det høres ut som at hun nesten gjør det med vilje for det er så unaturlig å si det på den måten hun gjør. 

Tror aldri det har blitt tatt opp ett eneste problem i den familien der, så er litt redd for å skape unødvendig drama og risikere å bli mindre likt. Noe forslag til hvordan jeg kunne tatt det opp på en fin måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Sievi skrev:

Ja, det kan være, men jeg synes det høres ut som at hun nesten gjør det med vilje for det er så unaturlig å si det på den måten hun gjør. 

Tror aldri det har blitt tatt opp ett eneste problem i den familien der, så er litt redd for å skape unødvendig drama og risikere å bli mindre likt. Noe forslag til hvordan jeg kunne tatt det opp på en fin måte?

Ts, neste gang hun spør han om når han skal flytte, så ser du på han og spør «skal du flytte uten meg kjære?»😂

Anonymkode: fc779...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt over det. Det er jo bare en måte å prate på. Hadde ikke gidde å laget konflikt av en sånn filleting. 

Anonymkode: 3067f...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om hun er usikker på deg. Kanskje synes hun dere har et litt anstrengt forhold? Og dermed blir det lettere for henne å bare henvende seg til sønnen....

Anonymkode: d2aba...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...